• مشخصات فنی 2
  • مشخصات فنی 2
  • مشخصات فنی 2
  • مشخصات فنی 2
  • مشخصات فنی 2
  • مشخصات فنی 2

مشخصات فنی آریسان 2 سال 1401 - 1403

32 دیدگاه
سال
دومین نسل وانت آریسان، با انبوهی از تغییرات کوچک و بزرگ، در نیمه دوم سال 1401 به بازار کشورمان آمد. نسل قدیم وانت آریسان، که در سال‌های 1394 تا 1399 به تولید رسید، هم در کارخانه ایران خودرو تبریز و هم در کارخانه ایران خودرو خراسان، خط تولید داشت. اما نسل جدید وانت آریسان 2، فقط در خراسان تولید شده
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

قطعات یدکی در دسترس
بهبود گسترده نسبت به نسل اول
تعمیرات آسان بدلیل موتور XU7P
اضافه شدن دیلایت در تابستان 1402
عرضه نسخه ارتقایافته از اسفند 1402

نقاط ضعف

پیشرانه پراستهلاک
ساختار دیفرانسیل جلو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1401 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر XU7P دوگانه سوز

حجم موتور

1.8 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

97 اسب‌بخار

گشتاور

146 نیوتن‌متر

شتاب

13.8 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

پیکاپ جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

طول

4665 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1465 میلی‌متر

فاصله محوری

2660 میلی‌متر

وزن

1274 کیلوگرم

حجم باک

40 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی - مخزن گاز: 75 لیتر

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

(از سال 1403)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

(از سال 1403)

کنترل پایداری (ESC)

(از سال 1403)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

(از سال 1403)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

(از سال 1403)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

از تابستان 1402

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

حذف از تابستان 1402

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

رادیوپخش

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/6/12
سلام وانت پراید دارم کم خرجه ولی همون پرایده وبرای بارهیچ تغیری ندادند .فقط کاسه چرخ عقب کمی بزرگتر وتیبایی هست وفقط برای بارسبک خوبه وبرای بارسنگین مخصوصا درسر بالایی اصلا مناسب نیست واسترس میگیری وحتما وانت قویتری نیازداری
پاسخ
0
0
0
Mahmood0575 1403/6/11
دوستان چرا وقتی ماشین رو خاموش میکنیم و مثلا رفعه بعدی که روشن میکنیم ضبط از اول شروع به پخش میکنه؟؟؟ از اهنگ شماره ۱
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/6/13
توی تنظیمات پیش فرض به همین صورت هست اگر میخواهید صدای موسیقی و یا هر تنظیم دیگری داشته باشید باید دیاگ بزنید و تنظیمات دلخواه رو به اپراتور دیاگ بفرماید براتون انجام بدن
0
0
RMohammadi 1403/3/24
فقط یک ایراد بگم که چون فرمان خودرو هیدرولیکی و نرمه،در سرعت های بالای ۱۰۰ و۱۱۰ تا،پایداری خودرو کم میشه و به غربیلک فرمان خیلی حساس میشه.به نظر بنده اگر فرمان برقی روش بزارن این مشکل حل میشه،چون فرمان برقی در سرعت های بالا سفت میشه تا پایداری خودرو تغییر زیادی نکنه.
پاسخ
0
2
3
ناشناس 1403/3/21
سلام، با وجود تعاریفی که دوستان از آریسان ۲ دارند بنظر بنده این خودرو ارزش چنین قیمت بالایی را نداره اگر کسی بدنبال خودرو باربر باشه با قیمت اسن خودرو میتونه وانت نیسان بخره که هم بدنه قوی تری داره هم فضای بار بیشتری .
پاسخ
2
1
0
RMohammadi 1403/3/24
بدون اغراق میگم،من که ازش راضیم،ماشین خوب و بروییه،هم وانته هم سواری،خدارو شکر میکنم که دارمش.
0
1
RMohammadi 1403/3/24
سلام،ببینید آخه فقط بحث باربری نیست،آریسان 2 صفر کیلومتر الان حدود 450 تا 500 میلیون تومانی در حالی که نیسان در حدود 600 تا 700 تومانی یعنی 200 میلیون تومان افزایش قیمت،نیسان خودروی پنجاه سال پیشه و سوار شدن به همچین خودرویی خیلی خطرناکه،طوری که در طی این پنجاه سال،حتی شیشه های بالابر خودرو رو هم برقی نکردن و به صورت دستی هست،اما به نظر بنده با این قیمت ها آریسان 2 ارزش خرید خوبی داره وقتی که پراید 320 میلیونه آریسان قیمتش خوبه،این رو هم بگم که در ایران خودرو کلا گرون هست و با این قیمت ها باز هم قیمت خوبی داره،آریسان 2 از کوییک اتومات 30 میلیون تومان ارزان تر بود یعنی الان باید 520 ملیون بود که تا این عدد رو هم اومد اما بعد چون مردم نتونستن بخرن،قیمتش کاهش پیدا کرد،شتاب خوب،موتور قوی،آبشن های خوب به نسبت وانت بودن،ترمز های قدرتمند،فضای جادار کابین و فضای جادار اتاق بار و دوگانه سوز بودن و کم مصرف بودن،فرمان هیدرولیک و طراحی نسبتا زیبا( چون به نظر بنده الان زیبا درست وانت شهری در ایرانه),شیشه های بالابر برقی،هشدار های بستن کمربند،هشدار ترمز دستی،هشدار باز بودن درب ها،هشدار کاهش بنزین،هشدار کاهش cng،هشدار روشن ماندن چراغ های خودرو،قفل مرکزی،دزدگیر،نرمی خودرو(که یکی از تمایز های آشکارش با نیسانه)،دی لایت،پوزیشن لایت،کولر(بدون محدودیت سفارشی سازی(برخلاف نیسان)،کولر قوی،راحت حرکت کردن در خط یک آزادراه ها( به نسبت وانت بودن),اما اگر نیسان بخواد بیاد خط یک همه شاکی میشن اما آریسان ۲ مثل سواری ها از خط یک آزاد راه ها می‌تونه راحت حرکت کنه،تحمل بار ۶۰۰ کیلوگرمی که تا چند صد کیلومتر بیش تر از این رو هم توان تحمل داره اما فرسایش خودرو را در پی داره،این رو جدا میگم،باید خودرو رو سوار بشید بعد متوجه بشید،آریسان۲ در حالت گاز و بنزین میشه گفت که اصلا تفاوتی در قدرت موتور ندارن و همون سربالایی رو میاره و اینکه با بار ۵۰۰ کیلوگرمی اصلا انگار بار به ماشین نخورده تا جایی که یادتون نره اصلا به ماشین با زدید یا نه،خیلی راحت بار رو میبره،این چیزها رو با پیمایش ۱۳ هزار کیلومتری با آریسان ۲ گفتم تا کمکی باشه به خریدار های این خودرو،این رو هم بگم که کف خودرو نسبت به پژو پارس بالاتره و ارتفاع خوبی از سطح زمین داره و تنها سپر جلوی خودرو هست که خیلی کم در جاده های خاکی احتمال داره به بلندی های جاده بخوره که اگر با دقت رانندگی کنید،سپر به زمین نمیخوره،یک چیز جالب رو هم بگم اینکه آریسان۲ دارای سنسور عقب هست وقتی که دنده عقب میایید و سنسور عقب با حس کردن موانع شروع می‌کنه به صورت کشیدن،خودرو دور موتور رو کاهش میده و در بعضی مواقع خودرو به طور خودکار خاموش میشه تا اینکه به مانع پشت خودرو نخوره و در فضای کابین هم دو عدد کاپ هولدر(جا لیوانی) و دو عدد جا برای قرار دادن تلفن همراه رو داره،حس رانندگی کردن با آریسان۲ هم لذت بخشه و با شباهت زیادی همون حس و حال سواری پژو پارس رو داره،این رو هم بگم که در سربالای ها،کوییک،پراید و نیسان نمیتونن بهش برسم و راحت هر سه شون رو جا میزاره ونکته ی خیلی مهم در آخر اینکه روغن آریسان۲ روغن ۰ ۲۰ هستش و یکی از بهترین روغن های موجود در دنیاست که خودرو هایی مثل بنز از اون استفاده میکنن،سرویس اولیه روغن در ۱۰ هزار کیلومتر باید صورت بگیره و بقیه سرویس های تعویض روغن هر ۱۵ هزار کیلومتر یعنی به ترتیب سرویس اول در ۱۰ هزا،دوم در ۲۵ هزار،سوم در ۴۰ هزار،چهارم در ۵۵ هزار و ...،یعنی لازم نیست که مثل اغلب خودرو ها هر پنج هزار کیلومتر تعوض روغن صورت بگیره(در این باره میتونید دفتر چه خودرو رو مطالعه کنید),و آخر اینکه آریسان ۲ دارای چراغ بدرقه یا همون چراغ پارکینگ هم هست طوری که پس از خاموش شدن خودرو،تا ۳ دقیقه چراغ های خودرو را روشن نگه می‌داره تا نور کافی برای ترک کردن خودرو وجود داشته باشه.
0
0
محمد محمد یعقوبی 1403/1/17
سلام من تا چند وقت پیش وانت پراید داشتم الان آریسان ۲ گرفتم، میخوام نظرم رو بدم پراید خیلیییییییییی ماشین خوبیه ، یه جرات میتونم بهترین ماشین باری دنیاست ، استهلاک فوق‌العاده کم ،تعمیرگاه ها و قطعات بسیار در دست رس ، کوچک بودن ماشین و قدرت مانور پذیری خیلی بالا که مثلا توی یه کوچه کوچیک میتونید دور بزنید !و اما معایب خودرو پراید وانت کوچک بودن فضای بار ، ضعیف بودن موتور. و بدنه ، بسیار نامناسب برای جاده ، من فنر ها و لاستیک عقب هاشو تقویت کردم ولی بازم نهایت باری که جابجا می‌کرد توی جاده ۷۰۰ کیلو بود ،کابین کوچک نامناسب برای افراد درشت هیکل. اما اریسان ۲،معایبش : خرجش کمی بالاتره ، قطعه هاش گرونتره ، ماشین بزرگ تره مانور پذیریش کمه، ارتفاع کفش از زمین بالاتره محاسنش : فضای بارش خیلی بزرگتره، گاز سوز فابریکه جوری که مخازن زیر ماشینه، موتور خیلی قوی تری داره، ماشین شاسی خیلی خوبی داره شبیه تیرآهن۱۰ هستش رینگ ۱۵ زیر ماشینه و این دو تا مورد اخر باعث شده بشه بهش بار سنگین زد ، مثلا۱۲۰۰ کیلو رو به راحتی میبره توی جاده ، جمع بندی: اگر دنبال ماشینی هستید که داخل شهر براتون کار کنه و بار سبک بزنه فققققققط پراید وانت. اگر دنبال ماشینی هستید که خارج از شهر براتون کار کنه و بار سنگین تر بزنه آریسان ۲ اگر دنبال ماشینی هستید که بار سبک یعنی ۷۰۰ کیلو به پایین بزنه و بره توی جاده خارج از شهر ، آریسان ۱ هم میتونه مورد مناسبی باشه
پاسخ
0
0
1