مشخصات فنی چری آریزو 5T IE سال 1400 - 1402

137 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
در پنج سال اولی که چری آریزو به ایران آمد، بیش از 22 هزار نفر در کشورمان، رانندگی با این محصول مدیران خودرو را تجربه کردند. این آمار نشان می‌دهد که هرچند آریزو، محصول پرفروشی برای مدیران خودرو نبوده اما هنوز هم مشتریان خاص خودش را حفظ کرده است. برهمین اساس، مدیران خودرو در اواسط سال 1400 و برای آنکه
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

فضای کابین
مصرف سوخت
شتاب‌ و عملکرد موتور
فرمان برقی نسبت به TE
بهبود گیربکس نسبت به TE
بهبود آپشن‌ها نسبت به TE

نقاط ضعف

عملکرد گیربکس
تهویه دیجیتال
ساختار ساده سیستم فنربندی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

CVT با 9 دنده مصنوعی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

147 اسب‌بخار

گشتاور

210 نیوتن‌متر

شتاب

10.1 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت اول

طول

4532 میلی‌متر

عرض

1814 میلی‌متر

ارتفاع

1487 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1410 کیلوگرم

حجم باک

48 لیتر

چرخ جلو

205/50R17

چرخ عقب

205/50R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

2 حالته (اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

8 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - MP3 - iPod - MirrorLink - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

ریموت کنترل یدکی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو یک‌تکه - دسترسی به صندوق عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای چری آریزو 5T IE در بازار

تارا اتوماتیک V2

تارا اتوماتیک V2

مقایسه
فردا 511

فردا 511

مقایسه
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

مقایسه
دیدگاه کاربران
واقعبین 1403/11/20
من همون اول لاستیک هارو چهار حلقه نانکنگ تایوان با 10 ت اضافه انداختم و ازش راضیم چون هیچ اعتقادی به لاستیک کویر نداشتم.
پاسخ
0
1
1
سعیدهمایونفر 1403/11/11
سلام لطفا راهنمایی بفرمایید همانطور که میدونید آریزو ۵ ماشین خشکیه و من هم در این ۱ و نیم سالی که دارمش به این نکته پی پردم، به نظر شما ایا صرف هزینه ای در حد بیست و چند میلیون و خرید لاستیک خارجی تاثیر چندانی بر نرمی ماشین داره؟ ممنونم
پاسخ
0
1
0
واقعبین 1403/11/2
تمام کارشناسان خودرو میدانند که به لحاظ فنی بین مدل IE وFL هیچ فرقی نیست ، موتور AVL اتریش با 147 اسب بخار توربو ، فضا با تقریب نزدیک به النترا با 10 ایربگ کروز کنترل ،اتوهلد ، ترمز و فرمان برقی و غیره جذاب با پنج سال گارانتی اما، با یک چهارم قیمت النترا و نصف قیمت سراتو مدل 98 سراتو سایپا ولی با اپشن های بیشتر از آن و عدم کوبش عقب و من چون سراتو 2012 کره ای داشتم میدانم کسی نمیتواند منکر آن شود، کلا در شرایط فعلی ایران به لحاظ قیمت و آبشن رقیب ندارد , دو ساله دارم 20 هزار کار کرده بدون هیچ مشکلی و کلا پر فشار رانندگی میکنم و اصلا قابل قیاس با برندهای شتر گاو پلنگ چینیزاسیون شده ایرانی مثل دنا و شاهین و تار و غیره نیست و از خدمات هر 10 هزاردو سال رایگان هم راضی هستم ، این تجربه دو ساله من با این ماشین مدل IE بود همیشه اعتقاد داشتم و دارم که اگه میخای شاسی بخری باید دو دف باشه و گرنه پول بیخودی پرداخت کردی و تنها ایراد این ماشین هم عدم آبدیت نرم افزارش بود که در سرویس 5 هزار اول خودشان حل کردند. با سپاس
پاسخ
1
1
2
ناشناس 1403/12/17
بابا خنده داره انتظار دارین تو ۲۰هزارتا ماشین خراب بشه ریو و النود دارم تو ۵۰۰هزارتا ‌ و ۱۶۰هزارتا اخ نگفته اونم تو گرما خوزستان
0
1
ناشناس 1403/10/23
من این خودرو رو داشتم و به دلیل اینکه می گفتن گیربکس بعد از 100 تا کار خراب میشه فروختم حالا می خوام نظرم رو بگم شتاب خوبی داشت با هندلینگش به مشکل نمی خورین کارو براتون جمع می کنه ماشین بی صدا نیست دوستانی که می گن علم کافی رو ندارن و وقتی سر گاز با این ماشین می رین به شدت صدا میده چه برسه به تخت گاز ولی اگر سرعتتون ثابت باشه اصلا صدا نداره صدای داشبورد هم میاد یه جوریه خوب نیست حس چینی بهتون میده ولی در کل از سراتو و دنا خیلی بهتره شک نکنین .
پاسخ
0
2
1
مصیییی 1403/10/16
سلام لنت ترمز یکی‌دوبار عوض کردم ولی باز موقع ترمز صدای خرخر میده...برای خود چری رو هم انداختم صدا میده یه کم. دوستان کدوم لنت ترمز رو پیشنهاد میکنید؟ برای نرم کردن فنربندی کسی کاری کرده که جواب بگیره؟ یه ضریه گیرهایی هست که روی فنر نصب میشه. جواب میده یا نه؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/10/22
لنت ترمزهای سرامیکی: از برندهای معروف مثل الیگ (Elig) یا های‌تک (Hitech) استفاده کنید که معمولاً کیفیت بالاتری دارند و صدای کمتری تولید می‌کنند.
0
1