• مشخصات فنی x328
  • مشخصات فنی x328
  • مشخصات فنی x328

مشخصات فنی ب ام و X3 28 سال 2015 - 2017

76 دیدگاه
سال
سال 2010 ب‌ام‌و تولید دومین نسل از کراس‌اور کامپکت خود را آغاز کرد اما واردات این مدل به کشورمان از سال 2013 آغاز شد. یک‌سال بعد نیز ب‌ام‌و، فیس‌لیفت X3 را با تغییراتی در چراغ‌ها و جلوپنجره، به بازار فرستاد. X3 نیوفیس از همان ابتدا در زیرسایه محبوبیت X4 در ایران قرار داشت و مهم‌تر اینکه تفاوت قیمتی چندانی میان
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
فرمان‌پذیری
امکانات رفاهی متعدد

نقاط ضعف

تعلیق اسپرت و خشک
حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2015 تا 2017

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل

گیربکس

8 دنده اتومات با کنترل هوشمند

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

242 اسب‌بخار

گشتاور

350 نیوتن‌متر

شتاب

6.5 ثانیه

سرعت

230 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (F25) - فیس لیفت

طول

4668 میلی‌متر

عرض

1884 میلی‌متر

ارتفاع

1713 میلی‌متر

فاصله محوری

2810 میلی‌متر

وزن

1720 کیلوگرم

حجم باک

67 لیتر

چرخ جلو

245/50R18

چرخ عقب

245/50R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

1 حالته (ECO)

سایر ویژگی‌ها

تعلیق هوشمند

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

بازیابی انرژی ترمز - کنترل ترمزها در پیچ (CBC) - اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون - چراغ LED (سفارشی)

سایر ویژگی‌ روشنایی

نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

16 اسپیکر - سیستم پخش 600 واتی Harman Kardon - هندزفری

مانیتور

8.8 اینچی با کنترلر

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX - Apple CarPlay - Wifi Hotspot

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر

ویژگی صندلی عقب

تاشو سه تکه

گرمکن صندلی

جلو - عقب

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا قهوه‌ای

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - مموری آینه - پرده جانبی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
121sam 1401/4/28
سلام آیا ماشین بی آزار و کم استهلاکی هست با کارکرد کمتر از چهل هزارتا ،چون الان رافور دارم و ۱۰۰هزار کار کرده بدون ایرادهای عجیب و خرج اضافه ،ممنون میشم راهنمای کنید
پاسخ
2
0
1
Qwertyuiopasdfgh 1401/6/24
رافور داشتم بدرد نمی خوره نه ابشن نه قدرتش برو تیگوان ‌‌ بخر هم سواریش خوبه هم موتوریش ابشنم داره قیمتی هم فرقی ندارده نگران قطعات ویرایش نباش فیلته راش همه جا گیر میاد موتورش با پور ش ماکان یکیه ولی اون 8 ملیارده
1
1
1483 1401/5/26
داداش راوفور رو شما با حقوق ماهی ۲۰ میلیون هم از پس هزینه هاص بر میای،و کلا تویوتا از تعمیرگاه بدش میاد یعنی فوبیای تعمیرگاه داره، روغن بهران هم بهش بزنی میگه چشم، هندلینگشم از ۲۰ نمرش ۱۶ هست، دیگه آدم چی میخواد از ماشین، بی ام و و کلا آلمانی ها خب لوکس اند پر آپشن هستند و نمره هندلینگ ۱۹، ولی حقوقت باید ماهی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان باشه که از خرجش بربیای. روغن فقط روغن خاص خودش، هزینه هاشم زیاده.کارواشم ببری تویوتا رو ازت ۳۰۰ بگیره ولی بی ام و ببری ۶۰۰ به بالا.چه کاریه تویوتا را ول کنی بری اخه پر خرج بگیری
2
0
1353hn 1400/11/18
سلام دوستان. 2015 x لاین چه امکاناتی داره. ممنون
پاسخ
0
0
0
ITSJUSTME 1400/4/28
سلام دوستان من میخوام یه ایکس تری ۲۰۱۵ بگیرم میخواستم ببینم سواری خارج شهریش چطوره؟ مخصوصا مسیرای برفی و بارونی نه آفرود ناهموار ؛ و جاهایی مثل رودهن لواسون و شمال ممنون میشم تجربیاتتونو بگید
پاسخ
1
0
0
N. F. 1400/5/26
یه RX بگیر، فوق العاده نرم و راحت.
0
7
niloufar1 1400/4/9
ممکنه این ماشین رو با تیگوان و nxاز نظر اسپورت و راحتی رانندگی و لاکچری بودن فضای داخل و صندلی مقایسه کنین
پاسخ
7
0
1
AmirHosseiny 1400/9/16
با سلام بنده هیچ کدوم از ماشینا رو نداشتم و این مطلب رو از رو اطلاعاتی که از ویدئوی تست درایوینگ این خودرو ها بدست آوردم مینویسم اول از همه بگم بین این سه خودرو رقابت اصلی بین x3 و nx هستش و تیگوان یه سگمنت پایین تره و باید به عنوان مثال با x1 مقایسه بشه ولی به خاطر قیمت بالای این ماشین نسبت به همکلاسانش مثل همون x1 از لحاظ قیمتی تو یه سگمنت بالاتر از خودش مقایسه میشه مقایسه ***** اولین و از نظر من مهمترین بخش ویژگی های فنی هستش که هم ازنظر شتاب و هم گیربکس اسپرت و هم هندلینگ x3 همون تور که از برند بی ام و انتظار میره اوله nx دوم و تیگوان سومه از نظر سواری هم تیگوان نسبت به بقیه نرمتره و دوتای دیگه سواری اسپرت تری دارن بعضی جاها به x3 و nx این ایراد و میگرن که یخورده زیادی سواریشون خشکه حتی پورشه ماکان هم انقد خشک نیست (مقایسه نکردم فقط مثال زدم طرفداری پورشه آرامش خودشونو حفظ کنن) که اگه منطقی بهش نگاه کنیم حرف درستیه از نظر سطح آپشن هر سه تو سطح بسیار خوبی هستن و تیگوان بدلیل قیمت کمی پایین تر نسبت به دوتای دیگه چندتا آپشن کم داره ولی سنسور خواب آلودگی راننده و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال در تیگوان آپشنایی که تو دوتای دیگه نیست از نظر فضای داخل هم اگه به مطالب همین سایت استناد کنم از نظر راحتی صندلی ها و فضای داخل اول x3 بعد تیگوان و در آخر هم nx قرار میگیره از نظر آکوستیک بودن فضای کابین هم nx و x3 در یک سطحا ولی تیگوان به خوبی دوتای دیگه عایق بندی نشده و صدا کمی به داخل کابین میاد از نظر کم استهلاک بودن و دوام فنی هم که لکسوس اوله و حرفی درش نیست تو این بخش مقایسه دو تا آلمانی تنگاتنگه و در یه حدی هستن تقریبا از نظر ظاهری هم که کاملا سلیقه ای هستش ولی صادقانه بگم ظاهر تیگوان و مشخصاتش شایسته این قیمتا نیست از طرفدارای تیگوان عذرخواهی میکنم ولی باید حقیقتو گفت ** X3 ظاهر پخته تری داره و nx یه طراحی فضایی با کلی خطوط شکسته که انتخاب بینشون کاملا سلیقه ای من خودم x3 رو می‌پسندم ولی از nx بدم نمیاد البته که این سه ماشین کراس اور هستن ولی x3 بیشتر حس شاستی بلند رو به سرنشینا القا میکنه تا دو تای دیگه و بخصوص nx که فضای کابین یخورده خفس و فرم شیشه هاش خمیده و دید کمتری هم نسبت به دوتای دیگه داره سعی کردم بی طرف باشم امیدوارم براتون مفید باشه ***** یا علی *****
2
5
mohammad nazari 1400/7/21
دوستان فولکس تیگوان و لکسوس nx همرده ی x1 هستن و با اون مقایسه میشن و ایکس تری یه سگمنت بالاتره
5
0
Mrreza 1400/5/13
اما فنر بندی و فضای کابین ان‌ایکس ناراحت کننده هست.
1
4
VahidReza 1400/5/12
خب منم همین رو میگم انیکس خشکه بی ام و بهتره
0
0
Erfanshojaei 1400/4/19
Vahidreza اتفاقا ان ایکس فقط از اسپرت بودن طراحی و کمک فنر خشک به ارث برده بی ام و هم خشکه ها ولی حداقل در عوضش یک : بی ام و سواری ..... و دو این که قدرتش هم از ان ایکس حتی از تیگوان بیشتره من که خودم بی ام و را انتخاب میکنم
1
7
VahidReza 1400/4/17
یعنی منظورم اینه انیکس ماشین اسپورتیه و راحت نیست چون تعلیقش خشکه
3
4
VahidReza 1400/4/17
انیکس ماشین اسپرت حالتیه و متناسب با انتخاب شما نیست ، بین این و تیگوان صد در صد این بهتره
5
3
arianmask 1400/3/17
زمانیکه قیمت x3 حدود ۴۴۰۰ بود قیمت رنو کولئوس ۲۹۰۰، ایکس تریل ۲۹۰۰، سانتافه ۲۶۰۰ بود، ولی حالا رنو کولئوس و ایکس تریل حدودا ۲ و سانتافه ۱۹۰۰ ولی این دوباره ۴۴۰۰ شده! به نظرم خرید x3 بصرفه نیست!!
پاسخ
2
1
1
امیرعلی 1400/6/5
کولئوس کی از سانتافه گرون تر بوده؟
3
0
VahidReza 1400/3/19
دسته دوم بگیر خیلیا با کارکرده حال نمیکنن ولی با این شرایط داغون اقتصادی باید سازگاری کرد !
0
3