بررسی مشخصات سیتروئن C3 (مونتاژ)
بررسی مشخصات سیتروئن C3 (مونتاژ)
بررسی مشخصات سیتروئن C3 (مونتاژ)

C3 می‌توانست یکی از پدیده‌های بازار شود. هاچ‌بکی کامپکت و باکیفیت، که به‌راحتی می‌توانست سبک و سیاق مشتریان را دستخوش تغییر کند؛ اما سی3 در بدترین زمان ممکن به بازار کشورمان عرضه شد و با بدشانسی، کارش را شروع کرد. این فرانسوی نیز در ادامه علاقه نوظهور مشتریان ایرانی به محصولات جدید فرانسوی، آمده بود تا ضرب شصتی به هم‌قطاران چینی‌اش نشان بدهد و برود. سیتروئن برای مشتریان ایرانی، برند تازه‌واردی نیست. اساسا شرکت سایپا را همین فرانسوی‌ها تأسیس کردند؛ آن هم سال 1344. سایپا مقدمات تولید و مونتاژ این خودرو را فراهم کرد ولی خروج پژوسیتروئن از بازار کشورمان در تابستان 97، باعث شد تا سری اول این فرانسوی بعد از چندین ماه تاخیر، در اواخر پاییز 97 به‌دست مشتریانش برسد. در مدل‌های فول C3 دو آپشن مهم وجود دارد: یکی رینگ نقره ای (معروف به فرانسوی) و دیگری گرمکن صندلی جلو. البته سایپا از زمستان 97 به بعد، همه C3ها را بدون گرمکن تحویل مشتریان داد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای سیتروئن C3 (مونتاژ)

    • کیفیت ساخت
    • شتاب و عملکرد فنی
    • پیشرانه مشترک با پژو 2008
  • معایب سیتروئن C3 (مونتاژ)

    • عرضه محدود
    • سفارشی شدن گرمکن و رینگ فرانسوی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1397 تا 1398

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت اسپرت
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ THP165
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 163 اسب‌بخار
  • گشتاور 243 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم
  • طول 3996 میلی‌متر
  • عرض 1749 میلی‌متر
  • ارتفاع 1474 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2539 میلی‌متر
  • وزن 1250 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ مشکی یا ایرانی (استاندارد) - رینگ نقره‌ای یا فرانسوی (سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
233 دیدگاه

Lp

سلام ۲۰۰۸ بهتره یا c3 از نظر کیفیت و سواری و خدمات و....

1483

سیتروئن سی 3 خیلی باکیفیت تر جادار تر و زیبا تر و شتابش هم بیشتر تازه تعلیقش هم خیلی بهتر از 2008 هست

Reza.hasani

C3

مرتضی هستم!

دوستان عزیز ارادت. ظاهرا سایپا تعداد محدودی از C3ها رو بدون موتور توربو تحویل داده. کسی اطلاعی از این موضوع داره؟ نوع موتور چی هست؟ مشخصاتش چقدر فرق داره؟

Amirrreal

TU5!!!!

maghamirkarimi@yahoo.com

واقعا بعیده کسی رو رنج این قیمت بره هیوندا و یا کیا بخره. ارزش بیشتر از این قیمت است و مطمنا بعد عید بیشتر میشود. داخل کابین لوکس هست و سرعت و شتاب وامکانات رفاهی عالی هست.

محمد راد

هیوندا و کیا شرف دارن به فرانسوی های پر استهلاک

Morteza1989

چه جورى كمپانى اى كه تاريخش به ٦٠-٧٠ سال نميرسه از كمپانى اى كه داره ١٢٠ ساله خودرو توليد ميكنه بهتر باشه ؟!!

Hjjjjjjj

در جواب محمد راد من یک مگان دارم که از سال88 گیربکس و موتور و جلوبندیش دست نخورده و فابریک برادر خانومم یک کیا اپتیما داره پارسال زنجیر پاره کرد نزدیک به چهل میلیون خرج برداشت برو نمایندگی ها هیوندا و کیا رو نگاه کن از صاحبانشون بپرس بعد متوجه میشی

momen

آقا جان مگه سیر ترشیه که هرچی قدیمی تر باشه بهتره ؟ بحث سر پیشرفته . الان فیلیپس بنیان گذار تلویزیون جهانه . خداییش بخوایی تلویزیون بگیری فیلیپس میخری یا ال جی ؟ مگه هرچی قدیمیه باید بهتر باشه ؟ چه منطقیه شما دارید؟

12

در جواب مومن : من فکر کنم کلا نظرات شما از بالا تا پایین صد در صد اشتباه و ممکن باعث گمراهی دیگراه شه

Amirrreal

در جواب momen باید بگم که این ماشین بخاطر ارتفاع کمتر کوبش بیشتری نسبت به پژو ۲۰۰۸ داره ولی دقیقا بخاطر همین ارتفاع کمتر هندلینگ قویتر از ۲۰۰۸ میده در کل c3 ماشین اسپرت و جوون پسنده اگر برای استفاده خانواده (۴ نفر به بالا) میخواین انتخاب کنید. باید بگم که ۲۰۰۸ انتخاب معقول تری هستش. ولی اگه پرفورمنس بهتر میخواین از ماشین بگیرین و خانواده تون ۲ یا ۳ نفره هستش C3 ماشین جذاب تریه در ضمن شتاب بالاتری نسبت به ۲۰۰۸ هم داره به دلیل وزن کمتر

hoomen@gmail

من مدتیه این ماشینو خریدم و الان با تجربه ۱۲۰۰ کیلومتر رانندگی با c3 نظر میدم، ماشینای قبلیم هم فولکس تیگوان و bmw 528 هست، نه به قول دوستان ۲۰۶ و ... ویژگیهای مثبت خودرو: - چالاکی در حد موتور n20 bmw و حتی بیشتر - عملکرد فوق سریع و هوشمند گیربکس - شتاب ۰–۱۰۰ رو اگر با بنزین با کیفیت و اکتان بگیرید زیر ۷ هست - طراحی فکر شده و بدون مشابه ( همه چیز این خودرو اختصاصی طراحی شده حتی فونت کیلومتر شمار و حس عالی ای میده) و خودرو بسیار خاص هست - امکانات متناسب و سیستم صوتی با کیفیت و اپل کار پلی - فضای صندوق کافی برای هاچبک - تو دست بودن و فرمانپذیری بینظیر خودرو و ویژگیهای دیگه که حوصله سربر میشه ویژگیهای منفی: - عدم تنوع رنگ (شاید من بخشهای قرمزش رو روکش مات کنم) - فضای صندلی عقب کم هست و برای سفرهای طولانی خسته کننده است و مناسب چهار نفر هست. - جزییات زیاد و دیتیل طراحی باعث میشه اگر خودرو تصادف کنه دیگه هیچوقت مثل اول نشه. سر جمع باید بگم این خودرو با موتور و گیربکس و ظاهر خاصش یک هات هچ Hot Hatch واقعیه که رقباش تو بازار ایران مینی و گلف gt هستند نه پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک یا هیوندای ولوستر و ... و به نظرم خیلی زود شاهد قیمت نزدیک به ۵۰۰ میلیون برای این خودرو هستیم و غیر از این که برای زیر پام گرفتم، یکی هم برای سرمایه گزاری خریدم چون مطمئنم تو پنج شیش ماه همین که چند نفر سوار شن و متوجه بشن چقدر خودرو ویژگی مثبت داره قیمتش شدیدا بالا میره.

نیما ع

موتور گیربکسش با ۲۰۰۸ یکیه بعد چطوری رقیبش نیست

hoomen@gmail

گشتاور بالاتر، وزن در حد ۲۰٪ کمتر و تعلیق بیرقیب سیتروئن رو ابتدا در نظر داشته باشید به علاوه اینکه گیربکس این خودرو ساخت ژاپن هست و موتور سیتری کاملا وارداتی و غیرمونتاژ و تولید کمپانی ای است که برای مینی و ب ام و تولید میکند نه تولید داخل. فکر میکنم همین تفاوتهای ظاهرا جزیی، باعث شده این ماشین کیفیت و چالاکی مثال زدنی داشته باشه و هندلینگ و شتاب بسیار متفاوت و بینظیری نشبت به ۲۰۰۸ داشته باشه، ضمنا طراحی این خودرو که کاملا در همه اجزا همگون انجام شده سه سال جلوتر از پژو ۲۰۰۸ هست. و از جدیدترین طراحیها در بین کلیه ماشینهای موجود در ایران... تاثیر طراحی این خودرو را با واکنش مردم به راحتی میشود سنجید، خیلیها از خودرو عکس و فیلم میگیرند یا از مدل و قیمتش میپرسند و خودرو واقعا برای همگان جذاب و جالب توجه هست.

نیما ع

نظر نهایی همان‌طور که گفتیم، دو خودروی پژو 2008 و سیتروئن C3 روی یک پلتفرم مشترک ساخته شده‌اند و در ایران پیشرانه و جعبه‌دنده‌های یکسانی نیز دارند. در این مطلب ما در بخش‌های مختلفی به بررسی این دو مدل و مقایسه آن‌ها با هم پرداختیم. در دو بخش عملکرد فنی و تکنولوژی و ایمنی دو خودرو گرچه شباهت‌های زیادی با هم دارند، ولی علت انتخاب پژو 2008 در بخش عملکرد فنی وضعیت بهتر سواری آن و عملکرد بهتر سیستم تعلیقش است. همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم، سیتروئن C3 سر پیچ‌ها عملکرد خیلی خوبی نداشته و بخش عقب خودرو به اصطلاح بازی می‌کند.

سیدمهدی فرهادی

تنها رقیب جدی سیتروئن پژو ۲۰۰۸ است که تقریبا تو یک سطح هستن. سایر خودروهای این رده قیمتی بسیار از لحاظ فنی و عمدتا کیفی پایینتر هستند.

مرلین

دقیقا با شما موافقم که الان در تاریخ 11/6/98 چیزی حدود پانصد هم رد کرده

Bijan1631

خودرو دومی که خریدین اسمش احتکاره نه سرمایه گذاری!!

sptooooooospt

پاسخ مرلین خخخ . اخه الان انتهای شهریور 98 هستیم و سیتروئن 320 تومن تو بازار فتو فراوون ریخته و خریداری نیست براش نکنه خواستی شوخی کنی و حرف این بنده خدارا و هجو کنی؟؟؟ اگر خواستی هجو کنی حرفشو که اوکیه وگرنه از توهم بیا بیرون

Morteza1989

Bijan داداش احتكار ميشه انبار كردن چند صد خودرو از طرف كمپانى هاى وطنى نه اين بنده خدا كه يه دونه گرفته واسه سرمايه گذارى

momen

به جز بحث طراحی که سلیقه ای هست 100% پژو 2008 بهتره . اوالا فضای عقب خیلی بهتری داره . صندوق بزرگتری داره . کوبشش کمتره . هندلینگش در سرعتهای بالا بهتره . کابین خلبانیش کاربردی تره . خدمات پس از فروشش گسترده تر و راحت تره . خرید و فروشش راحت تره . قطعاتش خیلی بیشتره . ارتفاعش بیشتره . صندلیهای راحت تری داره و در آخر ، خانوادگی تره .

Amir133

الان که اردیبهشت ۱۴۰۱ هست ، قیمت همون مدلی که توی شهریور 98 گفتن 320 میلیون هست با کلی کارکرد حالا یک میلیارد شده

Reza

به نظر من ماشين فرانسه يني استهلاك. حالا هر چي ميخواد باشه

oranoos

نظر همه محترم ، ولی کم لطفیه که محصول خودرو سازی با اصالت بیش از 100 سال تولید رو پر استهلاک و بی کیفیت حساب کنیم.

نیما ع

۴۰۵ با تکنوژی ۱۹۸۰ یا ۲۰۶ سال ۱۹۹۸ استهلاکه! نه ماشینای امروزیش

sina.g

آقای نیماععع،الان مثلا سیتروئن c5 2011 استهلاک نیست؟تازه باید بگی پر استهلاک نه استهلاک

Morteza1989

فرانسه قبل از هر كشورى كه فكرشو بكنى صنعت خودرو سازى داشته ، پژو جزو اولين خودروهاى بنزينيه موجود تو جهانه ، تاريخ توليد خودرو پژو به ١٨٨٠ ميلادى برميگرده حتى رنو كه از ١٨٩٩ استارت زده و هدفش توليد ماشين هاى كم اصطحلاك و اقتصادى بوده . اون زمان هيچ كدوم از اين خودرو هايى كه الان اسمش سر زبوناس مثله بنز و بى ام دبليو حتى يه قطعه ى خودرو نميتونستن توليد كنن

hamidrn

اصلاح بکنم قدمت پژو سیتروئن 220 ساله یه مقاله مفصل در اینخصوص هست که در اینترنت سرچ کنید قدمت خودرو سازهای دنیا رو با شرح کامل نوشته

hamidrn

پژو، (به فرانسوی: Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانوادهٔ پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهر فرانش، فرانسه تأسیس شد اما ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرمان پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو، پژو تیپ ۱ بود که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرمان پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید. پژو جزو نخستین شرکت‌های خودروسازی جهان می‌باشد.

Mojabi

کاری به استهلاک ندارم ولی دوستی که بحث قدمت رو پیش کشید ، باید بگم که مقیاس درستی نیست، اون موقع که ایران خودرو تولید میکرد کره کجا بود،ولی الان ما کجاییم و اونا کجا. بنظرم قدمت مقیاس درستی برای سنجش کیفیت یک برند نیست.

momen

دوستان قدمت و تاریخچه چه ربطی به استهلاک داره ؟ همه اون کسانیکه 100 سال یا 200 سال پیش این شرکتهارو راه اندازی کردند الان استخوانهاشونم پوسیده . موضوع اینه که خودروهای فرانسوی خودروهای معمولی هستند . نه مثل ژاپنیها کم استهلام و نه مثل چینیها پراستهلاک و نه مثل ایرانیها نا ایمن هستند . همین . خودرهایی هستند کاملا متوسط . فرانسه از ابتدا هم در سطح جهانی نه بهترین بوده و نه بدترین . خودروهای فرانسه به هیچ چیزی معروف نیستند . نه مثبت و نه منفی . فرانسه از نظر صنعت خودروسازی در جایگاه میانی قرار داره . البته اگر از پژوهای تولید ایران چشم پوشی کنیم .

Arad1999

ماشين خيلي كوچيكيه داخلش كه شبيه پرايده انگار ماشين ده سال پيشه از لحاظ فني در حد استاندارد هست ولي نه راضي كننده در كل ٣٤٠تومن نمي ارزه كلا شايد ١٨٠بيارزه

LocalHero

😂😂😂😂

علی 123

داخل شبیه پراید!!!!!!!!!داداش مطمنئی که c3 سوار شدی یا چیز دیگه ای بوده فنی در حد استاندارد!!!!!این نوع موتور فقط توی ایران روی c3 گذاشتند دیگه چه خبر

OmidSs

رو 2008 هم هست

Amrkh

قیافه شبیه پرایده؟! فنی راضی کننده اس؟ داداش موتورش با همکاری بی ام و ساخته شده بعد شما میگی راضی کننده است؟! بسم الله

صالح

جناب. Abolfazl1360‏ موتورش با همکاری بی ام و ساخته شده ؟ خخخخ داداش این اطلاعات رو از کجا دراوردی ؟!

مرتضی هستم!

صالح جان ارادت. ایشون درست گفتن! موتور این ماشین از نوع EP هست که زیرمجموعه خانواده موتورهای پرینس (prince) محسوب میشه که با همکاری مشترک BMW ساخته شده.

Djv

تیبا رو میگی ؟!!

ManiGR

آره موتور با همکاری بی ام و ساخته شده گیربکس هم با همکاری ژاپن

Aleee

شما یه چیزی شنیدی ولی نمی‌دونی راجع‌به چی ..! 😉

Artix

بعد ۵۰هزار کیلومتر نکاتی که به نظرم میرسه : شتاب وسواری و هندلینگ فوق العاده، رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه ، سیر نمیشی از پشت فرمون نشستن به نظرم فنرهاش یکمی خشکن و با اینکه تعلیقش خیلی خوبه ولی این حس خشکی فنرهارو توسرعتهای بالا تو سرعت گیرو چاله ها حس میکنی برا سرنشینهای عقب یکمی فضا کمه ولی از لحاظ راحتی و آسایش اگه دونفر عقب بشینن حرف نداره طراحی کابین و بدنه فوق العاده و خاص و اسپرت،،، یه جورایی همیشه تو چشمی باهاش کمبود قطعات و آپشن های جانبی که عملا هیچ کدوم از آپشنهایی که اوایل شرکت ارائه میداد رو نمیتونی پیدا کنی ولی قطعات رو بگردی پیدا میشه تقریبا بدنه ماشین بهتره سرامیک بشه خط و خش زود برمیداره ترمزهاش عالیه به نظرم و روسرعتهای بالا خیلی سریع میتونی جمع کنی کیفیت اسپیکرهاش خوبه به نظرم نویگیشنش غیرفعاله تو ایران و کلا با گوشی آندروید خوب نیس برخلاف اپل که با اپل کار مچ میشه چراغهاش رو بهتره هدلایت کنید. هدلایت نیس آینه هاش برقی نیس متاسفانه که اگه خاستید میتونید بیرون برقیش کنید روغن خوب و بنزین سوپر تا جایی که امکان داره استفاده کنید تو این ۵۰ هزار تنها چیزی که از قطعات مصرفیش عوض کرد یه میل موجگیر بوده که اونم به خاطر افتادن تو یه چاله کج شده بود و نمایندگی خودش عوض کرد، البته اکسلم یکمی صدا میده که اونم باز به خاطر همون چاله هه هستش دیگه هرسوالی خاستید بپرسید جواب بدم

Farzad196

ازین ماشین نرمتر هم هست ؟

pezh123

پس جلوينديش ضعيفه

Aleee

فقط اونایی که تو آگهی زدن موتور بدون توربو گرونتره 😁😂

ser123

خب اینجا ایرانه و هر چیزی که تعدادش توی ایران خیلی کم باشه حتی اگر عنبر نسا هم باشه ، قیمتش خیلی گرون میشه . حالا c3 با توربو قاعدتا باید گرون تر باشه ولی چون چند دونه c3 بدون توربو هم زدن ، دیگه بدون توربو گرون تر از با توربو میشه . چون خیلی کمیابه .

Mojabi

بحث عرضه و تقاضا هستش، عرضه کم تقاضا زیاد بدلیل اینکه بدون توربو موتور با بنزین بی کیفیت سازگارتره، این میشه که بدون توربو گرونتره

JJRudd

سلام، دوستان مصرف شهری این ماشین حدودا چقدر هست؟

a.hosseini

با سلام. در صورت رانندگی معقول و غیر هیجانی، میانگین 8.5

ho3sein

اقا سلام یه سوال این ماشین سیتروئن نمایندگی در مازندران داره؟

Artix

هیچ نمایندگی نداره این خودرو رو

Catchy

با سلام، تمامی نمایندگی های سایپا خدماتش رو انجام میدن

Show More