




نسل دوم سیتروئن C5 اکثر نکات منفی نسل اولش را پوشش داد؛ حالا با یک سدان چشمنواز و مثالزدنی روبهرو بودیم که اصلیترین رقیب هموطن خود یعنی پژو 407 را هدف گرفته بود. البته همه میدانستند که این دو فرانسوی با یک پلتفرم ساخته شده بودند با این تفاوت که فرزند سیتروئن، اندکی اشرافیتر و تجملیتر از 407 به نظر میرسید. جالب است بدانید در دورهای کوتاه این خودرو با پیشرانه 2.7 لیتری فورد آمریکا تولید میشد. C5 جدید از نظر کارایی، امکانات، ایمنی و کیفیت فوقالعاده بود. سیتروئن در نسل دوم دیگر به سیم آخر زد و 11 پیشرانه مختلف را در دل C5 گذاشت! این خودرو ایام خوبی را در ایران تجربه کرده بود. فارغ از کیفیت بالای قطعاتش، اعتراض مالکان این خودرو همیشه بر سر استهلاک بالا و هزینههای تعمیر و نگهداریاش بوده و هست.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای سیتروئن C5
- کیفیت ساخت
- ایمنی بالای بدنه
- سواری نرم و راحت
- امکانات رفاهی (نسبت به رقبا)
-
معایب سیتروئن C5
- عرضه محدود
- بازار فروش
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2009 تا 2012
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 4 دنده اتومات 3 حالته (اسپرت - برفی - اکو)
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 140 اسببخار
- گشتاور 200 نیوتنمتر
- شتاب 10.1 ثانیه
- سرعت 210 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان لیفتبک متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (RD)
- طول 4779 میلیمتر
- عرض 1860 میلیمتر
- ارتفاع 1458 میلیمتر
- فاصله محوری 2815 میلیمتر
- وزن 1694 کیلوگرم
- حجم باک 71 لیتر
- چرخ جلو 215/55R16
- چرخ عقب 215/55R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها تنظیم ارتفاع اتومات
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز اتوهلد
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
- سایر ویژگی روشنایی نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - سی دی چنجر
- مانیتور سفارشی
- نویگیشن سفارشی
-
هدآپ
- دوربین عقب سفارشی
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 7
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه بالابر آنتیترپ - تنظیم آینه در دنده عقب - پرده جانبی عقب
خودروهای مشابه
-
سوزوکی کیزاشی
2012
-
رنو مگان (مونتاژ)
1391
نام
شماره تلفن
ایمیل
CitroenXsara(76 روز پیش)
سلام دوستان c5 قطعاتش به راحتی پیدا میشه؟ مصرف سوختش در شهر چطوره و اینکه نورپردازی داخلیش چطوری کار میکنه؟ هزینه پنوماتیکش زیاده؟ ممنون
Masoud321(79 روز پیش)
سلام خدمت دوستان من میخواهم تجربه شخصیم را درباره این ماشین با دوستان به اشتراک بذارم. من حدود 6 ماه است این خودرو رو خریداری کردم. اول اینکه بعضی ها میگن فلان ماشین خوبه بعضی ها میگن بده، بستگی به شرایط و وضعیت ماشینی که میخرید داره. ماشین 10 میلیاردی هم اگر رسیدگی نشه جذابیتش از یه پراید صفر کمتره. پس گزینه اول نگهداری های ماقبل از شما بوده که خودرو در چه وضعیتی باشه. اینی که من گرفتم رسیدگی ها کم و بیش انجام شده بود ولی صاحب قبلی به وسواسی من نبود و بعد از خرید حسابی چه به لحاظ موتوری چه بدنه بهش رسیدگی کردم و الان وقتی هرکی حتی خودم وقتی میبینمش و سواری میگیرم ازش حسابی لذت میبریم. موتور این ماشین با پژو 407 مشترک است. پس خصوصا در شهرهای بزر تمام لوازم موتوری به وفور پیدا میشه. میمونه بدنه که در تهرا ن بسیار زیاد است و با یک تماس 24 ساعته دراختیارتان خواهد بود. من تمام زه های خودرو، دکمه های داخل، مه شکن و چراغ ها و .... رو عوض کردم و همه به سرعت در اختیارم بود. و اما تجربه سواری و حس لذت بخش نشستن توی این ماشین رو هیچ جوری نمیتونم بیان کنم. واقعا هیچ جوری من حدود 150میلیون خرجش کردم و فوق العاده راضیم. فقط 30 میلیون جهت سرامیک بدنه و دیتیلینگ هزینه کردم. پس اگر میخواهید خرج پراید و 206 برای ماشین بکنید این ماشین مناسب شما نیست. این ماشین چون تمام لوازم یدکیش اصلی و وارداتی است قطعا گران هم هست. ترموستات 1 م، هر زه روی سپر 500 هزار تومان، سردنده 2م، دکتر تنظیم ارتفاع 1/5م، حتی فیلتر تهویه مطبوع 600 هزار تومان است. پس این خودرو مناسب دوستانی که تمایل به نگهداری صحیح ندارن نیست. در نهایت تنها نقطه ضعف این ماشین عدم تناسب قدرت موتور با وزن و ابهت ماشین است. اگرچه در رانندگی کلاسیک شما به هیچ عنوان ضعفی احساس نمیکنید ولی به هرحال این ماشین حداقل یه موتور 2.4 را لازم داشت به نظرم. ولی با اینحال موتور نصب شده عملکرد بسیار خوبی دارد و از طرفی مصرف بنزین فوق العاده عالی و در جاده 6/80 برای من میسوزاند که بسیار عالی است. امکانات رفاهی داخل و دیزاین داخلی فوق العاده زیبا و مبهوت کننده است و من علیرغم تجربه انواع خودروهای خارجی از جمله کیا، هیوندای، بنز، بی ام (کیا و هیوندای تا مدل 2014، بنز و بی ام و تا 2008) این خودرو رقیبی ندارد و فوق العاده است.
mani123456(173 روز پیش)
نه بازار فروش داره نه قطعات یدکی این ماشین واقعا بدرد نمیخوره
amirarsalan10 (170 روز پیش)
برو یکم درباره ش تحقیق کن اونوقت میفهمی c5 ۲۰۰۹تا۲۰۱۲ چه ماشینی هست ۱۳ تا ایریک داره میدونی یعنی چی
Masoud321 (79 روز پیش)
تمام لوازم اورجینال اعم از بدنه و موتوری، در تهران 2 ساعته و در شهرستان حداکثر 24 ساعتته دراختیارتان خواهد بود. لازم داشتید بفرمایید معرفی کنم خدمتتون
رامین آقایی(1372 روز پیش)
یک خودرو واقعا اروپایی و قابل قیاس با خودرو های آسیایی نیست. رانندگی محشر و ایمنی بالا لذت از متریال موجود در خودرو قطعات اصلی و خوب. ظاهری خشن و لوکس داخل خودرو نرم و ارام بخش.
JVD (1223 روز پیش)
البته یه نکته ای جاموند، شتاب لاک پشتی این ماشین که رقیب مناسبی برای سمند و پژو 206 محسوب میشه با موتور 2 لیتر و 140 اسب قدرت و 1.7 تن وزن. واقعا آدم خنده ش میگیره به این طراحی جنسیس سدان با اون جثه و موتور بزرگش وزنش 1.8 نمیرسه من نمیدونم چی تو این ماشین کار کردن وزنش شده 1.7 تن
امیرمحمد بهمنی (1023 روز پیش)
جواب به JVD شما به نصفه پر لیوان نگاه کن این ماشین در این رنج قیمت بهترین ماشینه. شتاب گیری هم اصلا مهم نیست مگه ماشین مسابقه ایه؟ بعدشم این ماشین سنگین باشه بهتر از اینه که مثل هاچ بک ها درب و داغون باشه.
JVD (504 روز پیش)
جناب بهمنی نقاط قوتش اصلا قابل انکار نیست، میدونم ، از لحاظ آپشن واقعا تو کلاس 2 لیتر یه سر گردن بالاتره، تایید می کنم ، طراحی ظاهرشم خیلی خوب و شکیله ولی نسبت به قدرت به وزن معقول نیست. از طرفی گیربکس 4 دنده، با توجه به سال ساخت نسبت به سایر همکلاس های دولیتر 200 الی 300 کیلو اضافه وزن داره این وزن برای یه 6 سیلندر بالای 3 لیتر خونه پر وزن خودرو محسوب میشه
CitroenXsara (410 روز پیش)
آقای jvd با فقط ۱۴۰ اسب و ۱.۷ تن که خیلی وزن زیادی هست، این ماشین خیلی هم شتاب ۰-۱۰۰ که داره خیلی هم بد نیست چنانکه این بازار ایران هست نه بازار خارجی
amirarsalan10 (170 روز پیش)
در جواب به آقای jvd تو میدونی این ماشین چه اپشن های داره این ماشین ۱۱ تا ایریک تو نسخه ساده داره تو نسخه فول۱۳ تا فکر کنم همین بس باشه واسه تموم حرفات😏🇨🇵 این ماشین بخاطر اپشن های زیاد انقدر پر وزن شده😉😉
Roooooooooooo(394 روز پیش)
توش خیلییییی باحال و عجیبه خصوصاً فرمان واقعا جالبه
CitroenXsara (262 روز پیش)
البته فرمان جالبش متاسفانه فقط توی نسخه فیس لیفت هستش، ولی موافقم ماشین باحالی هستش
Sabet(719 روز پیش)
دوستان من تصميم به خريد c5 دارم. الان هم زانتيا سوارم نميدونم تصميم درستيه يا نه جدا از بحث كمبود قطعات و يدكي، امكانات و تكنولوژي اين ماشين در مقايسه با رنج هاي قيمتي بنظر خيلي بالاتره نظر شما چيه بخرم يا پيشنهاد بهتري داريد؟
CitroenXsara (410 روز پیش)
سلام ، بنظر من زانتیا بخاطر طراحی قدیمیش جذاب تره ولی اگر طراحی این رو دوست دارید بخریدش چون به نظر من سی ۵ فقط نسخه بهتر زانتیا هستش
ghoghnoosi(532 روز پیش)
همه چیش عالیه.... فقط مشکلش موتورشه که برای این ماشین کمه (نمی گم موتورش بده. میگم برای این بدنه، کمه) و در اصل موتور این ماشین 6 سیلندره هست که 4 سیلندرش وارد ایران شده. نمی دونم این که میگم شدنیه یا خیر، ولی اگه می شد موتور شش فابریکش رو گیر اورد و انداخت، عالیه می شد. بسیار نرم راحت. ایمنی هم که 5 ستاره معتبر داره.
Reza980(579 روز پیش)
دوستان گرامی این ماشین یک سدان فوق العاده نرم و با کیفیته که به هیچ وجه قابل قیاس با کره ای های هم قیمت نیست. من ماشین زیاد عوض می کنم ولی هیییییچ ماشینی با اختلاف زیاد سواری نرم و ایمن این ماشین رو به شما نمیده ایمنی این ماشین بی نظیره ورق با کیفیت و ضخیم شاسی تیرآهن فوق العاده محکم تعداد زیاد ایربگ ها ارگونومی طراحی سیستم جلوبندی فوق ایمن سیستم عقب بندی و استحکام پایدار در جاده و ... در مورد قطعات هم به هیییییچ عنوان کمبود وجود نداره و اکثر قطعات با قیمت ها و کیفیت های متنوع قابل تهیه است. موتور بسیار با کیفیت این ماشین یکی از نقاط قوت ماشینه تا جایی که با توجه به گذشت حدودا ۱۱ سال از ورود این خودرو به بازار ایران به ندرت موتورها باز شده و تعمیر شده اند. ضمن اینکه باز به صحبت اول بر می گردم اگر یک سدان با کیفیت و اصالت و نرم و ایمن و کم مصرف میخواین این ماشین تو بازار ایران مفته و کاملا ارزش خرید و نگهداری داره
Ezdar(851 روز پیش)
سراتو مونتاژ با همین حجم موتور ، قدرت و شتاب بیشتر، مصرف کمتر، خدمات بهتر، قیمت مناسب تر،بازار بهتر پس این خودرو هیچ نمی ارزد
VahidReza (606 روز پیش)
به جاش سراتو انقدر خشکه و تعلیقش داغونه اصلا رانندگی باهاش حال نمیده این هم نرمه و هندلینگش عالیه و شتابشم چون سبکه بیشتره پس سراتو نمی ارزه چون شما از بازار جدید خودرو خبر نداری که قدرتشون شاید پایینه ولی انقدر کم دردسره و لذت رانندگی خوبی داره که می ارزه به قیمتش بی ام و ۷۳۰ هم از همین قانون پیروی میکنه اگه دقت کنی رقباش مثل مازراتی کواترو پورته و... همه هشت سیلندرن با اینکه بی ام و چهار سیلندر هست ولی از همه نرم تر و بهتره
HosssseinAmir(685 روز پیش)
كسي كه كيا و هيونداي رو با اين مقايسه ميكنه بنظرم از ماشين خیلي سر در نمياره سواري و نرمي اين ماشين توي جاده هاي ايران بالاترين ضريب ايمني ترمز و هندلينگ فوق العاده راستش بي اقرار فقط با ماشين تنظيم ارتفاع دار مثل ولو و پورش ميتونين مقايسش كنين تو زمينه ي سواري و هندلينگ