• مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7

مشخصات فنی دایون Y7 سال 1402 - 1403

42 دیدگاه
سال
دو سال پس از عرضه دایون Y5 در ایران، شرکت خودروسازی ایلیا موتور در تابستان 1402، عرضه نسخه ارتقایافته این محصول را با نام دایون Y7 آغاز کرد. البته در Y7 قرار نیست با طراحی جدید و متفاوتی روبرو باشیم چراکه تنها وجه تمایز Y5 با Y7 را می‌توان در عبارت‌های روی درب صندوق مشاهده کرد که در سمت چپ
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

شاسی مستقل از بدنه
تایرهای مناسب آفرود
موتور جدید 4K22 میتسوبیشی
بهبود آپشن‌ها نسبت به Y5

نقاط ضعف

عایق بندی کابین
عدم تغییرات ظاهری نسبت به Y5

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل مکانیکی عقب

گیربکس

6 دنده اتومات با حالت اسپرت و برفی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4K22)

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

215 اسب‌بخار

گشتاور

320 نیوتن‌متر

مصرف ترکیبی

10.15 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4771 میلی‌متر

عرض

1870 میلی‌متر

ارتفاع

1828 میلی‌متر

فاصله محوری

2790 میلی‌متر

وزن

2005 کیلوگرم

حجم باک

72 لیتر

چرخ جلو

245/70R17

چرخ عقب

245/70R17

سایر ویژگی‌ها

لاستیک آفرود

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

(سفارشی)

سنسور عقب

(سفارشی)

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

(سفارشی)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر

مانیتور

8 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

(سفارشی)

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - AUX - MirrorLink

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال - تهویه مستقل ردیف دوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/9/8
از خریدش پشیمون میشین. یک سال هست که ثبت نام کردم ولی هنوز ماشینو تحویل ندادن
پاسخ
0
0
0
Irco 1403/7/15
صدای ناک مشکل شتاب گیری و تاخیر پدال گاز داشت با ریمپ درست شد ایران ریمپ شیراز
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/6/29
سلام دوستان، ازکسانی که این خودرو را ریمپ نموده اند خواهش میکنم تجربه خودرا دراختیار اینجانب قرار دهند. باتشکر
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/7/2
اگر جایی ببرید که مطمئن باشید ازاشون خیلی عالی میشه
0
0
ناشناس 1403/6/19
حدودا ۱۵۰۰۰ تا باهاش رفتم، راضیم، کاتالیزش به مشکل خورد شرکت عوض کرد.. در کل خیلی از این ماشینای به اصطلاح شاسی بلند بهتره.. وقتی انتخابت شاسی بلند یا کراس اوور هست یعنی قبول کردی سورای پر چالش تری از خودرو های سدان داشته باشی حالا اگه انتخابت خودروی غیر دو دفرانسیل باشه فقط سوخت دادی... یعنی هم از کیفیت سواری جا موندی هم قابلیت دو دف بودن رو نداری راحت بگم این خودرو یه سر و گردن از این شاسی بلند الکی هایی که به وفور تو شهر میبینید بالاتره... هم تو نرمی سواری و هم فنی موتوری و هم قابلیت های آفرودی ، آپشن های نسخه پلاسش هم کاربردیه.. خیلی از آپشن خوشکلانسیا نداره خدماتشم که بد نیست ، زود کاتالیز رو عوض کردن... با این قیمت به نظرتون تو این سگمنت تو این بازار مریض و زوری و محدودشده و چندبرابری و غیر رقابتی چه انتخاب دیگه ای میشه داشت؟
پاسخ
0
2
0
Sadegh22 1403/6/17
ماشین خوبیه تو این رنج قیمتی بهترین انتخابه .. در حد خودش آفرودش بد نیست آنرودشم که خیلی نرم و خووبه اگه انتظار هایلوکس و پرادو داری سخت در اشتباهی.. هرچقدر پول بدی آش میخوری در حد قیمتی خودش خوبه .. تازه بهتر هم هست
پاسخ
0
1
0