مشخصات فنی سیتروئن C5 سال 2009 - 2012
سال
نسل دوم سیتروئن C5 اکثر نکات منفی نسل اولش را پوشش داد؛ حالا با یک سدان چشمنواز و مثالزدنی روبهرو بودیم که اصلیترین رقیب هموطن خود یعنی پژو 407 را هدف گرفته بود. البته همه میدانستند که این دو فرانسوی با یک پلتفرم ساخته شده بودند با این تفاوت که فرزند سیتروئن، اندکی اشرافیتر و تجملیتر از 407 به نظر
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
ایمنی بالای بدنه
سواری نرم و راحت
امکانات رفاهی (نسبت به رقبا)
نقاط ضعف
عرضه محدود
بازار فروش
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2009 تا 2012مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتومات 3 حالته (اسپرت - برفی - اکو)پیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
140 اسببخارگشتاور
200 نیوتنمترشتاب
10.1 ثانیهسرعت
210 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان لیفتبک متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (RD)طول
4779 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1458 میلیمترفاصله محوری
2815 میلیمتروزن
1694 کیلوگرمحجم باک
71 لیترچرخ جلو
215/55R16چرخ عقب
215/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
تنظیم ارتفاع اتوماتسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بای زنونسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - سی دی چنجرمانیتور
سفارشینویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CDسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ - تنظیم آینه در دنده عقب - پرده جانبی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
CitroenXsara
سلام دوستان c5 قطعاتش به راحتی پیدا میشه؟ مصرف سوختش در شهر چطوره و اینکه نورپردازی داخلیش چطوری کار میکنه؟ هزینه پنوماتیکش زیاده؟ ممنون
پاسخ
0
0
0
Masoud321
سلام خدمت دوستان
من میخواهم تجربه شخصیم را درباره این ماشین با دوستان به اشتراک بذارم.
من حدود 6 ماه است این خودرو رو خریداری کردم. اول اینکه بعضی ها میگن فلان ماشین خوبه بعضی ها میگن بده، بستگی به شرایط و وضعیت ماشینی که میخرید داره. ماشین 10 میلیاردی هم اگر رسیدگی نشه جذابیتش از یه پراید صفر کمتره. پس گزینه اول نگهداری های ماقبل از شما بوده که خودرو در چه وضعیتی باشه.
اینی که من گرفتم رسیدگی ها کم و بیش انجام شده بود ولی صاحب قبلی به وسواسی من نبود و بعد از خرید حسابی چه به لحاظ موتوری چه بدنه بهش رسیدگی کردم و الان وقتی هرکی حتی خودم وقتی میبینمش و سواری میگیرم ازش حسابی لذت میبریم.
موتور این ماشین با پژو 407 مشترک است. پس خصوصا در شهرهای بزر تمام لوازم موتوری به وفور پیدا میشه. میمونه بدنه که در تهرا ن بسیار زیاد است و با یک تماس 24 ساعته دراختیارتان خواهد بود. من تمام زه های خودرو، دکمه های داخل، مه شکن و چراغ ها و .... رو عوض کردم و همه به سرعت در اختیارم بود.
و اما تجربه سواری و حس لذت بخش نشستن توی این ماشین رو هیچ جوری نمیتونم بیان کنم. واقعا هیچ جوری
من حدود 150میلیون خرجش کردم و فوق العاده راضیم. فقط 30 میلیون جهت سرامیک بدنه و دیتیلینگ هزینه کردم. پس اگر میخواهید خرج پراید و 206 برای ماشین بکنید این ماشین مناسب شما نیست. این ماشین چون تمام لوازم یدکیش اصلی و وارداتی است قطعا گران هم هست. ترموستات 1 م، هر زه روی سپر 500 هزار تومان، سردنده 2م، دکتر تنظیم ارتفاع 1/5م، حتی فیلتر تهویه مطبوع 600 هزار تومان است. پس این خودرو مناسب دوستانی که تمایل به نگهداری صحیح ندارن نیست.
در نهایت تنها نقطه ضعف این ماشین عدم تناسب قدرت موتور با وزن و ابهت ماشین است. اگرچه در رانندگی کلاسیک شما به هیچ عنوان ضعفی احساس نمیکنید ولی به هرحال این ماشین حداقل یه موتور 2.4 را لازم داشت به نظرم. ولی با اینحال موتور نصب شده عملکرد بسیار خوبی دارد و از طرفی مصرف بنزین فوق العاده عالی و در جاده 6/80 برای من میسوزاند که بسیار عالی است.
امکانات رفاهی داخل و دیزاین داخلی فوق العاده زیبا و مبهوت کننده است و من علیرغم تجربه انواع خودروهای خارجی از جمله کیا، هیوندای، بنز، بی ام (کیا و هیوندای تا مدل 2014، بنز و بی ام و تا 2008) این خودرو رقیبی ندارد و فوق العاده است.
پاسخ
0
0
1
mani123456
نه بازار فروش داره نه قطعات یدکی این ماشین واقعا بدرد نمیخوره
پاسخ
2
5
1
Masoud321
تمام لوازم اورجینال اعم از بدنه و موتوری، در تهران 2 ساعته و در شهرستان حداکثر 24 ساعتته دراختیارتان خواهد بود. لازم داشتید بفرمایید معرفی کنم خدمتتون
0
0
amirarsalan10
برو یکم درباره ش تحقیق کن اونوقت میفهمی c5 ۲۰۰۹تا۲۰۱۲ چه ماشینی هست ۱۳ تا ایریک داره میدونی یعنی چی
1
2
Roooooooooooo
توش خیلییییی باحال و عجیبه خصوصاً فرمان واقعا جالبه
پاسخ
1
1
3
CitroenXsara
البته فرمان جالبش متاسفانه فقط توی نسخه فیس لیفت هستش، ولی موافقم ماشین باحالی هستش
1
1
ghoghnoosi
همه چیش عالیه.... فقط مشکلش موتورشه که برای این ماشین کمه (نمی گم موتورش بده. میگم برای این بدنه، کمه) و در اصل موتور این ماشین 6 سیلندره هست که 4 سیلندرش وارد ایران شده. نمی دونم این که میگم شدنیه یا خیر، ولی اگه می شد موتور شش فابریکش رو گیر اورد و انداخت، عالیه می شد. بسیار نرم راحت. ایمنی هم که 5 ستاره معتبر داره.
پاسخ
0
1
1