


تجربه ثابت کرده است که تقاضا برای خودروهای اسپرت، بهویژه آنهایی که سقف جمعشونده دارند، همواره در کشورمان زیاد است و طرفداران پر و پا قرصی دارد مگر آنکه با خودرویی کوچک سروکار داشته باشیم که در اینصورت، شکست آن در بازار ایران تقریبا حتمی است درست مانند داستان سری 1 کروک (اتاق E88) در ایران. این باواریایی در سال 2008 به ایران رسید؛ یعنی همان زمانی که تعداد انگشتشماری آئودی TT کروک (واردات شخصی) و همچنین تعداد نسبتا زیادی مرسدس SLK200 تنها رقبای اصلی این خودرو بودند. سقف پارچهای این خودرو، خیلی زود از بین میرفت و به دلیل نبود مرکز خدمات پس از فروش نقص قطعات یدکی، مالک را با مشکلات فراوانی روبهرو میکرد. اغلب مالکان این بامو غافل بودند که سرویس موتور سقف متحرک آن همانند سرویسهای دورهای مانند روغن، باید بررسی شود. همین است که در همان تعداد اندک سری یکهای کروک، مشکل سر و صدای سقف و اساساً مشکل باز و بست آن رایج شده. سری1 کروک با اینکه در تیپ 120i و با پیشرانه 4 سیلندر در ایران عرضه میشد اما عمده فروش آن مربوط به تیپ 125i بود؛ این تیپ نه مانند TT از توربوشارژ بهره میبرد و نه مانند SLK200 از سوپرشارژ کمک میگرفت اما برخلاف هردوی آنها، هم پیشرانه 6 سیلندر داشت و هم دیفرانسیل عقب بود. لذا روی کاغذ همه چیز برای موفقیت آن در ایران قطعی بهنظر میرسید اما متاسفانه، داستان دیگری برای این آلمانی رقم خورد و وارداتش خیلی زود متوقف شد.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای ب ام و سری 1 کروک
- فرمانپذیری دقیق
- ساختار دیفرانسیل عقب (نسبت به رقبا)
-
معایب ب ام و سری 1 کروک
- واردات بسیار محدود
- کمبود تجهیزات رفاهی استاندارد
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2008 تا 2010
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 218 اسببخار
- گشتاور 270 نیوتنمتر
- شتاب 7.4 ثانیه
- سرعت 236 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه کانورتیبل لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (E88)
- طول 4360 میلیمتر
- عرض 1919 میلیمتر
- ارتفاع 1411 میلیمتر
- فاصله محوری 2660 میلیمتر
- وزن 1615 کیلوگرم
- حجم باک 53 لیتر
- چرخ جلو 215/40R18
- چرخ عقب 245/35R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز بازیابی انرژی ترمز - کنترل ترمزها در پیچ (CBC)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
- گرمکن فرمان سفارشی
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 8 اسپیکر HiFi - سیستم پخش Harman Kardon با 10 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر
- مانیتور 6.5 اینچی (8.8 اینچی با کنترلر سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 4
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی محافظ واژگونی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم بوستون مشکی یا خاکستری یا بژ یا قرمز
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین دسترسی به صندوق
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری مموری آینه - سقف سافتتاپ جمع شونده برقی
-
هیوندای جنسیس کوپه
2010
-
لکسوس IS
2010
-
رنو اسکالا کروک
2013
hesam125i(97 روز پیش)
سری یک کروک یه جواهر نایاب که افتخار خریدش نسیب هر کسی نمیشه مخصوصا مدل ۱۲۵ شش سیلندر کم کار و بی رنگش سواری و نرمی مشابه سری ۵ رخش مشابه ۴۲۸چهار ملیاردی هندلین مشابه z4 و i8 شتاب و سرعت عالی که تو این اتاق کوچیک و جم و جور خلاصه شده مشابه این ماشین ۲۳۰ کروک که ۴ تا ۵ تومن قیتشه اصلا با سری ۳ و سری ۶ کروک هم مدل خودش قابل مقایسه نیست همه جا مردم این ماشین رو با انگشت بهم نشون میدن