پاییز سال 1403 بود که شرکت بهمن موتور، یک خودروی برقی آیندهنگر به اسم Avatr 11 را معرفی کرد. برخلاف انتظار، اولین محموله وارداتی «اوتار» خیلی زود به گمرکات کشور رسید و نهایتا در اواخر بهار 1404 نیز تحویل آن شروع شد. این برند نوظهور که در بازار بومی چین میرود تا تبدیل به یکی از بازیگران اصلی خودروهای برقی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
طراحی منحصربه فرد
پیشرانه قدرتمند و چالاک
نمایشگر تریپلکس (سه تکه)
صندوق عقب 545 لیتری
ساختار دو دویفرانسیل (نسبت به رقبا)
سطح بالای تکنولوژی ایمنی و رفاهی
نقاط ضعف
تامین قطعات یدکی
هزینههای تعمیر و نگهداری
عدم گستردگی ایستگاه شارژ شهری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2024مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیلگیربکس
اتوماتپیشرانه
2 موتور الکتریکیظرفیت باتری
116 کیلووات ساعتشارژ عادی
13.5 ساعتشارژ سریع تا 80 درصد
45 دقیقهعملکرد فنی
قدرت
570 اسببخارگشتاور
650 نیوتنمترشتاب
4.5 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتپیمایش
700 کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4880 میلیمترعرض
1970 میلیمترارتفاع
1601 میلیمترفاصله محوری
2975 میلیمتروزن
2365 کیلوگرمچرخ جلو
265/40R22چرخ عقب
265/40R22سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
4 حالته (اکو - اسپرت - کامفورت - کاستوم)سایر ویژگیها
کارت NFC - ریموت با قابلیت اتوپارک - کنترل خودرو با اپلیکیشن موبایلسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن دربها (DOW) - صدای هشدار برای عابر پیاده - هشدار پیرامونی خودرو - سنسور تشخیص دست روی غربیلک فرمان - سنسور تشخیص چهرهسیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلد - کیت ترمز برمبوسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
14 اسپیکر - دستیار صوتی - تنظیم هوشمند بلندی صدا - سیستم کاهش نویز فعال (RNC)مانیتور
15.6 اینچی + 10.25 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink - WiFiسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتال 10.25 اینچی - دوربین ثبت وقایع (داخل کابین+نمای جلو)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه با فیلتر PM2.5 - دریچه تهویه عقب - سیستم رایحه افشانیکول باکس
صندلی راننده
12 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکه - دسترسی به صندوق عقبگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
جلوروکش صندلی
چرم ناپاایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلس 50 واتی - داشبورد برقی با قابلیت رمزگذاری - اینورتر 220 ولتآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
اسپویلر برقی با قابلیت تنظیم - تغییر زاویه آینه جانبی هنگام دنده عقب - وکیوم دربها درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
adta 6 روز پیش
ولی با این طراحی فضایی و رنگ خاص دیدنش در خیابان انسان را سر کیف می آورد
مبارک صاحبش
اگه واقعا توانش 570 اسب باشه در کل ایران از همه سواری ها بالاتره
پاسخ
0
0
0
SKB 1404/4/11
وقتی زیر ساخت نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای دنیا وجود ندارد این خودرو بیشتر فانتزی است و جایگاه یک خودروی واقعی را پیدا نخواهد کرد
الان و از چند سال قبل اولویت و محوریت در اکثر جهان با خودروهای هیبریدی هست
همچنین حتی با قیمت شرکت ارزش در برابر قیمت و کاربرد و عملکرد واقعا وجود ندارد.
ممنون از تحلیل کامل و جامع و بیطرفانه سایت باما
پاسخ
1
1
1
mf30 6 روز پیش
بنده در بعضی موارد با شما مخالفم. در این مورد که زیرساخت ها در ایران وجود ندارد با شما موافق هستم (اما بازهم ایران در حال ساخت ایستگاه های جدید است که اگر درست پیش رود دیگر مشکل شارژ دهی نخواهیم داشت). اما اگر شما به اروپا و آمریکا نگاه کنید متوجه میشوید که مردم حتی برای مزایایی که دولت به آنها میدهد هم ماشین برقی خریداری نموده که ممکن است از هر برندی باشد و همچنین کسی مشکل شارژدهی در این دو قاره ندارد( منظور از آمریکا، آمریکای شمالیست). اولویت اکنون با ماشین های برقی است چون که در سال های گذشته که شما اشاره کردید، مانند 10 سال گذشته، تکنولوژی برای ساخت اینجور ماشین ها وجود نداشت و زیرساختی هم وجود نداشت. اما اکنون که هم تکنولوژی هست و هم زیرساخت، چرا نباید حداقل آلودگی را تولید کرد؟ در مورد خودروی فانتزی، اگر این فانتزی است پس به طور مثال در ایران هیوندای کونا چیست؟ طراحی چراغ جلو و عقب صرفا یک خط ال ای دی تقسیم بندی شده است. پس طبق نظر شما کونا هم فانتزی است و در ادامه زبان طراحی جدید فانتزی است. اکنون در ایران ما زبان طراحی سال های 2006 تا 2018 برایمان آنقدر تکرار شده که به اینها عادت کردیم و بهترین ها را همان هایی میبینیم که هر روز در خیابان مشاهده میکنیم. در آخر، ارزش قیمت در برابر عملکرد وجود ندارد؟ تنها ماشینی که در ایران قادر به تولید کردن 750 نیوتون متر گشتاور است s500 2014 است که اگر در شرایظی یکسان بخواهید صفر آن را تهیه کنید، زیر 40 میلیارد قیمت نمیخورد. پس اگر ما قیمت بازار آواتار را در نظر بگیریم، منطقی تر است که به به جای اینکه بروم 40 میلیارد پول بدهم، میروم 10 میلیارد میدهم و تازه در کارخانه هم 4 میلیارد. یک چیزی بین 30 تا 36 میلیارد سود. البته احترام s500 را زیر سوال نمیبرم و صرفا قیمت آن در ایران فضاییست
0
0
SamOne 1404/4/7
متاسفانه جامعه در توهم است
قیمت ۴ تومان این خودروی برقی بدون زیر ساخت هم عجیب است چه برسه به متوهم ها
پاسخ
0
1
5
سجاد1393 1404/4/6
چرا باید قیمت بازار دوبرابر قیمت کارخونه باشه؟
اونم ماشینی به این خوبی
پاسخ
1
0
4
SKB 1404/4/11
حباب بسیار زیادش مثل تمام خودروهای برقی از بین خواهد رفت و بزودی نزدیک قیمت کارخانه خواهد شد.
1
3