C3 می‌توانست یکی از پدیده‌های بازار شود. هاچ‌بکی کامپکت و باکیفیت، که به‌راحتی می‌توانست سبک و سیاق مشتریان را دستخوش تغییر کند؛ اما سی3 در بدترین زمان ممکن به بازار کشورمان عرضه شد و با بدشانسی، کارش را شروع کرد. این فرانسوی نیز در ادامه علاقه نوظهور مشتریان ایرانی به محصولات جدید فرانسوی، آمده بود تا ضرب شصتی به هم‌قطاران چینی‌اش نشان بدهد و برود. سیتروئن برای مشتریان ایرانی، برند تازه‌واردی نیست. اساسا شرکت سایپا را همین فرانسوی‌ها تأسیس کردند؛ آن هم سال 1344. سایپا مقدمات تولید و مونتاژ این خودرو را فراهم کرد ولی خروج پژوسیتروئن از بازار کشورمان در تابستان 97، باعث شد تا سری اول این فرانسوی بعد از چندین ماه تاخیر، در اواخر پاییز 97 به‌دست مشتریانش برسد. در مدل‌های فول C3 دو آپشن مهم وجود دارد: یکی رینگ نقره ای (معروف به فرانسوی) و دیگری گرمکن صندلی جلو. البته سایپا از زمستان 97 به بعد، همه C3ها را بدون گرمکن تحویل مشتریان داد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • شتاب و عملکرد فنی
    • پیشرانه مشترک با پژو 2008
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • سفارشی شدن گرمکن و رینگ فرانسوی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت اسپرت
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ THP165
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 163 اسب‌بخار
  • گشتاور 243 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم
  • طول 3996 میلی‌متر
  • عرض 1749 میلی‌متر
  • ارتفاع 1474 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2539 میلی‌متر
  • وزن 1250 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ مشکی یا ایرانی (استاندارد) - رینگ نقره‌ای یا فرانسوی (سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

203 دیدگاه

Soheilesmaeili(33 روز پیش)

با 2008 از لحاظ فنی مشترک هستن و از لحاظ زیبایی به نظرم c3 خیلی سرتره. چون 2008 بخصوص طراحی داخلیش واقعا حال بهم زنه

alireza7731(35 روز پیش)

تالیسمان رو تو درگ راحت میزنه شتابش عالیه

Moein9(217 روز پیش)

سلام دوستان c3 یا ۲۰۰۸

Aminnorozi (65 روز پیش)

هردو از پلتفرم و موتور و گیربکس مشترکی استفاده میکنن و تقریباً از هر لحاظ یکی هستن غیراز ظاهر ماشین. تامین قطعات هردو هم خوبه ... فقط میمونه سلیقه‌ی شما ...

Farzad196 (40 روز پیش)

هر دو دارم همزمان ولی. سی تری و انتخاب میکنم

Farzad196(43 روز پیش)

شتاب عالی هندلینگ قابل قبول و رانندگی لذت بخشی داره فنر ها نرمتر از ۲۰۰۸ صدای داخل کابین هم بنظرم کمتر با اینکه ماشین های بسیار گرون قیمت تر از این داشتم از جمله ب ام و ۳۲۸ بنز. سی ۳۵۰. ایکس وان. لکسوس ار ایکس ولی رانندگیشو دوست داشتم چیزی که تو این ماشین جذابه مسلما کیفیت متریال داخل کابین نیست ولی هوشمندانه با حداقل ها حس خوبی میده مهمترینش عملکرد خوبه گیربکس و موتور با توان کافی و ترمز خوب از لوکس بودن هم مانیتور با اپل کار پلی و داره که برام کاربردیه

Arad1999(616 روز پیش)

ماشين خيلي كوچيكيه داخلش كه شبيه پرايده انگار ماشين ده سال پيشه از لحاظ فني در حد استاندارد هست ولي نه راضي كننده در كل ٣٤٠تومن نمي ارزه كلا شايد ١٨٠بيارزه

LocalHero (615 روز پیش)

😂😂😂😂

علی 123 (615 روز پیش)

داخل شبیه پراید!!!!!!!!!داداش مطمنئی که c3 سوار شدی یا چیز دیگه ای بوده فنی در حد استاندارد!!!!!این نوع موتور فقط توی ایران روی c3 گذاشتند دیگه چه خبر

OmidSs (606 روز پیش)

رو 2008 هم هست

Amrkh (216 روز پیش)

قیافه شبیه پرایده؟! فنی راضی کننده اس؟ داداش موتورش با همکاری بی ام و ساخته شده بعد شما میگی راضی کننده است؟! بسم الله

صالح (147 روز پیش)

جناب. Abolfazl1360‏ موتورش با همکاری بی ام و ساخته شده ؟ خخخخ داداش این اطلاعات رو از کجا دراوردی ؟!

مرتضی هستم! (146 روز پیش)

صالح جان ارادت. ایشون درست گفتن! موتور این ماشین از نوع EP هست که زیرمجموعه خانواده موتورهای پرینس (prince) محسوب میشه که با همکاری مشترک BMW ساخته شده.

Djv (123 روز پیش)

تیبا رو میگی ؟!!

ManiGR (48 روز پیش)

آره موتور با همکاری بی ام و ساخته شده گیربکس هم با همکاری ژاپن

Parsa84(57 روز پیش)

سلام دوتا سوال داشتم یکیش اینکه کسی میدونه چراغ های پارک C3 رو چجور میشه فعال کرد تاکید می‌کنم چراغ های پارک نه چراغ های همراهی تا خانه و دوم اینکه چطور میشه به جی پی اس مانیتور رو فعال کرد برای آندروید؟

Amin72 (53 روز پیش)

وقتی ماشین روشنه بلافاصله بعد اینکه خاموشش میکنی چراغ پارک هرطرف که میخوای روشن کنی راهنمای همون سمت میزنی؛باید بذاری تو حالت راهنما زدن بمونه دست راهنما،

Parsa84 (52 روز پیش)

مرسی امین جان جی پی اس مانیتور رو نمیدونید؟

امیرسالار(221 روز پیش)

سلام دوستان میخواستم بدونم بین کپچر و C3 کدوم انتخاب مناسب تری هست

Aminnorozi (65 روز پیش)

کپچر جادارتره ولی c3 تند و تیز تره ...

MM.T(378 روز پیش)

سلام دوستان لطفا رهنمای کنید من نیومدم ماشین با هم مقایسه کنم فقط موندم بین چری تیگو 7 و این ماشین کدوم رو بخرم تو شهر من نمایندگی چری هست هر مشکلی واسه ماشین پیش بیاد یه دقیقه میبرمش نمایندگی ولی این ماشین حتی تو استانم خراب بشه باید یا ببرم تبریز یا استان های دیگر راهنمای کنید لطفا

Aria Rnb (217 روز پیش)

دوست عزیز بدون اینکه یک لحظه شک کنی سیتروئن C3 رو بردار و لذتشو ببر !

Amrkh (87 روز پیش)

تو شهرتون نمایندگی سایپا نیست؟در همه شهرها هست دیگه خدمات اینو سایپا انجام میده

Aminnorozi (65 روز پیش)

مگه میشه تو شهری نمایندگی مدیران‌خودرو (چری) باشه ولی نمایندگی سایپا (سیتروئن) نباشه؟؟!!!

پویاخودرو(75 روز پیش)

من این ماشین رو تازه خریدم خیلی فراتر از انتظاراتم ظاهر شد. خیلی حس رانندگی خوبی داره. سواریش خیلی نرم هست و اصلا دست‌انداز رو به داخل کابین انتقال نمیده. موتور و گیبرکس که اصلا حرفی برای گفتن نمیزاره. تعویض دنده نرم هست فقط یکم افت دور موتور در هنگام تعویض دنده داره که تو فرانسوی ها معمول هست. ولی شتابش ترسناکه. یعنی حس میکنی که این موتور برای این ماشین زیادی قوی هست. اصلا سربالایی و... نمیشناسه و طوری حرکت میکنه که قطعا راننده رو راضی میکنه. هر زمان هم به پدال اشاره کنین ماشین عکس العمل نشون میده. نکته مهم دیگش قیافه و ظاهر خاصش هست که قشنگ توجه بقیه رو جلب میکنه. من اول از طراحی داخلش خوشم نمیومد و حس خوبی تو عکسها بهم نمیداد تا اینکه از نزدیک دیدمش و توش نشستم. قطعا اولین چیزی که جلب توجه میکنه کیفیت بالای قطعات داخل کابین هست که شما رو راضی میکنه. البته از حق هم نگذریم پلاستیک خشک هم زیاد بکار رفته ولی جنسشون بسیار محکم هست و هیچ صدایی در حال حرکت به اتاق وارد نمیکنه. یه چیز جالب دیگه این ماشین این هست که از فضای صندوق کم کردن ولی در عوض به فضای داخل اتاق اضافه کردن. طوری که من با قد ۱۸۳ صندلی جلو رو راحت تنظیم میکنم ولی هنوز عقب ماشین زانو به صندلی نمیخوره. مانیتور و آپشنهای ماشین هم کامل هست فقط جای خالی سانروف احساس میشه که خیلی هم بنظرم مهم نیست. میمونه یه نکته دیگه اونم صرفه اقتصادی هست، قطعا با این پول گزینه های زیادی هست مثل اسپورتیج و سراتو و سوناتا و توسان و مزدا۳ و اپتیما و... این دیگه سلیقه‌ای هست. چون بنظرم ماشین پرفکت تو این رنج قیمتی نیست. هر کدوم یه گزینه مثبتی دارن و یه ضعف. مثلا مزدا۳ نیو کلی آپشن داره ولی قطعا کیفیت سواری پایینی بهتون میده یا مثلا اپتیما قطعا بزرگ و زیباست ولی موتورش ضعیفه و راه نمیره و... من به عنوان ماشین داخل شهر این گزینه رو انتخاب کردم و برام آپشن خیلی اهمیت نداشت. بیشتر هاچبک بودن و سواری خوبش با موتور قوی و کم اصتحلاک مد نظرم بود. اما مطمئنم همین ماشین هم حتی تو مسافرت میتونه کاملا برای یک خانواد کم جمعیت، کاملا لذت بخش و راحت باشه

Behnam.ghalee(640 روز پیش)

دوستان من این ماشینو یه ۶ ماهی هست دارم و دو تا مسافرت هم باهاش رفتم، میخوام تجربمو باهاتو در میان بذارم شاید به اونایی که میخوان بخرن کمک کنه،، من الان بجز این ماشین یه سراتوی سایپایی مدل ۹۶ هم دارم که بیشتر مبنای مقایسه ام با اون ماشین هستش،قبل از این هم النترا هم داشتم و توسان ۲۰۱۵، از نظر نرمی و روانی در حرکت این ماشین کاملا یه سر و گردناز همه این ماشینا به جز توسان بالاتر هستش، به شدت نرم هستش و اصلا هیچ‌کوبشی حتی تو دست انداز های شدید احساس نمیکنید منو یاده زانیا میندازه، اکثر ماشینای تو این کلاس چنین نرمی‌ندارن واقعا انگار رو بالشی از هوا حرکت میکنه، این مسئله رو به راحتی تو چند کیلومتر اول حرکت متوجه میشید، مثلا النترا و سراتو توی دست انداز ها میکوبن و توسان هم تو دست اندازها پرتت میکنه بالا پایین‌ از این‌نظر این‌ماشینو من خیلی دوست دارم، از نظر شتاب به نظرم موتورش واسه هیکلش زیاده و خیلی خیلی تیزه، بطوریکه یکم آدمو میترسونه، من باهاش تو سربالایی جاده لشکرک از سمت بابایی ماکسیما رو به راحتی گرفتم، تازه ماشینه‌من ۳ تا سرنشین داشت و ماکسیما تک شرنشین، ولی سرعت رفتن با این ماشین یه حس‌ترسی بهت میده و من به هندلینگ‌این‌ماشین‌تو سرعت بالا مطمئن نیستم و از این نظر از سراتو و النترا بیتشر خوشم میاد، اونا حس اطمینان بیشتری بهم میدن تو سرعتای بالا ولی واقعا شتابشون با این قابله مقایسه نیست، شاید بخوایید ماشینی با شتاب مشابه تو این کلاس پیدا کنید باید برید دنبال آلفا رومئو جولیتا، چون پشت اونم‌نشستم و شتابش خیلی عالیه، فرمون این ماشین تقریبا مثل هیوندای توسان بسیار نرمه و برقی هستش و حساس به سرعت که به نظر من خیلی مهمه در صورتی که سراتو اینجوری نیست و النترا هم فرمونش به نرمی این نیست، غربیلکش هم خیلی کوچیکه و حس خوبی داره، از نظر آپشن نسباتا شما رو قانع میکنه ، ولی مثل ماشینای کره ای زیاده روی نکرده و حداقل ها تو بر آورده کردن نیازهای راننده دیده شده، یعنی متوجه میشید که تمام آپشن هایی که قرار دادن برای ماشین روش کاملا فکر کردن براش، سانروف نداره، کنسول وسط را حذف کردن و گرمکن و سرد کن صندلی و فرمان ندارن ، اینا آپشنای مهمی هستش که نداره ولی گیربکس این ماشین به شدت از توسان۲۰۱۵ و سراتو و النترا هوشمندتره، به محض اینکه شیب جاده زیاد میشه گیربکس دنده را یکی یا دوتا کم میکنه و تو اون حالت هم نگه میداره، برای توسان من باید یه دکمه میزدم که حرکت ماشین تو شیب سنگینتر بشه و سراتو و النترا هم که اصلا متوجه این چیزا نمیشن، یه ایراد این ماشین صدای زیاد موتورش مخصوصا توی حرکتای با دور موتور بالا هستش ولی اگه دنده سبک باشه صدای زیادی تو اتاق احساس نخواهید کرد، صدای موتور تو استارت اولیه هم خیلی زیاده یعنی انگار مکانیزم موتورش جوریه که وقتی روشن میشه بسیار پر سر و صدا هستش ولی بعد از یک دقیقه آروم میشه، سیستم کمک در سر بالایی خیلی کاربردیه و النترا و سراتو و توسان نداشتند ولی یه چیزی من توی اپیتمای دوستم دیدم به اسمه اتو هلد که یه دکمه بود که ماشین رو پشت چراق قرمز تو شیب سر جاش نگه میداشت که این ماشین همونو داره ولی دکمه ای نیست و اتوماتیک عمل میکنه، بنز کلاس سی ۲۰۰۹ هم یکی از دوستام داشت که یه همچین چیزی داشت و وقتی پدال ترمز رو محکم میکوبیدی روش پشت چراغ قرمز ماشین رو تو سربالایی سرجاش نگه میداشت، از نظر طراحی داخلی این ماشین یه جورایی مینیمالیستیک طراحی شده وشلوغش نکردن، برعکس سراتو و النترا که برای هر چیزی یه دکمه هست ولی این ماشین تقریبا بیشتر چیزای لازم را داره ولی باید با ال سی دی وسطش دنبالش بگردی، یه جورایی من فک میکنم برای صرفه جویی در هزینه دکمه ها این ال سی دی گنده را کوبیدن وسطش، شاید نسل بعدی ماشینا به این شکل باشه و دکمه ها را با ال سی دی عوض کنن چون هم ارزونتر احتمالا در میاد براشون و هم از پلاستیک و مواد پلبمری کمتری استفاده میشه که برای طبیعت بده، در کل خود وسط داشبود زیبایی خاصی نداره و انگار یه تبلت اون وسطه و من النترا و سراتو رو وسطش رو بیشتر دوست دارم ولی فرم کلی داشبورد و اون خط قرمز دورش به نظر من خیلی خوشگله و خاصه، صدای بلندگوهاش از سراتو و النترا و توسان پایینتره ولی به شدت با کیفیت تره و با اینکه سیستم صوتیش برند خاصی نیست ولی کیفیت عالی داره، عرض ماشین کمه و در واقع یه هاچ بک هستش و فضای سرنشینای عقب هم کمه ولی صندلیای این ماشین راحته، البته صندلی عقب یکم سیخ هستش و سرنشین عقب مثل النترا و سراتو و توسان توش لم نمیده و من صندلی عقب اونارو بیشتر از این دوست دارم ولی صندلیاش وارداتی هستش و مثل سراتو تولید ایران نیس، ایربگ هاش هم کامله و ایربگ صندلی هم داره، محدود کننده سرعتش هم جالبه و کابردی و کروزش هم خیلی هوشمنده و محدود کننده هم که اصلاسراتو ندازه والنترا و توسان من هم نداشتن، سنسور نور، باران و باد تایر هم داره که خوب عمل میکنن، من مدل قرار گرفتن راننده پشت فرمون تو سراتو و النترا را بیشتر میپسندم و این ماشین مدل قرارگیری راننده پشت فرمون شبیه ماشینای شاسی بلند هستش و راننده خیلی بالا هستش پشت فرمون و کنسول وسط و دنده هم پایین هستش در صورتی که سراتو و النترا مدل راننده پشت فرمونش خیلی پایینتر هستش و راننده از این نظر یکم حس رانندگی پشت یه شاسی بلند مثل توسان رو بهتون میده ولی من کلا برای ماشین هاچ بک این مدل قرارگیری راننده پشت فرمون رو نمیپسندم، یه چیزی که هست کلا هیوندای و کیا یکم تلاش میکنن یه اشاراتی از لوکس بودن رو تو ماشیناشون بذارن ولی طراحای این ماشین انگار همچین تلاشی نکردن و اصلا سعی نکردن این ماشین را فراتر از چیزی که هست نشون بدن و در واقع حس میکنم این ماشین داره بهم میگه که ما چیزی که هستیم را داریم بهت نشون میدیم نه چیزی بیشتر از اون، در صورتی که تو ماشینای کره ای چیزی که من میبینم یه تلاشی هستش که بعضی جاها طراحاش کردن برای القای حس لوکس بودن به راننده و سرنشین در صورتی که در واقع چنین خبری نیست و من اینو اسمشو میذارم اصالت یه کمپانی مثل سیتروئن، فضای صندوق این ماشینه کوچیکه و اصلا قابل مقایسه با یه ماشینه صندوقدار نیس، قیافه ظاهری این ماشین سلیقه ای هستش و خیلی ها این مدل قیافه رو نمیپسندن و به نظرم یه مقدار عجیب هستش و من شخصا از نمای پشتش خوشم نمیاد، کیفیت لوازم بکار رفته توش نسبتا خوبه ولی در حد ماشینی مثل آلفا رومئو جولیتا نیست، شاید در همون حد النترا باشه، من شخصا اگه میخواستم ۱۰۰م بیشتر هزینه کنم صد در صد میرفتم سراغ نیسان جوک پلاتنیوم ولی همیشه در حسرت شتاب و قدرت موتور این ماشین می موندم،

552152 (633 روز پیش)

تحلیلت عالی بود

soheila (632 روز پیش)

ممنون از توضيحات عالي و خوبتون خيلي كاربردي بود🙏🏻

unknown (624 روز پیش)

من دارم خیلی خیلی عالیه

AmirAmir (615 روز پیش)

🙏🙏🙏🙏🙏

Amin Radan (609 روز پیش)

ممنون که انقدر کامل توضیح دادید

ho3en0390 (605 روز پیش)

عالی داداش

surush (604 روز پیش)

توضيحات كاملي بود

5353 (572 روز پیش)

عالی بود کامل بود

unknown5436 (547 روز پیش)

جالب بود

1483 (434 روز پیش)

سلام البته اون ماکسیمایی که شما گرفتی با سیتروئن دلش نخواسته گاز بده وگرنه محاله ممکنه ماکسیما رو بگیری حالا ماشینت خوب وباکیفیت صد بار با ماکسیما باهات امادم کورس بزارم 100 بار..ببین 100 بار!

ارمین۰۰۰۰۹۸۷ (431 روز پیش)

ماشالا

Hesam.moghadasian (391 روز پیش)

ماکسیما احتمالا حوصله نداشته وگرنه کی میتونه باهاش کل بندازه بابا

امیرسالار (337 روز پیش)

مصرف سوخت و استهلاک این چجوریه

صالح (292 روز پیش)

چند مور. ۱ الفارومو شتابش در خد مزدا 3 هست 2 ماکسیما بخاطر هجم موتور بیشتر تو س بالایی و‌مسافت طولانی حتما از همه توربوها سر تره درست قدیمی شده نه در اون حد که شما با توربو ۱۶۰۰ بت.نی بگیریش

abolfazlghaffari (270 روز پیش)

مرسی واقعا

Amrkh (216 روز پیش)

در جواب صالح بگم که اولا آلفارومئو رو اینجوری مینویسند و حجم رو هم اینجوری 🤣دوما شتاب آلفا اندازه مزدا 3 هست؟!لطفا با اطلاعات کافی حرف بزن شتاب آلفا جولیتا حدود 7.7 هست و مزدا در بهترین حالت 9ثانیه اس سوما سربالایی‌ چه ربطی حجم موتور داره؟!این ماشین هم گشتاور بالایی نسبت به هیکلش داره به همین خاطر هست که خیلی تند و تیز هست شتاب ماکسیما در بهترین حالت 8.4 ثانیه هست که برای دنده دستیه ممکن این دوست مون ماکسیما اتو رو گفته باشند

Amir124 (209 روز پیش)

واقعا درود بر شما بهترین و کامل ترین نظری بود که تا حالا خوندم بدون دروغ گویی و اغراق و طرفداری الکی و ... نه سایت های ایرانی و نه کاربران این سایتها در ۹۹ درصد موارد اصل صداقت در نظر گرفته نمیشود و در بهترین حالت هم اظهار نظرها سلیقه ای و بدون اعتبار است

صالح (147 روز پیش)

در جواب معلم املا Abolfazl1360‏ شتاب الفا رو‌ کاغذ ولش کن در عمل در حد مزدا عمل میکنه ضمنا موتور های تور بو معمولا تو‌فشار زیار مخصوصا سر بالایی ها نمیتونن پا بپای هجم ماشین های هجم دار بیان فقط شتاب اولیه دارن در عمل میشه ثابت کرد اونم یک‌ماشین کوچیک شهری ۱۶۰۰ خیلی تعصب نداشته باش رفیق واقع بین باش

صالح (121 روز پیش)

جواب ابوالفضل مرسی که غلط املایی گرفتی! من عرض کردم تو سرعت بالا تو‌درگ البته که سی ۳ بخاطر توربو شتاب بهتری داره. ولی تو سرعت بالا حجم‌ موتور حرف اول و‌میزنه

Show More