دهه 70 در بازار خودروی ایران، شاهد رژه پیکان، پژو 405 تازهوارد، رنو 21 و رنو 5 فرانسوی، میتسوبیشی گالانت، هوندا آکورد و تویوتا کرونای ژاپنی و همچنین مرسدسبنز 230 و بامو 518 بودیم. در چنین بازار پرترافیکی بود که ناگهان دوو با سدانی زیبا به اسم Cielo اعلام وجود کرد. این خودرو درواقع ادامهدهنده مسیری بود که کرهایها از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
سواری نرم و راحت
صندوق جادار
فرمان بسیار نرم
نقاط ضعف
ایمنی بدنه
نداشتن ایربگ
نرمی فرمان در سرعت بالا
فضای محدود ردیف عقب
ترمزگیری ضعیف (بهبود با تعویض سیلندر جلو)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1375 تا 1384مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر MPFIحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
75 اسببخارگشتاور
124 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
165 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم دوو لمانزطول
4482 میلیمترعرض
1662 میلیمترارتفاع
1393 میلیمترفاصله محوری
2520 میلیمتروزن
1120 کیلوگرمحجم باک
43 لیترچرخ جلو
175/70R13چرخ عقب
175/70R13سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - کاست پلیرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1404/8/24
سلام آیا با۱۰۰ میلیون تومن این ماشین را بخرم یا پراید؟ آیا میشه راحت فروختش
پاسخ
0
1
0
فرزادد 1404/8/14
در مورددوو سی یلو: از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۹۲ من سی یلو داشتم. سال ۱۳۷۷ به قیمت هفت میلیون و هفتصد هزار تومان صفر کیلومتر از کرمان موتور خریدم. بارها با اینخودرو از تهران تا خوزستان رفتم. اتوبان تهران قم و قم کاشان تا اصفهان و یک سره بالای ۱۸۰ میرفتم به جز مواقعی که باید برای پرداخت عوارض ترمز میگرفتم.هیچ خرجی نداشت. برای زمان خودش از همه خودروهای کلاس خودش بهتر بود. کولرش بی نظیر بود. فرمان نرم و عالی. فقط باید موقع ترمز گرفتن قلقش دستت می بود که اذیت نشی. در هوای خوزستان باید کولر و کممیکردی که یخ نزنی. سال ۱۳۹۲ بعد از ۲۵۰ هزار تا کارکرد لوله اصلی آب در کنار موتور دچار پوسیدگی شد به زحمت قطعه اش و پیدا کردم و فهمیدم دیگه دوره اش گذشته و فروختم. قبلش هیچ وقت نمی دونستم تعمیرگاه کجاست. با وجود اینکه بعدها بهترینماشینهای موجود در ایران و داشتم ولی هیچ خودرویی مثل سی یلو برای من خاطره از بی دردسری نداره. تمام قطعاتش GM بود. حیف که دیگه نیست... هر جا سالمش و دیدید از صاحبش خواهش کنید اجازه بده یه دوری باهاش بزنید تا بدونید نرمی خودرو به چی میگن.
پاسخ
0
0
1
yasseerr 1404/8/4
بنده هم پراید داشتم هم ۴۰۵ و هم پارس و هم ۲۰۶
این و بگم فقط اگر سیلو زودتر به پستم میخورد هیچ زمان سوار لگنهای ایران خودرو سایپا نمیشدم و نخواهم شد،تو پارسشم ۴ نفر میشینن سربالایی تر میزنه ولی با سیلو ...۱۱ ساعت یک کله (فقط نیم ساعت توقف ناهار)از مشهد کوبیدم سمت شمال بدون خستگی.هر کی ام ماشین و دستم دیده جز تعریف ازش چیزی نشنیدم
پاسخ
0
0
1
مس50 1404/7/6
آینه های بغل اسپرو برقیه ولی سیلو دستیه
پاسخ
0
0
0
مس50 1404/7/6
سلام به همه دوو سوارا
من هم پژو 2000 داشتم و هم سمند داشتم و هم سمند موتور ملی داشتم و از سری دوو هم رسیر داشتم و هم اسپرو و حالا هم سیلو دارم.
در کل ماشینای پژو و سمند صدای موتور داخل کابین هست چون در ایران اینو عایقبندی نمیکنن و این یک ایراد هست.
ولی دوو ها همه بی صدا هستن.
در بین دوو ها پرشتابشون همون اسپرو یا دوو 2000 هست. صفر تا صدش خیلی کمه.
داخل کابین اسپرو بزرگتر از دوتای دیگه هست .
صندلی های جلو اسپرو راحتتر و جادارتر از بقیه هست.
غربیلگری دوو اسپرو تلسکوپی هست ولی سیلو بعد اون تولید شده ولی ثابته.
از بابت ترمز بله یکم ضعیفه که تقویتش میکنن.
تو شهرای کوچیک صلاح نیست دوو داشته باشی چون قطعاتشو نمیارن. فقط در کلانشهرها پیدا میشه.
یه عیب خیلی بزرگ داره اونم اینه که شاسیا به طرفین باز میشه. و از زیر میل فرمان همیشه بدنه جر میخوره و ترک برمیداره که میدن به صافکاری تا جمش کنه.
بهتره از بالا یا پایین شاسیها میله ببندی تا از هم باز نشن.
و حسنش اینه که با پاره شده تسمه تایم فقط یک تسمه تایم دیگه باید بخری و موتوری خرج برنمیداره.
ولی تو ماشینای دیگه موتور خرج برمیداره.
سیستم دوو طوریه که نیازی نداره رادیات رو هواگیری بکنی .
تو اسپرو شتاب ماشین که به 3000 میرسه چراغ روشن میشه که یعنی دنده رو عوض کنی.
اسپرو جون میده برای مسافرت. ولی حیف که مدلاش پایینه و قطعاتش دیگه نسبت به سیلو کم شده.
پاسخ
0
0
0





