استون‌مارتین مدل DB11 AMR را با 630 اسب‌بخار روانه میدان رقابت می‌کند

جنتلمن بریتانیایی

23 اردیبهشت 1397 12:39

استون‌مارتین با عرضه نسخه بهبود یافته از مدل لوکس DB11، با فرمان‌پذیری بهتر و صدای پیشرانه تهاجمی‌تر، قصد دارد عرصه را بر رقبا تنگ‌تر سازد.

تلفیق قابلیت‌های خودروهای مسابقات با تجهیزات لوکس، DB11 AMR را برصدر جدول گرندتوررهای دنیا نشانده است.

با بروزرسانی‌های انجام شده روی پیشرانه 12 سیلندر کنونی مدل DB11، قدرت چشمگیر 630 اسب‌بخار از پیشرانه توربو 5.2 لیتری استون‌مارتین استخراج می‌شود که 30 اسب‌بخار بیشتر از نسخه موجود بیشتر است، ولی مقدار گشتاور تولیدی این پیشرانه همچنان روی رقم 700 نیوتن‌متر باقی مانده است. به لطف نیروی اضافی، این کوپه لوکس توانایی رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در 3.7 ثانیه را خواهد داشت که 0.2 ثانیه سریع‌تر از مدل معمولی DB11 خواهد بود. حداکثر سرعت هم به رقم 335 کیلومتربرساعت رشد کرده، که 13 کیلومتربرساعت سریعتر از قبل است.

بهبود عملکرد این خودرو نسبت به مدل قبلی تنها در اعداد و ارقام خلاصه نمی‌شود بلکه به منظور افزایش محسوس لذت رانندگی با DB11 AMR صدای اگزوز خودرو نیز کمی بیشتر از قبل شده تا سرنشینان بیش از پیش متوجه ذات اسپرت این خودرو باشند. تیم مهندسی استون‌مارتین همچنین با بازنگری در جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک، عملکرد آن بهبود یافته است. همچنین با تغییرات در شاسی خودرو فرمان به کوچکترین دستورات راننده پاسخی مناسب می‌دهد.

تغییرات تنها به مشخصات فنی منحصر نمی‌شود، بلکه DB11 AMR در ظاهر خود نیز تغییرات مختصری می‌بیند تا در عین حفظ اصول کلی، حالت خشن‌تری نسبت به مدل عادی داشته باشد. کاسه چراغ‌های جلو و عقب از پوشش تیره‌تری بهره برده و همچنین برای پوشش پیشرانه و ستون‌ها از پوشش فیبرکربن استفاده شده است، تا ظاهر این خودرو تمایز بیشتری با مدل‌های معمول داشته باشد.

نسخه Signature با رنگ بدنه سبز و پوشش متفاوت کابین برچسب قیمت گران‌تری خواهد داشت.

خریدارانی که بازهم به دنبال شخصی‌سازی‌های بیشتر در خودرو خود باشند، می‌توانند نسخه تولید محدود Signature را خریداری کنند، که با رنگ بدنه سبز و تریم داخلی مزین به فیبرکربن قابل ارائه خواهد بود. در فضای داخلی این مدل از چرم مشکی استفاده شده که در ترکیب با فیبرکربن و کروم با روکش تیره، زیبایی هرچه بیشتری در فضای کابین حاصل شده است. استون‌مارتین از این مدل خاص فقط صد دستگاه خواهد ساخت.

مدل DB11 AMR تابستان امسال با قیمت پایه 241 هزار دلار به آمریکا عرضه خواهد شد. برای بازار انگلستان فقط مدل Signature ارائه می‌شود، که با نرخ‌های برابری امروزی پوند و دلار، رقمی بیش از 274 هزار دلار ارزش خواهد داشت.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران