بررسی مشخصات دوو سیلو
بررسی مشخصات دوو سیلو
بررسی مشخصات دوو سیلو
بررسی مشخصات دوو سیلو
بررسی مشخصات دوو سیلو
بررسی مشخصات دوو سیلو

دهه 70 در بازار خودروی ایران، شاهد رژه پیکان، پژو 405 تازه‌وارد، رنو 21 و رنو 5 فرانسوی، میتسوبیشی گالانت، هوندا آکورد و تویوتا کرونای ژاپنی و هم‌چنین مرسدس‌بنز 230 و ب‌ام‌و 518 بودیم. در چنین بازار پرترافیکی بود که ناگهان دوو با سدانی زیبا به اسم Cielo‌ اعلام وجود کرد. این خودرو درواقع ادامه‌دهنده مسیری بود که کره‌ای‌ها از سال 1986 و با دوو لمانز (LeMans) آغاز کرده بودند. سیلو نیز در عصر طلایی کرمان خودرو برای ایرانی‌ها معرفی شد. اولین سری دوو سیلو به صورت وارداتی عرضه شد. نسخه‌های ابتدایی با پیشرانه 1.5 لیتری کاربراتوری و نسخه‌های بعد از 1994 به‌صورت انژکتوری تولید شدند. همچنین تعداد بسیار محدودی نیز با گیربکس اتومات به بازار آمدند. سیلو به لحاظ فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق چیزی از نمونه‌های ژاپنی بازار کم نداشت. البته نسبت به برادر جسورتر خود یعنی اسپرو اندکی محافظه‌کارتر نشان می‌داد. این روزها سیلو به دلیل کمبود قطعات اصلی‌اش خودرویی چالش‌برانگیز در مقایسه با سمند و 405 به حساب می‌آید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای دوو سیلو

    • مصرف سوخت
    • سواری نرم و راحت
    • صندوق جادار
    • فرمان بسیار نرم
  • معایب دوو سیلو

    • ایمنی بدنه
    • نداشتن ایربگ
    • نرمی فرمان در سرعت بالا
    • فضای محدود ردیف عقب
    • ترمزگیری ضعیف (بهبود با تعویض سیلندر جلو)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1375 تا 1384

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر MPFI
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 124 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 165 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم دوو لمانز
  • طول 4482 میلی‌متر
  • عرض 1662 میلی‌متر
  • ارتفاع 1393 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2520 میلی‌متر
  • وزن 1120 کیلوگرم
  • حجم باک 43 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
52 دیدگاه

alinili(1372 روز پیش)

ماشین بسیار خوبیه.ولی با اینقیمتها از چشم آدم میافته.من چند سال سوار شدم ولی دیگه خرجش بالا رفته بود.دادم رفت .هنوز لذت نرمی سواریش یادم نرفته.

Bbb (106 روز پیش)

فقط اینو بگم که سیلو مرگ نداره.... تمام

pede798r(1193 روز پیش)

سلام بر دوستان عزیز من خودم ۳ سال سیلو سوار بودم از سال ۹۰ که فروختمش هنوز هیچ ماشینی لدت سواری دوو بهم نداده قطعاتش هم فراوانه چون من خودم معدنش رو پیدا کردم هرچی که خواستم ۲۴ ساعته پست میکردن و رسید دستم دوو یه خوبی که داره یه بار خرج میکنی راحت ۵ سال قطعه اش برات کار میکنی فقط خوب ازش نگهداری کنی و مزاری خرجهاش رو هم جم بشه بی نطیر ترین ماشینه من الان خودم دارم دنبال یه دونه خشکش میگردم که خیلی کمیابه خلاصه یه دونه کارنکرده بگیری راحت ۱۵ سال ماشینه برات

ALI0069 (453 روز پیش)

غیر از ماشینای ایرانی، همه ماشینا 5 سال ضمانت کار کردن دارند

knajafian (139 روز پیش)

دوست عزیز من 13 ساله دوو سوارم عالیه الانم یه تمیز درجه یک گذاشتم برای فروش. که 8ساله دست خودمه بیرنگ و و کم کارکرد بعد از سیلو من فقط با تویوتا حال میکنم و واسه همینم میخوام اینو بفروشم دارم تویوتا میخرم

Hjjjjjjj(465 روز پیش)

دوستان واقعا حرفمو پس می گیرم درسته405 مدل98 یا99 خشک بتونه سیلو مدل80 رو بگیره ولی 405 مدل80 جون راه رفتن نداره که بخواد با سیلو 20 سال کرده کل کل کنه واقعا سیلو خدای کیفیت و افسانه ای تکرار نشدنی

D308 (186 روز پیش)

شما که از 405 انقدر دفاع می کنی بگم اون تیکه ای که گفتی 405 واشر زدنش به خاطر قدرت زیادشه چرا ال نود را نمیگی تا حالا شنیدی که بگن واشر زده اگه شک داری از آقایون مکانیک یا از ال نود سوارا بپرس حالا هم حجم موتورش کمتره هم قدرتش بیشتره پس دلیل نمیشه داداش

Bardo1392 (172 روز پیش)

D380 : موتور xu7 کلا تکنولوژی قدیمی داره که واشر میزنه وگرنه که قدرتش اندازه پیکان وانته...درضمن من خودم با وانتم با ۴۰۵ طناب انداختم...مالی نیس ۴۰۵ چه تو قدرت چه تو سرعت اندازه پیکان وانته....اونایی هم که میبینی ۱۸۰ تا یا ۲۰۰ تا میرن یا خطای کیلومتر دارن یا تقویت هستن وگرنه ۴۰۵ تو کشش قویتره اونم از تیوفایو نه موتورای دیگه...درآخرم بت بگم موتور زانتیا چه ۱۸۰۰ چه ۲۰۰۰ قدرت بیشتری از xu7 دارن چرا اونا واشر نمیزنن...اینو بهم بگو؟

mohammad90(264 روز پیش)

من راجع به سواری دوو سیلو نظری ندارم چون خودم باهاش رانندگی نکردم، اما یه سری ایرادات فنی اساسی داره که واقعا ناامید کننده هست، یه سری از این ایرادا مشکلات طراحی خود دوو هست، یه سری هم گندکاری های کرمان خودرو و تولید داخلی هست اول اینکه دوو سیلو سنسور اکسیژن نداره، که این یعنی نمیتونه بر حسب اطلاعات دود اگزوز میزان پاشش سوخت رو تنظیم کنه و بر اساس مقادیر پیش فرض پاشش سوخت رو انجام میده، علاوه بر این تو ماشینهایی که سنسور اکسیژن دارن خیلی از ایرادات از طریق همین سنسور اکسیژن و چراغ چک مشخص میشه (مثلا اگر شمعها جرقه نزنن یا سوزن انژکتور مشکل داشته باشه و ... همه اش از طریق سنسور اکسیژن قابل فهمیدنه) اما داخل دوو سیلو نمیشه دوم اینکه دوو سیلو کنیستر بنزین نداره و هیچ کنترلی روی بخارات بنزین نداره که هم خطرناکه،هم الودگی محیط زیست رو به همراه داره، از اون طرف هم محل اتصال کنیستر به پشت دریچه هوا ازاد هست و نشتی خلا داره سوم اینکه رادیاتورهای موجود در ایران برای سیلو مثل کوشش رادیاتور شیر تخلیه ندارن چهارم استفاده از دلکو هست در حالی که خیلی از ماشین های اون سالها کوئل دوبل دارن پنجم اینکه لوله مکش هوای دوو سیلو دقیقا بالای رادیاتور و منیفولد دود هست که باعث میشه هوای گرم تری رو بکشه و قدرت موتور کاهش پیدا کنه

مرتضی هستم (255 روز پیش)

بسیار ممنونم بابت نکات جالبی که گفتید

M62 (194 روز پیش)

آقا این حرفها یعنی چی ۱۴ سال سی یلو داشتم مرگ نداشت تعمیرگاه نمیدونستم چیه پرشتاب کم استهلاک بی صدا استحکام از اون موقع که پژو خریدم دوبار سرسیلندر باز کردم از ترس نه میتونم کولر بگیرم از پژو نه میتونم گاز بدم به غلط کردن افتادم ایکاش سی یلو رو داشتم

Danyk(290 روز پیش)

همه گیر دادن به ۴۰۵ بابا این ۴۰۵ اون ۸ سوپاپ فرانسوی نیس اون ۸ سوپاپ فرانسوی یا دوهزار اصلا مرگ ندارن بهترین قدرت و سرعت ممکنو دارن توی اون حجم موتور دو هزار واشر زدن اصلا تو کارش نیس شما وقتی پشت یه پژو دوهزار در حد بشینی میفهمی قدرت پژو چیه تو یه استرس بار ببند ببینم چجوری چپ میکنه ؟ یه هدرز مکش ببند ببینم کی میتونه بگیرتش حتی تو سیسی های بالاتر پژو های الان که پژو نیس اینارو ایران خودرو طولید کرده من دارم راجب فرانسویا حرف میزنم اونایی که دوهزار کاربرات دارن میدونن من چی میگم فرمون با یه انگشت اینور اونور میشه دنده حرف نداره از نرمی قطعاتش گرونه ولی عمر داره

CitroenXsara (261 روز پیش)

پژو هزار برابر از این بهتر است، مخصوصا تو بهث ۴۰۵ مدل های mi16 و ۲۰۰۰. ولی! این دو تا ماشین قابل مقایسه نیستند و شما نمیتوانید بگید سیلو ماشین خوبی نیست مگر اینکه رقیب های هم رده ان رو باهاش مقایسه کنید.

Shahab2(364 روز پیش)

توی مشخصات فنی نوشته شده بدنه ضعیف،کاملا غلطه.من سیلو داشتم بدنه این ماشین حداقل دو برابر پژو و سمند استحکام داره از یه صافکار بپرسید.

Mahdiiiii(395 روز پیش)

چند سوپاپ هست؟

Hjjjjjjj (392 روز پیش)

8

محمدباما(1344 روز پیش)

در ایران یه ماشین رو میارن و تولید میکنن.اگر با کیفیت از آب دربیاد تولیدش متوقف میشه مثل دوو و ریو و ... و اگر بی کیفیت از آب دربیاد و برای مصرف کننده دائما خرج و هزینه داشته باشه همون رو تولید انبوه میکنن مثل پژو و ... . دنیای سرمایه داری و تضیع حقوق مصرف کننده همینجاست. محصول بی کیفیت تولید میکنن تا یه مصرف کننده اندازه پول ماشین خودش رو توی چند سال خرج همون ماشین بکنه. من الان ده ساله دوو سیلو دارم و حاضر نیستم بفروشم و صد میلیون پول یه آشغال بی کیفیت مثل 405 یا پژو پارس و ... بدم. ترجیح میدم وقتی ماشین خودم رو ارتقا بدم که توانایی خرید ماشین خارجی و وارداتی رو داشته باشم. وگرنه همین دوو سیلو عالی تر از تولیدات ایران خودرو و سایپا هست.

ALI0069 (453 روز پیش)

مصرف کننده بره ماشین چینی بخره کیفیت قطعاتش عالی وسواری نرم و استحکام عالی و امکانات امروزی + یورو 6 ... مشکل اینه مصرف کننده هنوز تو صف پژو و پرایده و آهنگ و فیلمای زمان قدیم رو نگاه میکنه

ali_fatemi(1279 روز پیش)

سال 1390 يه اسپرو داشتم . به غير از اينكه صاحب قبليش بنگاهي بود و ميخواست ماشين رو رد كنه و ماشين پر خرج بهم انداخت ...!!! از كليت ماشين راضي بودم و معني اينكه دوو سوار ديگه نميتونه پشت ماشين ديگه اي بشينه رو فهميدم . حالام كه تندر سوارم بازم دلم پيش اسپرو هست و آرزو ميكردم اي كاش ميشد به جاي ماشینی مثل پرايد و پژو 405 ، دوو تو اين مملكت توليد ميشد . خداييش براي زمان خودشون كه هيچ ، براي الان هم هنوز ماشين بودن . به خصوص اسپرو كه اگر از ضعف ذاتيش كه همون شاسيش باشه بگذريم ، سواري بي حرف و حديثي داره . اتاق شيك و با كيفيت . فرمون معركه . مصرف كم . صندوق بزرگ . همه چي برقي .اصلا خود ماشين آمريكاييه لامصب چون رو بلوك موتورش هم زده بود GM . ديگه ازش چي بگم . خلاصه كه يادش به خير . كاش يكي پيدا ميشد و ميومد اين ماشين هارو دوباره شروع به منتاژ ميكرد . اون وقت دولت مردا ميفهميدن تاحالا داشتن چي به خورد اين مردم ميدادن . پرايد !!!

ALI0069 (453 روز پیش)

پژو هم عالی بود مونتاژ شد بی آبروترین ماشین شد

7809(1010 روز پیش)

سواري نرم و بي صدا... پرشتاب و كم مصرف... حيف كه نسل اين خودروها ديگه توليد نميشه...

ALI0069 (453 روز پیش)

تولید میشه تو چین و کره و ... خریدار نیست تو ایران

Show More