بعد از دوقلوهای سانتافه و سورنتو، مدتها بود که در بازار کراساورها خبری از مدلهای هفت سرنشین نمیشد و این کرهایهای گرانقیمت نیز علیرغم فروش بسیار خوبشان در ایران، اما برای علاقهمندان این سگمنت، خودروهایی تکراری محسوب میشدند. سرانجام طلسم شکست و در بهمنماه 96، رامک خودرو با آغاز فروش رکستون G4 جان تازهای به بازار کراساورها داد. اما در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
تهویه چهارگانه
ترمزها مطمئن
عایقبندی کابین
عملکرد فنی
امکانات رفاهی
ردیف سوم صندلیها
نقاط ضعف
واردات بسیار محدود
خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2018مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل هوشمند با قفل الکترونیکی (EDL) و محدودکننده لغزش (ELSD)گیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
224 اسببخارگشتاور
300 نیوتنمترشتاب
9.8 ثانیهسرعت
206 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسط لوکسنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4715 میلیمترعرض
1911 میلیمترارتفاع
1690 میلیمترفاصله محوری
2760 میلیمتروزن
1740 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
235/60R18چرخ عقب
235/60R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلد - کنترل ترمزها در پیچ (CBC)سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
9 اسپیکر HiFi - تشخیص صدا - هندزفریمانیتور
12.3 اینچی لمسی با کنترلرنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3/MP4 - MirrorLink - AUX - Wifi Hotspot - B-Linkسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر - دوربین جلو با قابلیت ذخیرهسازیایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
12 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو عقب دوتکه - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
ماساژور صندلی
جلوروکش صندلی
تارتان قهوهای یا مشکی یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم چوبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - مموری آینه درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1404/8/26
سلام من حدود یک ماه این ماشین دارم البته BX7 ش به نظر من یک سر و گردن از سانتافه و سورنتو بالاتر بسیار نرم و راحت مخصوصا حالات AWD بودنش خیلی جالبه تنها مشکل من با این ماشین مصرف زیاد بنزین که میانگین مصرفش 9 8 و شاید هم بیشتر ولی شتاب خوب و سواری نرم و جادار بودن ارزش خرید را داره
پاسخ
0
0
1
user_7283 1404/5/14
انقدر این ماشین رو شرکت سازنده محکم و با کیفیت ساخت که براش نصرفید قیمتش و ورشکست شد😂. دوستانی که این ماشین رو دارید سوار شید و لذتشو ببرید که شما یکی از خاصترین خودروهای جهان رو سوارید💎. (سال ۱۹۸۰ شرکت آلمانی Elu آنقدر دریلهای بادوام و بینقص ساخت که دیگه حاشیه سودی برای خودش نموند و مشتریها سالها نیازی به خرید دوباره نداشتند و در نهایت بازارش کوچک شد و ورشکست شد.)
پاسخ
0
0
4
چراغآزاد 1404/4/27
این ماشین داخل ایران خوبه یا نه یعنی چه ، ایران جزئ کره زمین نیست ، یا این ماشین درد کهکشان راه شیری میخورد ما بلد نبودیم ، بنده حدود ۵ ساله در یکی از شهرستانهای دورافتاده استان کرمانشاه در غرب ایران این اتومبیل را خودمون ثبت نام کردیم حالا هم حدود ۵ سال به بالا دست پدرم هست حدود ۱۹۸ هزار کیلومتر هم راه رفته ، هیچ مشکلی نداره و تا حالا هم هرچه ماشینهایی مثل دنا و شاهین و غیره مصرف کرده بوده و صددرصد هم هم هز سانتافه هم سورنتو و هم این چینی های بازار برای ما بهتر بوده ، این هم بگم ما حدود ۷۰۰ کیلومتر از مرکز یعنی تهران دوریم و منطقه ای بشدت کوهستانی و برف گیر و جاده هایی بصورت گردنه و بلند و بالا و پایین هستیم که مثل شهر های تهران و امسال صاف و اتوبان نیست ، پس برادر عزیز مگر دستت را توی روغن داغ گذاشتن دروغ تحویل ملت میدی ، بعدش تمام این کامنت های شب ها میخونم ، فقط یک عده ایی تا حالا حتی ماشین هایی ایرانی هم فقط توی خیابان و تلویزیون دیده اند حالا شده اند کارشناس و در مورد ماشینهای خارجی نظر میده اند ، اکثر ماشیها حتی چینی های بد بازار هم از ماشینهای ایرانخودرو و سایپا با فاصله خوب هستند پس بی خودی جو الکی ندید وقتی تا حالا حتی ماشین ایرانی هم سوار نشده اید
پاسخ
0
1
2
parsa444 1404/3/19
بنظرتون می ارزه اپتیما ۲۰۱۰ رو بدم بورگوارد بگیرم؟؟
پاسخ
1
0
2
علیسلامـــــــتی 1404/3/21
بورگوارد ماشین خیلی خوبی هست ولی توی ایران نه
2
0
محمدرضارضائیان 1404/3/15
شتاب این خودرو طبق اطلاعات ثبت شده در سایت مرجع ۹.۴ و میتونید با آپدیت ecu به آخرین ورژن موجود (برای کشور آلمان) شتاب رو به ۸.۹ ثانیه برسونید . البته کمی به بنزین حساستر میشه.
پاسخ
0
1
2


