در کنار هاچ‌بک 5در جولیتا، آلفارومئو میتو به‌عنوان هاچ‌بک 3در، ابتدا در مدل 2010 و به تعداد محدود به کشورمان آمد؛ یعنی تنها 2 سال پس از عرضه جهانی‌اش. البته واردات انبوه آن در مدل 2012 شروع شد. با توجه به قیمت زیاد و فضای داخلی کوچک، اکثر مشتریان علاقه‌مند به آلفارومئو، مدل بزرگتر جولیتا را به میتو ترجیح دادند و همین امر سبب شد که فروش آن با افت شدیدی مواجه شود و نهایتا نیز وارداتش در سال 2015 متوقف شد؛ به همین دلیل نیز تعداد انگشت شماری میتو مدل 2015 آن در کشورمان وجود دارد. درحال حاضر نیز معدود میتوهای وارد شده به کشور، حکم خودرویی خاص، جذاب اما پرحاشیه را دارند چراکه مالکانش با دغدغه‌هایی همچون کیفیت خدمات‌دهی سروکار دارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • فرمان‌پذیری
    • شتاب و عملکرد
    • بهبود 5 واحدی قدرت از مدل 2014
    • بهبود 24 واحدی گشتاور از مدل 2014
    • کاهش 0.2 ثانیه‌ای شتاب از مدل 2014
  • نقاط ضعف
    • پیچیدگی فنی
    • حساسیت جعبه‌دنده
    • فضای محدود ردیف عقب
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ مولتی‌ایر
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 135 اسب‌بخار
  • گشتاور 206 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.4 ثانیه
  • سرعت 207 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (Type 955)
  • طول 4063 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1446 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2511 میلی‌متر
  • وزن 1135 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اسپرت - نرمال - زمستان)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دور موتور (MSR) - فرمان‌پذیری هوشمند (DST)
8 دیدگاه

کوروش باقریان(840 روز پیش)

خیلی گرونه

Mohammadparhamamri (252 روز پیش)

الان چه ماشینی ارزونه🙃

[email protected](780 روز پیش)

بهترین ازلحاظ قیمت بدترین از لحاظ قیت قطعه

[email protected](1186 روز پیش)

‌سلام باید قبول کرد که هیچ ماشینی تو دنیا بی نقص نیست خاص بودن ماشین محدودیت های نگهداری رو هم خواهد داشت. یا تمام ماشین های توربو با بنزین معمولی افت عملکرد دارند. افت قیمت هم بیشتر گریبان مشتری صفر رو میگیره. اما در مورد بقیه نقاط ضعف این ماشین چند تا نکته کوچیک هست. قرار باشه ماشینی داشته باشیم هاچبک، چهار در، با فضای عقب بزرگتر (باوجودی که عقب میتو از 206 بزرگتر نباشه، کوچکتر هم نیست) پیشرانه اتمسفریک (که یعنی قدرت به حجم کمتر) گیربکس خودکار با مبدل گشتاور (که میشه شتاب و هیجان کمتر) اون وقت دیگه اسمش آلفارومؤ میتو نیس، میشه 207 (که کم کم داره قیمتش به صد میرسه!) میشه هیوندای i20, میشه تویوتای یاریس. فلسفه وجودی آلفا لذت رانندگی و پرفورمانس بالاست صرفا اتاق هاچبک داره، عملا یه ماشین اسپرت هست. که باید با ماشین های همرده خودش قیاس بشه (که در این صورت از اکثرشون ارزانتر، با سال ساخت بالاتر و کم کارتر هست) کسی که ماشین رو صرفا ابزاری برا جابجایی از نقطه AبهB میبینه بهتره از همون اول سراغ برندهایی مثل آلفا، ب ام و یا کلاس های خاصی از مرسدس نره. به نظر من کسی که طالب کوپه ی ایتالیایی با تودوزی دست دوز، فیبرکربن واقعی، صدا و هندلینگ ممتاز و طراحی ناب و کلاسیک از یه کمپانی 110 ساله ست، اولا باید یه ماشین دیگه هم داشته باشه، دوما مهمتر از قیمت ماشین، سلامت فنی براش ملاک باشه. بعدش میتونه هررر روز خدا از انتخاب خودش لذت ببره!

Cardio (817 روز پیش)

کاملا باهات موافقم،هر عشق ماشینی باید یه ماشین ایتالیایی تو پارکینگش باشه،وگرنه نمیشه بهش ماشین باز گفت،بنده خودم پزشک عمومی بودم،با هزار درس خوندم و تحصص قلب گرفتم با یه آرزو،اونم اینکه بتونم توی پارکینگم یه آلفا داشته باشم.

علي ٧٢(845 روز پیش)

از نظر چسبندگي به زمين و هندلينگ بينظيره،كه واقعا لذت بخش،حتي به نظر من از جوليتا اسپرت تره،يه مقدار كمبود اپشن داره،مثلا دوربين دنده عقب نداره،سنسور جلو نداره،ولي در عوض دايناميك داره كه به شدت مود رانندگي عوض ميكنه،كاملا قابل تقويت و ارتقاء،ولي مشكل اساسي كه داره هزينه نگهداري به شدت بالاي اين ماشين،توربو با اين بنزين داخلي هر ٤ سال به مشكل ميخوره كه هزينه تعويض الان فك ميكنم ٢٥ تا ٣٠ ميليون باشه،كيت كلاج اين ماشينم حدود ٥٠ تا كار ميكنه كه اونم فكر كنم ١٨ تا ٢٠ ميليون هزينه داره،در مجموع ماشين ايتاليايي خيلي هزينه زيادي داره،ولي واقعا لذت بخش رانندگي باهاش

mpfaghih(964 روز پیش)

سلام واقعا فوق العادست از هر نظر با توجه به قیمتش همتا نداره

Down1(1187 روز پیش)

يكي از خودرو هاي خاص و منحصربفرد در ايران هست لذت رانندگي فوق العاده كيفيت ساخت عالي زيبايي بي نظير ( بدون شك بخاطر كلاس كوپه بودنش فضايي كمي دارد در رديف عقب ) با توجه به قيمت جهاني اش و مقايسه اون با هم كلاس هاي و هم رده مثل بيتل و ميني قيمت گذاريش در ايران فوق العاده پايين و فرصت عاليه براي خريد لذت بردن از يك محصول خاص و اصيل اروپايي