



عجیب است که چرا این خودرو نتوانست جایگاه مناسبی در بازار خودرو ایران پیدا کند. ایدو سدان زیبایی از چانگان است که سال 2010 به عنوان یک کانسپت رونمایی شد. سال بعد از آن در فرانکفورت بود که ویرایش نهاییاش معرفی شد و در نهایت سال 2012 به بازار پای گذاشت؛ اما حضور ایدو در ایران به سال 2015 یعنی حول و حوش 1394 برمیگردد. البته یک سال پیش از آن بود که خبر نهایی شدن مذاکرات سایپا و چانگان درمورد تولید این خودرو به گوش میرسید اما عمر عرضه آن به بعد از 1395 نرسید. شاید بتوان یکی از دلایل شکست چانگان فوق را رویارویی سخت آن با جک J5 دانست؛ خودرویی هموطن از شرکت رقیب یعنی کرمان خودرو که به لحاظ قیمتی و تجهیزات، مشتریان چانگان را به سمت خود کشاند. جالب است بدانید نسل دوم این خودرو ابتدای سال 2018 راهی بازار چین شد؛ نسلی جنجالی که برخی میگویند تقلیدی است از سوناتا LF.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای چانگان ایدو
- تعلیق کارآمد
- کیفیت ساخت (نسبت به رقبای مونتاژی)
-
معایب چانگان ایدو
- واردات بسیار محدود
- خدمات پس از فروش
- امکاناتی کمتر از رقبای کرهای
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2015
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 4 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 112 اسببخار
- گشتاور 160 نیوتنمتر
- شتاب 11.6 ثانیه
- سرعت 180 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4620 میلیمتر
- عرض 1820 میلیمتر
- ارتفاع 1490 میلیمتر
- فاصله محوری 1325 میلیمتر
- وزن 1330 کیلوگرم
- حجم باک 52 لیتر
- چرخ جلو 205/55R16
- چرخ عقب 205/55R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر
- مانیتور 9 اینچی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB - CD - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم دستی
- صندلی سرنشین جلو تنظیم دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی
-
بایک سنوا
2014
-
گریت وال C30
1395
-
بسترن B50F
1395
Danesham(162 روز پیش)
سلام خيلي هم خوبه ( اگر هم آن ويژگي هايي كه گفتيد ندارد را نداشته باشد )
پورشهرام(1227 روز پیش)
با سلام. از سال 2017 چانگان ایدو دارم همچیزش عالیه هم از نظر امکانات هم زیبایی هم کیفیت، فقط و فقط من با شتابش مشکل دارم اگه شتاب ماشین بیشتر بود هیچی کم نداشت، ولی باز هم بسیار از سواری باهاش لذت میبرم
Bahaniak (414 روز پیش)
دیگه شتابشم در حد ازرا بود که یک میلیارد پولش بود
Sadmad (163 روز پیش)
متاسفانه سایپا،بیشترین ضربه و خیانت رو در حق ورود چانگان کرد،چرا که نسخه های اصلی همه موتور توربو بودن و در نسخه فول آپشن،خدا کنه این رفتار رو در مورد سی اس پلاس و یونیتی انجام نده
anoosh(1177 روز پیش)
سلام من بين خريد اين مدل با c35 موندم قطعات گير مياد ممنون ميشم راهنمايي كنيد كدوم بهتره ؟
Saeed.n.p (1043 روز پیش)
سلام جفتش نخر ماشین با موتور ضعیف و قیمت بالا
Hamidghorbani (934 روز پیش)
سلام قطعاتش هست ولی کمه من دیروز خریدم به نظرم شاسیشو بخری بهتره
SaRaad (653 روز پیش)
اگه ایدو گیرت اومد تو هوا بخر . الان بعد از چند سال هست که این خودرو نسبت به بقیه خودروهای بازار داره جواب خوب خودش رو پس میده..
Moslehi (238 روز پیش)
شاسی های خیلی خشکه و کم جا تر از ایدو و خیلی هم زیاده و شناخته شده ، اگر به فکر فروشی و سپاری زیاد مهم نیست شاسی بگیر ولی راحتی برات اگر مهمترین حتما ایدو بگیر ، من تجربه جفتشو دارم
Moslehi(238 روز پیش)
سلام خدمت دوستان در ابتدا باید بگم حرف های که میزنم بر پایه تجربیاتی که طی چند سال سواری یا eado هستش. ۱. بسیار نرم ۲.بسیار بی صدا که به واسطه موتور ان میباشد درسته یکم برای این وزن اتاق ضعیفه ولی در عوض کم مصرف و کم صدا شده ماشین البته blue core بودن موتور هم باعث افزایش قدرت تا ۱۲۴ اسب بخار شده ۳.داخل کابین از متریال قابل قبول و طراحی شیکی استفاده شده ( نسبت به رقبای چینی قابل مقایسه نیست) ۴. خیلی خاص هستش و چون خیلی کم وارد شده این ماشین و تک کرده و خاص ۵. بسیار جادار و خوب میباشد طوریکه وقتی من خیلی صندلی و عقب میدم بازهم پشت سر من میشه راحت ام داد.۶. تمامی قطعات موتوری و بدنه و... براحتی پیدا میشه ، ولی چون به قیمت پایین ماشین رو میخرن ( تقریبا هم قیمت ماشین ایرانی صفر )فکر میکنن باید قطعاتش و خیلی ارزون پیدا کنن ، در صورتیکه عمر و دوام و کیفیت قطعات قابل مقایسه با قطعات ایرانی نیست . در کل ماشین قابل قبولی است با هر سلیقه ای همخونی دارد ولی انتظار سپاری ماشین کره ای رو نداشته باشید
power(1176 روز پیش)
من این خودرو داشتم. خودرو زیبا و با ساخت کیفی بالاتر از خودرو های ایرانی. سیستم موتور کم مصرف ولی قدرت موتور پایین بویژه در سربالایی با مسافران کامل و صندوق پر! به هیچ وجه انتظار در رفتن سریع نباید داشت اما در مجموع قدرت مناسبی دارد. صدای کم موتور در کابین اما تا دور 3500. سیستم تعلیق نسبتا نرم اما با دمپینگ ضعیف در جاده های با آسفالت ضعیف. صدای کف جاده در آسفالت های خشن زیاد در کابین به گوش می رسد. به دلیل ارتفاع کم خودرو از زمین احتمال گرفتن کف خودرو زیاد است! داخل کابین زیبا و خوش ساخت و کم به سر و صدا می افتد. چراغ های بسیار پر نور. محفظه موتور با دسترسی مناسب به فیلترها و ادوات سرویس پذیر. لوازم یدکی گران و کمیاب و گاها نایاب. اصلا به گارانتی آن نباید دلبست. برای کمک عقب 6 ماه در نوبت بودم! فیلتر هوای اتاق الی آن حدود 100000 تومان در 1398! کولر ضعیف در دور پایین موتور اما زیاد قدرت موتور را نمی گیرد. تعویض دنده ها نرم و کم صداست. فرمان خودرو نرم.
Bahaniak (414 روز پیش)
والا ۵۰ درصد صحبتهاتون رو قبول ندارم گارانتی اش فوق العاده بود مخصوصا سایپا مرکز ۴ بعدم فنی اش که با شاسی یکیه چیشو گیر نیاوردی بعدم این ماشین مخصوص تک سواران است
Hamidghorbani(764 روز پیش)
سلام من یک ساله دارم سواری و زیر پاش فوق العادس قبلا برلیانس داشتم h330 ولی این خیلی نرم تره قابل مقایسه نیس نقاط ضعفش کولرشه و ی کم موتورش تو شتاب اولیه کم میاره وگرنه صندلی فوق العاده راحت نور عالی کابین بدون صدا زیر پای نرم و سرعت نهایی خوبی داره قطعاتشم کم و زیاد گیر میاد در کل به نظرم خیلی ماشین خوبیه اگر زیاد رانندگی میکنید
Bahaniak (414 روز پیش)
سلام این ماشین تک و شیک و با کلاسه و مخصوص تک سوارها قطعات فنی و موتوری هم با شاسی یکیه ولی سواری و جاداری این کجا و شاسی کجا
SaRaad(653 روز پیش)
من که چند سال هست دارم و خدایی خیلی راضی ام حتی به جرات میتونم با سوناتا مقایسه کنم که صد البته ایدو نسبت به قیمتش بهتره..
Bahaniak (414 روز پیش)
سلام منم چند ساله این خودرو رو دارم از لحاظ شیک بودن کم استهلاک بودن حرفی نداره اونیم که گاری سواره میگه قطعاتش نیست به جرات میگم قطعاتش از خیلی چینی های دیگر ارزونتره در ضمن فنی اش و موتوری با چانگان شاسی یکیه و الحمدالله تو ۴ سال هیچ هزینه ایی نداشت برام
M.z.d(495 روز پیش)
به نظر من پوله اینو ببرید بدین یه مزدا ۳ قدیم بخرید از همه لحاظ بهتره
Siamak66(924 روز پیش)
با سلام من این ماشینو دو ساله دارم واقعا ازش راضیم خیلی راحته کیفیت سواریش واقعا خوبه با هیچ کدوم از ماشینای ایرانی قابل مقایسه نیست شتابشم در مقایسه با ایرانیا خیلی خوبه خودم تو جاده با کولر باهاش ۱۸۰ کیلومتر رفتم واقعا کیفیت ساخت و داخلشم خیلی بالاست جای صندلی عقبشم خیلی خوبه تا حالا که هیچ خرج اضافی نیاورده یه بارم تهران واسه کنجکاوی رفتم ببینم قطعاتش گیر میاد که دیدم گیر میاد دوستانی که مشکل قطعه دارن بگن تا من شماره مغازه هارو بذارم واسشون، در کل نسبت به قیمتش خیلی می ارزه موتورشم با اینکه ۱۶۰۰ هست از تمام ایرانیا سرتره قدرتشم بالاتره جاشم عالیه خیلی راحتم روش کروز کنترل نصب میشه
سعادت(1214 روز پیش)
منم سال ۹۴ گرفتم خیلی کم خرج و کم هزینست سواریش نرمه و کم صداست قطعات داخل کابینش خوب و باکیفیته فقط ای کاش موتورش توربو بود ولی در کل رانندگی باهاش لذت بخشه