مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس سال 1395 - 1399
سال
اواخر زمستان 1394 ایرانخودرو پیشفروش دانگفنگ H30 Cross را بهعنوان ارزانترین کراساورش آغاز کرد که با استقبال گسترده مشتریان همراه شد اما پس از تاخیر طولانی، نخستین سری آن در پاییز 1395 تحویل مشتریان شد. H30 درست مانند استپوی، یک هاچبک قدبلند است. این خودرو برپایه پلتفرم قدیمی یکی از محصولات سیتروئن ساخته شده و قدرتش را از پیشرانه ایرانیزه
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
تعلیق نرم
موتور TU5
فضای جادار کابین
امکاناتی بیشتر از استپوی
هماهنگی پیشرانه و جعبهدنده
اشتراک برخی قطعات فنی با خانواده پژو و رانا
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کیفیت ساخت کابین
مصرف 10 تا 13 لیتری در شهر
سیستم عامل ضعیف برای مولتی مدیا
رینگهای اورجینال نامرغوب (در برخی مدلها)
گیرکردن دنده در حالت P (در برخی مدلها)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1395 تا 1399مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر TU5حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
142 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
183 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفتطول
4351 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1528 میلیمترفاصله محوری
2610 میلیمتروزن
1230 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
205/50R16چرخ عقب
205/50R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی سفارشیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
6.5 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - MP3/MP4سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/6/11
بین h30cross و ساندرو کدوم رو پیشنهاد میدن دوستان؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/6/13
اصلا مقایسه منطقی نیستن این دو ماشین با اختلاف خیلی زیاد رنو ساندرو
0
0
127 1403/6/5
من ۶ سال هست اچ سی کراس را از صفر دستم بوده
ماشین خوب و کم خرجی هست و یکی از محاسن اینکه قطعاتش راحت گیر میاد و خیلی از قطعات با خانواده پژو مشترک هست.
تنها عیبی که میتونم از ماشین بگیریم مصرف سوختش در شهر بالا هست در حد ساندرو، و اینکه چون توربو شارژ نیست در سر بلایی هم کمی زور میزنه و قدرتش میاد پایین ولی آخر با زور و صدای موتور کم نمیاره و میره.
این هم بگم که این ماشین فقط بدنش چینی هست و چیز چینی دیگه نداره موتورش که tu5 هست گیربکس هم ژاپنی.
ماشین چینی خوب برلیانس، تیگو ۷ مدل قدیم، هایما
البته یه مشکلی که تمام این ماشین های توربو شارژ دارن اینکه بعد ۶۰ کیلومتر همشون خراب میشن چون با بنزین کشورمون سازگار نیستن و هزینه تعمیرش گرون هست و متاسفانه هر کسی هم نمیتونه درست کنه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/5/18
سلام دوستان وقتتون بخیر
راستش 600 تا ۶۵۰ میلیون سرمایه دارم می خوای یه ماشین چینی یا ایرانی بگیرم بنظرتون بهترین پیشنهاد چیه؟؟
پاسخ
1
1
0
Hossini123 1403/5/20
اگر صفر نمی خواین سورن - 207-دنا-شاهین - رانا ارتقا یافته میتونن گزینه های جذابی باشند ماشین های چینی هم برلیانس گزینه خوبیه
0
0
afsmoazez 1403/3/9
ضمنا بعد از من ، برادرم و دونفر از تا از دوستان که در نظر داشتن ماشینهاشونو کمی ارتقا بدن و تبدیل به احسن بکنن و نسبت به من اطمینان واعتماد داشتن ومیدونستن که قبل از خرید این ماشین تحقیقات کاملی در موردش کردم ، همگی اچ سی کراس خریدن و خداروشکر در این 7-8 ماه کاملا راضی هستن . بنظرم در بازه قیمتی خودش ماشین کاملیه و از خریدش پشیمون نمیشین.
پاسخ
0
0
0
afsmoazez 1403/3/9
سلام . با احترام به نظرات همگی بزرگواران ، من قبل از خرید اچ سی کراس از دارندگانش نظرسنجی کردم، 5 نفر از اطرافیانم این ماشین رو به عنوان ماشین دوم ویا اول داشتن . همگی شون راضی بودن. من هم یه مدل 98 خیلی کم کار و تمیز رو در پاییز سال 1402 خریدم.به چند دلیل که مینوسیم ، ماشین موجهی است:
1- تیراژ تولیدش نسبتا بالاست و علاوه براون بعلت یکسان بودن موتورش با خیلی از تولیدات دیگر ایران خودرو ، قطعاتش به وفور و با قیمت نسبتا مناسب پیدا میشه
2- تعمیرکاران زیاد و در دسترسی داره
3-فضای داخل کابین بسیار بزرگه وجا پای مناسب هم در جلو وهم در عقب خودرو وجود داره
واز این بابت نسبت به 206 و 207 خیلی راحت تره ، مخصوصا برای سفر
4- گیربکسش از تولیدات کارخانه آیسین است و علاوه بر داشتن هماهنگی بسیار مناسب با موتور خودرو ، بموقع فوروارد و یا معکوس میده . ضمنا هزینه نگهداریش وکیفیتش نسبت به گیربکس اتومات 206 و207 مناسبتره
5- آپشنهای خوبی داره (سانروف، نویگیشن ،دوربین عقب ، 4عدد ایربگ ،کولر دیجیتال ،ایزوفیکس صندلی گودک ) ضمنا قابلیت نصب برخی آپشنها مثل کروز کنترل به سادگی روش ممکنه
6-صندوق عقبش نسبیت به یه ماشین هاچبک ؛ بزرگ وقابل قبوله
7- بدنه اش وستونها ودرهاش(که تو درها لوله های فولادی محافظ تصادف داره) نسبت به بسیار از تولیدات دیگر ایران خودرو مستحکمتره وورقهای بکار رفته ضخیم تر ازپژو پارس (پرشیا) ا ست
درکل ماشینیه که میپسندین مخصوصا که بعلت فراوانی وتیراز بالا همه چیزشو راحت وبا قیمت معقولتر از سایر ماشینهای چینی وارداتی ؛ میشه پیدا کرد که این بنظرمن مزیت خیلی بزرگیه
پاسخ
0
0
0