نسل دوم سیتروئن C5 اکثر نکات منفی نسل اولش را پوشش داد؛ حالا با یک سدان چشمنواز و مثالزدنی روبهرو بودیم که اصلیترین رقیب هموطن خود یعنی پژو 407 را هدف گرفته بود. البته همه میدانستند که این دو فرانسوی با یک پلتفرم ساخته شده بودند با این تفاوت که فرزند سیتروئن، اندکی اشرافیتر و تجملیتر از 407 به نظر
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت
ایمنی بالای بدنه
سواری نرم و راحت
امکانات رفاهی (نسبت به رقبا)
نقاط ضعف
عرضه محدود
بازار فروش
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2009 تا 2012مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتومات 3 حالته (اسپرت - برفی - اکو)پیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
140 اسببخارگشتاور
200 نیوتنمترشتاب
10.1 ثانیهسرعت
210 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان لیفتبک متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (RD)طول
4779 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1458 میلیمترفاصله محوری
2815 میلیمتروزن
1694 کیلوگرمحجم باک
71 لیترچرخ جلو
215/55R16چرخ عقب
215/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
تنظیم ارتفاع اتوماتسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بای زنونسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - سی دی چنجرمانیتور
سفارشینویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CDسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ - تنظیم آینه در دنده عقب - پرده جانبی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mshmsh 1404/8/27
👌👌👍👍👌👌👍👍👌👍👍👌👌
پاسخ
0
0
0
Mshmsh 1404/8/26
من این ماشین رو چند ماهه دارم سواری نرم و کم نظیر و امکانات رفاهی مناسب نسبت به دوره تولید خودش فقط شتاب اولیه به لحاظ وزن زیاد کمی ضعیفه اگر این مورد رو فاکتور بگیریم با یک خودرو خانوادگی وسواری راحت و امکانات رفاهی خوب طرف هستیم.
پاسخ
0
0
0
C5new 1404/8/12
سیتروئن C5 با این موتور V6 جدید، نمایانگر تلاشی جاهطلبانه از سوی سیتروئن برای بازی در سطح اول بخش سدانهای لوکس است. موتور 3.0 لیتری دیزل با 237 اسب بخار، یک دستاورد مهندسی از نظر قدرت و کارایی است؛ این میزان نیرو و گشتاور، عملکردی را ارائه میدهد که از بسیاری از رقبا در رده خود پیشی میگیرد.
نکته قوت غیرقابل انکار C5، آسایش آن است. ترکیب کابین فوقالعاده مجلل و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک، یک تجربه رفاهی در سطح مرسدس E-Class خلق میکند؛ این سطح از راحتی برای مسیرهای طولانی، عاملی کلیدی برای خریداران جدی خودروهای پرچمدار است. همچنین، تجهیزات استاندارد آن در تیپ Exclusive، ارزش خرید اولیهای فوقالعادهای را در برابر قیمتگذاری آلمانیها ایجاد میکند.
با این حال، جایی که این خودرو از نظر عملکردی (که برای من اهمیت دارد) فاصله میگیرد، در پویایی رانندگی است. فقدان هندلینگ شارپ و فرمانپذیری مبهم نشان میدهد که مهندسان سیتروئن در این مدل، بر "آرامش مطلق" تمرکز کردهاند تا "درگیری راننده با جاده"؛ این یک تضاد آشکار با فلسفه شاسیسازان آلمانی است.
در نهایت، بزرگترین ریسک، مانند گذشته، حفظ ارزش است. اگرچه معاملات جذاب نمایشگاهی میتواند خرید اولیه را توجیهپذیر کند، افت قیمت طولانیمدت یک فاکتور منفی بنیادین است. اگر تمرکز شما بر روی نهایت راحتی، تجهیزات فراوان و پیشرانه قدرتمند با مصرف بهینه است و دغدغه کمتری نسبت به بازفروش دارید، این C5 گزینهای منحصربهفرد و جذاب است. اما برای کسی که دقت فرمان را همتراز با قدرت موتور میخواهد، این خودرو کاملاً رضایتبخش نخواهد بود.
☢️البته گفتم نسخه اش رو که در ایران نیست.
پاسخ
0
0
0
C5new 1404/8/12
ماشین خیلی خوبیه اصلا با کره ای ها قابل مقایسه نیست .
چطور میشه ماشینی که تنظیم ارتفاع داره رو با چینی یا کره ای ها مقایسه میکنن سایت های خارجی مینويسن نرمی در حد یا بیشتر از بنز ای کلاس بعد اینجا فقط ازش ایراد میگیرید .بعد ماشین مسابقه که نیستش قوی ترین موتورش تو خارح هم 240 اسی هست که نشون میده ماشین Family car هست بعد یکم لطف میکردین آپشن های نسخه های فول آپشن هم میگفتن .
پاسخ
1
0
0
Mshmsh 1404/8/26
👍👍👌👌👍👍👌👌👍👍👌👌
0
0
arminakbari 1404/7/18
ماشین خیلی خوبیه من تو ترافیک حواسم نبود به ماشین جلوی با سرعت ۵۰ تا زدم ماشین من هیچیش نشد واقعا راضیم
پاسخ
0
0
1




