بررسی مشخصات ب ام و X3
بررسی مشخصات ب ام و X3
بررسی مشخصات ب ام و X3

سال 2010 ب‌ام‌و تولید دومین نسل از کراس‌اور کامپکت خود را آغاز کرد اما واردات این مدل به کشورمان از سال 2013 آغاز شد. یک‌سال بعد نیز ب‌ام‌و، فیس‌لیفت X3 را با تغییراتی در چراغ‌ها و جلوپنجره، به بازار فرستاد. X3 نیوفیس از همان ابتدا در زیرسایه محبوبیت X4 در ایران قرار داشت و مهم‌تر اینکه تفاوت قیمتی چندانی میان این دو برادر نبود. ضمن اینکه محدودیت‌های گمرکی فراوانی در مقاطع زمانی، دامن‌گیر X3 شده بود؛ محدودیت‌هایی مانند ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا (در سال 95) و ممنوعیت واردات خودروهای بیش از 40 هزار دلار (از زمستان 96). از این‌رو می‌توان روند واردات و عرضه نسل دوم X3 در بازار ایران را ماجرایی پرحاشیه توصیف نمود که ضرر زیادی به جایگاه آن در میان مشتریان ایرانی، وارد کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ب ام و X3

    • کیفیت ساخت بالا
    • فرمان‌پذیری
    • امکانات رفاهی متعدد
  • معایب ب ام و X3

    • تعلیق اسپرت و خشک
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2015 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 242 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.5 ثانیه
  • سرعت 230 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (F25) - فیس لیفت
  • طول 4668 میلی‌متر
  • عرض 1884 میلی‌متر
  • ارتفاع 1713 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2810 میلی‌متر
  • وزن 1720 کیلوگرم
  • حجم باک 67 لیتر
  • چرخ جلو 245/50R18
  • چرخ عقب 245/50R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند
75 دیدگاه

121sam(199 روز پیش)

سلام آیا ماشین بی آزار و کم استهلاکی هست با کارکرد کمتر از چهل هزارتا ،چون الان رافور دارم و ۱۰۰هزار کار کرده بدون ایرادهای عجیب و خرج اضافه ،ممنون میشم راهنمای کنید

1483 (169 روز پیش)

داداش راوفور رو شما با حقوق ماهی ۲۰ میلیون هم از پس هزینه هاص بر میای،و کلا تویوتا از تعمیرگاه بدش میاد یعنی فوبیای تعمیرگاه داره، روغن بهران هم بهش بزنی میگه چشم، هندلینگشم از ۲۰ نمرش ۱۶ هست، دیگه آدم چی میخواد از ماشین، بی ام و و کلا آلمانی ها خب لوکس اند پر آپشن هستند و نمره هندلینگ ۱۹، ولی حقوقت باید ماهی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان باشه که از خرجش بربیای. روغن فقط روغن خاص خودش، هزینه هاشم زیاده.کارواشم ببری تویوتا رو ازت ۳۰۰ بگیره ولی بی ام و ببری ۶۰۰ به بالا.چه کاریه تویوتا را ول کنی بری اخه پر خرج بگیری

Qwertyuiopasdfgh (141 روز پیش)

رافور داشتم بدرد نمی خوره نه ابشن نه قدرتش برو تیگوان ‌‌ بخر هم سواریش خوبه هم موتوریش ابشنم داره قیمتی هم فرقی ندارده نگران قطعات ویرایش نباش فیلته راش همه جا گیر میاد موتورش با پور ش ماکان یکیه ولی اون 8 ملیارده

1353hn(361 روز پیش)

سلام دوستان. 2015 x لاین چه امکاناتی داره. ممنون

Amirana(927 روز پیش)

سلام متاسفانه یه عده که ب ام و رو از نزدیک ندیدن نظر میدن خواهشا یه نفر که X3 مدل ۲۰۰۸ و ۹ داره در مورد این ماشین توضیح بده من میتونم در مورد ب ام و۳۲۰ مدل ۲۰۱۴ نظر بدم و بگم عالیه این ماشین ولی مدل ۳ لیتری قدیمی نمیدونم چجوریه

AmirHosseiny (380 روز پیش)

با سلام گشتم نبود نگرد نیست اینجا هیچ کی بی ام و نداشته ولی اطلاعاتی خوبی داریم عزیزم هر چی سوال داری بپرس

usvbdbb6(813 روز پیش)

سلام بین این و پورشه کاین کدوم بهتره

SHAYAN.SHD (808 روز پیش)

اول اینکه این 2 خودرو تو یه بازه قیمتی نیستن ولی به نظر من x3 ارزش خرید بالاتری داره اونم به خاطر سن کمترش نسبت به کاین

Oktay (776 روز پیش)

سللم دوست عزیزم،قطعا کاین بهتره،ولی بستگی به خودت داره که میتونی با ماشین کارکرده کنار بیای یا نه،ولی من باشم قطعا کاین انتخاب میکنم.

amirhosein12345 (705 روز پیش)

کاین

VahidReza (613 روز پیش)

هر دو عالین ولی کاین خیلی خیلی قوی تره و اگه میگفتی ماکان مقایست درست بود

AmirHosseiny (380 روز پیش)

این مقایسه کاملا اشتباه هستش کاین رو باید با x5 و x6 بی ام و مقایسه کرد

VahidReza(612 روز پیش)

دوستان میخواستم بدونم x3 30 که بهترین مدل ایکس تری تو ایران هست و شیش سیلندر هستش که ۱۰۰ هزار کارکرد داره رو بخرم بعد فیسش رو عوض کنم به مدل جدید ؟

AmirHosseiny (380 روز پیش)

با سلام دوست عزیز قوی ترین نسخه x3 در ایران x3 35i هستش که موتور 3000 توربو داره که 315 اسب خار و 400 نیوتون متر گشتاور داره و با وزن نزدیک به 1920 کیلو گرم به طرز وحشتناکی صفر تا صد رو در 5.6 ثانیه پر میکنه بعد از اون x3 28i قرار داره که فقط از نظر فیس و حجم موتور باهاش فرق داره ولی گیربکس همون گیربکس فوقالعاده 8 سرعته zf هستش و فضای داخلیش و آمکاناتشم یکیه ولی موتورش 2000 توربو هستش و 242 اسب بخار و 350 نیوتون متر داره و با وزن 1720 کیلو گرم صفر تا صد رو در 6.5 ثانیه پر میکنه یه نکته ای که هست در مورد این دو مدل توربو x3 اونم اینه که همه فکر میکنن چون رو موتور نوشته twin turbo موتور اینا دو تا توربو داره ول اینطور نیست یدونه توربو بزرگ داره در مورد موتور x4 هم به همین صورته یدونه توربو داره بر خلاف گفته شما ضعیف ترین مدل x3 هم x3 30 هستش با موتور 3000 تنفس طبیعی با 272 اسب بخار و 315 نیوتون متر با جعبه دنده 6 سرعته که با وزن 1815 کیلو گرمی صفر تا صد رو در 7.2 ثانیه پر میکنه و از نظر ظاهری فضای داخلی (داشبورد و ....) و سطح امکانات و آپشن تفاوت های زیادی با مدل های توربو داره راهنمایی آخر هم به نظر من x3 35 خریدش خیلی ریسک داره اولا چون تعداد محدودی ازش وارد شده برای خریدش پول زیادی باید پرداخت کنی از اون طرف چون موتور بسیار جون داری داره صد درصد میتونم بگم صاحبش یه پیر مرد نبوده که بیشتر از 100 تا نرفته باشه هر کی این ماشین و داشته حسابی بهش گاز داده و فشار آورده پس بعد از چند سال استهلاکش بالا رفته و هزینه های کمر شکنی و میتونه به خریدارش تحمیل کنه به نظر من x3 28 کم کار مدل 2014 بگیر بعد فیس و عوض کن چون فقط از نظر ظاهر جلو با مدل های 2015 به بعد فرق داره دیگه هیچ فرقی نداره یا علی ....

niloufar1(583 روز پیش)

ممکنه این ماشین رو با تیگوان و nxاز نظر اسپورت و راحتی رانندگی و لاکچری بودن فضای داخل و صندلی مقایسه کنین

VahidReza (575 روز پیش)

انیکس ماشین اسپرت حالتیه و متناسب با انتخاب شما نیست ، بین این و تیگوان صد در صد این بهتره

VahidReza (575 روز پیش)

یعنی منظورم اینه انیکس ماشین اسپورتیه و راحت نیست چون تعلیقش خشکه

Erfanshojaei (573 روز پیش)

Vahidreza اتفاقا ان ایکس فقط از اسپرت بودن طراحی و کمک فنر خشک به ارث برده بی ام و هم خشکه ها ولی حداقل در عوضش یک : بی ام و سواری ..... و دو این که قدرتش هم از ان ایکس حتی از تیگوان بیشتره من که خودم بی ام و را انتخاب میکنم

VahidReza (549 روز پیش)

خب منم همین رو میگم انیکس خشکه بی ام و بهتره

Mrreza (548 روز پیش)

اما فنر بندی و فضای کابین ان‌ایکس ناراحت کننده هست.

mohammad nazari (478 روز پیش)

دوستان فولکس تیگوان و لکسوس nx همرده ی x1 هستن و با اون مقایسه میشن و ایکس تری یه سگمنت بالاتره

AmirHosseiny (423 روز پیش)

با سلام بنده هیچ کدوم از ماشینا رو نداشتم و این مطلب رو از رو اطلاعاتی که از ویدئوی تست درایوینگ این خودرو ها بدست آوردم مینویسم اول از همه بگم بین این سه خودرو رقابت اصلی بین x3 و nx هستش و تیگوان یه سگمنت پایین تره و باید به عنوان مثال با x1 مقایسه بشه ولی به خاطر قیمت بالای این ماشین نسبت به همکلاسانش مثل همون x1 از لحاظ قیمتی تو یه سگمنت بالاتر از خودش مقایسه میشه مقایسه ***** اولین و از نظر من مهمترین بخش ویژگی های فنی هستش که هم ازنظر شتاب و هم گیربکس اسپرت و هم هندلینگ x3 همون تور که از برند بی ام و انتظار میره اوله nx دوم و تیگوان سومه از نظر سواری هم تیگوان نسبت به بقیه نرمتره و دوتای دیگه سواری اسپرت تری دارن بعضی جاها به x3 و nx این ایراد و میگرن که یخورده زیادی سواریشون خشکه حتی پورشه ماکان هم انقد خشک نیست (مقایسه نکردم فقط مثال زدم طرفداری پورشه آرامش خودشونو حفظ کنن) که اگه منطقی بهش نگاه کنیم حرف درستیه از نظر سطح آپشن هر سه تو سطح بسیار خوبی هستن و تیگوان بدلیل قیمت کمی پایین تر نسبت به دوتای دیگه چندتا آپشن کم داره ولی سنسور خواب آلودگی راننده و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال در تیگوان آپشنایی که تو دوتای دیگه نیست از نظر فضای داخل هم اگه به مطالب همین سایت استناد کنم از نظر راحتی صندلی ها و فضای داخل اول x3 بعد تیگوان و در آخر هم nx قرار میگیره از نظر آکوستیک بودن فضای کابین هم nx و x3 در یک سطحا ولی تیگوان به خوبی دوتای دیگه عایق بندی نشده و صدا کمی به داخل کابین میاد از نظر کم استهلاک بودن و دوام فنی هم که لکسوس اوله و حرفی درش نیست تو این بخش مقایسه دو تا آلمانی تنگاتنگه و در یه حدی هستن تقریبا از نظر ظاهری هم که کاملا سلیقه ای هستش ولی صادقانه بگم ظاهر تیگوان و مشخصاتش شایسته این قیمتا نیست از طرفدارای تیگوان عذرخواهی میکنم ولی باید حقیقتو گفت ** X3 ظاهر پخته تری داره و nx یه طراحی فضایی با کلی خطوط شکسته که انتخاب بینشون کاملا سلیقه ای من خودم x3 رو می‌پسندم ولی از nx بدم نمیاد البته که این سه ماشین کراس اور هستن ولی x3 بیشتر حس شاستی بلند رو به سرنشینا القا میکنه تا دو تای دیگه و بخصوص nx که فضای کابین یخورده خفس و فرم شیشه هاش خمیده و دید کمتری هم نسبت به دوتای دیگه داره سعی کردم بی طرف باشم امیدوارم براتون مفید باشه ***** یا علی *****

arianmask(606 روز پیش)

زمانیکه قیمت x3 حدود ۴۴۰۰ بود قیمت رنو کولئوس ۲۹۰۰، ایکس تریل ۲۹۰۰، سانتافه ۲۶۰۰ بود، ولی حالا رنو کولئوس و ایکس تریل حدودا ۲ و سانتافه ۱۹۰۰ ولی این دوباره ۴۴۰۰ شده! به نظرم خرید x3 بصرفه نیست!!

VahidReza (604 روز پیش)

دسته دوم بگیر خیلیا با کارکرده حال نمیکنن ولی با این شرایط داغون اقتصادی باید سازگاری کرد !

امیرعلی (524 روز پیش)

کولئوس کی از سانتافه گرون تر بوده؟

ITSJUSTME(564 روز پیش)

سلام دوستان من میخوام یه ایکس تری ۲۰۱۵ بگیرم میخواستم ببینم سواری خارج شهریش چطوره؟ مخصوصا مسیرای برفی و بارونی نه آفرود ناهموار ؛ و جاهایی مثل رودهن لواسون و شمال ممنون میشم تجربیاتتونو بگید

N. F. (535 روز پیش)

یه RX بگیر، فوق العاده نرم و راحت.

mohammad nazari(625 روز پیش)

سلام ميخواستم بدونم كه نسخه ي ٢٠١٤ اين ماشين چند حالت رانندگي داره؟ اين نرم تره يا سانتافه و سورنتو؟ ايا ميشه نسخه ي ٢٠١٤ خريد و با يكم خرج ماشينمون رو از فيس ٢٠١٤ به فيس ٢٠١٧ تغيير بديم يانه ؟

VahidReza (613 روز پیش)

یک حالته.اصلا قابل قیاس با کره ای ها نیست ، صد برابر نرم تره ، بله میتونید فیس لیفت کنید

sampln (609 روز پیش)

اگر فول ابوظبی باشه ۴ حالت رانندگی eco pro.comfort.sport.sport plus داره.

EhsanF(747 روز پیش)

سلام دوستان، من تا حالا ماشین آلمانی نداشتم، چند تا تویوتا و یه ۲۰۶ تیپ۶ داشتم، یکی از دوستان میخواد x3 مدل۲۰۰۸ خودش رو بفروشه، موتور و گیر بوکسش رو کلا دو ماهه از دوبی اورده و عوض کرده، دوست دارم بخرمش، ولی به هر کی میگم، میگه صاحب اول و اخر خودتی و خیلی پر استهلاک و پر خرجه، نظرتون چیه؟

VahidReza (613 روز پیش)

خربزه که خوردی باید پای لرزش بشینی ماشین خیلی پر خرجی هست و اونقدر هم پر استهلاک نیست ولی لذت رانندگیش خیلی زیاده و قشنگ حال میکنی 😍

Show More