مشخصات فنی سیتروئن C5 سال 2009 - 2012
سال
نسل دوم سیتروئن C5 اکثر نکات منفی نسل اولش را پوشش داد؛ حالا با یک سدان چشمنواز و مثالزدنی روبهرو بودیم که اصلیترین رقیب هموطن خود یعنی پژو 407 را هدف گرفته بود. البته همه میدانستند که این دو فرانسوی با یک پلتفرم ساخته شده بودند با این تفاوت که فرزند سیتروئن، اندکی اشرافیتر و تجملیتر از 407 به نظر
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
ایمنی بالای بدنه
سواری نرم و راحت
امکانات رفاهی (نسبت به رقبا)
نقاط ضعف
عرضه محدود
بازار فروش
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2009 تا 2012مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتومات 3 حالته (اسپرت - برفی - اکو)پیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
140 اسببخارگشتاور
200 نیوتنمترشتاب
10.1 ثانیهسرعت
210 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان لیفتبک متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (RD)طول
4779 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1458 میلیمترفاصله محوری
2815 میلیمتروزن
1694 کیلوگرمحجم باک
71 لیترچرخ جلو
215/55R16چرخ عقب
215/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
تنظیم ارتفاع اتوماتسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بای زنونسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - سی دی چنجرمانیتور
سفارشینویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CDسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ - تنظیم آینه در دنده عقب - پرده جانبی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
hasgaree 1402/8/1
آقا پدال شیفتر غلطه. پدال یعنی پایی. درستش پَدل شيفتره. paddle shifter يا اهرمهای پاروئی تعویض دنده.
پاسخ
0
0
2
CitroenXsara 1401/8/26
سلام دوستان c5 قطعاتش به راحتی پیدا میشه؟ مصرف سوختش در شهر چطوره و اینکه نورپردازی داخلیش چطوری کار میکنه؟ هزینه پنوماتیکش زیاده؟ ممنون
پاسخ
0
0
0
Masoud321 1401/8/23
سلام خدمت دوستان
من میخواهم تجربه شخصیم را درباره این ماشین با دوستان به اشتراک بذارم.
من حدود 6 ماه است این خودرو رو خریداری کردم. اول اینکه بعضی ها میگن فلان ماشین خوبه بعضی ها میگن بده، بستگی به شرایط و وضعیت ماشینی که میخرید داره. ماشین 10 میلیاردی هم اگر رسیدگی نشه جذابیتش از یه پراید صفر کمتره. پس گزینه اول نگهداری های ماقبل از شما بوده که خودرو در چه وضعیتی باشه.
اینی که من گرفتم رسیدگی ها کم و بیش انجام شده بود ولی صاحب قبلی به وسواسی من نبود و بعد از خرید حسابی چه به لحاظ موتوری چه بدنه بهش رسیدگی کردم و الان وقتی هرکی حتی خودم وقتی میبینمش و سواری میگیرم ازش حسابی لذت میبریم.
موتور این ماشین با پژو 407 مشترک است. پس خصوصا در شهرهای بزر تمام لوازم موتوری به وفور پیدا میشه. میمونه بدنه که در تهرا ن بسیار زیاد است و با یک تماس 24 ساعته دراختیارتان خواهد بود. من تمام زه های خودرو، دکمه های داخل، مه شکن و چراغ ها و .... رو عوض کردم و همه به سرعت در اختیارم بود.
و اما تجربه سواری و حس لذت بخش نشستن توی این ماشین رو هیچ جوری نمیتونم بیان کنم. واقعا هیچ جوری
من حدود 150میلیون خرجش کردم و فوق العاده راضیم. فقط 30 میلیون جهت سرامیک بدنه و دیتیلینگ هزینه کردم. پس اگر میخواهید خرج پراید و 206 برای ماشین بکنید این ماشین مناسب شما نیست. این ماشین چون تمام لوازم یدکیش اصلی و وارداتی است قطعا گران هم هست. ترموستات 1 م، هر زه روی سپر 500 هزار تومان، سردنده 2م، دکتر تنظیم ارتفاع 1/5م، حتی فیلتر تهویه مطبوع 600 هزار تومان است. پس این خودرو مناسب دوستانی که تمایل به نگهداری صحیح ندارن نیست.
در نهایت تنها نقطه ضعف این ماشین عدم تناسب قدرت موتور با وزن و ابهت ماشین است. اگرچه در رانندگی کلاسیک شما به هیچ عنوان ضعفی احساس نمیکنید ولی به هرحال این ماشین حداقل یه موتور 2.4 را لازم داشت به نظرم. ولی با اینحال موتور نصب شده عملکرد بسیار خوبی دارد و از طرفی مصرف بنزین فوق العاده عالی و در جاده 6/80 برای من میسوزاند که بسیار عالی است.
امکانات رفاهی داخل و دیزاین داخلی فوق العاده زیبا و مبهوت کننده است و من علیرغم تجربه انواع خودروهای خارجی از جمله کیا، هیوندای، بنز، بی ام (کیا و هیوندای تا مدل 2014، بنز و بی ام و تا 2008) این خودرو رقیبی ندارد و فوق العاده است.
پاسخ
0
0
4
mani123456 1401/5/21
نه بازار فروش داره نه قطعات یدکی این ماشین واقعا بدرد نمیخوره
پاسخ
2
5
1
Masoud321 1401/8/23
تمام لوازم اورجینال اعم از بدنه و موتوری، در تهران 2 ساعته و در شهرستان حداکثر 24 ساعتته دراختیارتان خواهد بود. لازم داشتید بفرمایید معرفی کنم خدمتتون
0
2
amirarsalan10 1401/5/24
برو یکم درباره ش تحقیق کن اونوقت میفهمی c5 ۲۰۰۹تا۲۰۱۲ چه ماشینی هست ۱۳ تا ایریک داره میدونی یعنی چی
1
3
Roooooooooooo 1400/10/13
توش خیلییییی باحال و عجیبه خصوصاً فرمان واقعا جالبه
پاسخ
1
1
5
CitroenXsara 1401/2/25
البته فرمان جالبش متاسفانه فقط توی نسخه فیس لیفت هستش، ولی موافقم ماشین باحالی هستش
1
2