مشخصات فنی ب ام و X3 28 سال 2015 - 2017
سال
سال 2010 بامو تولید دومین نسل از کراساور کامپکت خود را آغاز کرد اما واردات این مدل به کشورمان از سال 2013 آغاز شد. یکسال بعد نیز بامو، فیسلیفت X3 را با تغییراتی در چراغها و جلوپنجره، به بازار فرستاد. X3 نیوفیس از همان ابتدا در زیرسایه محبوبیت X4 در ایران قرار داشت و مهمتر اینکه تفاوت قیمتی چندانی میان
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
فرمانپذیری
امکانات رفاهی متعدد
نقاط ضعف
تعلیق اسپرت و خشک
حساسیت پیشرانه به بنزین کمکیفیت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2015 تا 2017مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیلگیربکس
8 دنده اتومات با کنترل هوشمندپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
242 اسببخارگشتاور
350 نیوتنمترشتاب
6.5 ثانیهسرعت
230 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جور لوکسنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (F25) - فیس لیفتطول
4668 میلیمترعرض
1884 میلیمترارتفاع
1713 میلیمترفاصله محوری
2810 میلیمتروزن
1720 کیلوگرمحجم باک
67 لیترچرخ جلو
245/50R18چرخ عقب
245/50R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
1 حالته (ECO)سایر ویژگیها
تعلیق هوشمندسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
بازیابی انرژی ترمز - کنترل ترمزها در پیچ (CBC) - اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنون - چراغ LED (سفارشی)سایر ویژگی روشنایی
نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
16 اسپیکر - سیستم پخش 600 واتی Harman Kardon - هندزفریمانیتور
8.8 اینچی با کنترلرنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX - Apple CarPlay - Wifi Hotspotسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرویژگی صندلی عقب
تاشو سه تکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا قهوهایایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - مموری آینه - پرده جانبی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/5/25
سلام برای مصرف شهری و مسافرت x3 مشکی مدل ۲۰۰۸ با ۱۹۵تا کار که گلگیر رنگه خوبه یا کیا سراتو خاکستری با۱۳۰ تا کار
پاسخ
0
0
0
121sam 1401/4/28
سلام آیا ماشین بی آزار و کم استهلاکی هست با کارکرد کمتر از چهل هزارتا ،چون الان رافور دارم و ۱۰۰هزار کار کرده بدون ایرادهای عجیب و خرج اضافه ،ممنون میشم راهنمای کنید
پاسخ
2
0
1
Qwertyuiopasdfgh 1401/6/24
رافور داشتم بدرد نمی خوره نه ابشن نه قدرتش برو تیگوان بخر هم سواریش خوبه هم موتوریش ابشنم داره قیمتی هم فرقی ندارده نگران قطعات ویرایش نباش فیلته راش همه جا گیر میاد موتورش با پور ش ماکان یکیه ولی اون 8 ملیارده
2
1
1483 1401/5/26
داداش راوفور رو شما با حقوق ماهی ۲۰ میلیون هم از پس هزینه هاص بر میای،و کلا تویوتا از تعمیرگاه بدش میاد یعنی فوبیای تعمیرگاه داره، روغن بهران هم بهش بزنی میگه چشم، هندلینگشم از ۲۰ نمرش ۱۶ هست، دیگه آدم چی میخواد از ماشین، بی ام و و کلا آلمانی ها خب لوکس اند پر آپشن هستند و نمره هندلینگ ۱۹، ولی حقوقت باید ماهی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان باشه که از خرجش بربیای. روغن فقط روغن خاص خودش، هزینه هاشم زیاده.کارواشم ببری تویوتا رو ازت ۳۰۰ بگیره ولی بی ام و ببری ۶۰۰ به بالا.چه کاریه تویوتا را ول کنی بری اخه پر خرج بگیری
3
1
1353hn 1400/11/18
سلام دوستان. 2015 x لاین چه امکاناتی داره. ممنون
پاسخ
0
0
0
ITSJUSTME 1400/4/28
سلام دوستان من میخوام یه ایکس تری ۲۰۱۵ بگیرم میخواستم ببینم سواری خارج شهریش چطوره؟ مخصوصا مسیرای برفی و بارونی نه آفرود ناهموار ؛ و جاهایی مثل رودهن لواسون و شمال ممنون میشم تجربیاتتونو بگید
پاسخ
1
0
0
N. F. 1400/5/26
یه RX بگیر، فوق العاده نرم و راحت.
0
7
niloufar1 1400/4/9
ممکنه این ماشین رو با تیگوان و nxاز نظر اسپورت و راحتی رانندگی و لاکچری بودن فضای داخل و صندلی مقایسه کنین
پاسخ
7
0
1
AmirHosseiny 1400/9/16
با سلام
بنده هیچ کدوم از ماشینا رو نداشتم و این مطلب رو از رو اطلاعاتی که از ویدئوی تست درایوینگ این خودرو ها
بدست آوردم مینویسم
اول از همه بگم بین این سه خودرو رقابت اصلی بین x3 و nx هستش و تیگوان یه سگمنت پایین تره و باید به عنوان مثال با x1 مقایسه بشه ولی به خاطر قیمت بالای این ماشین نسبت به همکلاسانش مثل همون x1 از لحاظ قیمتی تو یه سگمنت بالاتر از خودش مقایسه میشه
مقایسه *****
اولین و از نظر من مهمترین بخش ویژگی های فنی هستش که هم ازنظر شتاب و هم گیربکس اسپرت و هم هندلینگ x3 همون تور که از برند بی ام و انتظار میره اوله nx دوم و تیگوان سومه از نظر سواری هم تیگوان نسبت به بقیه نرمتره و دوتای دیگه سواری اسپرت تری دارن بعضی جاها به x3 و nx این ایراد و میگرن که یخورده زیادی سواریشون خشکه حتی پورشه ماکان هم انقد خشک نیست (مقایسه نکردم فقط مثال زدم طرفداری پورشه آرامش خودشونو حفظ کنن) که اگه منطقی بهش نگاه کنیم حرف درستیه
از نظر سطح آپشن هر سه تو سطح بسیار خوبی هستن و تیگوان بدلیل قیمت کمی پایین تر نسبت به دوتای دیگه چندتا آپشن کم داره ولی سنسور خواب آلودگی راننده و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال در تیگوان آپشنایی که تو دوتای دیگه نیست
از نظر فضای داخل هم اگه به مطالب همین سایت استناد کنم از نظر راحتی صندلی ها و فضای داخل اول x3 بعد تیگوان و در آخر هم nx قرار میگیره
از نظر آکوستیک بودن فضای کابین هم nx و x3 در یک سطحا ولی تیگوان به خوبی دوتای دیگه عایق بندی نشده و صدا کمی به داخل کابین میاد
از نظر کم استهلاک بودن و دوام فنی هم که لکسوس اوله و حرفی درش نیست تو این بخش مقایسه دو تا آلمانی تنگاتنگه و در یه حدی هستن تقریبا
از نظر ظاهری هم که کاملا سلیقه ای هستش ولی صادقانه بگم ظاهر تیگوان و مشخصاتش شایسته این قیمتا نیست از طرفدارای تیگوان عذرخواهی میکنم ولی باید حقیقتو گفت **
X3 ظاهر پخته تری داره و nx یه طراحی فضایی با کلی خطوط شکسته که انتخاب بینشون کاملا سلیقه ای من خودم x3 رو میپسندم ولی از nx بدم نمیاد
البته که این سه ماشین کراس اور هستن ولی x3 بیشتر حس شاستی بلند رو به سرنشینا القا میکنه تا دو تای دیگه و بخصوص nx که فضای کابین یخورده خفس و فرم شیشه هاش خمیده و دید کمتری هم نسبت به دوتای دیگه داره
سعی کردم بی طرف باشم امیدوارم براتون مفید باشه
***** یا علی *****
2
5
mohammad nazari 1400/7/21
دوستان فولکس تیگوان و لکسوس nx همرده ی x1 هستن و با اون مقایسه میشن و ایکس تری یه سگمنت بالاتره
6
0
Mrreza 1400/5/13
اما فنر بندی و فضای کابین انایکس ناراحت کننده هست.
1
4
VahidReza 1400/5/12
خب منم همین رو میگم انیکس خشکه بی ام و بهتره
0
0
Erfanshojaei 1400/4/19
Vahidreza
اتفاقا ان ایکس فقط از اسپرت بودن طراحی و کمک فنر خشک به ارث برده بی ام و هم خشکه ها ولی حداقل در عوضش یک : بی ام و سواری ..... و دو این که قدرتش هم از ان ایکس حتی از تیگوان بیشتره من که خودم بی ام و را انتخاب میکنم
1
7
VahidReza 1400/4/17
یعنی منظورم اینه انیکس ماشین اسپورتیه و راحت نیست چون تعلیقش خشکه
3
4
VahidReza 1400/4/17
انیکس ماشین اسپرت حالتیه و متناسب با انتخاب شما نیست ، بین این و تیگوان صد در صد این بهتره
5
3