


«نسخهای ارزانقیمت از لکسوس RX نسل دوم»؛ این جمله، سادهترین توصیفی است که میتوان برای تعریف S6 بهکار برد. آنطور که از شواهد پیداست، همکاری بیوایدی و تویوتا (برای ساخت S6) ریشه در مبانی قانونی دارد و مانند برخی خودروهای چینی، صرفا در یک کپیکاری خلاصه نمیشود هرچند که مشخص نیست بیوایدی دقیقا تاچه اندازه از دانش ژاپنیها در این خودرو استفاده کرده است. S6 اولین کراساور کاملاً بومی بازار چین و همچنین نخستین قدبلند بیوایدی است. طبق گزارش موسسه C-NCAP در 2012، بیوایدی S6 اولین شاسیبلند چینی است که «پنج ستاره ایمنی» در تستهای تصادف این موسسه گرفته. به هرحال S6، که اولین محصول کارمانیا برای بازار ایران بود، از پاییز 1395 به کشورمان آمد و هماکنون نیز یکی از معدود کراساورهای تکدیفرانسیل چینی با مانورپذیری خوب است.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای بی وای دی S6
- فنربندی نرم
- دوربین زیرآینه
- فضای جادار کابین
- تنظیم پشتی صندلیهای عقب
- موتور تحت لیسانس میتسوبیشی
-
معایب بی وای دی S6
- عرضه محدود
- نداشتن ESP
- عملکرد فنی (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1395 تا 1398
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
- پیشرانه 4 سیلندر (4G69)
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 160 اسببخار
- گشتاور 229 نیوتنمتر
- شتاب 13 ثانیه
- سرعت 185 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4810 میلیمتر
- عرض 1855 میلیمتر
- ارتفاع 1725 میلیمتر
- فاصله محوری 2720 میلیمتر
- وزن 1695 کیلوگرم
- حجم باک 72 لیتر
- چرخ جلو 225/65R17
- چرخ عقب 225/65R17
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 11 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - DVD - MP3 - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر صفحه کیلومتر - دوربین جانبی سمت راست - قطبنما
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تنظیم دستی - تاشو دوتکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا قهوهای یا کرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری ریموت شیشه بالابر
خودروهای مشابه
-
ریگان کوپا
2018
-
دامای X7
2018
-
هن تنگ X7 (مونتاژ)
1397
نام
شماره تلفن
ایمیل
محمد ٦٩
سلام يه سوال داشتم از بين اين ماشين و دو مدل هايما و جك اس ٥ كدوم ماشين انتخاب بهتريه از همه جهات ؟
hamidhamid62
به طور حتم بی وای دی
bamafarzad
اگر نرمی در رانندگی ، راحتی و امنیت سرنشینان و خودتون در مسیرهای جاده ای و طولانی براتون مهمه قطعا هیچکدوم به پای بی وای دی نمیرسن ، خدمات پس از فروش نمایندگی مرکزیش هم عالیه
جواد ۶
اگر دنبال شتابی جک اگر دنبال راحتی هستی تیگو۵ اگر خانواده پرجمعیتی هستید byd
novin
جواد عزیز تیگو 5 از هر لحاظ پایین تر از بی وای دیه. فقط شاسی بی وای دی کل چری رو می ارزه. شاسی بی وای دی با لکسوس ها یکیه. بی وای دی و لکسوس و تویوتا همکاری می کنن و در تولید خودروهای برقی این بی وای دیه که به تویوتا و تسلا در بخش فنی و باتری کمک می کنه. اتوبوس های نیویورک هم بی وای دی می سازه. پس با خودروسازی مثل چری که اصلا جایگاهی در چین هم نداره قابل مقایسه نیست.
Masoud9121916333
اگہ خود ماشین برات مھمہ،بےواےدے ولے اگہ بازار و قطعہ و غیرہ برات مھمہ بہ بےواےدے فکر ھم نکن
Amirq3
شک نکن جک بهتره
masoud123456
من با ۹۰ هزارتا کار دارم اول در مورد موتور این ماشین بیس و طراحی موتور byd 488qa در واقع موتور 2 azfe تویوتا ست Byd از ۳ موتور استفاده کرده که ۲ لیتری دنده دستی 4g69 میتسوبیشی با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک واین که تو ایران هست موتور 2az Fe(byd488qa) تویوتا با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ست که رو مدلهایی از آئودی و نیسان جی تی آره نصب بوده و کالیبره اش رو این ماشین با آپدیت برنامه TCU خوب میشه ، چند اشکال ازش مینویسم ولی به معنی این نیست که ماشین بدیه، اصلأ و ابدا ۱- مقاومت فن و سوکت فن این ماشین یه ایراد شایع هست که هر از چند گاهی بررسی کنید اگه فنی هستید سیم بدنه و مشترک که به فن میره رو تقویت کنید ۲- رکاب سمت راننده به خاطر اینکه از زیر ماشین باخار جای خودش قرار گرفته بعد از مدتی شل میشه و تو سرعت ۱۰۰ تا یه صدا از توی ستون بغل میاد که راحت رفع میشه ۳- موتور این ماشین به صورت اپدمی موقع استارت یه صدای تراکتور مانند میده که دلیلش vvt هاشه نیاز به روغن مرغوب داره و روغن موتوری که تو کاتالوگ براش توصیه شده 5w30. 5w40. 10w40 ولی تو کاتالوگ انگلیسی 5w30 توصیه شده ، اکثرا ۱۰w40 میریزند به تجربه میگم که ۵w30 بریزید صدا به طور محسوسی کاهش پیدا میکند ۴- رنگ بدنه ضعیفه و زود خش میفته که راه حل من سرامیک بدنه بود ، ۵- یه مشکل اپدمی دیگه که من هنوز خوشبختانه با هاش برخورد نکردم ،. برد جعبه فیوز تو محفظه موتور لحیم هاش جدا میشه که اگه کمی فنی باشی باز و لحیم ها رو احیا میکنید ۶- متاسفانه لاستیک ایرانی زیر این ماشین اصلا بالانس نمیشه و تو سرعت ۱۰۰ کمی لرزش فرمان پیدا میشه ، مشخصاً با یک لاستیک مرغوب مشکل حله ۷- موتور تنفس طبیعی و با بنزین مشکلی ندارن ولی برنامه ECU برای بنزین ایران کالیبره نیست و صدای ناک خواهی داشت حتماً از اکتان استفاده کنید یا بنزین سوپر چیز دیگری الان خاطرم نیست ، اینایی که بالا نوشتم برای یک ماشین ۴ساله و ۹۰ هزارتا کار هست ولیی به غیر از مشکل رنگ که ایراد از شرکت وطنی هست بقیه اش مشکلات جزیی محسوب میشه و در آخر این ماشین در چینی های تو بازار ارزشمنده ، نیاز به گفتن خوبیهایش نیست یه سرچ بکنید متوجه میشوید
Mohamadkg
سلام كسي تجربه سواري و خدمات s6 رو داره؟
Miladhemmati
بله من واقعا راضی ام تا حالا هیچ مشکلی نداشته و ۸ تا ایربگ هم داره
mek12765
من موندم چرا بعضی ندونسته حرف میزنن.یه اینترنت رو بگرد ببین قطعاتش ریخته.حالا نه مثل ماشین های ایرانی.اما مثل بقیه ماشین ها قطعاتش هست.یارو یجوری میگه قطعه بخواد به مشکل میخوری که انگار ماشین 30 سال تولید نشدس.الان ماشین های آمریکایی 40 سال پیش هم قطعشون کم وبیش گیر میاد این که 2 سال تولید نشده
fitnes.boy
سلام .من گیج شدم با ۶۰۰میلیون چی بخرم.الان نزدیک به چار سال ام وی ام ایکس ۳۳مدل۹۱دارم بسیار راضیم.و در مقابل ماشینای ایرانی ۳۰۰برابر بهتره.و میخوام تنوع بدم که بفروشم الان بهترشو بگیرم که بین جک و هایما اس۷و بی وای دی اس۶ و سوزوکی ویترا ۲۴۰۰موندم که چیکار کنم هرکسی یه نظری میده من بیشتر کارم تو شهرستان رفتن یعنی مسافرت.بیشتر ماشین با قدرت و شتاب دوس دارم و تا اندازه اپشن دار و ایمنی.دوستان چه نظری دارن که بهتراز ماشینی که الان دارم باشه.
alireza.n
جک و هایما خودروهایی بدون دوام فنی و خصوصا جک بسیار خشک هستند . بی وای دی نرم جادار با دوام فنی ولی بدون قطعات و لوازم . ویتارا خشک آزار دهنده با دوام فنی بالادر آفرود کارآمد و قدیمی و خراب نشدنی .
parsa86
اگه باری درون شهر میخوای بین جک و هایما رو بهت پیشنهاد میدم ولی نه میخوای سفر های طولانی بری سوزوکی و بی وای دی بهترن البته سوزوکی الان قیمت خیلی زیادی داره
mek12765
سرعت=هایما توربو.قدرت و امنیت و جاداری=بی وای دی.کیفیت=سوزوکی...والسلام
Mohsen333
قطعات نداره ، esp نداره سر پیچ ممکنه چپ کنی با توجه به ارتفاع زیاد ، دیگه تولید نمیشه، بازار دست دوم افتضاح باید یک سال دنبال مشتری باشی ، تصادف کنی قطعات بدنه به سختی گیر میاد ، موتور در سربالایی کم میاره ، البته دو کلاچ بودنش در جاده صاف خوبه، در کل نسل اول هست و ظاهر قدیمی
Nimish
سلام روزتون بخیر این ماشین از لحاظ ارامش و نفوذصدا به کابین چطوره؟ من لیفان x60 داشتم تو دورای بالا صدای موتور قشنگ تو کابین بود انگار پرشیا سواری از لحاظ عایق بندی کابین بی وای دی و جک و هایما و تیگو5 چطورن؟ کدوم بهتره یا تشکر
Mohammadtir999
من کارم خرید و فروش خودرو چینی هست واقعا توی این چند سال توی رنج قیمت جک s5 و هایما و بی وای دی بی وای دی ی چیز دیگه اس ی سر و گردن بالاتره فقط حیف که کنترل کشش نداره تنها نقطه ضعفش اینه
86IMAN86
سلام خسته نباشید من واقعا بین دو خودرو بی وای دی و جک اس ۵ گیر کردم. لطفا تعصبی نظر ندید من مصرف کننده ام. بیشتر میخوام باهاش برم مسافرت پس برای مسافت طولانی باید جواب گو باشه و قصد خرید و فروش وندارم. فقط میخوام نسبت به پولی که میدم سواری خوب آپشن و امکانات زیاد و قدرت فنی خوب راتجربه کنم اگه این ماشینارو روندید راهنمایی کنید با تشکر
Masoud9121916333
خودت یکجورے مےگے کہ مشخصہ بےواےدے رو مےخواے و واقعا ھم طبق چیزے کہ مےخواے، بےواےدے بھترہ
ssfree
بی وای دی بزرگ تر هست ولی سرعت و شتاب و امنیت جک رو نداره چون جک کنترل پایداری،کنترل ایستادگی در سرپایینی و سربالایی و... رو داره و شتاب خوبی داره
Miladhemmati
صد درصد بی وای بی وای دی یک قابلیت داره اونم اینه که صندلی های عقب کاملا میخوابه و تقریبا یک متر و ۶۰ سانت جا باز میشه که ۳ نفر کنار هم میتونن راحت بخوابن
alireza.n
سلام از لحاظ فنی بی وای دی بسیار بهتر و مقاوم تر و نرم تر از جک است ولی دیگر قطعات و لوازم ندارد و در صورت نیاز به مشکل میخورید.
A13121245
بین اینو اکتیون 2012 موندم هایما هم هست ولی کدوم بهتره؟
mrr
واقعا ماشین خوشگلیه اما حیف نه کنترل پایداری و نه کنترل سربالایی و کنترل تو سرازیری نداره.اگه داشت حرف نداشت
ssfree
ولی جک داره