با تغییراتی که سال 2016 در قوانین واردات خودرو رخ داد، واردکنندگان حتی بدون داشتن نمایندگی از شرکت مادر نیز امکان عرضه برندهای مختلف در بازار کشورمان را داشتند. با توجه به این فرصت، در آن زمان ده‌ها دستگاه آئودی Q5 با قیمت گمرکی 51 هزار دلار و از طریق نمایندگی رامک خودرو (با واسطه‌گری یک شرکت ایتالیایی) وارد کشور شد. Q5 پتانسیل بالایی برای سهیم‌شدن در بازار بزرگ لکسوس NX و ب‌ام‌و X3 داشت، اما پس از تغییر دوباره قوانین و ابطال مجوز رامک خودرو برای واردات آئودی، این آلمانی نیز پشت دروازه‌های گمرک ماند و دیگر وارد نشد. هم‌اکنون نیز تنها شاسی‌بلند آئودی در کشور، به‌علت ضعف در خدمات پس از فروش و کمبود قطعات، در زمره خودروهای اروپایی با ریسک خرید بالا جای گرفته است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • ایمنی
    • شتاب و عملکرد
    • امکانات رفاهی متعدد
  • نقاط ضعف
    • واردات بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2015 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TFSI
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 222 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.1 ثانیه
  • سرعت 220 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (8R) - فیس‌ لیفت
  • طول 4629 میلی‌متر
  • عرض 1898 میلی‌متر
  • ارتفاع 1628 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2807 میلی‌متر
  • وزن 1870 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R19
  • چرخ عقب 235/55R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

18 دیدگاه

Dr.car(34 روز پیش)

اين ماشين رو فقط از لحاظ قيمت و آپشن ميشه با بيمر و فولكس مقايسه كرد ، ولي توي خيابون لوگوي ارباب حلقه ها خيلي كمياب تر ، خاص تر ، شيك تر و چشم نواز تره ... فقط كسايي كه قصد خاص سوار شدن دارن برن سمتش ، و يك خاص سوار براش قيمت قطعات ، هزينه اكتان و سرويس دوره اي ، خدمات و تعميرگاه در دسترس ، آپشن هاي كم مصرف و تجملي و ... مهم نيس! خاص بايد باشيد ، مثل TT و Q5

Amir1386(189 روز پیش)

واقعا آئودی یکی از برندایی بود که اگه میومد تو ایران بازارو متحول میکرد ولی متاسفانه ترجیح دادن بجای آئودی ،هایما وارد کنن

Mh2030 (167 روز پیش)

آقا یه چی میگیا این کجا و آن کجا

Parsamofid13 (102 روز پیش)

هایما باز ماشین خوبیه ولی mvm چی ...

VahidReza (52 روز پیش)

مقایسه هایما و ائودی مثل مقایسه آلونک و عمارته 😂

Ali.kh(747 روز پیش)

من یه آگهیQ5تو همین باما دیدم فرمونش فرق داشت شبیه سری A بود کسی دلیلشو میدونه؟

Amrkh (102 روز پیش)

احتمالاً کیت s line داشته

BabakCrus(196 روز پیش)

سلام و درود، من خیلی ماشین بازم، البته فقط لندکروزمو خریدم و نگه میدارم و بقیه ماشینا رو رنت میکنم از 3 ماه تا 2 سال، عشق تست ماشینم و یجور بیماری دارم :D :D بجز لندکروز خودمو هونداCR V خانومم ماشین دیگه ای نخریدیم، خانومم هم بعد ازدواج با من به بیماری ماشین رنت کردن دچار شده :D :D ، اما درمورد Q5، قبل از هرچیز بگم که مدلی که من سوار شدم رو FAW چین ساخته یا مونتاژ شده یا CKD شده یا حالا هر اسمی که میحواین روش بزارین ولی در اصل تولید شده در خط تولید آئودی در کارخانه FAW چین بود، مدلهای ساخت آلمان و حتی آمریکا هم موجوده تو کشور ولی من تفاوتی تو هیچ کدوم ندیدم، کیت S-Line داشت ماشین من که تو ظاهر هیچ فرقی نداره بجز لوگوی کیت، فقط کیت اگزوزش فرق داره و تودوزی ماشین و نور پشت آمپر که ال من بنفش یواش :D بود و یخورده اسب بخار و گشتاورش فرق داشت با نسخه استاندارد، مثلا شما اگر BMW با کیت M بگیری کامل مشخصه از بیرون ولی آئودی به خصوص Q5 خیلی بابد تیز بین باشی که بفهمی این ماشین کیت روشه، سیستم کنترل کشش ماشین جالب بود برام اگر رو باربند(مدلی که من داشتم بار بند داشت) بار میزدی و از یه حدی وزن بارت بیشتر بود ECU ماشین میومد دستورات نحوه کار سیستم کشش رو با توجه به وزن باری که رو باربند هست تعییر میده و خیلی جالب بود برای من، کروز کنترل هوشمند هم روش میشه سفارش داد ولی میاد بقل یکی از مهشکنا نصب میشه، دی لایتش خیلی خوشگله بنظرمن از قشنگترین دی لایتاس، سیستم کنترل حرکت تو سراشیبی هم داره که نمیدونم چرا تو باما گفته نشده، داخل ماشین شاید قدیمی بنظر بیاد ولی چشم نوازه و کیفیت بشدت بالایی داره و ارگونومی خیلی خوب و منطقیی داره، دکمه زیاد نداره با اصطلاح دکمه هایی هم که داره مولتی فانکشن هستن، واقعا هندلینگش خوبه ( من خودم هندلینگ نرم می پسندم و پایداری و ایستایی ماشین و همینطور سواری نرم برای من لذت بخش تر از سواری اسپورت مثل X4 و X3 هستش، بنظرم هندلینگش و زاویه ورود و خروجش تو پیچها خیلی خوبه، ولی شاید کسی سواری اسپورت رو ترجیح بده، اما اونایی که ماشین خانوادگی میخوان و یا مثل من از نرم بودن بیشتر از اسپورت بودن خوششون میاد انتخاب بهتری نسبت به انواع BMW هستش) رقیبش تیگوان میتونه باشه، 4 ماهم تیگوان رنت کردم، ولی از حس رانندگی آئودی بیشتر خوشم میاد تا تیگوان، ضمن اینکه رادار نقطه کور هم داره ولی تیگوان نداره ولی از اونور تیگوان اتوپارک داره و آئودی نداره که البته تو ایران اتوپارک زیاد کاربرد نداره چون کمتر کسی ماشینشو استاندارد پارک میکنه تو خیابون و فاصله هم رعایت نمیشه تو پارک کردن تو ایران و اتوپارک نیاز به فضایی بیشتر از پارک دستی نیاز داره حدود 1 متر از جلو و عقب با همه این تفاسیر تو ایران اتوپارک داشتن بنظر من زیاد برتری یا همون آپشن حساب نمیشه چون خیلی کم پیشمیاد که بشه ازش استفاده کرد، یکی دیگه از ضعفای Q5 نداشتن سرد کن و گرم کنه صندلیه که تو این رنج که تقریبا لوکس حساب میشه ضعف عجیبیه، درکل این نظر شخصی منه من بین همه برندهای آلمانی آئودیQ5 رو ترجیچ میدم، ولی طبق نظر دوستان دیگم که ماشین خرید و فروش میکنن بازار فروش آئودی Q5 اصلا خوب نیست، پس اگر بازار دست دومش براتون مهمه و سواری نرم میخواین تیگوان گزینه بهتری هست اگرم سواری اسپرت دوست دارین که انواع BMW بسته به سلیقتون میتونید تهیه کنین، درمورد خرابی و تعمیرگاه و دوام فنی و اینطور مسائل نمیتونم نظری بدم چون با اینکه کارکشیدم از ماشین فشاری بهش نیوردم و رانندگی معمولی داشتم، اما 6 ماه رنت کرده بودمش و دستم بود تو این مدت روغن هم عوض نکردم وقتی تحویل دادم نماینده شرکت گفت 700 تا دیگه باید عوض شه، موقعی که تحویل گرفتم 57000 تا کار کرده بود، موقعی که تحویلش دادم حدود 68400 تا شده بود، با بنزین معمولی به همراه اکتان خوب راه میره، ولی اگر سوپر بزنین به همراه اکتان بهتره، البته زیاد فرقی نمیکنه با بنزین معمولی با اکتان، یعنی اگر با بنزین معمولی به شتابش نمره 8 از 10 رو بدیم با بنزین سوپر نمرش میشه 8.5 تا 8.7، تغییر محسوسی نمیکنه که بخاطر معمولی بودن بنزین سوپر در ایرانه یعنی بنزینی که ما تو ایران بهش میگیم سوپر، از لحاظ اکتان بنزین در اروپا و آمریکا از بنزین معمولی هم پایینتره، برای مسافرت تا 4 نفر عالیه ولی اگر 5 تا باشین نفری که عقب قسمت وسط میشینه اذیته، بخاطر گاردن عقب که بالاست جای پاش ناراحته، تو این مدتی که دستم بود هیچ افتی چه از نظر فنی و چه از نظر کیفیت متریال ندیدم، درکل استایل و سواری خاصی داره که من میپسندم با اینکه از نظر برند فولکس واگن رو بیشتر دوست دارم ولی بین تیگوان و Q5 انتخاب من Q5 هستش با همه مشکلاتی که داره و خدمتتون گفتم حس بهتری از روندنش میگیرم، امید وارم مفید بوده باشه ، مانا باشید

حسین نامدار(853 روز پیش)

USB, AUX نمیخوره فقط SD میخوره و DVD😂😂😂😂 با همون پول یه فولکس واگن تیگوان بخره خیییییلی بیشتر می ارزه

saeedsaeedsaeed (761 روز پیش)

بد نیست چشم هارو باز کنی و ببینی که این دو ورودی را هم دارد!

GT (363 روز پیش)

اونارو که داره چرا اطلاعات غلط میدی می خوای ماشینو بکوبی از یه جایی بکوب که معلوم نباشه نه از یه جایی که رو داشبرده و تو چشه

ashX (224 روز پیش)

ولی داره هااا 😀

_امیرعلی(331 روز پیش)

ماشین فوق العاده ای هست، بنزین توربو هم اصلا نمی خواد، بجاش از اکتان استفاده کنید.

maniwow(560 روز پیش)

شاید بنزین سوپر نمیزدی!تو این ماشین فقط باید بنزین سوپر بزنی موتورش توربوئه

Ali.nsd(695 روز پیش)

خدمات و بازار دست دو نداره ،اپشن خَيلي كم داره نسبت به قيمتش،ًتو اين رنج لكسوس ان ايكس ادم بخره خَيلي خوبه

aptin barani(722 روز پیش)

واقعا ماشینه خوبیه من باهاش رانندگی كردم و از لحاظ شتاب اولیه از تیگوان قویی تره و وافعا رانندگی باهاش لذت بخش بود ولی حیف كه نبود نمایندگی و نبود قطعات این ماشینو تو ایران واقعا كشته

_hakimiReza(838 روز پیش)

من همه ماشينها را امتحان كردم واقعا عاليه حرف نداره

Show More