مشخصات فنی آریسان 2 سال 1401 - 1403
سال
دومین نسل وانت آریسان، با انبوهی از تغییرات کوچک و بزرگ، در نیمه دوم سال 1401 به بازار کشورمان آمد. نسل قدیم وانت آریسان، که در سالهای 1394 تا 1399 به تولید رسید، هم در کارخانه ایران خودرو تبریز و هم در کارخانه ایران خودرو خراسان، خط تولید داشت. اما نسل جدید وانت آریسان 2، فقط در خراسان تولید شده
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
قطعات یدکی در دسترس
بهبود گسترده نسبت به نسل اول
تعمیرات آسان بدلیل موتور XU7P
اضافه شدن دیلایت در تابستان 1402
نقاط ضعف
پیشرانه پراستهلاک
ساختار دیفرانسیل جلو
حذف مه شکن جلو در تابستان 1402
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر XU7P دوگانه سوزحجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
97 اسببخارگشتاور
146 نیوتنمترشتاب
13.8 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4665 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1465 میلیمترفاصله محوری
2660 میلیمتروزن
1274 کیلوگرمحجم باک
40 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادی - مخزن گاز: 75 لیترسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
از تابستان 1402اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
حذف از تابستان 1402چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیوپخشمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
محمد محمد یعقوبی 1403/1/17
سلام
من تا چند وقت پیش وانت پراید داشتم الان آریسان ۲ گرفتم، میخوام نظرم رو بدم
پراید خیلیییییییییی ماشین خوبیه ، یه جرات میتونم بهترین ماشین باری دنیاست ، استهلاک فوقالعاده کم ،تعمیرگاه ها و قطعات بسیار در دست رس ، کوچک بودن ماشین و قدرت مانور پذیری خیلی بالا که مثلا توی یه کوچه کوچیک میتونید دور بزنید !و اما معایب خودرو پراید وانت کوچک بودن فضای بار ، ضعیف بودن موتور. و بدنه ، بسیار نامناسب برای جاده ، من فنر ها و لاستیک عقب هاشو تقویت کردم ولی بازم نهایت باری که جابجا میکرد توی جاده ۷۰۰ کیلو بود ،کابین کوچک نامناسب برای افراد درشت هیکل.
اما اریسان ۲،معایبش : خرجش کمی بالاتره ، قطعه هاش گرونتره ، ماشین بزرگ تره مانور پذیریش کمه، ارتفاع کفش از زمین بالاتره
محاسنش : فضای بارش خیلی بزرگتره، گاز سوز فابریکه جوری که مخازن زیر ماشینه، موتور خیلی قوی تری داره، ماشین شاسی خیلی خوبی داره شبیه تیرآهن۱۰ هستش رینگ ۱۵ زیر ماشینه و این دو تا مورد اخر باعث شده بشه بهش بار سنگین زد ، مثلا۱۲۰۰ کیلو رو به راحتی میبره توی جاده ،
جمع بندی:
اگر دنبال ماشینی هستید که داخل شهر براتون کار کنه و بار سبک بزنه فققققققط پراید وانت.
اگر دنبال ماشینی هستید که خارج از شهر براتون کار کنه و بار سنگین تر بزنه آریسان ۲
اگر دنبال ماشینی هستید که بار سبک یعنی ۷۰۰ کیلو به پایین بزنه و بره توی جاده خارج از شهر ، آریسان ۱ هم میتونه مورد مناسبی باشه
پاسخ
0
0
1
RMohammadi 1402/12/15
سلام.خودم تازه خریدم چند تا ویژگیش رو میگم.
+موتور xu7 p
+روغن موتور ۲۰_۰
+لاستیک های extra load(بارگیری اضافی)
+توان تحمل هر لاستیک ۶۹۰ کیلوگرم
لاستیک های قوی تر از پژو پارس
+عوض کردن روغن اول در ۱۰ هزار کیلومتر
+عوض کردن روغن دوم در ۱۵ هزار کیلومتر
+الان هر لیتر روغن موتور۲۰_۰ برابر صد هزار تومان
+۵۰۰ هزار تومان هزینه روغن موتور در هر ۱۵ هزار کیلومتر
+دوگانه شرکتی
+ ۲ عدد ایربگ
+فرمان نرم به نسبت وانت بودن
+دو عدد سنسور عقب
+کم کردن دور موتور خودرو و در صورت تشخیص،خاموش کردن خودرو در هنگام صوت ممتد سنسور عقب در هنگام تشخیص مانع در عقب خودرو(یعنی سنسور های عقب تا فاصله حدودی یک و نیم متری موانع را تشخیص میدهند ولی در صورت نزدیک شدن مانع در فاصله سی سانتی متری از خودرو،دور موتور خودرو کاهش می یابد تا خودرو به مانع نخوده و آسیب نبیند.)
+کشش خوب در سربالایی
+ترمز های قوی به نسبت وانت بودن
هشدار نبستن کمربند صندلی راننده
+هشدار صوتی بسته نبودن درب های خودرو
+هشدار صوتی کم بودن بنزین و گاز خودرو
+دزدگیر خودرو(صدای ممتد بوق)
+مه شکن جلو ندارد
+دیلایت(چراغ روز جلو)
+پوزیشن لایت(دیلایت عقب_چراغ روز عقب)
+مه شکن عقب با خطوط روشنایی
+هشدار صوتی بالا بودن ترمز دستی خودرو
+چراغ ترمز سقفی
+آنتن سقفی
+بلوتوث
+هندلینگ خوب
+هشدار سرعت زیاد در ۱۲۰ کیلومتر در ساعت
+خاموش شدن خودکار چراغ های خودرو در صورت فراموشی،برای خالی نشدن باتری.
+چراغ بدرقه(خاموش شدن چراغ های خودرو تا ۳ دقیقه)
+عوض کردن حالت سوخت به صورت خودکار(خودرو در صورت داشتن بنزین و گاز،همواره با بنزین روشن میشود؛
+نگه داشتن ۳ ثانیه ای دکمه cng برای تغییر نوع سوخت(اما خودرو در سربالایی به حالت گاز با تاخیر میرود تا در سراشیبی یا جای صاف بیفتد تا کشش خودرو کاهش نیابد.
+هر دو صندلی به صورت دستی
+لاستیک زاپاس در عقب زیر اتاق خودرو
+محفظه پشت صندلی ها برای ابزار و ...
+آینه های بغل به صورت دستی(جای برقی کردن را دارد)
+عایق بندی کف خودرو
+اگزوز تا وسط لاستیک های عقب آمده است یعنی تا سپر عقب امتداد ندارد(تا هم در هنگام ضربه از عقب اگزوز آسیب نبیند و هم اینکه در هزینه ها صرفه جویی شود.)
+پاشش آب برف پاک کن به صورت اتومات(با یک بار زدن برف پاک کن،آب به میزان اندازه تعریف شده بر روی شیشه پاشیده میشود.)
+صدای کم موتور به نسبت وانت بودن.
+سیستم صوتی خوب
+روشنایی خوب چراغ های جلو
پاسخ
0
0
1
Soheil 1402/11/21
من خیلی درمورد این ماشین تحقیق کردم و قبلش هم وانت پراید داشتم. الان بعد از یک هفته سوار شدن این ماشین مدل صفر ۱۴۰۲ میخوام نظرمو بگم. به نظرم سواریش خیلی خوبه به خصوص توی سرعتای بالا هندلینگش قابل قبوله. فرمانشم خیلی نرم تر از پرایده دوگانه فابریکم هست که اصلا توی شتاب ماشین تفاوتی حس نمیکنم. خلاصه اینکه امکاناتشم خوبه ارزش خریدم داره خیالتون راحت اگه قصد خرید دارید ماشین خوبیه. قیافه ای هم بهتر شده جلوش
پاسخ
0
0
1
RMohammadi 1402/11/5
چند مورد از ویژگی های وانت آریسان۲:سنسور دنده عقب،دیلایت جلو و عقب،چراغ بدرقه(اگر دسته چراغ خودرو را روی حالت روشن قرار دهید،تمامی چراغ های خودرو طی ۳ یا چند دقیقه خاموش میشوند)،اگذ چراغ سقفی خودرو روشن بمونه و ماشین رو قفل کنید و برید خونه،خودش چراغ سقفی رو خاموش میکنه و نمیزاره که باطری خودرو خالی بشه،ماشین به طور خودکار در حالت بنزین روشن میشه تا راحت تر بتونه موتور رو روشن کنه،تشخیص شیب داره و وقتی که دکمهcng رو میزنید،تا تو سرپایینی یا جای صاف میوفته رو حالت گاز یا بنزین نمیره یعنی در حین تغییر دادن نوع سوخت،خودرو به عقب کشیده نمیشه.180 کیلومتر پیمایش در حالت گاز،کشش خوب در سربالایی،ترمز های قوی،فرمان هیدرولیک که البته در سرعت بالای 100 کیلومتر بر ساعت،کمی خطرناک میشود و طبیعیه چون پانته و فرمان هیدرولیکی، کمی مراقب باشید،فضای بار مناسب،فضای مناسب پشت صندلی ها برای قرار دادن زنجیر چرخ و جعبه ابزار و جک بالابر و آچار چرخ و وسایل شخصی مثل کاپشن،زیبایی موتور وقتی که کاپوت رو بالا میزنید،فقط خودرو در حالت صفر کیلومتر،کفی اتاق نداره و اون رو باید خرید،من خودم 6 میلیون تومان از اصفهان گرفتم،از باسلام از شهر اصفهان به زنجان پست کردن،نرمی خودرو،خودرو در جلو دارای کمک فنر های مثل پژو پارسه ولی در عقب فنر های تخت رو داره اما در عقب فقط فنر تخت نداره و برای نرم شدن خودرو و دیگر فواید،در عقب علاوه بر فنر های تخت،از کمک فنر های فشاری قسمت جلو خودرو هم استفاده شده یعنی عقب خودرو هم دارای فنر تخت و هم دارای کمک فنر فشاری هست.
پاسخ
0
0
1
RMohammadi 1402/11/5
سلام.چند مورد از ویژگی های وانت آریسان،خودم ۶هزار تا باهاش پیمایش داشتم،در حالت گاز و بنزین انگار اصلا فرقی با هم نداره،تو حالت گاز هم انگار رو بنزینه،کشش در سربالایی واقعا خیلی خوب،سرعت خوب طوری که راحت از سواری جلو میزنه،چهره زیبا،امکانات قابل قبول کابین،فضای کابین نسبتا مناسب،مصرف سوخت کم،یک چیزی که به نظر من بهترین ویژگی وانت آریسان ۲ هست اینه که شاید باورتون نشه دیگه زمان هر ۵ هزار تا روغن این ماشین رو عوض کردن تموم شده،این خودرو در هر ۱۵ هزار کیلومتر( پانزده هزار کیلومتر رانندگی) نیاز به تعویض روغن موتور داره،من خودم ۳۹۳ میلیون خریدم که با ۷ ۵ میلیون اتاق و ۶ میلیون کفی اتاق و ۲ میلیون روکش صندلی مخصوص سمند سورن شد حدود ۴۱۰ میلیون ولی الان که دارم این پیام رو مینویسم قیمت این خودرو حدود ۴۷۵ میلیون تومانه،پیشرانه خودرو به صورت xu7+ هست یعنی موتور سمند سورن های جدید و برخی از پژو پارس ها.
پاسخ
0
0
1