مشخصات فنی آریسان 2 سال 1401 - 1403
سال
دومین نسل وانت آریسان، با انبوهی از تغییرات کوچک و بزرگ، در نیمه دوم سال 1401 به بازار کشورمان آمد. نسل قدیم وانت آریسان، که در سالهای 1394 تا 1399 به تولید رسید، هم در کارخانه ایران خودرو تبریز و هم در کارخانه ایران خودرو خراسان، خط تولید داشت. اما نسل جدید وانت آریسان 2، فقط در خراسان تولید شده
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
قطعات یدکی در دسترس
بهبود گسترده نسبت به نسل اول
تعمیرات آسان بدلیل موتور XU7P
اضافه شدن دیلایت در تابستان 1402
عرضه نسخه ارتقایافته از اسفند 1402
نقاط ضعف
پیشرانه پراستهلاک
ساختار دیفرانسیل جلو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر XU7P دوگانه سوزحجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
97 اسببخارگشتاور
146 نیوتنمترشتاب
13.8 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4665 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1465 میلیمترفاصله محوری
2660 میلیمتروزن
1274 کیلوگرمحجم باک
40 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادی - مخزن گاز: 75 لیترسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
(از سال 1403)کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
(از سال 1403)کنترل پایداری (ESC)
(از سال 1403)ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
(از سال 1403)سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
(از سال 1403)ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
از تابستان 1402اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
حذف از تابستان 1402چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیوپخشمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/6/12
سلام وانت پراید دارم کم خرجه ولی همون پرایده وبرای بارهیچ تغیری ندادند .فقط کاسه چرخ عقب کمی بزرگتر وتیبایی هست وفقط برای بارسبک خوبه وبرای بارسنگین مخصوصا درسر بالایی اصلا مناسب نیست واسترس میگیری وحتما وانت قویتری نیازداری
پاسخ
0
0
0
Mahmood0575 1403/6/11
دوستان چرا وقتی ماشین رو خاموش میکنیم و مثلا رفعه بعدی که روشن میکنیم
ضبط از اول شروع به پخش میکنه؟؟؟
از اهنگ شماره ۱
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/6/13
توی تنظیمات پیش فرض به همین صورت هست اگر میخواهید صدای موسیقی و یا هر تنظیم دیگری داشته باشید باید دیاگ بزنید و تنظیمات دلخواه رو به اپراتور دیاگ بفرماید براتون انجام بدن
0
0
RMohammadi 1403/3/24
فقط یک ایراد بگم که چون فرمان خودرو هیدرولیکی و نرمه،در سرعت های بالای ۱۰۰ و۱۱۰ تا،پایداری خودرو کم میشه و به غربیلک فرمان خیلی حساس میشه.به نظر بنده اگر فرمان برقی روش بزارن این مشکل حل میشه،چون فرمان برقی در سرعت های بالا سفت میشه تا پایداری خودرو تغییر زیادی نکنه.
پاسخ
0
2
3
ناشناس 1403/3/21
سلام، با وجود تعاریفی که دوستان از آریسان ۲ دارند بنظر بنده این خودرو ارزش چنین قیمت بالایی را نداره اگر کسی بدنبال خودرو باربر باشه با قیمت اسن خودرو میتونه وانت نیسان بخره که هم بدنه قوی تری داره هم فضای بار بیشتری .
پاسخ
2
1
0
RMohammadi 1403/3/24
بدون اغراق میگم،من که ازش راضیم،ماشین خوب و بروییه،هم وانته هم سواری،خدارو شکر میکنم که دارمش.
0
1
RMohammadi 1403/3/24
سلام،ببینید آخه فقط بحث باربری نیست،آریسان 2 صفر کیلومتر الان حدود 450 تا 500 میلیون تومانی در حالی که نیسان در حدود 600 تا 700 تومانی یعنی 200 میلیون تومان افزایش قیمت،نیسان خودروی پنجاه سال پیشه و سوار شدن به همچین خودرویی خیلی خطرناکه،طوری که در طی این پنجاه سال،حتی شیشه های بالابر خودرو رو هم برقی نکردن و به صورت دستی هست،اما به نظر بنده با این قیمت ها آریسان 2 ارزش خرید خوبی داره وقتی که پراید 320 میلیونه آریسان قیمتش خوبه،این رو هم بگم که در ایران خودرو کلا گرون هست و با این قیمت ها باز هم قیمت خوبی داره،آریسان 2 از کوییک اتومات 30 میلیون تومان ارزان تر بود یعنی الان باید 520 ملیون بود که تا این عدد رو هم اومد اما بعد چون مردم نتونستن بخرن،قیمتش کاهش پیدا کرد،شتاب خوب،موتور قوی،آبشن های خوب به نسبت وانت بودن،ترمز های قدرتمند،فضای جادار کابین و فضای جادار اتاق بار و دوگانه سوز بودن و کم مصرف بودن،فرمان هیدرولیک و طراحی نسبتا زیبا( چون به نظر بنده الان زیبا درست وانت شهری در ایرانه),شیشه های بالابر برقی،هشدار های بستن کمربند،هشدار ترمز دستی،هشدار باز بودن درب ها،هشدار کاهش بنزین،هشدار کاهش cng،هشدار روشن ماندن چراغ های خودرو،قفل مرکزی،دزدگیر،نرمی خودرو(که یکی از تمایز های آشکارش با نیسانه)،دی لایت،پوزیشن لایت،کولر(بدون محدودیت سفارشی سازی(برخلاف نیسان)،کولر قوی،راحت حرکت کردن در خط یک آزادراه ها( به نسبت وانت بودن),اما اگر نیسان بخواد بیاد خط یک همه شاکی میشن اما آریسان ۲ مثل سواری ها از خط یک آزاد راه ها میتونه راحت حرکت کنه،تحمل بار ۶۰۰ کیلوگرمی که تا چند صد کیلومتر بیش تر از این رو هم توان تحمل داره اما فرسایش خودرو را در پی داره،این رو جدا میگم،باید خودرو رو سوار بشید بعد متوجه بشید،آریسان۲ در حالت گاز و بنزین میشه گفت که اصلا تفاوتی در قدرت موتور ندارن و همون سربالایی رو میاره و اینکه با بار ۵۰۰ کیلوگرمی اصلا انگار بار به ماشین نخورده تا جایی که یادتون نره اصلا به ماشین با زدید یا نه،خیلی راحت بار رو میبره،این چیزها رو با پیمایش ۱۳ هزار کیلومتری با آریسان ۲ گفتم تا کمکی باشه به خریدار های این خودرو،این رو هم بگم که کف خودرو نسبت به پژو پارس بالاتره و ارتفاع خوبی از سطح زمین داره و تنها سپر جلوی خودرو هست که خیلی کم در جاده های خاکی احتمال داره به بلندی های جاده بخوره که اگر با دقت رانندگی کنید،سپر به زمین نمیخوره،یک چیز جالب رو هم بگم اینکه آریسان۲ دارای سنسور عقب هست وقتی که دنده عقب میایید و سنسور عقب با حس کردن موانع شروع میکنه به صورت کشیدن،خودرو دور موتور رو کاهش میده و در بعضی مواقع خودرو به طور خودکار خاموش میشه تا اینکه به مانع پشت خودرو نخوره و در فضای کابین هم دو عدد کاپ هولدر(جا لیوانی) و دو عدد جا برای قرار دادن تلفن همراه رو داره،حس رانندگی کردن با آریسان۲ هم لذت بخشه و با شباهت زیادی همون حس و حال سواری پژو پارس رو داره،این رو هم بگم که در سربالای ها،کوییک،پراید و نیسان نمیتونن بهش برسم و راحت هر سه شون رو جا میزاره ونکته ی خیلی مهم در آخر اینکه روغن آریسان۲ روغن ۰ ۲۰ هستش و یکی از بهترین روغن های موجود در دنیاست که خودرو هایی مثل بنز از اون استفاده میکنن،سرویس اولیه روغن در ۱۰ هزار کیلومتر باید صورت بگیره و بقیه سرویس های تعویض روغن هر ۱۵ هزار کیلومتر یعنی به ترتیب سرویس اول در ۱۰ هزا،دوم در ۲۵ هزار،سوم در ۴۰ هزار،چهارم در ۵۵ هزار و ...،یعنی لازم نیست که مثل اغلب خودرو ها هر پنج هزار کیلومتر تعوض روغن صورت بگیره(در این باره میتونید دفتر چه خودرو رو مطالعه کنید),و آخر اینکه آریسان ۲ دارای چراغ بدرقه یا همون چراغ پارکینگ هم هست طوری که پس از خاموش شدن خودرو،تا ۳ دقیقه چراغ های خودرو را روشن نگه میداره تا نور کافی برای ترک کردن خودرو وجود داشته باشه.
0
0
محمد محمد یعقوبی 1403/1/17
سلام
من تا چند وقت پیش وانت پراید داشتم الان آریسان ۲ گرفتم، میخوام نظرم رو بدم
پراید خیلیییییییییی ماشین خوبیه ، یه جرات میتونم بهترین ماشین باری دنیاست ، استهلاک فوقالعاده کم ،تعمیرگاه ها و قطعات بسیار در دست رس ، کوچک بودن ماشین و قدرت مانور پذیری خیلی بالا که مثلا توی یه کوچه کوچیک میتونید دور بزنید !و اما معایب خودرو پراید وانت کوچک بودن فضای بار ، ضعیف بودن موتور. و بدنه ، بسیار نامناسب برای جاده ، من فنر ها و لاستیک عقب هاشو تقویت کردم ولی بازم نهایت باری که جابجا میکرد توی جاده ۷۰۰ کیلو بود ،کابین کوچک نامناسب برای افراد درشت هیکل.
اما اریسان ۲،معایبش : خرجش کمی بالاتره ، قطعه هاش گرونتره ، ماشین بزرگ تره مانور پذیریش کمه، ارتفاع کفش از زمین بالاتره
محاسنش : فضای بارش خیلی بزرگتره، گاز سوز فابریکه جوری که مخازن زیر ماشینه، موتور خیلی قوی تری داره، ماشین شاسی خیلی خوبی داره شبیه تیرآهن۱۰ هستش رینگ ۱۵ زیر ماشینه و این دو تا مورد اخر باعث شده بشه بهش بار سنگین زد ، مثلا۱۲۰۰ کیلو رو به راحتی میبره توی جاده ،
جمع بندی:
اگر دنبال ماشینی هستید که داخل شهر براتون کار کنه و بار سبک بزنه فققققققط پراید وانت.
اگر دنبال ماشینی هستید که خارج از شهر براتون کار کنه و بار سنگین تر بزنه آریسان ۲
اگر دنبال ماشینی هستید که بار سبک یعنی ۷۰۰ کیلو به پایین بزنه و بره توی جاده خارج از شهر ، آریسان ۱ هم میتونه مورد مناسبی باشه
پاسخ
0
0
1