• مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7
  • مشخصات فنی y7

مشخصات فنی دایون Y7 سال 1402 - 1403

106 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
دو سال پس از عرضه دایون Y5 در ایران، شرکت خودروسازی ایلیا موتور در تابستان 1402، عرضه نسخه ارتقایافته این محصول را با نام دایون Y7 آغاز کرد. البته در Y7 قرار نیست با طراحی جدید و متفاوتی روبرو باشیم چراکه تنها وجه تمایز Y5 با Y7 را می‌توان در عبارت‌های روی درب صندوق مشاهده کرد که در سمت چپ
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

شاسی مستقل از بدنه
تایرهای مناسب آفرود
موتور جدید 4K22 میتسوبیشی
بهبود آپشن‌ها نسبت به Y5

نقاط ضعف

عایق بندی کابین
عدم تغییرات ظاهری نسبت به Y5

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل مکانیکی عقب

گیربکس

6 دنده اتومات با حالت اسپرت و برفی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4K22)

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

215 اسب‌بخار

گشتاور

320 نیوتن‌متر

مصرف ترکیبی

10.15 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4771 میلی‌متر

عرض

1870 میلی‌متر

ارتفاع

1828 میلی‌متر

فاصله محوری

2790 میلی‌متر

وزن

2005 کیلوگرم

حجم باک

72 لیتر

چرخ جلو

245/70R17

چرخ عقب

245/70R17

سایر ویژگی‌ها

لاستیک آفرود

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

(سفارشی)

سنسور پارک عقب

(سفارشی)

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

(سفارشی)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر

مانیتور

8 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

(سفارشی)

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - AUX - MirrorLink

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال - تهویه مستقل ردیف دوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای دایون Y7 در بازار

مکث موتور تیارا

مکث موتور تیارا

مقایسه
فیدلیتی پرایم تیپ 2 هفت نفره

فیدلیتی پرایم تیپ 2 هفت نفره

مقایسه
هایما 8S

هایما 8S

مقایسه
دیدگاه کاربران
Nasheeeenas 2 روز پیش
با سلام دوستان بنده دایان y5 رو چند روزی داشتم و تست کردم هم سواری هم فنی(مکانیک و گیربکس ساز حرفه ای ) چون خودروی دو دف میخام ، قصد دارم y7 یا y5 و یا سوزوکی ویتارا هم رنج بخرم بیشتر برای سفر و جاده . آفرود باز نیستم . تحقیقاتی که کردم ایلیا موتور سازنده خیلی پرحاشیه و ضعیف عمل کرده بود ، و مشکلات دف و‌ گیربکس و ایمنی هم عده ای مطرح کرده بودن.کسانی که مصرف کننده واقعی هستند در این خصوص اگه نظر یا پیشنهادی دارن اعلام کنن برای تصمیم گیری بهتر ..... با تشکر
پاسخ
0
0
0
bhkh 1404/9/6
ببینید دوستان گیربکس این خودرو از نوع AT که بهترین نوع گیربکس محسوب میشه با فناوری ایسین ژاپن و موتورش هم میتسوبیشی ۲۴۰۰ که اون هم با فناوری جدید میوک ژاپنه که بسیار پر قدرته .اتاقش هم بسیار جا دار و عالی هست با اپشنهای قابل قبول.قطعات این ماشین هم به وفور یافت میشه.بنده دایون y 7 دارم به مدت دو سال دارم از این خودرو استفاده میکنم بسیار ازش راضی هستم چون واقعا با خودروهای چینی دیگه قابل مقایسه نیست.یه سر و گردن بالاتره.پس به نظرم بهترین گزینه خرید تو این رنج قیمتی همین خودرو میباشد.
پاسخ
0
1
1
7831Ismh 1404/9/4
درود اونهایی که میگفتند دیفرانسیل مشکل داره، بنظر بنده نحوه استفاده از این گیربکس را بلد نیستند و خودشان باعث خرابی ماشین میشوند.اگر شرکت فروشنده قبل از تحویل آموزشهای لازم در مورد روشن کردن و خاموش کردن و راه اندازی و نگهداری ماشین را به خریداران بدهداز خرابی گیربکس که از روی ناشی گری بعضی خریداران بوجود میاد ، جلوگیری میشود. خریداران بروشور دایون وای سون را حتما مطالعه کنند و نحوه راه اندازی و خاموش کردن و ماندن پشت چراغ قرمز و امثال اینها را قبل از خرید یاد بگیرند. شرکت هم بروشور را اجبارا به خریداران ارائه دهد.
پاسخ
1
0
3
Nasheeeenas 2 روز پیش
با سلام ، میشه نکات رو بصورت خلاصه اینجا قید کنید با سپاس
0
0
7831Ismh 1404/9/4
درود بر شما دوستان من هم از اسفند تا حالا دایون y7 خریدم موتور و گیربکسش عالیه سواریش هم خوبه در موقع خرید دایون و قطعات یدکی ، وارد کنندگان ضعیف عمل میکنند ولی دایون فعلی ماشین خوبی هست به قیمتش می ارزه.
پاسخ
0
0
2
Majid133 1404/9/1
پنج هزار کیلومتر باهاش رفتم، واقعا عالیه، باب آفرود هست، هر جی پی اسی روش وصل نکنید که سیستم سوخت رسانیش می‌ریزه به هم، چراغ کاتالیست روشن میشه و هیچکس هم نمی‌فهمه ، من خودم اولش فکر میکردم بخاطر کیفیت بنزین هست، جی پی اس رو که از مدار خارج کردم مشکل کاملا حل شد
پاسخ
0
0
1