


موفقیت X6 در سطح جهان، که بیش از هرچیزی مدیون ظاهر رادیکالیاش بود، باعث شد تا بامو به فکر ساخت برادر کوچکتر این خودرو با نام X4 باشد؛ فکری که سرانجام در سال 2014 به واقعیت مبدل شد. نسل اول X4 (اتاق F26) با همان پلتفرم نسل دوم X3 (اتاق F26) ساخته شد و بامو تمامی پیشرانههایش را هم از X3 قرض گرفت. از سال 2015 شاهد استقبال گرم مشتریان ایرانی از این مدل تازهنفس در خیابانهای کشورمان بودیم اما از میانه سال 2016 و با تغییر در قوانین واردات خودروهای ساخت آمریکا، عرضه X4 به کشورمان با فراز نشیبهای زیادی همراه شد و سرانجام در سال 2017 نیز به پایان رسید. در این روزها نیز X4 بهجز لکسوس NX رقیب لوکس دیگری در کشورمان ندارد و حتی نسبت به X3 نیز به مراتب موفقتر در بازار فروش ایران ظاهر شده است. X4 نیز مانند تمام برادرانش، با انبوهی از آپشن های مختلف به کشورمان آمده اما نسخه های فولش حتما باید این 10 آپشن مهم را داشته باشند: 1- هفت رادار (جلو+عقب+کروز کنترل هوشمند+تشخیص عابر+نقطه کور+تغییرلاین+تابلوخوان)، 2- چهار گرمکن (جلو+عقب)، 3- هوک برقی عقب، 4- کیت بدنه M با فرمان M جدید، 5- سیستم صوتی هارمن کاردن، 6- رینگ 20 اینچ، 7- صندلی برقی جلو با مموری، 8- صندوق برقی هوشمند، 9- هدآپ، 10- اتوپارک.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای ب ام و X4
- کیفیت ساخت بالا
- فرمانپذیری
- امکانات رفاهی متعدد
- بازار قویتر از X3
-
معایب ب ام و X4
- تعلیق اسپرت
- ردیف عقب مناسب دو نفر
- حساسیت پیشرانه به بنزین کمکیفیت
- فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت 185)
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2015 تا 2017
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل
- گیربکس 8 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (N20B20)
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 241 اسببخار
- گشتاور 350 نیوتنمتر
- شتاب 6.4 ثانیه
- سرعت 232 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (F26)
- طول 4671 میلیمتر
- عرض 1881 میلیمتر
- ارتفاع 1624 میلیمتر
- فاصله محوری 2810 میلیمتر
- وزن 1873 کیلوگرم
- حجم باک 67 لیتر
- چرخ جلو 245/50R18
- چرخ عقب 245/50R18
- سایر ویژگیها (رینگ 19 یا 20 یا 21 اینچ: سفارشی)
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
- کروز کنترل هوشمند سفارشی
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
- اتو پارک سفارشی
- حالت رانندگی 4 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس)
- سایر ویژگیها تعلیق هوشمند
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
- رادار نقطه کور سفارشی
- رادار تغییرلاین سفارشی
- رادار تصادف جلو سفارشی
- رادار تصادف عقب سفارشی
- رادار تابلوخوان سفارشی
- سایر ویژگیها (تشخیص عابر پیاده: سفارشی)
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
- ترمز اضطراری سفارشی
- سایر ویژگی ترمز اتوهلد
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
- نوربالا اتومات سفارشی
- ارتفاع نور اتومات سفارشی
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
- چراغ چرخشی سفارشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون - (چراغ LED: سفارشی)
- سایر ویژگی روشنایی نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
- گرمکن فرمان سفارشی
- سایر ویژگی فرمان (فرمان M اسپرت: سفارشی) - (فرمان M اسپرت جدید: از 2016 به بعد)
مالتی مدیا
- سیستم صوتی سیستم پخش 600 واتی Harman Kardon - هندزفری
- مانیتور مانیتور با کنترلر
-
نویگیشن
- هدآپ سفارشی
-
دوربین عقب
- دوربین جانبی سفارشی
- دوربین 360 سفارشی
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX - Apple CarPlay - WiFi Hotspot
- سایر ویژگی مالتی مدیا موس جلو - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - (مموری: سفارشی)
- صندلی سرنشین جلو 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب تاشو سه تکه
- گرمکن صندلی (جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)
- سردکن صندلی سفارشی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم نوادا
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
- صندوق پران هوشمند سفارشی
- سایر ویژگی کابین (هوک برقی عقب: سفارشی)
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - (مموری آینه: سفارشی) - (کیت بدنه M اسپرت: سفارشی)
-
پورشه ماکان
2017
-
فولکس تیگوان
2018
-
لکسوس NX
2017
امیر رضانژادشیرازی(269 روز پیش)
متاسفانه اطلاعات خودرویی با وجود تلاش هزاران نفر که خودرو ها رو کارشناسی میکنن همچنان پایینه. مثلا بین ایکس فور و لندکروز و ان ایکس شک دارن! خب اینها اصلا تو یه کلاس نیستن.لندکروز تو یه کلاس برای خودش تک و تنها میتازه! ان ایکس هم تو کلاس X3 هست. هم کلاس X4 توی برند لکسوس RX200t هست که متأسفانه مجالی برای خودنمایی پیدا نکرد. همه اینها به کنار اما بدترین مقایسه,مقایسه ی برند لکسوس و ب و ام هستش. در قیاس نابرابر توی کلاس،nx از چه نظر به X4 برتری داره؟؟ قدرت موتور!؟ گیربکس؟! برند؟ هوشمند بودن خودرو و آپدیت دهی؟! آپشن ها؟! ایمنی!؟هندلینگ و سواری؟! اعتبار برند؟! بازار خرید و فروش!!؟ ... لکسوس خیلی راه داره تا به برندهای لوکس حتی نزدیک بشه.شما تک تک مدلهاش رو با هم رده های ب ام و مقایسه کنید شکستشون رو میبینید.مثلا سری ۷ با LS460. یا RX200t با X
Sasanm44(1236 روز پیش)
سلام من از x4 خوشم میاد نظرتون چیه اگه بعد از سه سال لندکروز یهو ایکس ۴ سوار شم پشیمون نمیشم؟
رضا صفدري (1226 روز پیش)
سلام قربان وقت بخير من هم لند كروز داشتم ولي الان تقريبأ ٢ سال ميشه ايكس ٤ مدل ٢٠١٦ دارم خيلي راضي هستم يعني ميخوام بگم نسبت به لند كروز اصلأ قابل مقايسه نيست هم از نظر آپشن و هم از نظر سواري و مصرف ..لندكروز فقط رخ داره ولي اصلأ قابل مقايسه با ايكس ٤ نيست
امیر۱۲۳ (1223 روز پیش)
سلام. من شهریور ۹۴ معادل سال ۲۰۱۵ x4 خریدم و تا الان ۲۹۰۰۰ کیلومتر رفتم. نسبت به لندکروزر باید بگم آپشن، نرمی، مصرف سوخت (۷۰۰ کیلومتر با یه باک عینی ۱ هفته برو شمال برگرد)، هندلینگ و شتاب خیلی بهتری داره. این خوبیها در کنار نگهداری صحیح به آدم لذت میده. نگهداری یعنی فقط بنزین سوپر در جایگاه معتبر و سرویس دورهای در نمایندگی. اگر صفر بخری و ای ۲ نکته رو رعایت کنی هیچ اتفاقی نمی اوفته. ولی اگر مثل تویوتا هر بنزینی رو بزنی و و هر روغن موتوری بریزی این ماشین از بین خواهد رفت. این نکته خیلی مهم هست که همون جور که bmw به شما شتاب و هندلینگ و مصرف سوخت عالی میدی شما هم باید به او سرویس درست بدید. منظور از سرویس هزینه زیاد نیست سرویس از جای درست هست. شاید وقتی شمال میرید ۱ دبه ۲۰لیتری بنزین سوپر هم ببرید و راحت ۱۰۰۰ کیلومتر برانید. این تجربه ۱۲ ساله من هست با bnw از e46 تا سری ۶ تا ۵۳۰ و الان x4. امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم.
Gdghffhffggd (878 روز پیش)
نه داداش کسی که سوار بی ام و بشه هیچ وقت پشیمون نمیشه مطمعنم
Mauis (742 روز پیش)
آقا x4 خیلی بهتره ، لندکروز مناسب شهر نیست
Moleculararchitect (706 روز پیش)
از اینکه اون آمبولانس رو دادی و ماشین با کلاس سوار شدی پشیمیمون نمیشی داداش!
Saeed12 (612 روز پیش)
x4 سواری خشکی داره نسبت به لندکروز و از نظر راحتی و جاداری و دوام قطعا در حد لندکروز نیست. اما لذت رانندگی و امکانات بسیار بالاتری داره ولی خب آرامش سواری لندکروز یه چیز دیگست. ضمن اینکه لندکروز واسه هر مسیری میتونی ازش استفاده کنی اما x4 قدرت آفرود چندانی نداره. کلا این دو ماشین رقیب نیستن که بخوایم مقایسشون کنیم اما من باشم حضرت لندکروز رو با هیچ ماشینی عوض نمیکنم چون واقعا حضرت برازندشه.
صالح (592 روز پیش)
دوست عزیز هر ماشینی یه نقاط قوت و ضعف داره باید ببیینی از ماشینت چه انتظاری داری مثلا برای من که هر از گاهی دوس دارم از اسفالت بزنم بیرون لنکروز بهتره. یا برای کسی که ابشن و شتاب میخاد حتما بی ام و بهتره . یا دوستم فقط با پیکاب کارش راه می افته. ۱۰۰ بار بهش از محاسن بی ام و بگی چون با بی ام و نمیتونه هر از گاهی وسایلش و جابجا کنه بدردش نمیخوره . دوستان خوبم ماشین وسیله است ابزاره از ابزاری استفاده کن که نیازت رو ب اورده میکنه تعصب نداره
9999 (485 روز پیش)
سلام بستگی به خودت داره یکی که افرود براش مهمه و... قطعا لندکروز گزینه خوبی ولی اگه افرود و... اینا برات مهم نیست BMW x4 خوبه البته باید بهش برسی به طور مثال بنزین سوپر بزنی و... .
Gdghffhffggd (412 روز پیش)
موافقم x4 بهتره هم جمع و جور تره و هم اپشنال تر سرعت و شتاب بهتری هم داره ولی لند کروز خیلی بزرگه خلاصه که بی ام و بهتره
benyamin999 (269 روز پیش)
x4حتی زاپاس نداره و اصلا با لنکروز قابل مقایسه نیست این دو ماشین از جنس متفاوته
Fy(348 روز پیش)
سلام، بنظر شما کدام یک بهتره X3یا X4 ( برای استفاده روزمره نمی خوام ) ؟
pouya parkhideh(401 روز پیش)
سلام ماشین خوبیه ۱ سال زیر پام بود چون به بنزین و سرویس هاش می رسیذم اصلا اذیتم نکرد اگه رعایت کنی لاستیک هم نمیترکونه شتابش یخورده از x3 2016 کمتره در کل فوق العادست دلو نمیزنه و خیلی با کلاسه
Sina005(474 روز پیش)
سلام ترجیح شما بین اف جی کروز و x4 در یک سطح قیمت کدام است؟؟؟
am16in69 (411 روز پیش)
بستگی به خواستههای خودت داره دیگه بی ام و هیجانش بیشتره امکانات بیشتر و اف جی کروز قدرت عالی داره و برای آفرود اینا عالیه البته X4 هم قدرت بالایی داره یکی هم X4 اصلا برای قد بالای 185 مناسب نیس و اذیت میکنه
Alijenab7975kk (408 روز پیش)
سلام دوست عزیز اگه یه ماشین میخوای که راحت باشی من میگم تویوتا اف جی درسته شتاب و امکانات ب ام و x4 رو نداره ولی x4 هم کیفیت،کم خرجی و کم استهلاکی و آفرود و سخت جونی و نرمی تویوتا رو نداره تویوتا کیفیت و دوام قطعاتش ثابت شده است پس اگه یه ماشین به روز تر با سطح امکانات رفاهی بالاتر ولی پر هزینه و پر استهلاک و پر خرج که حتی زمانی که بنزین هم میریزی داخلش استرس داری و با سیستم تعلیق نسبتا خشک و هزینه نگهداری استهلاک بالا و قطعات گرون قیمت مشکلی نداری و فقط شتاب و امکانات رفاهی و ظاهر ماشین برات مهمه x4 رو انتخاب کن ولی من بازم میگم تویوتا
pouriaa(544 روز پیش)
این ماشین برای افرود بهتره یا لسوس ان ایکس تو این رنج ماشین افرود میخوام
Mohamad8132 (534 روز پیش)
برا افرود فکر کنم لکسوس بهتره این ماشین برا اسفالت تایراش تو اسفالت ایران میترکه تو میخوای با این افرود بری😂😂😂
VahidReza (529 روز پیش)
هیچکدوم هر دو لوکس هستن آفرود میخوای لندکروز افجی پرادو
am16in69 (411 روز پیش)
اگه آفرود میخای با قیمت این یه پرادوی تمیز بخر و حالشو ببر
nimaamin(1402 روز پیش)
دو تا از SUV سايز متوسط خوب بازار ايكس ٤ و لكسوس ان ايكس هست كه واقعا عالي هستن
ArashBaba (544 روز پیش)
دوست عزیز هیچکدوم از این ماشینها suv نیستن، اینها cross over هستن.
1777amirali(790 روز پیش)
سقف خودرو شیشه ای « پاناروما » هست؟؟؟
amirhosein12345 (784 روز پیش)
نه
Mahan13 (576 روز پیش)
خیر فقط سانروفه
Amin67(699 روز پیش)
سلام دوستان من بین nx و x4 دو دلم قبلا بی ام و نداشتم میگن خیلی تو خرج میوفته و به مشکل بنزین و توربو میخوره همچنین دوام لکسوس رو نداره لطفا راهنمایی کنید تا مطمئن خرید کنم
autoamin.bama@gmail.com (651 روز پیش)
nx به دلیل مخارج کمتر، بورس بهتر خرید و فروش، کیفیت سواری در جاده و شهر، امکانات رفاهی، و هندلینگ و ارزش خرید بهتر از x4 میباشد
VahidReza (649 روز پیش)
جناب auto : لکسوس کیفیت سواریش بیشتره؟؟ هندلینگش بهتره؟؟؟؟ بی ام و بخاطر تنوع آپشن و نرمی و کیفیت سواریش معروفه وگرنه هیچوقت سری هفت با اس کلاس بنز که قدرتمند تره مقایسه نمیشد
Saeed12 (612 روز پیش)
هر دو عالین اما nx کم خرجتره و لذت رانندگی x4 بالاتر. اگر زیاد از ماشین استفاده میکنی nx بخر. x4 واسه پرستیژ بهتره و هزینه نگهداریش بالاتره. در کل آلمانی ها پر خرجن.
VahidReza(649 روز پیش)
آیا این ماشین در مقایسه با رقبا نرم هست ؟ لذت سواری خوبی داره؟ بی صدا هست؟
Saeed12 (612 روز پیش)
نرم نیست اما پر شتاب و چابکه و به دلیل هندلینگ عالی ، لذت رانندگی بالایی ارائه میده. کلاً ب ام و به لذت رانندگی بالا و سواری اسپرت (تا حدودی خشک) مشهوره. اگر استفاده خانوادگی بیشتر برات مهم باشه زیاد توصیه نمیشه ولی برای پرستیژ و مخصوصا ماشین بازی عالیه. صدای موتورش هم کمه چون موتورهای ب ام و حرف ندارن.