نسل دوم سیتروئن C5 اکثر نکات منفی نسل اولش را پوشش داد؛ حالا با یک سدان چشم‌نواز و مثال‌زدنی روبه‌رو بودیم که اصلی‌ترین رقیب هم‌وطن خود یعنی پژو 407 را هدف گرفته بود. البته همه می‌دانستند که این دو فرانسوی با یک پلتفرم ساخته شده بودند با این تفاوت که فرزند سیتروئن، اندکی اشرافی‌تر و تجملی‌تر از 407 به نظر می‌رسید. جالب است بدانید در دوره‌ای کوتاه این خودرو با پیشرانه 2.7 لیتری فورد آمریکا تولید می‌شد. C5 جدید از نظر کارایی، امکانات، ایمنی و کیفیت فوق‌العاده بود. سیتروئن در نسل دوم دیگر به سیم آخر زد و 11 پیشرانه مختلف را در دل C5 گذاشت! این خودرو ایام خوبی را در ایران تجربه کرده بود. فارغ از کیفیت بالای قطعاتش، اعتراض مالکان این خودرو همیشه بر سر استهلاک بالا و هزینه‌های تعمیر و نگهداری‌اش بوده و هست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • ایمنی بالای بدنه
    • سواری نرم و راحت
    • امکانات رفاهی (نسبت به رقبا)
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • بازار فروش
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2012
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات 3 حالته (اسپرت - برفی - اکو)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 140 اسب‌بخار
  • گشتاور 200 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.1 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌بک متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (RD)
  • طول 4779 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1458 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2815 میلی‌متر
  • وزن 1694 کیلوگرم
  • حجم باک 71 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R16
  • چرخ عقب 215/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تنظیم ارتفاع اتومات

16 دیدگاه

Reza980(34 روز پیش)

دوستان گرامی این ماشین یک سدان فوق العاده نرم و با کیفیته که به هیچ وجه قابل قیاس با کره ای های هم قیمت نیست. من ماشین زیاد عوض می کنم ولی هیییییچ ماشینی با اختلاف زیاد سواری نرم و ایمن این ماشین رو به شما نمیده ایمنی این ماشین بی نظیره ورق با کیفیت و ضخیم شاسی تیرآهن فوق العاده محکم تعداد زیاد ایربگ ها ارگونومی طراحی سیستم جلوبندی فوق ایمن سیستم عقب بندی و استحکام پایدار در جاده و ... در مورد قطعات هم به هیییییچ عنوان کمبود وجود نداره و اکثر قطعات با قیمت ها و کیفیت های متنوع قابل تهیه است. موتور بسیار با کیفیت این ماشین یکی از نقاط قوت ماشینه تا جایی که با توجه به گذشت حدودا ۱۱ سال از ورود این خودرو به بازار ایران به ندرت موتورها باز شده و تعمیر شده اند. ضمن اینکه باز به صحبت اول بر می گردم اگر یک سدان با کیفیت و اصالت و نرم و ایمن و کم مصرف میخواین این ماشین تو بازار ایران مفته و کاملا ارزش خرید و نگهداری داره

Ezdar(306 روز پیش)

سراتو مونتاژ با همین حجم موتور ، قدرت و شتاب بیشتر، مصرف کمتر، خدمات بهتر، قیمت مناسب تر،بازار بهتر پس این خودرو هیچ نمی ارزد

VahidReza (61 روز پیش)

به جاش سراتو انقدر خشکه و تعلیقش داغونه اصلا رانندگی باهاش حال نمیده این هم نرمه و هندلینگش عالیه و شتابشم چون سبکه بیشتره پس سراتو نمی ارزه چون شما از بازار جدید خودرو خبر نداری که قدرتشون شاید پایینه ولی انقدر کم دردسره و لذت رانندگی خوبی داره که می ارزه به قیمتش بی ام و ۷۳۰ هم از همین قانون پیروی میکنه اگه دقت کنی رقباش مثل مازراتی کواترو پورته ‌‌و... همه هشت سیلندرن با اینکه بی ام و چهار سیلندر هست ولی از همه نرم تر و بهتره

HosssseinAmir(140 روز پیش)

كسي كه كيا و هيونداي رو با اين مقايسه ميكنه بنظرم از ماشين خیلي سر در نمياره سواري و نرمي اين ماشين توي جاده هاي ايران بالاترين ضريب ايمني ترمز و هندلينگ فوق العاده راستش بي اقرار فقط با ماشين تنظيم ارتفاع دار مثل ولو و پورش ميتونين مقايسش كنين تو زمينه ي سواري و هندلينگ

Sabet(174 روز پیش)

دوستان من تصميم به خريد c5 دارم. الان هم زانتيا سوارم نميدونم تصميم درستيه يا نه جدا از بحث كمبود قطعات و يدكي، امكانات و تكنولوژي اين ماشين در مقايسه با رنج هاي قيمتي بنظر خيلي بالاتره نظر شما چيه بخرم يا پيشنهاد بهتري داريد؟

mani123(339 روز پیش)

وزنش به نسبت قدرتش زیاده

جی تی ار(740 روز پیش)

سی 5 تنها مشکلی که داره اون هم قطعات و ادوات فنی موتوری و لوازم بدنه هست که کم یا بیکیفیت هست ولی سواری خوبی داره

امیرمحمد بهمنی (471 روز پیش)

قطعاتش کم هست ولی خیلی کیفیت بالایی داره. کلا زانتیا و c5 قطعات با کیفیت بالایی تولید میکنن.

رامین آقایی(827 روز پیش)

یک خودرو واقعا اروپایی و قابل قیاس با خودرو های آسیایی نیست. رانندگی محشر و ایمنی بالا لذت از متریال موجود در خودرو قطعات اصلی و خوب. ظاهری‌ خشن و لوکس داخل خودرو نرم و ارام بخش.

JVD (678 روز پیش)

البته یه نکته ای جاموند، شتاب لاک پشتی این ماشین که رقیب مناسبی برای سمند و پژو 206 محسوب میشه با موتور 2 لیتر و 140 اسب قدرت و 1.7 تن وزن. واقعا آدم خنده ش میگیره به این طراحی جنسیس سدان با اون جثه و موتور بزرگش وزنش 1.8 نمیرسه من نمیدونم چی تو این ماشین کار کردن وزنش شده 1.7 تن

امیرمحمد بهمنی (478 روز پیش)

جواب به JVD شما به نصفه پر لیوان نگاه کن این ماشین در این رنج قیمت بهترین ماشینه. شتاب گیری هم اصلا مهم نیست مگه ماشین مسابقه ایه؟ بعدشم این ماشین سنگین باشه بهتر از اینه که مثل هاچ بک ها درب و داغون باشه.

مختاری(573 روز پیش)

سلام من نزدیک 5سال دارم اخر2011 معروف به فیس2012 واقعا عالی است. سواری عالی ونرم. وباپرستیژ. فقط شتاب اولیه کم است که آن هم با دستی نمودن گیریکس حل است. نسبت به کره‌ای ها واقعا عالی است. دوستان هر که دارد نگه دارد. چون با فروش آن دیگه ماشینی با این کیفیت باید بالای 500 داشته باشید

۰محمد جواد۰(618 روز پیش)

از نظر سواری عالی تنها مشکل کمبود لوازم

mohamad FK(816 روز پیش)

سلام به دوستان گرامی اگر این ماشین فرانسوی رو در نظر دارید از همه نظر ارضاتون میکنه هم کیفیت هم ساختار ضاهری هم ایمنی هم آپشن ولی باتمام این تفاصیر باید گفت هر چیزی دوره ایی داره.C5هم دورش به سر اومدش البته هنوزهم برای خودش ماشین تکی هستش که طلبه هایه خودشو داره بیشتر ماشین مسافرت و خانواده حساب میشه ولی کلا ماشین هایه فرانسوی استهلاک بالای دارن که کره ایی ها رقیب ندارن تو این زمینه.درکل برای کسایی خوبه که با خانواده فرانسوی اشناباشن که بدونن چه ماشین شیک ولی پردردسری دارن میخرن

[email protected] (694 روز پیش)

سلام خسته نباشید در مورد سی ۵ شما مگه این ماشین و داشتین که در مورد هزینه بالا که مقایسه کردین با ماشین کره ؟ من۵ سال این ماشین دارم ۱۷۰ کیلو متر هم سوارش شدم ولی تا امروز موتوری به هیچ لوازمی احتیاج نداشته ولی در مقابل آزرا داشتم که تو ۸۰ کیلومتر سیلند و کامل عوض کردم

Show More