C3 می‌توانست یکی از پدیده‌های بازار شود. هاچ‌بکی کامپکت و باکیفیت، که به‌راحتی می‌توانست سبک و سیاق مشتریان را دستخوش تغییر کند؛ اما سی3 در بدترین زمان ممکن به بازار کشورمان عرضه شد و با بدشانسی، کارش را شروع کرد. این فرانسوی نیز در ادامه علاقه نوظهور مشتریان ایرانی به محصولات جدید فرانسوی، آمده بود تا ضرب شصتی به هم‌قطاران چینی‌اش نشان بدهد و برود. سیتروئن برای مشتریان ایرانی، برند تازه‌واردی نیست. اساسا شرکت سایپا را همین فرانسوی‌ها تأسیس کردند؛ آن هم سال 1344. سایپا مقدمات تولید و مونتاژ این خودرو را فراهم کرد ولی خروج پژوسیتروئن از بازار کشورمان در تابستان 97، باعث شد تا سری اول این فرانسوی بعد از چندین ماه تاخیر، در اواخر پاییز 97 به‌دست مشتریانش برسد. در مدل‌های فول C3 دو آپشن مهم وجود دارد: یکی رینگ نقره ای (معروف به فرانسوی) و دیگری گرمکن صندلی جلو. البته سایپا از زمستان 97 به بعد، همه C3ها را بدون گرمکن تحویل مشتریان داد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • شتاب و عملکرد فنی
    • پیشرانه مشترک با پژو 2008
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • سفارشی شدن گرمکن و رینگ فرانسوی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت اسپرت
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ THP165
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 163 اسب‌بخار
  • گشتاور 243 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم
  • طول 3996 میلی‌متر
  • عرض 1749 میلی‌متر
  • ارتفاع 1474 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2539 میلی‌متر
  • وزن 1250 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ مشکی یا ایرانی (استاندارد) - رینگ نقره‌ای یا فرانسوی (سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
217 دیدگاه

Aleee(5 روز پیش)

فقط اونایی که تو آگهی زدن موتور بدون توربو گرونتره 😁😂

JJRudd(24 روز پیش)

سلام، دوستان مصرف شهری این ماشین حدودا چقدر هست؟

a.hosseini (21 روز پیش)

با سلام. در صورت رانندگی معقول و غیر هیجانی، میانگین 8.5

مرتضی هستم!(31 روز پیش)

دوستان عزیز ارادت. ظاهرا سایپا تعداد محدودی از C3ها رو بدون موتور توربو تحویل داده. کسی اطلاعی از این موضوع داره؟ نوع موتور چی هست؟ مشخصاتش چقدر فرق داره؟

ho3sein(97 روز پیش)

اقا سلام یه سوال این ماشین سیتروئن نمایندگی در مازندران داره؟

Artix (95 روز پیش)

هیچ نمایندگی نداره این خودرو رو

Sinazzzzzz (94 روز پیش)

با سلام، تمامی نمایندگی های سایپا خدماتش رو انجام میدن

[email protected](1039 روز پیش)

واقعا بعیده کسی رو رنج این قیمت بره هیوندا و یا کیا بخره. ارزش بیشتر از این قیمت است و مطمنا بعد عید بیشتر میشود. داخل کابین لوکس هست و سرعت و شتاب وامکانات رفاهی عالی هست.

محمد راد (1019 روز پیش)

هیوندا و کیا شرف دارن به فرانسوی های پر استهلاک

Morteza1989 (109 روز پیش)

چه جورى كمپانى اى كه تاريخش به ٦٠-٧٠ سال نميرسه از كمپانى اى كه داره ١٢٠ ساله خودرو توليد ميكنه بهتر باشه ؟!!

Hjjjjjjj (95 روز پیش)

در جواب محمد راد من یک مگان دارم که از سال88 گیربکس و موتور و جلوبندیش دست نخورده و فابریک برادر خانومم یک کیا اپتیما داره پارسال زنجیر پاره کرد نزدیک به چهل میلیون خرج برداشت برو نمایندگی ها هیوندا و کیا رو نگاه کن از صاحبانشون بپرس بعد متوجه میشی

Artix(105 روز پیش)

بعد ۵۰هزار کیلومتر نکاتی که به نظرم میرسه : شتاب وسواری و هندلینگ فوق العاده، رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه ، سیر نمیشی از پشت فرمون نشستن به نظرم فنرهاش یکمی خشکن و با اینکه تعلیقش خیلی خوبه ولی این حس خشکی فنرهارو توسرعتهای بالا تو سرعت گیرو چاله ها حس میکنی برا سرنشینهای عقب یکمی فضا کمه ولی از لحاظ راحتی و آسایش اگه دونفر عقب بشینن حرف نداره طراحی کابین و بدنه فوق العاده و خاص و اسپرت،،، یه جورایی همیشه تو چشمی باهاش کمبود قطعات و آپشن های جانبی که عملا هیچ کدوم از آپشنهایی که اوایل شرکت ارائه میداد رو نمیتونی پیدا کنی ولی قطعات رو بگردی پیدا میشه تقریبا بدنه ماشین بهتره سرامیک بشه خط و خش زود برمیداره ترمزهاش عالیه به نظرم و روسرعتهای بالا خیلی سریع میتونی جمع کنی کیفیت اسپیکرهاش خوبه به نظرم نویگیشنش غیرفعاله تو ایران و کلا با گوشی آندروید خوب نیس برخلاف اپل که با اپل کار مچ میشه چراغهاش رو بهتره هدلایت کنید. هدلایت نیس آینه هاش برقی نیس متاسفانه که اگه خاستید میتونید بیرون برقیش کنید روغن خوب و بنزین سوپر تا جایی که امکان داره استفاده کنید تو این ۵۰ هزار تنها چیزی که از قطعات مصرفیش عوض کرد یه میل موجگیر بوده که اونم به خاطر افتادن تو یه چاله کج شده بود و نمایندگی خودش عوض کرد، البته اکسلم یکمی صدا میده که اونم باز به خاطر همون چاله هه هستش دیگه هرسوالی خاستید بپرسید جواب بدم

Rezafarahani(1036 روز پیش)

سلام دوستان ميشه راهنمايم كنيد ايا اين ماشين ارزش خريد داره يا نه؟

[email protected] (1034 روز پیش)

ببین دوست عزیز من ماشین رو از نزدیک دیدم و خودمم تو فکر خریدشم ولی به این نکاتی که میگم دقت کن فضای پای عقبش زیاد نیست و در حالت عادی که میشینیم مثل ۲۰۶ هستش . طراحی ماشین بسیار قشنگه و اگه رینگ مشکی با گرمکن بتونی گیر بیاری در صورتی که شیشه های پشتش ۹۰ درصد و جلوش ۷۰ درصد دودی بشه خییلی بی نظیر تر میشه . قدرت موتورش خیلی خوبه و راستش برای ی هاچبک عالیه سواریش نرم و خیلی خوبه منتها صندلی های عقبش یکم به نسبت جلو راحت نیست ؛ البته نه اینکه مثلا مثل اسپورتیج ۲۰۱۵ مزخرف باشه پشتشا نه خوبه ولی به نسبت جلو راحت نیست . ماشین خییلی خاص و تو چشمیه ، مخصوصا اگه مثل من داشنجو باشی و باهاش بخوای دانشگاه بری که دیگه اصلا حرف نداره . قطعاتش شنیدم ۳۶ تا کانتینر وارد شده کلی دقت کن چون کلا تو ایران ۲۰۰۰ دستگاه داره میاد و فعلا ۵۰۰ تا ۸۰۰ تاش تحویل شده ، شاید تو ماه های اولیه به مشکل قطعه بر بخوری مخصوصا تو چک اولیه (۳۰۰۰ تا) سوخت خوب و مناسبی داره هر چند من خودرو هایی که استفاده میکنم معمولا سوخت برام خیلی مهمه (مثلا ماشینی که الان دارم تو جاده سوختش۴ تا۳ میسوزونه ) ولی اینم سوختش خوبه . بدنه اش حتما باید بعد خرید بره برا سرامیک شدن چون نوع رنگی که انتخاب کرده شرکت همون رنگ T.B.R هستش که یکم زیاد خش پذیره . ولی در کا ماشین خیلی خوب و جوان پسندیه .

Ali313 (1033 روز پیش)

سلام، حتما داره..ببینید در خرید ماشین دو تا عامل همیشه تاثیر گذاره، یکی عوامل منطقی مثل قدرت موتور، جادار بودن، کیفیت ساخت و ... ، و یک عامل دیگه اینه که ماشین به دلت بشیه، در نظرت با کلاس باشه توجه افراد به این دو عامل با هم متفاوته ولی این ماشین بدون شک در مجموع از هر دو عامل نمره قبولی میگره... شتاب عالی، رخ بی نظیر و ... در اصلاح پیام دوست دیگری که پاسخ دادند باید بگم رینگ فرانسوری اصلی C3 ، رینگ های نقره ای هستش و رینگ های مشکی برای ایرانه

Reza (991 روز پیش)

نه اخه فرانسه يني درد سر

Morteza1989 (109 روز پیش)

Reza فرانسه يعنى اولين كشور سازنده ى خودرو فرانسه يعنى اصالت هنوز هيچ كدوم از برنداى خودرو به وجود نيومده بودن فرانسه داشته خودرو توليدميكرده اونم خودروى اقتصادى و كم استهلاك

Reza(1030 روز پیش)

به نظر من ماشين فرانسه يني استهلاك. حالا هر چي ميخواد باشه

oranoos (1017 روز پیش)

نظر همه محترم ، ولی کم لطفیه که محصول خودرو سازی با اصالت بیش از 100 سال تولید رو پر استهلاک و بی کیفیت حساب کنیم.

نیما ع (922 روز پیش)

۴۰۵ با تکنوژی ۱۹۸۰ یا ۲۰۶ سال ۱۹۹۸ استهلاکه! نه ماشینای امروزیش

sina.g (916 روز پیش)

آقای نیماععع،الان مثلا سیتروئن c5 2011 استهلاک نیست؟تازه باید بگی پر استهلاک نه استهلاک

Morteza1989 (109 روز پیش)

فرانسه قبل از هر كشورى كه فكرشو بكنى صنعت خودرو سازى داشته ، پژو جزو اولين خودروهاى بنزينيه موجود تو جهانه ، تاريخ توليد خودرو پژو به ١٨٨٠ ميلادى برميگرده حتى رنو كه از ١٨٩٩ استارت زده و هدفش توليد ماشين هاى كم اصطحلاك و اقتصادى بوده . اون زمان هيچ كدوم از اين خودرو هايى كه الان اسمش سر زبوناس مثله بنز و بى ام دبليو حتى يه قطعه ى خودرو نميتونستن توليد كنن

[email protected](991 روز پیش)

من مدتیه این ماشینو خریدم و الان با تجربه ۱۲۰۰ کیلومتر رانندگی با c3 نظر میدم، ماشینای قبلیم هم فولکس تیگوان و bmw 528 هست، نه به قول دوستان ۲۰۶ و ... ویژگیهای مثبت خودرو: - چالاکی در حد موتور n20 bmw و حتی بیشتر - عملکرد فوق سریع و هوشمند گیربکس - شتاب ۰–۱۰۰ رو اگر با بنزین با کیفیت و اکتان بگیرید زیر ۷ هست - طراحی فکر شده و بدون مشابه ( همه چیز این خودرو اختصاصی طراحی شده حتی فونت کیلومتر شمار و حس عالی ای میده) و خودرو بسیار خاص هست - امکانات متناسب و سیستم صوتی با کیفیت و اپل کار پلی - فضای صندوق کافی برای هاچبک - تو دست بودن و فرمانپذیری بینظیر خودرو و ویژگیهای دیگه که حوصله سربر میشه ویژگیهای منفی: - عدم تنوع رنگ (شاید من بخشهای قرمزش رو روکش مات کنم) - فضای صندلی عقب کم هست و برای سفرهای طولانی خسته کننده است و مناسب چهار نفر هست. - جزییات زیاد و دیتیل طراحی باعث میشه اگر خودرو تصادف کنه دیگه هیچوقت مثل اول نشه. سر جمع باید بگم این خودرو با موتور و گیربکس و ظاهر خاصش یک هات هچ Hot Hatch واقعیه که رقباش تو بازار ایران مینی و گلف gt هستند نه پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک یا هیوندای ولوستر و ... و به نظرم خیلی زود شاهد قیمت نزدیک به ۵۰۰ میلیون برای این خودرو هستیم و غیر از این که برای زیر پام گرفتم، یکی هم برای سرمایه گزاری خریدم چون مطمئنم تو پنج شیش ماه همین که چند نفر سوار شن و متوجه بشن چقدر خودرو ویژگی مثبت داره قیمتش شدیدا بالا میره.

نیما ع (948 روز پیش)

موتور گیربکسش با ۲۰۰۸ یکیه بعد چطوری رقیبش نیست

[email protected] (945 روز پیش)

گشتاور بالاتر، وزن در حد ۲۰٪ کمتر و تعلیق بیرقیب سیتروئن رو ابتدا در نظر داشته باشید به علاوه اینکه گیربکس این خودرو ساخت ژاپن هست و موتور سیتری کاملا وارداتی و غیرمونتاژ و تولید کمپانی ای است که برای مینی و ب ام و تولید میکند نه تولید داخل. فکر میکنم همین تفاوتهای ظاهرا جزیی، باعث شده این ماشین کیفیت و چالاکی مثال زدنی داشته باشه و هندلینگ و شتاب بسیار متفاوت و بینظیری نشبت به ۲۰۰۸ داشته باشه، ضمنا طراحی این خودرو که کاملا در همه اجزا همگون انجام شده سه سال جلوتر از پژو ۲۰۰۸ هست. و از جدیدترین طراحیها در بین کلیه ماشینهای موجود در ایران... تاثیر طراحی این خودرو را با واکنش مردم به راحتی میشود سنجید، خیلیها از خودرو عکس و فیلم میگیرند یا از مدل و قیمتش میپرسند و خودرو واقعا برای همگان جذاب و جالب توجه هست.

نیما ع (922 روز پیش)

نظر نهایی همان‌طور که گفتیم، دو خودروی پژو 2008 و سیتروئن C3 روی یک پلتفرم مشترک ساخته شده‌اند و در ایران پیشرانه و جعبه‌دنده‌های یکسانی نیز دارند. در این مطلب ما در بخش‌های مختلفی به بررسی این دو مدل و مقایسه آن‌ها با هم پرداختیم. در دو بخش عملکرد فنی و تکنولوژی و ایمنی دو خودرو گرچه شباهت‌های زیادی با هم دارند، ولی علت انتخاب پژو 2008 در بخش عملکرد فنی وضعیت بهتر سواری آن و عملکرد بهتر سیستم تعلیقش است. همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم، سیتروئن C3 سر پیچ‌ها عملکرد خیلی خوبی نداشته و بخش عقب خودرو به اصطلاح بازی می‌کند.

سیدمهدی فرهادی (862 روز پیش)

تنها رقیب جدی سیتروئن پژو ۲۰۰۸ است که تقریبا تو یک سطح هستن. سایر خودروهای این رده قیمتی بسیار از لحاظ فنی و عمدتا کیفی پایینتر هستند.

مرلین (828 روز پیش)

دقیقا با شما موافقم که الان در تاریخ 11/6/98 چیزی حدود پانصد هم رد کرده

Bijan1631 (813 روز پیش)

خودرو دومی که خریدین اسمش احتکاره نه سرمایه گذاری!!

sptooooooospt (807 روز پیش)

پاسخ مرلین خخخ . اخه الان انتهای شهریور 98 هستیم و سیتروئن 320 تومن تو بازار فتو فراوون ریخته و خریداری نیست براش نکنه خواستی شوخی کنی و حرف این بنده خدارا و هجو کنی؟؟؟ اگر خواستی هجو کنی حرفشو که اوکیه وگرنه از توهم بیا بیرون

Morteza1989 (109 روز پیش)

Bijan داداش احتكار ميشه انبار كردن چند صد خودرو از طرف كمپانى هاى وطنى نه اين بنده خدا كه يه دونه گرفته واسه سرمايه گذارى

Reza.hasani(112 روز پیش)

سلام،من قبلش پژو ۲۰۰۸ داشتم،فکر میکردم که خیلی سریع هستش،وقتی این ماشینو سوار شدم نظرم کلا عوض شد،این ماشین سریعتر خوش دست تر و با کیفیت تر هستش ولی با فضای صندوق کوچکتر،با لاستیک های فابریک میشلن که بهترین سواری و چسبندگی به سطح جادرو به شما میده،در کل بهترین گزینه برای مجردها و خانوادهای کم جمعیت هستش🙏

Show More