ماجرای ورود چانگان به بازار ایران در سال 1393 را میتوان قصهای پرغصه توصیف کرد که در آن زمان با تاخیر 9 ماهه در تحویل خودروها به مشتریان، کمبود قطعات یدکی و قیمتگذاری بالا برای این کراساور همراه بود. اما در پاییز 1395 و پس از شروع مونتاژ این محصول در خط تولید سایپا کاشان، قیمت CS35 کاهش محسوسی داشت
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
تعلیق کارآمد
فضای کابین
مصرف سوخت
نقاط ضعف
امکاناتی کمتر از جک S3
تکنولوژی قدیمی جعبهدنده
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1395 تا 1400مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
123 اسببخارگشتاور
160 نیوتنمترشتاب
15 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4160 میلیمترعرض
1810 میلیمترارتفاع
1670 میلیمترفاصله محوری
2560 میلیمتروزن
1270 کیلوگرمحجم باک
52 لیترچرخ جلو
215/50R17چرخ عقب
215/50R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفری (سفارشی)مانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
محمودایزدخواست 2 روز پیش
خوانندگان گرامی
تعدادی در خصوص تامین قطعات چانگان وارداتی و تفاوت با نمونه مونتاژی ابهام و سوال داشتن ، در قسمت معایب سایت باما (cs55)هم ذکر شده بود که کاملا اشتباه هست : تجربه شخصی و شهودی خودم رو خدمتتون عرض میکنم ، سری اول چانگان وارداتی cs35 داشتم مدل ۹۵ که بعلت روغن بی کیفیت و تقلبی گیربکس همچنین عدم تعویض به موقع در سال جاری کیلومتر ۱۸۰ مجبور به تعمیر اساسیش شدم و با عنایت به هزینه های زیاد کلا گیربکس نو خریدم و تعویضش کردم ( با ۱۰۰ ت در برابر۷۰ هزینه تعمیر اساسی گیربکس ) ، طی این ۹ سال بغیر از موارد مصرفی که مشترک هست بین همه خودروها و بنز و چانگان هم نمیشناسه؛ هیچ مشکلی برای ماشین پیش نیومد . گیربکس نو و اصل هم به راحتی خریداری و تعویض شد .اینکه قطعات پیدا نمیشه کاملا اشتباه هست ، از گیربکس هم مهمتر برای کراس اتومات نیست چه برسه به سایر قطعات .از طرفی نمونه های مونتاژی سایپا چه در سری قدیمی دهه ۹۰ چه سری جدید هیچ تفاوت فنی موتوری و گیربکس باسری وارداتی نداشته و ندارن ، به غیر ازتغیبر تعداد کمی از آپشن ها داخلی ، قطعات همون هست هیچ فرقی ندارد و همه جا هم پیدا میشه ، سایپا بهترین برند چین در ایران رو مونتاژ و وارد کرده و میکنه شکی در این نیست .( مونتاژ و خدمات سایپا از فردا و بهمن و بقیه تازه تاسیس ها قطعا بهتره )
هیچ جای نگرانی نیست . در نمونه های جدید چانگان cs35 و cs55 که به توربو شارژ مجهز شدن هم حساسیت به بنزین داخلی مثل هایما و کی ام سی که گزارش شده وجود نداره ولی بهتر هست حالت اسپورت و مکمل استفاده بشه اونم نه هرباک ، سه یا چهارتا .
در خصوص بازار دست دوم هم چانگان افت قیمتش خیلی کمتر از هایما و چری تیگو و کراس های بهمن و فردا هست و بازار خوبی داره& سواری ،اپشن و فنی و کیفیتش هم برای کلاس کراس اوور جمع جور یا متوسط عالیه ، سه ماه پیش چانگان cs35 وارداتی خاکستری مدل ۹۵ بدون رنگ و سالم ۱۹۰ هزار کیلومتر ،۱۱۵۰ در عرض یک هفته فروش رفت. بدون هیچ تخفیف قیمت روز ( یعنی هم قیمت ایکس ۳۳ s دولیتری نیو فیس گیربکس at مدل ۹۹ )
افرادی که میان اینجا درپیج های چانگان موج منفی میدن چانگان نداشتن و درکی از کیفیت و بازار و جهانی بودن این ماشین ندارن و با مقایسه های بی مبنا ، جو بیهوده ایجاد میکنن.
در این کلاس ( کراس اوور جمع و جور یا متوسط چینی) و شرایط موجود انحصار و تحریم وبرای مصرف کننده همچنین حفظ سرمایه و کیفیت و آسودگی خیال : چانگان cs35 و cs55بهترین گزینه برای خرید هست چه نو و جدید چه مونتاژ چه وارداتی چه کارکرده قدیمی بسته به بودجه مورد نظر.
چانگان امتحانش رو پس داده و نمونه های جدیدش هم عالیه برای جایگزینی .شک نکنین .
پاسخ
0
0
2
Ramin12345 1404/8/25
سلام
مصرف بنزین تو اتوبان با90سرعت 6لیتر واستهلاک بسیار پایین وبسیار محکم وبا کیفیت هست
توسربالایی هر خودرو اتوماتی شتابگیریش ضعیفتر از دنده ای هم رده اش خواهدبود
به لطف زنجیر تایم بودن چانگان سربالایی هرچقدر گاز میخوره نترسید گاز بدید کارتون را راه میندازه فقط رو تپترونیک بزارید خودش دورموتور بالابره دنده میده
کمترین کوبش را تو چینی هاداره بالاستیک خارجی کمتر هم میشه.
درکل درمقایسه با207 اتومات بااین قیمت توجیه خرید باچانگان هست لوازمشهم همه جا هست وحتی گیربکس کاملش از 207 ارزانتره.
فضای خیلی بزرگی هم مخصوصا سرنشین عقب داره و3نفر راحت جا میشن
کولر بخاری عالی
گیربکس به شدت هوشمند ونرم
صندوق برخلاف تصور جادار
فرمان برقی بسیارنرم
هندلیگ قابل قبول
به نظرم به قیمتی که تو این بازار میفروشن ارزش خرید داره به شرط سلامت ماشین
پاسخ
0
0
2
benyamin65 1404/8/21
سلام و وقت بخیر یه سوال داشتم تو رنج قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ شما چی پیشنهاد میدین دنا و شاهین و تارا صفر یا چانگان مدل ۹۷ و ۹۸ یا اصلا مزدا ۳ نیو مدل ۸۹ و ۹۰
پاسخ
2
0
0
aliakbaar دیروز
دوست عزیز اگه کراس اور جمع جور و متوسط اتومات مد نظرت هست با این بودجه چانگان کم کار cs35 مدل ۹۵ تا ۹۷ یا استپ وی اتومات هم رنج یا ایکس ۳۳ اس at نیوفیس مدل ۴۰۰ اگه سدان مدنظرت هست مزدا ۳ عالیه ولی با یک و سیصد مدل خیلی پایین هست که ریسک و خرج و استهلاک زیاد داره و دنبالش نرو ، با یک و سیصد چانگان السوین صفر یا در حد نو ( ۵۱۱) با گیربکس dct و تنفس طبیعی موتور ۱۵۰۰ عالیه ، شاهین و دنا و تارا هم ازش بیا بیرون چینی بهتره . چانگان سدان یا کراس ، استپ و ی و ایکس ۳۳ اس نیو ۲ لیتری گزینه های بهتری هست با این بودجه ، خارجی هم مخصوصا زیر ۲ ت ،ریسک بسیار بالا و هزینه های هنگفت استهلاک داره.
0
2
َسلامتــــی 1404/8/27
ا بودجه ۱۲۰۰–۱۳۰۰، تارا گزینه معقولتریه (اگر بتونی نسخه صفر رو پیدا کنی). چون به نظر میاد هزینهاش نزدیک بودجهت باشه و مزایایی مثل خدمات ایرانخودرو را دارد. مزدا ۳ نیو دست دوم هم گزینه خیلی خوبیه، اگر دنبال کیفیت بهتر رانندگی و دوام بیشتری باشی، ولی باید بررسی فنی دقیقی بکنی (کارکرد، وضعیت موتور گیربکس). من دنا صفر رو تو این بازه زیاد توصیه نمیکنم مگر تیپ پایینتر یا تخفیف خاصی باشه؛ چون احتمالاً بخشی از بودجهات رو صرف هزینه بازار یا آپشن میکنه.
2
0
لیاناکیوانی 1404/8/16
دوستان بین برلیانس h330 و چانگان موندم میشه راهنمایی کنین
پاسخ
1
0
1
aliakbaar دیروز
قطعا چانگان cs 35 سدان هم چانگان آلسوین (فردا ۵۱۱) صفر کیلومتر بودجه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ چانگان بهترین برند چینی در ایران
0
2
ایرجنو 1404/7/6
سلام ببخشید دوستان یه سوال داشتم چانگان دندهای تو ایران موجوده واگه هست تا چه مدلی ممنون میشم کسی اطلاع داره پیام بذاره ممنون
پاسخ
3
0
1
aliakbaar دیروز
مدل ۹۶ مونتاژ سایپا دنده ای هم داره فقط مدل ۹۶
0
2
Saallammaati 1404/7/28
1394 الی 1398 نسل اول
2
0
mehdi_hpk 1404/7/17
سلام مدل ۹۵ هست فکر میکنم
2
0



