سال 1392 و همزمان با اوج‌گرفتن تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران، گروه بهمن تصمیم به تولید سدان B50 گرفت که محصولی از کمپانی FAW بود. بهره‌مندی از پلت‌فرمی مشابه خودروهای مزدا و همچنین استفاده از پیشرانه‌های فولکس‌واگن، B50 را روی کاغذ به محصولی قابل قبول برای عرضه در ایران مبدل کرد و حتی می‌توانست بهترین جایگزین برای جیلی امگرند 7 در ایران باشد اما در عمل اتفاق دیگری افتاد؛ تبلیغات ضعیف عرضه‌کننده و عدم هماهنگی کامل پیشرانه با جعبه‌دنده، دست به دست هم دادند تا بسترن B50 به خودرویی ناشناخته در کشورمان تبدیل شود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • فضای جادار کابین
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • بازار دست‌دوم
    • امکاناتی کمتر از B50F
    • ناهماهنگی پیشرانه با جعبه‌دنده
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1393 تا 1394
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 102 اسب‌بخار
  • گشتاور 145 نیوتن‌متر
  • شتاب 11 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4600 میلی‌متر
  • عرض 1785 میلی‌متر
  • ارتفاع 1435 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2675 میلی‌متر
  • وزن 1325 کیلوگرم
  • حجم باک 58 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

2 دیدگاه

mani123456(318 روز پیش)

این ماشین ۱۰۲ اسب قدرت داره اونوخت ۱۳۲۵ کیلو وزن 😄😄😄چه جوری راه میر

Shahin...........igyukk (248 روز پیش)

این خودرو اقتصادیه و مناسب شهر و برون شهریه و برای شتاب ساخته نشده