دهه 70 در بازار خودروی ایران، شاهد رژه پیکان، پژو 405 تازه‌وارد، رنو 21 و رنو 5 فرانسوی، میتسوبیشی گالانت، هوندا آکورد و تویوتا کرونای ژاپنی و هم‌چنین مرسدس‌بنز 230 و ب‌ام‌و 518 بودیم. در چنین بازار پرترافیکی بود که ناگهان دوو با سدانی زیبا به اسم Cielo‌ اعلام وجود کرد. این خودرو درواقع ادامه‌دهنده مسیری بود که کره‌ای‌ها از سال 1986 و با دوو لمانز (LeMans) آغاز کرده بودند. سیلو نیز در عصر طلایی کرمان خودرو برای ایرانی‌ها معرفی شد. اولین سری دوو سیلو به صورت وارداتی عرضه شد. نسخه‌های ابتدایی با پیشرانه 1.5 لیتری کاربراتوری و نسخه‌های بعد از 1994 به‌صورت انژکتوری تولید شدند. همچنین تعداد بسیار محدودی نیز با گیربکس اتومات به بازار آمدند. سیلو به لحاظ فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق چیزی از نمونه‌های ژاپنی بازار کم نداشت. البته نسبت به برادر جسورتر خود یعنی اسپرو اندکی محافظه‌کارتر نشان می‌داد. این روزها سیلو به دلیل کمبود قطعات اصلی‌اش خودرویی چالش‌برانگیز در مقایسه با سمند و 405 به حساب می‌آید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف سوخت
    • سواری نرم و راحت
    • صندوق جادار
    • فرمان بسیار نرم
  • نقاط ضعف
    • ایمنی بدنه
    • نداشتن ایربگ
    • نرمی فرمان در سرعت بالا
    • فضای محدود ردیف عقب
    • ترمزگیری ضعیف (بهبود با تعویض سیلندر جلو)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1375 تا 1384
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر MPFI
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 124 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 165 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم دوو لمانز
  • طول 4482 میلی‌متر
  • عرض 1662 میلی‌متر
  • ارتفاع 1393 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2520 میلی‌متر
  • وزن 1120 کیلوگرم
  • حجم باک 43 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
42 دیدگاه

Mahdiiiii(22 روز پیش)

چند سوپاپ هست؟

Hjjjjjjj (18 روز پیش)

8

محمدباما(971 روز پیش)

در ایران یه ماشین رو میارن و تولید میکنن.اگر با کیفیت از آب دربیاد تولیدش متوقف میشه مثل دوو و ریو و ... و اگر بی کیفیت از آب دربیاد و برای مصرف کننده دائما خرج و هزینه داشته باشه همون رو تولید انبوه میکنن مثل پژو و ... . دنیای سرمایه داری و تضیع حقوق مصرف کننده همینجاست. محصول بی کیفیت تولید میکنن تا یه مصرف کننده اندازه پول ماشین خودش رو توی چند سال خرج همون ماشین بکنه. من الان ده ساله دوو سیلو دارم و حاضر نیستم بفروشم و صد میلیون پول یه آشغال بی کیفیت مثل 405 یا پژو پارس و ... بدم. ترجیح میدم وقتی ماشین خودم رو ارتقا بدم که توانایی خرید ماشین خارجی و وارداتی رو داشته باشم. وگرنه همین دوو سیلو عالی تر از تولیدات ایران خودرو و سایپا هست.

ALI0069 (79 روز پیش)

مصرف کننده بره ماشین چینی بخره کیفیت قطعاتش عالی وسواری نرم و استحکام عالی و امکانات امروزی + یورو 6 ... مشکل اینه مصرف کننده هنوز تو صف پژو و پرایده و آهنگ و فیلمای زمان قدیم رو نگاه میکنه

ali_fatemi(906 روز پیش)

سال 1390 يه اسپرو داشتم . به غير از اينكه صاحب قبليش بنگاهي بود و ميخواست ماشين رو رد كنه و ماشين پر خرج بهم انداخت ...!!! از كليت ماشين راضي بودم و معني اينكه دوو سوار ديگه نميتونه پشت ماشين ديگه اي بشينه رو فهميدم . حالام كه تندر سوارم بازم دلم پيش اسپرو هست و آرزو ميكردم اي كاش ميشد به جاي ماشینی مثل پرايد و پژو 405 ، دوو تو اين مملكت توليد ميشد . خداييش براي زمان خودشون كه هيچ ، براي الان هم هنوز ماشين بودن . به خصوص اسپرو كه اگر از ضعف ذاتيش كه همون شاسيش باشه بگذريم ، سواري بي حرف و حديثي داره . اتاق شيك و با كيفيت . فرمون معركه . مصرف كم . صندوق بزرگ . همه چي برقي .اصلا خود ماشين آمريكاييه لامصب چون رو بلوك موتورش هم زده بود GM . ديگه ازش چي بگم . خلاصه كه يادش به خير . كاش يكي پيدا ميشد و ميومد اين ماشين هارو دوباره شروع به منتاژ ميكرد . اون وقت دولت مردا ميفهميدن تاحالا داشتن چي به خورد اين مردم ميدادن . پرايد !!!

ALI0069 (79 روز پیش)

پژو هم عالی بود مونتاژ شد بی آبروترین ماشین شد

pede798r(820 روز پیش)

سلام بر دوستان عزیز من خودم ۳ سال سیلو سوار بودم از سال ۹۰ که فروختمش هنوز هیچ ماشینی لدت سواری دوو بهم نداده قطعاتش هم فراوانه چون من خودم معدنش رو پیدا کردم هرچی که خواستم ۲۴ ساعته پست میکردن و رسید دستم دوو یه خوبی که داره یه بار خرج میکنی راحت ۵ سال قطعه اش برات کار میکنی فقط خوب ازش نگهداری کنی و مزاری خرجهاش رو هم جم بشه بی نطیر ترین ماشینه من الان خودم دارم دنبال یه دونه خشکش میگردم که خیلی کمیابه خلاصه یه دونه کارنکرده بگیری راحت ۱۵ سال ماشینه برات

ALI0069 (79 روز پیش)

غیر از ماشینای ایرانی، همه ماشینا 5 سال ضمانت کار کردن دارند

7809(637 روز پیش)

سواري نرم و بي صدا... پرشتاب و كم مصرف... حيف كه نسل اين خودروها ديگه توليد نميشه...

ALI0069 (79 روز پیش)

تولید میشه تو چین و کره و ... خریدار نیست تو ایران

Moh68sen(318 روز پیش)

واقعا ماشین نرم و بی صداییه،،مصرف سوخت پایین ،، به سختی پاتو به تعمیرگاه باز میکنه،،،،تا وقتی سیلو سواری نیازی نیست به امپر اب ماشین نگاه کنی،،،،قابل توجه پژو سوارا

Hjjjjjjj (305 روز پیش)

دوست عزیز شما که اینقدر از دوو سیلو تعریف میکنی و به پژو 405 تیکه می پرونی ددو سیلو با چهار سرنشین و صندق عقب پر ،عمرا بتونه مثل 405 تو سینه یا گردنه کشش داشته باشه درسته ددو سیلو با کیفیت اما دگه از لحاظ قدرت موتور حرفی واسه گفتن جلوی پژو 405 که از خانواده موتور xu7 زانیتایی هستش نداره اگه حرف های منو باور نداری برو تو گوگل سرچ بزن پژو های شوتی تا متوجه بشی قدرت موتورxu7 از هر ماشینی تو هم سی سی خودش یه سر گردنه بالاتره حتی ماشین های چینی توربو هم با موتور های هم سی سی با موتور 405 که xu7 هست هم حرفی واسه گفتن ندارن و توی گردنه وسربالایی کم میارند مثلا جک s5 توربو یا هایما یا سدان مثلا اریزو 5 توربو از لحاظ شتاب شاید از 405بهتره باشه ولی تو گردنه کم میارند که از لحاظ قطر سیلندر و میزان دوارن شاتون به 405 نمیرسن اون تیکه ایی هم گفتی مثل پژو نمیخواد به امپر اب نگاه کنی 405 که واشر میزنه از بس که قدرت موتورش بالاست دما موتور افزایش پیدا میکنه و واشر میسوزنه ولی در کل دوو سیلو از 405 یه جورایی بهتره اینو قبول دارم

ssfree (200 روز پیش)

خخخخخخخخخ پس شما برو سمند علی هانتر رو ببین حساب کار دستت میاد که کی سلطان هست.قابل توجه خودروی اقا حامد بهنافی که اسطوره 405 سواراست ماشینش سه هزار هست ولی تو اینه های سمند علی هانتر خیلی قشنگ تر و پر قدرت تر هم به نظر میاد/:))))))

ali43 (148 روز پیش)

در جواب به آقای Hjjjjjjj‏ از اول بگم که من خودم پرشیا دارم اما دیگه یه موتوره ۱۰۰ اسب بخاری که ان قدر تعریف نداره ضمنا موتور های توربو که هیچی با ۴۰۵ و پرشیا النترا ۱۸۰۰ که تنفس طبیعی هم هست نمیشه گرفت 🤣🤣

ALI0069 (79 روز پیش)

اونی که از قدرت 405 دفاع میکنه با یه 530 پر از سرنشین سنگین وزن و کولر روشن و صندوق پر تو سربالایی کورس بزاره میفهمه چ خبره تو دنیای ماشینای چینی... البته صفحه کلاج باید نو باشه یا 50%

Adami(90 روز پیش)

فقط من یه سوال داشتم، اینکه دوست دارم ارتفاع ماشین بیشتر بشه لذا میخوام اولا بدونم چه سایز رینگی برای دوو سیلو مناسب هست که بشه کمی ارتفاع را بالا ببرم. دوم اگر ضعفی در دوو سیلو هست بگید بدونم مثلا قطعات یدکی که احیانا برای مسافرت‌ها الزاما نیاز باشه ( این بند را دوستانی که بیشتر سوابق خرابی این خودرو در مسافرت‌ها را دارند بهتر می‌توانند پاسخ عنایت کنند). سپاسگذارم

Hjjjjjjj(92 روز پیش)

دوستان واقعا حرفمو پس می گیرم درسته405 مدل98 یا99 خشک بتونه سیلو مدل80 رو بگیره ولی 405 مدل80 جون راه رفتن نداره که بخواد با سیلو 20 سال کرده کل کل کنه واقعا سیلو خدای کیفیت و افسانه ای تکرار نشدنی

35رضا(106 روز پیش)

دوستان سلام ، اگه باطری ساز خوب برای سیلو سراغ دارید لطفا معرفی کنید . ممنون میشم

Milad_az86(994 روز پیش)

سلام. بنده سال ٨٩ يكي داشتم. ٣ سال سوار شدم. فروختم. ٤ سال توليدات ايرانخودرو داشتم. ٢٠٦ تيپ ٥، پارس اي ال ايكس ، و ٤٠٥. ولى هيچكدوم لذت رانندگى دوو سيلو رو نداشت. سال ٩٥ دوباره سيلو در حد صفر خريدم. تمام قطعات موجود. كيفيت قطعات رضايت بخش. و بهتر از قطعات ايرانخودرو موجود در بازار.

Pedram65 (180 روز پیش)

ایا دوو خرجش زیاده یا نه؟

Show More