بررسی مشخصات دیگنیتی پرستیژ

شرکت بهمن موتور در پاییز 1401 و در حالیکه حدود دو سال از عرضه تیپ پرایم می‌گذشت، دومین نسخه دیگنیتی را با نام تیپ «پرستیژ» به بازار کشورمان آورد. در دیگنیتی پرستیژ، شاهد چهار تغییر بسیار خوب هستیم. اولین و شاید مهم‌ترین تغییر، در قسمت فنی این خودرو رخ داده است. حتما می‌دانید که تیپ پرایم با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه شده اما تیپ پرستیژ، با موتور جدید 2.0 لیتری توربوشارژ به ایران آمده است. دومین تغییر مربوط به گیربکس می‌شود؛ دیگنیتی پرایم مجهز به گیربکس CVT است اما دیگنیتی پرستیژ، گیربکس شش دنده اتوماتیک (6AT) دارد. سومین تغییر مربوط به ظاهر خودروست؛ در تیپ پرستیژ شاهد سپرهای جدیدتری هستیم و همین موضوع باعث شده تا مه‌شکن‌های جلو و همچنین سنسور جلو، از روی این خودرو حذف شوند. رینگ‌ها نیز از 18 اینچی به 20 اینچی تبدیل شده‌اند. در قسمت عقب نیز خروجی‌های چهارتایی و دایره‌ای شکل اگزوز، ظاهر دیگنیتی پرستیژ را جذاب‌تر کرده‌اند. چهارمین تغییر مربوط به افزوده‌شدن تجهیزات جدیدی است که روی تیپ پرایم، وجود ندارد. مهم‌ترین این تجهیزات عبارتند از: اضافه‌شدن شارژر وایرلس، دیجیتالی‌شدن صفحه کیلومتر، نورپردازی داخلی هفت رنگ، صندلی برقی 10 حالته راننده (که جایگزین 6 حالته سابق شده) و سیستم صوتی جدید با مارک پایونیر که 8 اسپیکر داشته و آمپلی فایر جداگانه آن از نوع 150 واتی است. درباره امکانات دیگنیتی پرستیژ باید دو نکته دیگر را هم بدانید؛ اولا اینکه آپشن کنترل سرعت در سرازیری یا HDC، دیگر کلید فیزیکی ندارد چراکه از روی مانیتور خودرو قابل فعال‌سازی است. همچنین کلید مربوط به سنسور پارک 360 درجه نیز حذف شده چراکه به دلیل تغییر سپر جلو، سنسورهای پارک جلو نیز حذف شده‌اند و در نتیجه، سیستم کمکی پارک نیز از تیپ پرستیژ، برداشته شده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای دیگنیتی پرستیژ

    • امکانات رفاهی متعدد
    • پایداری و مانورپذیری
    • فضای جادار ردیف عقب
    • اولین کراس‌اور مونتاژی با 5 ستاره کیفی
    • فضای بزرگ صندوق عقب (780 لیتر)
    • بهبود موتور و گیربکس (نسبت به پرایم)
    • بهبود تجهیزات خودرو (نسبت به پرایم)
  • معایب دیگنیتی پرستیژ

    • تعلیق اسپرت
    • تک دیفرانسیل (نسبت به قیمت)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتوماتیک با حالت اسپرت
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 2.0 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 228 اسب‌بخار
  • گشتاور 355 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4760 میلی‌متر
  • عرض 1875 میلی‌متر
  • ارتفاع 1655 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2830 میلی‌متر
  • وزن 1800 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R20
  • چرخ عقب 245/45R20
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (استاندارد - اسپرت - اکو)
  • سایر ویژگی‌ها