نسل هفتم سری5 (اتاق G30) را باید خودرویی آلومینیومی بنامیم! چون بخش زیادی از بدنه‌اش (شامل کاپوت، صندوق، درها و سقف) از آلومینیوم ساخته شده. درون کابین نیز در کنار انبوهی از آپشن‌های مختلف، از نسل جدید سیستم iDrive در این خودرو استفاده شده و سایز نمایشگر کنسول نیز به 10.25 اینچ افزایش یافته. حذف مدل گرن‌توریزمو از خانواده سری5، اتفاق مهم دیگری است که برای این خودرو رقم خورده. هرچند نسل ششم سری5 (اتاق F10) از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین لوکس‌های بازار کشورمان بود اما شرایط برای نسل هفتم این خودرو، که از میانه سال 2017 به بازار ایران آمد، بسیار متفاوت‌تر بود چراکه هم عرضه بسیار محدودی داشت و هم اینکه قیمتش با جهش قابل توجهی همراه بود طوری‌که این روزها باید رقابتی درون خانوادگی با مدل‌های کم‌آپشن سری7 نیز داشته باشد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • عملکرد فنی
    • فرمان‌پذیری
    • تنوع آپشن‌
    • سطح بالای تجهیزات استاندارد
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • هزینه‌ نگهداری
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب با محدودکننده لغزش
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 252 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.2 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (G30)
  • طول 4943 میلی‌متر
  • عرض 1867 میلی‌متر
  • ارتفاع 1478 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2974 میلی‌متر
  • وزن 1615 کیلوگرم
  • حجم باک 68 لیتر
  • چرخ جلو 245/40R19
  • چرخ عقب 245/40R19
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 20 اینچی M اسپرت (سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند - تعلیق ام اسپرت (سفارشی) - ریموت لمسی - ریموت پارک - فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب

100 دیدگاه

لکسوس(655 روز پیش)

ضمن احترام به دارندگان و هواداران BMW530 ,528 من خودم لکسوس ES250 دارم و چندین بار خواستم با BMW عوض کنم ولی هر بار پشت اون نشستم پشیمون شدم . لطفا یکی به من بگه غیر از شتاب ( و تا اندازه ای هندلینگ) BMW چه چیزی بهتر و بیشتر از لکسوس داره که اینقدر براش سرودست میشکنند. من برتریهای لکسوس رو میگم شما برتریهای BMW رو بگید: 1- فضای بسسسسیار جادار تر در صندلیهای ردیف جلو وردیف عقب و صندوق عقب( فضای صندلی عقب BMW بطرز باور نکردنی تنگ و برای ادمهای با قد و هیکل متوسط به بالا عملا غیر قابل استفاده است واین خیلی خیلی عجیبه) 2-نرمی و ارامش کابین لکسوس بسیار بیشتر از BMW و غیر قابل مقایسه است 3- طراحی داشبورد لکسوس خیلی زیباتر و به روز تره( BMW در همه مدلهاش تقریبا از یک داشبورد تکراری ونسبتا قدیمی استفاده میکنه ) 4- داخل اتاق لکسوس احساس لوکس بودن رو خیلی بیشتر به ادم میده 5-قطعاتش بسیار فراوان تر و به نحو باور نکردنی ارزانتر از BMW است 6-هزینه نگهداری لکسوس تا حداقل 10 سال تقریبا صفر است 7- قیمت خرید لکسوس در مدل مشابه خیلی کمتره 8- دوام لکسوس خیلی بیشتره و استهلاکش به طرز غیر قابل مقایسه ای کمتر از BMW است 9- چرخ زاپاس داره ولی BMW نداره ( درسته که تایرهای BMW ران فلت است ولی در حد 80 کیلیومتر میشه با تایر پنچر حرکت کرد و بعدش باید عوض بشه . اونم که لاستیکش فقط در تهران و بعضی شهرهای بزرگ با قیمت سرسام اور پیدا میشه ) 10-چون موتورش تنفس طبیعی است با بنزین ایران مشکلی نداره اینها دلایل اصلی من برای ترجیح BMW نسبت به لکسوس است. لطفا راهنمایی کنید . ممنون

امیرعلی (641 روز پیش)

دوست من بی ام و ۵۳۰ هم از لحاظ ظاهری هم اپشن هم شتاب هم هندلینگ هم رند بازار بودن هم کلاس و پرستیژ یک سر و گردن از لکسس es بالا تره در مورد خشک تر بودنش هم به خاطر اسپورت تر بودنشه از لحاظ فراوانی قطعه هم امکان نداره لکسس بهتر از بی ام و باشه حالا شاید یکم ارزون تر باشه در مورد استهلاک بعد از ۱۰ سال هم کسی که این ماشین رو میخره ۱۰ سال نگهش نمیداره در مورد حساسیت توربوش به بنزین هم میشه ریمپ کرد کمی بهتر میشه و همین طور میشه مکمل سوخت ریخت از اون طرف شما تفاوت قدرت و شتابشونم در نظر بگیر که زمین تا آسمونه

BMW528i (595 روز پیش)

يك كلام بهتون ميگم كه ب ام و نسبت به لكسوس چي داره كه واسش سر و دست ميشكنن ولي بازار لكسوس يخه : لذت رانندگي . لكسوس واسه پيرمرد هاست

mohh (579 روز پیش)

چیزی که بی‌ام‌و داره نه توی فلان آپشن یا فلان روکش صندلی و..... نیست چیزی که برند بی‌ام‌و داره پرستیژ و اصالت است. چیزی که دریای آپشن‌ها و جاداری و زیبایی......هم نیمتونه اونو برآورده کنه این اون چیزی هست که یه بی‌ام‌و سوار بهش اهمیت میده چیزی که هر برندی نمیتونه داشته باشه

Alireza68265859 (576 روز پیش)

کجا میشه لکسوس شمارو با این مدل بی ام دبلیو مقایسه کرد آخه.لطفا با اطلاعات بهتر نظر بده

Kiumarsssss (246 روز پیش)

دوست عزیز شما هم انشاا... یه روزی بی ام و میخری.مردم میفهمند و دانا هستند و برای همین سرو دست میشکونند.خیالت راحت.کسی که چند میلیارد پول میده،قطعا تمام ماشینهای این قیمتی را تست کرده.من لکسوس nx200 مدل ۲۰۱۷ داستم.واقعا خیلی خشک بود و میکوبید چون برای جاده های ایران ساخته نشده بوده و دیسکهای ترمز جلو را در ۳۵۰۰۰ کیلومتر عوض کردم و اصلا هم هزینه نگهداری پایینی نداشت،چندتا قطعه مصرفی دیگه هم تعویض شد.مخصوصا روغن که همون روغن بنز و پورش و بی ام و را باید میریختم

شیخ (216 روز پیش)

سلام با شما کاملا موافقم. عشق ماشین های آلمانی همه رو کور کرده و حاضر نیستن واقعیت رو بپذیرن. همه چیز که شتاب نیست! کلاسی هم که ازش میگن بخاطر ذهنیت فضایی هست که راجع به این ماشینا وجود داره. وگرنه ظاهر کاملا سلیقه ایه.

nimaamin (202 روز پیش)

دوستمان كاملا درست و منطقي نظر داده اند با توجه به تجربه استفاده بي ام و ٥٢٨ مدل ٢٠١٦ و لكسوس ان ايكس ٣٠٠ اگر چه دو خودرو در دو كلاس متفاوت بودند ولي به مراتب لكسوس از بي ام و ارجحتر است

Farshadjf (163 روز پیش)

سلام دوست عزیز من es نداشتم ولی gs250 2015 داشتم ببینید حرف شما درسته لکسوس سواری نرم تری داره و برای استفاده راحت تره سیستم صوتی خوبی داشت صدای اگزوز دلنشین جوری که انگار سوار cls شدید کلا سواری جذاب بدون استرس و دلنشینی داره ولی ۵۳۰ یجور دیگست اصلا وقتی میشینی پشتش ناخودآگاه ضربان قلبت بالا میره لکسوس تنبل بود ولی بسیار کابین با کیفتی داشت چرم طبیعی صندلی و ...... در کل هردو خوبند و بسته به مصرف کننده هست البته ما تو ایران بسته به مصرف ماشین نمیخریم بسته به چشم و هم چشمی بیشتر میخریم

amirhosein12345 (154 روز پیش)

من لکسوس داشتم موتورش به جاده های ما نمیخوره

Amirreza1362 (145 روز پیش)

آقای شیخ به نظر من و اکثر آلمانی باز ها اول اصالت ماشین مهمه ، بعد شتاب که لکسوس توی هردوتاش عقبتره و البته لکسوس یه ماشینیه که وقتی سوارش میشی اصن دوست نداری باهاش سرعت بری چون به قول دوستمون پیرمردیه ولی وقتی بی ام و سواری ( هر چند من بنز بازم ) اصن دوست نداری از پشت فرمون بلند شی ، حتی اگه شتابشونم عالی نباشه ولی شما تو هر بی ام و و بنزی بشینی وقتی گاز میدی حس خوبی بهت دست میده

رضا ناصری (59 روز پیش)

بین bmw سری ۵ و لکسوس من es 250 میخرم چون خاصتر هست و دو میلیارد پول میدی که خاص باشی اطاق ۵ تو هر خیابونی چند تا میبینی و حس ماشین داخلی داره تا لوکس

sdf (8 روز پیش)

سلام. بنده در حال حاضر es250 مدل ۱۴ دارم در رابطه با نظر دوستمون خواستم تجربیات خودم رو با شما به اشتراک بزارم: از بعضی از مناظر با ایشون موافقم مثلا جاداری لکسوس واقعا بیشتره یا استهلاکش واقعا از بی ام و پایین تر . فراوانی قطعات به دلیل اینکه اکثر قطعات ای اس با تویوتا راو۴ و. کمری یکی هستش تقریبا میشه گفت از بی ام و بیشتره و قیمت قطعات هم قابل قیاس نیست و ارزان تره البته این نکته رو هم توجه کنید که کسی که ۵۲۸ میخره عموما واسه شتباش میخره برای همین در مدل های دست دو استهلاک به شدت بالاس. ای اس با بنزین ایران هیچ مشکلی نداره از نظر نرمی ماشین هم باز من با ایشون موافقم ای اس فوق العاده نرمه البته این بدلیل اسپورت نبودن ماشین هم هست حالا میرسیم به نکاتی که نظر من با ایشون مقداری متفاوته: اول از همه در بحث شتاب ای اس حرفی برای گفتن در مقابل ۵۲۸ نداره من قبل ای اس اریون داشتم اونم میشه گفت از ۵۲۸ ضعیفتر بود با اینکه بنظرم یکی از اشتباهات زندگیم فروش اریون بود. از نظر زیبایی این کاملا سلیفه ای هستش که خوب ۹۹ درصد سلایق ۵۲۸ رو ترجیح میدن. در مورد چرخ زاپاس بنظرم نکته ای نیست که شما بخوای سر اون ماشین رو بخری یا نخری. داخل کابین ۵۲۸ به مراتب لوکس تره هرچند عزیزانی که ای اس داشتن میتونن کیفیت قطعات داخلیش رو با مدل های جدید لکسوس مثل ان ایکس مقایسه کنن. کیفیت چرم . صندلی ها و داشبورد به شکل باورنکردنی تو مدل های جدید کمتره. از لحاظ اپشن اگه بخواید با تک کیلید ۵۲۸ مقایسه کنید بله ای اس بهتره ولی در نمونه های فول ۵۲۸ ای اس حرفی واسه گفتن نداره. سیستم صوتی ای اس به مراتب از ۵۲۸ بهتره البته در مدل های فول که مارک لوینسون دارن. هزینه نگهداری هیچ ماشینی صفر نیست من ۲ تا دسته موتور عوض کردم ۸ تومن . یه فنر ۶ تومن. بازار دست دوم هم بنظرم یکی از نکات خیلی مهمه مثلا اریون بنظرم فوق العادس ولی بازار دست ۲ خوبی نداره و تو مقایسه بین این دو تا ماشین ۵۲۸ کاملا سرتره یعنی شما صبح اراده کنی تا شب فروختیش.

VahidReza (5 روز پیش)

لذت رانندگی رو با تعلیق و فرمان پذیری محاسبه میکنن و لذت رانندگی هم مهم ترین چیز تو خرید ماشین و لذت بردن از اونه

ManiGR(47 روز پیش)

سلام یک سوال کدوم تیپ امکانات بیشتری از همه داره؟

CVB (46 روز پیش)

530i

Alf (31 روز پیش)

پرفکشن

Saeed123(107 روز پیش)

سلام میشه بنزین معمولی هم بزنیم یا باید همیشه بنزین سوپر بزنیم آخه خیلی وقتا بنزین سوپر تو جایگاه ها نیست لطفا راهنمایی کنید ممنون

Djv (87 روز پیش)

اگر بنزین سوپر نبود اکتان استفاده کنید.

Mehrdadsarkhosh (47 روز پیش)

بستن کیت آب متانول بهترین گزینه

ManiGR(61 روز پیش)

کدوم تیپ بهتر از همه هست

Amirsam(104 روز پیش)

سلام دوستان. وقت بخیر. لطف می کنید بفرمایید که تفاوت تیپ های مختلف این خودرو چی هست؟مثلا پرفکشن یا اسپرت

Sedaghat62(170 روز پیش)

سلام به همه دوستان لطفا راهنمایی بفرمایین بین سری ۷ و ۵ چه تفاوتی هست وکدوم برای مسافرت بهتره چون اگه اشتباه نکنم صفراین دوخودرو ۲میلیاردفرقشه

Amirreza1362 (145 روز پیش)

به نظر من ارزش نداره ۲ میلیارد بیشتر به سری ۷ بدی با اینکه بهتره ولی ۲ میلیارد نمیرزه

Peyman8(167 روز پیش)

دوستان سلام الان هزینه نگهداری 530i 2018 با نرخ و تورم امروزی تقریبا چقد میشه؟ منظورم هر ۵ هزار کیلوتر، روغن و فیلتر و ... ؟

Homayun (148 روز پیش)

با ۵۲۸ یکیه روغن والولین یا موبیل ۱ فیلترهاهم همونه

ماشین باز (147 روز پیش)

داداش ماهی ۴ تومن

amirhosein12345(152 روز پیش)

دوستان لطفاً سریع بگین تفاوت تیپ ویژن اسپرت با پرفکشن چیه یا هردو مثل هم هستند

amirhosein12345(200 روز پیش)

سلام چرا مدل های پرفکشن 530 چهار سردکن ندارن ولی ۵۲۸ داره؟ میشه کمکم کنین

09372911512s(343 روز پیش)

یه سوالی دارم تفاوت تیپ چمپیون با تیپ پرفکشن چیه؟ الان هزینه نگهداری این خودرو تقریبا چقدر هست؟

amirhosein12345 (325 روز پیش)

هزینش متوسط

armankv (299 روز پیش)

سلام چمپیون لو اپشنه به حسابی ولی پرفکشن فول هستش از چرم داشبورد گرفته تا ماساژورو سیستم صوتی باورز ویلکینز ۱۴۰۰واتی

amirhosein12345 (204 روز پیش)

مدل چمپیون لو آپشن هست آپشن های کمتری داره

Show More