بررسی مشخصات آلفارومئو میتو
بررسی مشخصات آلفارومئو میتو
بررسی مشخصات آلفارومئو میتو

در کنار هاچ‌بک 5در جولیتا، آلفارومئو میتو به‌عنوان هاچ‌بک 3در، ابتدا در مدل 2010 و به تعداد محدود به کشورمان آمد؛ یعنی تنها 2 سال پس از عرضه جهانی‌اش. البته واردات انبوه آن در مدل 2012 شروع شد. با توجه به قیمت زیاد و فضای داخلی کوچک، اکثر مشتریان علاقه‌مند به آلفارومئو، مدل بزرگتر جولیتا را به میتو ترجیح دادند و همین امر سبب شد که فروش آن با افت شدیدی مواجه شود و نهایتا نیز وارداتش در سال 2015 متوقف شد؛ به همین دلیل نیز تعداد انگشت شماری میتو مدل 2015 آن در کشورمان وجود دارد. درحال حاضر نیز معدود میتوهای وارد شده به کشور، حکم خودرویی خاص، جذاب اما پرحاشیه را دارند چراکه مالکانش با دغدغه‌هایی همچون کیفیت خدمات‌دهی سروکار دارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای آلفارومئو میتو

    • ایمنی
    • فرمان‌پذیری
    • شتاب و عملکرد
    • بهبود 5 واحدی قدرت از مدل 2014
    • بهبود 24 واحدی گشتاور از مدل 2014
    • کاهش 0.2 ثانیه‌ای شتاب از مدل 2014
  • معایب آلفارومئو میتو

    • پیچیدگی فنی
    • حساسیت جعبه‌دنده
    • فضای محدود ردیف عقب

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2010 تا 2015

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ مولتی‌ایر
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 135 اسب‌بخار
  • گشتاور 206 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.4 ثانیه
  • سرعت 207 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (Type 955)
  • طول 4063 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1446 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2511 میلی‌متر
  • وزن 1135 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اسپرت - نرمال - زمستان)
  • سایر ویژگی‌ها کنترل دور موتور (MSR) - فرمان‌پذیری هوشمند (DST)
12 دیدگاه

Ferrari.363.milano@gmail.com(1616 روز پیش)

‌سلام باید قبول کرد که هیچ ماشینی تو دنیا بی نقص نیست خاص بودن ماشین محدودیت های نگهداری رو هم خواهد داشت. یا تمام ماشین های توربو با بنزین معمولی افت عملکرد دارند. افت قیمت هم بیشتر گریبان مشتری صفر رو میگیره. اما در مورد بقیه نقاط ضعف این ماشین چند تا نکته کوچیک هست. قرار باشه ماشینی داشته باشیم هاچبک، چهار در، با فضای عقب بزرگتر (باوجودی که عقب میتو از 206 بزرگتر نباشه، کوچکتر هم نیست) پیشرانه اتمسفریک (که یعنی قدرت به حجم کمتر) گیربکس خودکار با مبدل گشتاور (که میشه شتاب و هیجان کمتر) اون وقت دیگه اسمش آلفارومؤ میتو نیس، میشه 207 (که کم کم داره قیمتش به صد میرسه!) میشه هیوندای i20, میشه تویوتای یاریس. فلسفه وجودی آلفا لذت رانندگی و پرفورمانس بالاست صرفا اتاق هاچبک داره، عملا یه ماشین اسپرت هست. که باید با ماشین های همرده خودش قیاس بشه (که در این صورت از اکثرشون ارزانتر، با سال ساخت بالاتر و کم کارتر هست) کسی که ماشین رو صرفا ابزاری برا جابجایی از نقطه AبهB میبینه بهتره از همون اول سراغ برندهایی مثل آلفا، ب ام و یا کلاس های خاصی از مرسدس نره. به نظر من کسی که طالب کوپه ی ایتالیایی با تودوزی دست دوز، فیبرکربن واقعی، صدا و هندلینگ ممتاز و طراحی ناب و کلاسیک از یه کمپانی 110 ساله ست، اولا باید یه ماشین دیگه هم داشته باشه، دوما مهمتر از قیمت ماشین، سلامت فنی براش ملاک باشه. بعدش میتونه هررر روز خدا از انتخاب خودش لذت ببره!

Cardio (1247 روز پیش)

کاملا باهات موافقم،هر عشق ماشینی باید یه ماشین ایتالیایی تو پارکینگش باشه،وگرنه نمیشه بهش ماشین باز گفت،بنده خودم پزشک عمومی بودم،با هزار درس خوندم و تحصص قلب گرفتم با یه آرزو،اونم اینکه بتونم توی پارکینگم یه آلفا داشته باشم.

MOHSEN1400 (353 روز پیش)

با سلام در جواب دوست عزیز کاملا رای بنده مثبت هست از اطلاعات عالی و منحصر به فرد شما لذت بردم درود برشما که توصیح واقعی دادید پس معلومه سوار شدید. نظر بنده هم همین موضوع بود با تشکر

BARDIYA123 (266 روز پیش)

مرحبا بلاخره بکنفر آمد حرف و جمله صداقت بزنه و بقیه رو گمراه نکنه و هم خودش از نوشتن متن واقعی لذت ببره و هم یک کمکی هم به بقیه کرده باشه اگر هم این خودرو رو داری خدا بهت برکت بده و اگر هم نداری ایشالا به زودی بخری ولی کاری ندارم ماشین مال خودتون بوده یا نه ولی از راستگو بودنت خوشم آمد دمت گرم برادر

کوروش باقریان(1270 روز پیش)

خیلی گرونه

Mohammadparhamamri (682 روز پیش)

الان چه ماشینی ارزونه🙃

BARDIYA123 (266 روز پیش)

در جواب به کوروش باقریان به نظر شما با این رنج قیمتی در مقابل خودروهای نمونه صفر کیلومتر حلبی مانند چری آریزو5 یا دنا پلاس و...کدام رو ترجیح میدید؟ نظر شخصی من برند ایتالیایی باز متوجه نمیشم واقعا با خودتون فکر کردید از قبل این سوال نباید بپرسی و میای این کامنت رو در سایت به اشتراک بزاری یا از قبل یک دوره متن رو مطالعه کردید داری در مورد آلفا صحبت میکنی که اونم میتو خودرویی که به مرتب خیلی بهتر از این دوتاست اصلا قابل قیاس نیست از نظر تکنولوزی و دوام فنی و شرکت خیلی قدیمی اونم در مورد آلفا که مزایایی داره که شگفت زده میشی کافیه یکبار سوار شو نظرت رو متوجه میشی وقتی کسی نه از نزدیک سوار شده نه یک نگاه کرده و نه سردر میاره بهتر اینکه بروید همون لیاقت شما سوار شدن و خریدن دنا هست که بیا بریم یک گاراژ مشکوکه با سرعت120 تا ببینیم کی زنده میماند من یا شما دوست عریز یکم دقت کن به این موضوع داری در مورد یک شرکت معتبر با اصالت صحبت میکنی درسته این نظری که دادید مال2/5 سال پیش هست هر کسی داشته میدونه که نباید حالا حالا بفروشه مگر اینکه واقعا پول لازم و...نیاز داشته باشه اونایی که ندارند فقط نظر الکی میدن از جمله معایبش میشه چشم پوشی کرد که خدمات پس از فروش ضعیف و نبود لوازم یدکی و تعمیرگاه و قیمت قطعاتش بالا هست ولی خیلی باید مراقب باشید به خرج نیفته اینکه اگر رسیدگی دوره ای و مراقب بیشتر بهش بپردازید سالهای سال یعنی20 سال راحت کار میکنه بستگی به نوع راننده هم داره با تشکر از سایت

Morteza70(361 روز پیش)

سلام. من داشتم. خوبه فقط یکم کوچیکه

Mostafa.az77@yahoo.com(1210 روز پیش)

بهترین ازلحاظ قیمت بدترین از لحاظ قیت قطعه

علي ٧٢(1275 روز پیش)

از نظر چسبندگي به زمين و هندلينگ بينظيره،كه واقعا لذت بخش،حتي به نظر من از جوليتا اسپرت تره،يه مقدار كمبود اپشن داره،مثلا دوربين دنده عقب نداره،سنسور جلو نداره،ولي در عوض دايناميك داره كه به شدت مود رانندگي عوض ميكنه،كاملا قابل تقويت و ارتقاء،ولي مشكل اساسي كه داره هزينه نگهداري به شدت بالاي اين ماشين،توربو با اين بنزين داخلي هر ٤ سال به مشكل ميخوره كه هزينه تعويض الان فك ميكنم ٢٥ تا ٣٠ ميليون باشه،كيت كلاج اين ماشينم حدود ٥٠ تا كار ميكنه كه اونم فكر كنم ١٨ تا ٢٠ ميليون هزينه داره،در مجموع ماشين ايتاليايي خيلي هزينه زيادي داره،ولي واقعا لذت بخش رانندگي باهاش

mpfaghih(1394 روز پیش)

سلام واقعا فوق العادست از هر نظر با توجه به قیمتش همتا نداره

Down1(1617 روز پیش)

يكي از خودرو هاي خاص و منحصربفرد در ايران هست لذت رانندگي فوق العاده كيفيت ساخت عالي زيبايي بي نظير ( بدون شك بخاطر كلاس كوپه بودنش فضايي كمي دارد در رديف عقب ) با توجه به قيمت جهاني اش و مقايسه اون با هم كلاس هاي و هم رده مثل بيتل و ميني قيمت گذاريش در ايران فوق العاده پايين و فرصت عاليه براي خريد لذت بردن از يك محصول خاص و اصيل اروپايي

Show More