


دومین محصول بیوایدی برای ایران، سدانی جمعوجور با نام F3 است که کپی موفقی از نسلهای قدیم تویوتا کرولا محسوب میشود. سابقه تولید F3 در چین به سال 2005 برمیگردد. در آن زمان پیشرانه این خودرو ساخت میتسوبیشی بود تا اینکه در سال 2012 نسل دوم F3 با پیشرانههای اختصاصی بیوایدی روانه بازار چین شد. اما خودرویی که کارمانیا به ایران آورده، در واقع دومین فیسلیفت از دومین نسل دوم F3 است! این خودرو برای اولینبار در سال 2014 و با نام new F3 رونمایی شد. جالب است بدانید که F3 از اواسط 2015 وارد نسل سومش شده و ظاهر کاملاً متفاوتی -نسبت به نسخه موجود در ایران- دارد.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای بی وای دی F3
- فنربندی نرم و راحت
- برخی شباهتها به تویوتا کرولا
-
معایب بی وای دی F3
- عرضه بسیار محدود
- فرمانپذیری
- نداشتن مدل اتومات
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 107 اسببخار
- گشتاور 145 نیوتنمتر
- شتاب 11.7 ثانیه
- سرعت 185 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم - فیس لیفت دوم
- طول 4617 میلیمتر
- عرض 1716 میلیمتر
- ارتفاع 1480 میلیمتر
- فاصله محوری 2615 میلیمتر
- وزن 1205 کیلوگرم
- حجم باک 50 لیتر
- چرخ جلو 195/60R15
- چرخ عقب 195/60R15
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر
- مانیتور 8 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - AUX - Andriod Auto
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
-
روکش صندلی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
ام جی 360
1397
-
چری آریزو 5
1397
-
برلیانس H330
1397
نام
شماره تلفن
ایمیل
Sa(1404 روز پیش)
اقایون قطعات این ماشین موجود است در بازار؟
mrajabiv (1266 روز پیش)
شرکت همه قطعاتش رو موجود داره خوشبختانه
sinazad (366 روز پیش)
قطعات فابریکش هست ، در اصل هم اتاق تویوتا کرولا ۲۰۱۶ و موتور میتسوبیشی و تعلیق هوندا هست و خیلی مصرفی هاش رو میتونی تویوتا بندازی اگه هم بخوای کم خرج کنی مصرفی های سمند و ۴۰۵ و پارس و ال نود و جک و چری هم بهش میخوره
Reza555555sss(589 روز پیش)
مدل 97 این ماشین الان 400 میلیون 😂😂
Moalv (585 روز پیش)
داداش با ۴۰۰ میلیون ۱۵۰ تومنشو بزار تو جیبت با ۲۵۰ تومن یه ام وی ام ۵۵۰ سی وی تی موتور ۲۰۰۰ خریداری کن . پشیمون نمیشی من الان دارم ۱۳۹ اسب بخار تولید میکنه ولی متاسفانه زیاد کسی درک این ماشین رو ندارن ۱۷۰ هزار تا باهاش رفتم فقط روغن و لاستیک و لنت و دیسک و اینجور مصرفیا عوض کردم رکورد سرعتم ۲۱۲ تا بوده بدونه هیچ مشکلی
sinazad (366 روز پیش)
ماشینای هم قیمت بی وای دی f3 مثل بسترن ۳۰ و زوتی آریو و آریزو ۵ که کاملا ضعیفترن ازش الان ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون گرونترن توی بازار / اگه برای زیرپا میخوای با پولی که میدی کیفیت ماشین میلیاردی رو بدست میاری
ar_senator@yahoo.com(1471 روز پیش)
از خرداد این ماشین رو دارم. هم کیفیت خوبی داره، هم سواری نرم. پر آپشن ترین خودروی دنده ای توی بازار هستش. به درد کسی میخوره که هم هیجان رانندگی با گیربکس دنده ای رو بخوان هم امکانات رفاهی زیاد.
محمد راد (1452 روز پیش)
این ماشین و هیجان؟؟؟ خخخخخ!!! ماشین قبلیت چی بوده؟؟؟
e.sharafi56@yahoo.com (1448 روز پیش)
ما که هیجان ندیدیم!!!
Tomcat (1441 روز پیش)
من قبلش ۲۰۶اسدی داشتم و هیجان اف۳ خیلی بیشتره اولا چون گیربکس و کلاچش خیلی هماهنگتره و بهتره، دوما تعلیقش بهتره، سوما عملکرد موتورش در دور پایین خیلی بهتره اونم به خاطر اینه که موتور هندا fit استفاده شده که تکنولوژیvtec داره..
sinazad (366 روز پیش)
۲۰۶ های جدید نه ، ولی ۲۰۶ های قبل ۹۰ موتور فرانسوی شتاب بیشتر و قدرت مشابه BYD F3 داشتن اما اتاق بزرگ ، نرم و لوکس بی وادی دی قابل مقایسه با ۲۰۶ نیست، توی بی وای دی احساس می کنی توی قایق بزرگ و نرم و با امنیت نشستی
Apolo1433(1565 روز پیش)
من از تیر ماه ماشین را دارم حدود12000 کار کرده،اوایل تمام کارکردهاش نا امید کننده بود،مصرف بسیار بالا،شتاب بسیار ضعیف ولی از حدود 6000 کیلومتر به بعد مصرف و قدرت و شتابش تغییر محسوسی داشت ،فعلا از نرمی ،شتاب و مصرفش خیلی راضیم، مصرف در جاده به 6 نمی رسد.
sinazad (366 روز پیش)
علت اینکه مصرفش پایین اومده اینه که کمکم یاد میگیرد چطوری بهش گاز بدید و دنده عوض کنید، گاز بیخودی ندید ، موتور میتسوبیشی و تعلیق هوندا و اتاق تویوتا مطمعنا چیز فوق العاده ای میشه از نظر نرمی اتاق در حد تویوتاست ، در بدترین جاده ها احساس می کنی روی جاده تازه اسفالت شده داری میری
سعیدایوبی(1333 روز پیش)
من پارس ال ایکس دارم به نظردوستان کسانی که باهردوماشین رانندگی کردن توصیه میکنن عوض کنم با f3 یا نه؟
sinazad (366 روز پیش)
بی وای دی F3 در رده ماشینهای لوکس هست. هم از نظر ظاهر ، هم امکانات ، مصرف سوخت ۶ ، قدرت خوبی هم داره با موتور ۱۵۰۰ vvl ، گشتاور ۱۴۵ و قدرت ۱۱۰ میده که فوق العاده است. تارا و شاهین که این همه روش تبلیغ میشه نه ظاهر و نه قدرتشون به پای F3 میرسه ، باید ۲۰۰ میلیون هم بیشتر براشون بدی پارس دیگه الان در رده ماشین های متوسط و معمولیه و قابل مقایسه با BYD F3 نیست. برای بی وای دی قطعاتش در نمایندگی موجوده و تمام مصرفی هاش راحت تهیه میشه ، تمام مصرفی هاش با تویوتا کرولا ۲۰۱۶ یکیه ، مشابه سمند و ال نود و پارس و مثل اینا هم میشه براش قطعه انداخت کلا ماشین کم خرج ، کم مصرف در این حال لوکس و قوی و بزرگ و با امکاناتی هست. فقط بخاطر اینکه شرکتش دیگه تولید نمی کنه قیمتش پایینه و بازار فروشش کمه با پولی که برای این ماشین میدید کیفیت ماشین هایی را بدست میارید که باید دو برابرش پول بدید مثل کیا سراتو ورودیش کی لسه سوییچ میذاری تو جیبت یه دکمه روی دستگیره رو فشار میدی قفل مرکزی باز میشه / می شینی استارت دگمه ای رو میزنی روشن میشه / بی صدا و پرقدرت ماشینهای هم قیمت بی وادی دی مثل زوتی آریو و FAW بسترن ۳۰ و آریزو ۵ و ... حرفی برای گفتن در مقابل BYD F3 ندارن اگه یه ماشین لوکس و پرقدرت و کم مصرف و کم استهلاک میخوای فوق العاده است. تنها عیبش اینه که بازار فروشش ضعیفه اگه برای زیر پا میخوای با ۵۰۰ میلیون کیفیت سدان های میلیاردی رو بهت میده
اهورا۲۰۰۰(1336 روز پیش)
سلام دوستان من میخوام این ماشینو بخرم ولی نمیدونم قیمتش چنده آیا واقعا 135میلیونه یا بیشتره؟
مرتضی هستم! (1336 روز پیش)
اهورا جان ارادت. در شرایط فعلی، توصیه میکنم سراغ رقبای f3 برید به خصوص اریو که اختلاف قیمت کمی با f3 داره. قیمتی هم که گفتید فکر نکنم بشه پیدا کرد چون خیلی کمتره از بازاره
Russ (1330 روز پیش)
من بعد از کلی جستجو تصمیم گرفتم که این ماشین تهیه کنم اما وقتی رفتم در پروسه تا نهایی کنم متوجه شدم تقریبا همه افرادی که برند دارن واقعا در تلاشن با ضرر قابل توجهی ماشین خودشون بفروشن اما باز هم خریداری براش نیست همین مدل f3 اکثرا 65 و 70 تومن خریدن اما حتی حاضر به سود 100% هم نیستن و ماشینشون حدود 170 و 180 قیمت گذاری کردن اما هیچ کدومشون هم موفق به فروش ماشین نشدن چون مشکل اصلی و بنیادی این برند همین شرکت کارمانیا هست که برای پیش فروش S7 هم فاجعه به بار اورده و از تابستون پارسال قول تحویل ماشین داده اما خبری نشده موضوع اینه این شرکت به طور کل 2 مدل در بازار داخلی فروخته و مدل S7 که وارد 1 ساله میشه موفق نشده تحویل بده حالا سوال اصلی برای خریدار های این برند اینه وقتی خود شرکت هم داخل گل گیر کرده و نمیتونه خودرو ای که 1 سال پیش فروخته و الان قیمت هم 2 تا 3 برابر افزایش داده تحویل بده چطور میشه توقع داشت یک قطعه مربوط به این ماشین بعد از مثلا 1 سال در بازار پیدا و تهیه کرد حالا یک قطعه به کنار ممکنه اصلا یکی تصادفی کنه و مجبور بشه بخش عمده ای از ماشین تعمیر کنه , ظاهرا ماشین خوبی هست من به قیمت 135 هم پیدا کردم تقریبا 0 اما نظرم برگشت چون بعد از خرید رسما شناسنامست و مشکلی هم پیش بیاد اصلا معلوم نیست قطعه پیدا بشه یا نه یا خود شرکت اصلا قطعه مربوط داشته باشه یا نه در کل به عقیده بنده خرید این خودرو با توجه به وضعیت نا پایدار کشور و شرکت های سوری که 1 سال 2 سال کار میکنن و تعدادی ماشین وارد میکنن و بعد ناپدید میشن کاملا حماقت هست به این نگاه نکنید که ماشین تا 100 هزار تا یا بیشتر بدون مشکل کار میکنه یا نه اما اگر 1 درصد احتمال بدید مشکل پیشبینی نشده ای پیش بیاد پشیمونیش جبران ناپذیره , اما در هر صورت جستجو کنید همه فروشنده های این مدل در تلاش هستن ماشین بفروشن اما اصلا خریداری براش نیست به راحتی به نظرم ممکنه 130 یا حتی پایینتر هم پیدا کنید.
Parsa.k (1303 روز پیش)
سلام اگر می خواهید شرکتی بخرید تو شرکت کارمانیا قیمتش ۶۵۷۰۰۰۰۰شصد و پنج میلیون و هفتصد هزار تومان است
سیدمهدی فرهادی (1299 روز پیش)
این ماشین ارزش خریدش کمتر از تندر ۹۰ دنده دستی هست. چون خدمات و قطعاتش بسیار خاص و مختص به خودشه. کلیه آپشن ها رو روی تندر میشه با کمتر از پنج میلیون نصب کرد. به هر حال اگه یه روز خواستید ماشینتونو بفروشید برای فروش اف سه حداقل باید چند ماه وقت بزارید و زیر قیمت بفروشید. شرکت کارمانیا هم که خودرویی تحویل نامیده فعلا.
مرتضیnk (1116 روز پیش)
صفر این ماشین الا ۱۷۵تومنه
Ierfan7(1274 روز پیش)
تجربه يكسال رانندگي با اين ماشين و داشتم ماشين نرم و زيبا و پرشتاب و كم استهلاكي هست نسبت به قيمتش و رقبايي كه تو اين رنج قيمت هستن اصلا قابل مقايسه نيست در مورد برند بي واي دي بد هم كه ميتونيد در تحقيق كنيد و تفاوتشو با برنداي بي كيفيت چيني ديگر متوجه بشيد ، الان خيلي از ماشيناي هييريدي باتريشونو بي واي دي ميزنه مثل تويوتا
سیاوش اسدی(1310 روز پیش)
مطابق تحقیقات انجام شده هرچند خودروی خوبیه و سواری خوب و نرمی داره ارزش خرید به دلایل زیر نداره. موتور ضعیف و قیمت بالا به دلیل عرضه بسیار محدود. شرکت کارمانیا عرضه این خودرو رو متوقف کرده و به همین دلیل خرید و فروش بسیار به سختی انجام میشه و تامین قطعات یدکی و گارانتی هم در عمل بسیار ضعیف خواهد بود. پیشنهاد می کنم خریداران سراغ خودروهایی مثل ام وی ام ، پژو و تندر برن. تو همین محدوده قیمتی و با همین مشخصات فنی هستن و با توجه به تیراژ بالای تولید مشکل قطعات یدکی ندارن و به راحتی می تونن آپشنهای مختلف رو خودشون اضافه کنن. در ضمن خودروهای پر تیراژ بر خلاف این خودرو به راحتی خرید و فروش میشن و قیمتهاشون حباب نداره. بی وای دی اف سه یک شباهت ظاهری به تویوتا کرولا دارد و موتور و گیربکس خوب و بسیار هماهنگی داره ولی در شرایط فعلی خرید این خودرو یه ریسک محسوب میشه.
حسین نامدار (1304 روز پیش)
صفر تا صد ده ثانیه پیشنهاد میکنم برو فیلم بررسی شو تو سایت اسب بخار ببین با قیمت 140 میلیون این آشنا رو کجا سراغ داری در ضمن مگه ما که می خواهیم ماشین بخریم مگه دلالیم که به بازار فروشش توجه داشته باشیم
_امیرعلی (1292 روز پیش)
ماشین وفاداریه ، اگر بخوای هم نمی تونی بفروشیش. خریدش آسونه، قیمتشم زیادی بالاست، به نظرم قیمتش باید یکم از پژو ۴۰۵ بیشتر باشه تا بشه بهش فکر کرد. خدمات و قطعات نداره. سواری و طراحی خوب و آپشن های خوبی داره.
Arefz(1398 روز پیش)
ماشین بسیار عالی، کم خرج، کم مصرف و از هر لحاظ بسیار اقتصادی. معایبی که دوستان فرمودند پاور ویندوز، کروز کنترل و ... اینها همه قابل اضافه کردن هست. شتاب و مصرف سوختش روز به روز بهتر میشه. طراحی داخلی آن تو هم رده های خودش بی نظیره. صندلی و فضای داخلی عالیه. سیستم مولتی مدیا و اندرویدش خیلی خوبه.
سیاوش محسنی (1315 روز پیش)
این اولین باره که در صنعت خودرو یه ماشین مصرف و شتابش به مرور بهتر میشه. برادر من حرفی بزن که منطقی باشه.
مسعود 424(1334 روز پیش)
سلام. من یک ساله که بی وای دی f3 خریدم و با 24000 کیلومتر رانندگی خیلی ازش راضیم. هیچ مشکلی باهاش نداشتم. انصافا ماشین خوبیه