مشخصات فنی دایون Y7 سال 1402 - 1403
سال
دو سال پس از عرضه دایون Y5 در ایران، شرکت خودروسازی ایلیا موتور در تابستان 1402، عرضه نسخه ارتقایافته این محصول را با نام دایون Y7 آغاز کرد. البته در Y7 قرار نیست با طراحی جدید و متفاوتی روبرو باشیم چراکه تنها وجه تمایز Y5 با Y7 را میتوان در عبارتهای روی درب صندوق مشاهده کرد که در سمت چپ
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
شاسی مستقل از بدنه
تایرهای مناسب آفرود
موتور جدید 4K22 میتسوبیشی
بهبود آپشنها نسبت به Y5
نقاط ضعف
عایق بندی کابین
عدم تغییرات ظاهری نسبت به Y5
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل مکانیکی عقبگیربکس
6 دنده اتومات با حالت اسپرت و برفیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4K22)حجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
215 اسببخارگشتاور
320 نیوتنمترمصرف ترکیبی
10.15 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4771 میلیمترعرض
1870 میلیمترارتفاع
1828 میلیمترفاصله محوری
2790 میلیمتروزن
2005 کیلوگرمحجم باک
72 لیترچرخ جلو
245/70R17چرخ عقب
245/70R17سایر ویژگیها
لاستیک آفرودسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
(سفارشی)سنسور عقب
(سفارشی)سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
(سفارشی)رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکرمانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
(سفارشی)دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - AUX - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتال - تهویه مستقل ردیف دومکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mohammad8888 1403/2/18
در کل y7 ماشین خوبیه و نسبت به رقبای چینی دیگه مثل فردا موتور . خانواده mvm غیر از 8promax ، بهمن موتور و T8 kmc... یه سر و گردن بالاتره... البته که بعضی از این خودرو ها آپشنال تر هستن و تو بعضی موارد بالاتر از y7 قرار میگیرن اما در کل نظرم رو این خودرو مثبت تر هست
البته G9 بهمن هم خیلی جذاب هست به نظرم، هنوز از نزدیک ندیدم ولی خیلی جذابه
مصرف y7 بالاست ولی سواری نرم تر به نسبت شاسی بلندهای دیگه و شتاب و قدرتش می ارزه به مصرفش ...
در کل لطفا با پرادو و لندکروز و ... مقایسه نکنید... شاید سواریش با پرادو به هم نزدیک باشن ولی اصلا قابل مقایسه نیستن ، از طرفی با پول هالوکس 2014 و پرادو 2008 6سیلندر میشه سه تا نو این ماشین رو خرید
پاسخ
0
0
2
ناشناس 1403/2/14
با درود،
دوستان من ویتارا۹۷داشتم و تازه فروختم و چون ماشین دو دف مد نظرم هست خواستم از دوستانی که دارن سوال کنم که آیا قطعات یدکیش هست؟و ماشین خوبی هست یا نه؟و بین داستر دو دف و وای هفت کدوم رو ترجیح میدین، چون یکی میگه خوبه و یکی میگه بده و من واقعا سر در گم شدم.
سپاس
پاسخ
3
1
0
alireza.n 1403/3/8
آخه ویتارا رو دادی دنبال یکبار مصرف چینی میگیردی ؟ مردم هر چه سرشان بیاید حقشان است !!! ویتارا توی سربالایی های جواهرده حتی از راوفور هم بهتر میره بالا ؟!؟!؟!؟!؟
0
1
Mohammad8888 1403/2/18
قابلیت های ویتارا و داستر نزدیک به همه.. ولی داستر دو دفرانسیل بخاطر تعلیق عقبش نرمتره در کل هر سه تا خودرو دو دفرانسیل حساب میشن ولی اگه میخوای همه منظوره استفاده کنی آفرود بری قطعا y7 بخاطر قدرت و لاک دفرانسیل و تعلیقش و آپشن های کاربردی و رفاهی انتخاب بهتریه ولی اگه کاربرد شهری بیشتری داری و بعضی وقتا یه بیراهه نوردی سبک یا برف سطحی بخوای بری داستر دو دف رو انتخاب کن چون مصرف کمتری داره، ابعاد کوچکتری داره و در کل ماشین کم استهلاکی هست اما امکانات کمتری داره که قابل افزودنه..
0
1
Hossini123 1403/2/16
ماشین خودتون خیلی ماشین خوبی بوده ولی خوب بین این دوتا گزینه داستر ماشین بهتریه ولی بازار دست دوم هر دوتاشون زیاد جالب نیست
0
1
ناشناس 1403/2/12
سلام دوستان
در کل خدمتتان عرض کنم ماشین عالی نرم با قدرت بسیار زیاد واقعا ارزش خریددارد
پاسخ
0
0
3
mp313 1403/1/29
یه سوالی که برام جالبه اینه که چرا اغلب آگهی ها در کیلومتر بین هزار تا ده هزار هستند؟(به جز صفر کیلومتر ها)
چه چیزی باعث شده مالکان در کارکرد پایین این ماشینو آگهی کنن؟
کسی میدونه عیب یا مشکل شاخص داشته یانه؟
مثل حساسیت به بنزین بیش از حد یا نبود قطعات و یا جواب گو نبودن کمپانی؟
پاسخ
2
0
1
amirhossine 1403/2/3
دلیلش که خیلی واضحه ،اونایی که تازه خریدن بخاطر بحث دلالی و فروش میخوان بفروشن اونایی هم که میخوان استفاده کنند تو کارکرد های بالای ۵۰ یا ۱۰۰ تا شاید به فکر فروش باشند و بخوان عوض کنند و ماشین بهتر بخرن
0
2
اممیید 1403/2/1
سلام وقتت بخیر حساسیت به بنزین داره ولی خیلی نیست ، اگه میخوای این ماشین رو بخری بهترین پیشنهاد اونی هست که ۵۰۰۰ تا کار کرده و تو سابقه خدمات شرکت مشکل خاصی نداشته.. عمده مسئله ای که داره مصرف ماشینه، من هنوز به مسئله خاصی برخورد نکردم
0
3
اممیید 1403/1/9
پایینتر نظرمو تا 1000 تا نوشته بودم
الان 4500 تا کاره
سربالایی نمیفهمه...گاز بدی فقط شتاب میگیره
مصرف بنزین :
باک اول : ۱۵.۷ شهری و جا ده
باک دوم: ۱۴.۳ بیشتر جاده ای
باک سوم : ۱۴ شهری و جاده ای
باک چهارم ۱۳.۵ -جاده ای
باک آخر به ۱۱.۵ رسید- جادهای (جاده هراز بدون ترافیک)
بسته به سرعت و ترافیک مصرف میکنه
بالای ۱۲۰ مصرف بالا میره.. سرعت رو ۱۰۰, ۱۱۰ باشه مصرفش حدودا ۱۱ تا ۱۲ هست
این اعداد از رو میزان مصرف و کیلو متر طی شده به دست اومده وگرنه رو کیلومتر شمارش عدد ۱۰.۸ رو نشون میده
بنزین هم سوپر بود یک دفعه فقط معمولی زدم با اکتان ریزلون (روش جواب داده) «اگه چیز بهتری استفاده میکنید لطفا راهنمایی بفرمایید»
به هیچ عنوان از اکتان گاموت برا این ماشین استفاده نکنید جواب نمیده
دوستان پیچ های محل اتصال گلویی اگزوز به موتور به خاطر حرارت و تکانش ها شل شده بود نمایندگی گفته باید دوره ای آچار کشی بشه حتما ، آیا برا شما هم این مسئله پیش اومده؟ مگه میشه یسره آچار یدست بود این پیچ رو سفت کرد؟! راه حل دائمی نیاز داره
گیربکس: وقتی پیوسته گاز میدی و خودرو در حال شتاب گیری هست مشکلی تو تعویض دنده وجود نداره و تقریبا دنده ها نرم عوض میشن و حس نمیکنید
اما وقتی پاتون رو از رو گاز ور میدارید و دوباره میخواید گاز بدید میبینید سرگاز کار خاصی نمیکنه مجبورید یه خورده بیشتر به پدال فشار بیارید که معکوس میده و یه تقه میخوره انگار دو تا سه دنده معکوس میده.. حتما نیاز به ریمپ شرکتی هست
در کل اگه مشکلی با مصرف و از این جمله مسائل خوردش ندارین رانندگی باهاش لذت بخشه و وقتی شتاب میگیره بسته به دل و جرات خودتون میتونید بهش گاز بدید ،نه تو کارش نیست.
پاسخ
2
1
3
اممیید 1403/1/18
سلام نه هنوز آفرود نرفتم ولی دوستان که رفتن فیلم بررسی آفرودش هست، اگه هم کسی رفته ممنون میشم تجربش رو به اشتراک بزاره
0
0
نظری 1403/1/17
سلام مرسی از راهنمایتون فقط آیا آفرود رفتین باهاش ؟؟
0
0