• مشخصات فنی cielo
  • مشخصات فنی cielo
  • مشخصات فنی cielo
  • مشخصات فنی cielo
  • مشخصات فنی cielo
  • مشخصات فنی cielo

مشخصات فنی دوو سیلو سال 1375 - 1384

92 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
دهه 70 در بازار خودروی ایران، شاهد رژه پیکان، پژو 405 تازه‌وارد، رنو 21 و رنو 5 فرانسوی، میتسوبیشی گالانت، هوندا آکورد و تویوتا کرونای ژاپنی و هم‌چنین مرسدس‌بنز 230 و ب‌ام‌و 518 بودیم. در چنین بازار پرترافیکی بود که ناگهان دوو با سدانی زیبا به اسم Cielo‌ اعلام وجود کرد. این خودرو درواقع ادامه‌دهنده مسیری بود که کره‌ای‌ها از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.4
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
3/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
4/10 کیفیت

نقاط قوت

مصرف سوخت
سواری نرم و راحت
صندوق جادار
فرمان بسیار نرم

نقاط ضعف

ایمنی بدنه
نداشتن ایربگ
نرمی فرمان در سرعت بالا
فضای محدود ردیف عقب
ترمزگیری ضعیف (بهبود با تعویض سیلندر جلو)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1375 تا 1384

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر MPFI

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

75 اسب‌بخار

گشتاور

124 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

165 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم دوو لمانز

طول

4482 میلی‌متر

عرض

1662 میلی‌متر

ارتفاع

1393 میلی‌متر

فاصله محوری

2520 میلی‌متر

وزن

1120 کیلوگرم

حجم باک

43 لیتر

چرخ جلو

175/70R13

چرخ عقب

175/70R13

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر - کاست پلیر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای دوو سیلو در بازار

لیفان 520i

لیفان 520i

مقایسه
کیا ریو (مونتاژ) دنده ای

کیا ریو (مونتاژ) دنده ای

مقایسه
هیوندای ورنا دنده ای

هیوندای ورنا دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
ناشناس 1404/8/24
سلام آیا با۱۰۰ میلیون تومن این ماشین را بخرم یا پراید؟ آیا میشه راحت فروختش
پاسخ
0
1
0
فرزادد 1404/8/14
در مورددوو سی یلو: از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۹۲ من سی یلو داشتم. سال ۱۳۷۷ به قیمت هفت میلیون و هفتصد هزار تومان صفر کیلومتر از کرمان موتور خریدم. بارها با این‌خودرو از تهران تا خوزستان رفتم. اتوبان تهران قم و قم کاشان تا اصفهان و یک سره بالای ۱۸۰ میرفتم به جز مواقعی که باید برای پرداخت عوارض ترمز میگرفتم.‌هیچ خرجی نداشت. برای زمان خودش از همه خودروهای کلاس خودش بهتر بود. کولرش بی نظیر بود. فرمان نرم و عالی. فقط باید موقع ترمز گرفتن قلقش دستت می بود که اذیت نشی. در هوای خوزستان باید کولر و کم‌میکردی که یخ نزنی. سال ۱۳۹۲ بعد از ۲۵۰ هزار تا کارکرد لوله اصلی آب در کنار موتور دچار پوسیدگی شد به زحمت قطعه اش و پیدا کردم و فهمیدم دیگه دوره اش گذشته و فروختم.‌ قبلش هیچ وقت نمی دونستم تعمیرگاه کجاست. با وجود اینکه بعدها بهترین‌ماشینهای موجود در ایران و داشتم ولی هیچ خودرویی مثل سی یلو برای من خاطره از بی دردسری نداره. تمام قطعاتش GM بود. حیف که دیگه نیست... هر جا سالمش و دیدید از صاحبش خواهش کنید اجازه بده یه دوری باهاش بزنید تا بدونید نرمی خودرو به چی میگن.‌
پاسخ
0
0
1
yasseerr 1404/8/4
بنده هم پراید داشتم هم ۴۰۵ و هم پارس و هم ۲۰۶ این و بگم فقط اگر سیلو زودتر به پستم میخورد هیچ زمان سوار لگنهای ایران خودرو سایپا نمیشدم و نخواهم شد،تو پارسشم ۴ نفر میشینن سربالایی تر میزنه ولی با سیلو ...۱۱ ساعت یک کله (فقط نیم ساعت توقف ناهار)از مشهد کوبیدم سمت شمال بدون خستگی.هر کی ام ماشین و دستم دیده جز تعریف ازش چیزی نشنیدم
پاسخ
0
0
1
مس50 1404/7/6
آینه های بغل اسپرو برقیه ولی سیلو دستیه
پاسخ
0
0
0
مس50 1404/7/6
سلام به همه دوو سوارا من هم پژو 2000 داشتم و هم سمند داشتم و هم سمند موتور ملی داشتم و از سری دوو هم رسیر داشتم و هم اسپرو و حالا هم سیلو دارم. در کل ماشینای پژو و سمند صدای موتور داخل کابین هست چون در ایران اینو عایقبندی نمیکنن و این یک ایراد هست. ولی دوو ها همه بی صدا هستن. در بین دوو ها پرشتابشون همون اسپرو یا دوو 2000 هست. صفر تا صدش خیلی کمه. داخل کابین اسپرو بزرگتر از دوتای دیگه هست . صندلی های جلو اسپرو راحتتر و جادارتر از بقیه هست. غربیلگری دوو اسپرو تلسکوپی هست ولی سیلو بعد اون تولید شده ولی ثابته. از بابت ترمز بله یکم ضعیفه که تقویتش میکنن. تو شهرای کوچیک صلاح نیست دوو داشته باشی چون قطعاتشو نمیارن. فقط در کلانشهرها پیدا میشه. یه عیب خیلی بزرگ داره اونم اینه که شاسیا به طرفین باز میشه. و از زیر میل فرمان همیشه بدنه جر میخوره و ترک برمیداره که میدن به صافکاری تا جمش کنه. بهتره از بالا یا پایین شاسیها میله ببندی تا از هم باز نشن. و حسنش اینه که با پاره شده تسمه تایم فقط یک تسمه تایم دیگه باید بخری و موتوری خرج برنمیداره. ولی تو ماشینای دیگه موتور خرج برمیداره. سیستم دوو طوریه که نیازی نداره رادیات رو هواگیری بکنی . تو اسپرو شتاب ماشین که به 3000 میرسه چراغ روشن میشه که یعنی دنده رو عوض کنی. اسپرو جون میده برای مسافرت. ولی حیف که مدلاش پایینه و قطعاتش دیگه نسبت به سیلو کم شده.
پاسخ
0
0
0