بررسی مشخصات دانگ فنگ H30 کراس
بررسی مشخصات دانگ فنگ H30 کراس
بررسی مشخصات دانگ فنگ H30 کراس

اواخر زمستان 1394 ایران‌خودرو پیش‌فروش دانگ‌فنگ H30 Cross را به‌عنوان ارزان‌ترین کراس‌اورش آغاز کرد که با استقبال گسترده مشتریان همراه شد اما پس از تاخیر طولانی، نخستین سری آن در پاییز 1395 تحویل مشتریان شد. H30 درست مانند استپ‌وی، یک هاچ‌بک قدبلند است. این خودرو برپایه پلتفرم قدیمی یکی از محصولات سیتروئن ساخته شده و قدرتش را از پیشرانه ایرانیزه‌ شده 206 تیپ5 می‌گیرد. خوشبختانه مشکلات کیفی اولیه این خودرو (نظیر خاموش شدن ناگهانی پیشرانه) به‌تدریج توسط ایران‌خودرو حل ‌و فصل شد و این روزها نیز تقاضای بالایی برای خریداری H30 وجود دارد. از پاییز 97، رینگ آلومینیومی از تجهیزات استاندارد H30 حذف شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای دانگ فنگ H30 کراس

    • تعلیق نرم
    • موتور TU5
    • فضای جادار کابین
    • امکاناتی بیشتر از استپ‌وی
    • هماهنگی پیشرانه و جعبه‌دنده
    • اشتراک برخی قطعات فنی با خانواده پژو و رانا
  • معایب دانگ فنگ H30 کراس

    • فرمان‌پذیری
    • کیفیت ساخت کابین
    • مصرف 10 تا 13 لیتری در شهر
    • سیستم عامل ضعیف برای مولتی مدیا
    • رینگ‌های اورجینال نامرغوب (در برخی مدل‌ها)
    • گیرکردن دنده در حالت P (در برخی مدل‌ها)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1395 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 183 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4351 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1528 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1230 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی سفارشی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
289 دیدگاه

tajik.3d@gmail.com(1570 روز پیش)

همچنان با قیمت گرانش هم هنوز بی رقیب هست. با این امکانات اصلا خودرویی در بازار ایران وجود ندارد. نزدیک خودرو به اچ سی حداقل 10 میلیون تومان گران تر است، اما در هنگام استفاده متوجه میشید که اچ سی 10 میلیون حداقل از رقبا بیشتر می ارزد. از خریدش پشیمون نمیشید. من 2 سال هست دارم، بسیار بسیار راضی هستم. عرض میکنم با توجه به قیمتش واقعا عالیه .

leilatavana995@gmail.com (1569 روز پیش)

سلام شما مصرف كننده هستيد ؟من ميخام بخرم بين ٢٠٧اتومات و اچ سي مردد موندم. شما در مورد مقايسه اين دو ماشين تحقيقي كردين كه بمنم بگين

مرتضی هستم! (1569 روز پیش)

مصطفی جان اردات✋ تویه این مدت ، مشکل کیفی براتون پیش نیومده؟ چیزی تغییری نکرده؟ اینکه بعضیا میگن H30 واسه دو سال جواب میده، درسته بنظرتون؟

Raaaaaadin (98 روز پیش)

ببخشین من بین ولستر و اچ سی موندم میشه نظرتون رو بگین؟

Nik(99 روز پیش)

سلام من این ماشین رو از سال 97 دارم در کل خواسته باشم نظرمو بگم و بدون جبهه گیری باشه هم نقاط قوت هم ضعف رو میگم ماشین فضای جادار و راحتی داره صتدلی های عقب برعکس ماشین های ایرانی جای پای بیشتری داره، ماشین نرمی هست، امکانات نسبت به هم رده های خودش بیشتره، تو برف لیز نمیخوره، ترمز خوبی داره، تو 70 هزارتا فقط روغن و فیلتر و مصرفی عوض کردم، امسال شهرمون دودفعه سیل اومد که تیوولی و ماشین های خارجی خاموش کرده بودن ولی با اینکه آب تا زیر آینه اومده بود نه خاموش کرد نه آب داخل کابین اومد، شمال و گردنه و ده و .... رفتم رانندگی باهاش خسته کننده نیست، مصرف سوختش تو شهر و سربالایی زیاد میشه، واسه سبقت تو جاده یکم تاخیر تو شتاب گیری داره (نسبت به ماشین های دنده ای)، توی پیچ یکم ته ماشین تاب میخوره بخصوص تو سرعت بالا، در کل اگه ارزش خرید خواسته باشم از 100 نمره بدم 80 میدم و ماشین بسیار خوبی واسه من بوده راجب فروشش ماشین هم بگم که خیلی زود فروش میره قطعات هم من تاحالا ایرانی استفاده نکردم که بگم آره خدمات پس از فروشش خوبه یا نه یا اینکه قطعات پیدا میشه یا نه یچیز راجب رانندگی با این ماشین بگم که قلق خاص خودش رو داره مثلا واسه سربالایی باید بذارید روی حالت O/D و برای برف و بارون روی حالت برفی حالت اسپورت رو توصیه نمیکنم چون واقعا سوخت ماشین رو زیاد میکنه L هم که دنده سنگینه

Danial19(319 روز پیش)

دوستان من h30 مدل 97 خریدم ۴۰ هزارتا کارکرد. دیدم پشت ماشین تو سرعت بالای ۶۰ تا صدا زوزه میده، بردم نمایندگی گفت کیلومترش رو آوردن پایین ۹۵ هزار تا کارکرد ماشینه. همه چی ماشین در حد ۵۰ هزارتا هست از داخل کابین تا دیسک ترمز و چندتا مشکل مثل همین صدا رو داره که فکر کنم اکسل عقبش باشه و تعویضش ۱۵ میلیونی توی خرج بندازه. الان موندم شکایت کنم ماشین رو پس بدم به فروشنده، یا ازش قرامت بگیرم و نگهش دارم. شما بودین چیکار می‌کردین؟

09227305503 (302 روز پیش)

من بودم شکایت میکردم براش. یکم وقت گیره ولی میارزه!

Hjjjjjjj (292 روز پیش)

دوست عزیز کیلومتر ۹۵ هزار اصلا زیاد نیست اگه بخواد ماشین به مشکل بخوره

hossein11845 (224 روز پیش)

همکارم داره نشستم داخلش توجاده کفی خوبه ولی اگه یکم شیب بشه واویلا . راه نمیره که بماندصدای موتور موقع گاز دادن بیچارت میکنه

ooo (145 روز پیش)

فقط شکایت

SAYYED (108 روز پیش)

اصلا اچسی کراس رو باید مدل ۹۵ بگیری چون کمتر قطعاتش رو بر داشتن مثلا مدل ۹۷ هرچی سوار میشدم سرعت به ۱۰۰ تا میرسید لرزش فرمان می‌گرفت اما سوار مدل ۹۵ که شدم نه تنها لرزش فرمان رو سرعت ۱۰۰ تا نداشت بلکه تا سرعت ۱۸۳ تا رو هم لرزش نداشت فکر نکنم دیگه شکایت فایده داشته باشه چون فروشنده می‌تونه دلیلای مختلفی بیاره مثلا ممکنه بهت بگه چرا همون موقع نیاوری رفتی ماشین رو خراب کردی بعد میای میگی من خراب بهت دادم ؟ واسه همین فکر نکنم بتونی حقتو پس بگیری

ahmadddd (100 روز پیش)

این صدای زوزه مال اکسل نیست. من هم داشتم ، درب عقبش ، قسمت پلاستیکش یه خرده شل شده و باید صداگیری کنین. به اکسل دست نزنین، مشکلی نداره.

ahmadddd (100 روز پیش)

با سلام. بنده همینطوری داشتم قیمت ماشینها رو توی باما میدیدم، یه نگاهی به قیمت H30 انداختم، چون الان 3 ساله این ماشینو دارم و چون ماشینو از دوستم گرفتم و اون هم یه سال داشت میدونم شرایطش چطور بود. مزایا و معایب این ماشین بعد از چند سال، 110 هزار کیلومتر رانندگی به ترتیب زیره: 1- نقطه قوت اصلی این ماشین گیربکس فوق العاده اونه. هم اوردرایو داره و هم حالتهای برفی و اسپرت. برای سربالایی های شدید هم L1 و L2 که در هیچ جایی آدم اذیت نمیشه. حتی در ییلاقهایی که باهاش رفتم. در جاده برفی هراز (چون ماهی دو بار شمال میرم) همه ماشینها سر میخوردن ولی من در حالت برفی بدون سر خوردن و با لاستیک ایرانی هم رانندگی با این به من اعتماد به نفس می داد. 2- جاداری و فضای داخل کابین. صندلی عقبش تاشو هست و با این کار بچه ام اون تو مثل خونه راحته و با اون آدم فکر میکنه یه شبه کمپر داره سوار میشه. 3- آپشن: تمام آپشن های ضروری رو داره: اتومات، سانروف، مانیتور و مالتی مدیای خوب، 4 ایربگ که تو هیچ ماشین ایرانی اینو نداریم، کولر و بخاری خیلی خوب، بخار گیر آینه و شیشه های خیلی خوب و ... 4- مصرف پایین موتور که در ترافیک نیایش ماکزیمم 9 درصده و تو جاده هراز یا فیروز کوه در جاهایی که سربالایی یا پایینی نداره به 5/5 میرسه و در سرپایینی ها تا 3/5 درصد در 100 کیلومتر آخر هم رسیده(تاکید در 100 کیلومتر آخر سر پایینی) 5- قطعات مشترک با 206 و رانا که میتونی قطعات ارزونتر از سایر ماشینهای چینی بخری 6- کیفیت رنگ عالی که با اینکه نه در خونه و نه محل کارم پارکینگ ندارم ، هنوز با یه کارواش ساده در خونه هم ماشین نو به نظر میرسه(پیشنهاد میکنم مشکی یا جگری بخرین چون با شستشو خیلی جالب میشه) معایب: 1- موتورش با اینکه کم مصرفه ولی ایکلش یه خورده قویتر بود، مثل EF7 . شتابش از این هم بیشتر میشد. 2- چون قطعاتش ایرانی شده الان دیگه باید گفت دیگه قطعات چینی نیست و زودتر خراب میشه. واقعا کیفیت قطعات چینی خیلی بهتر از ایرانیه. 3- ضعیف بودن سیستم تعلیق، به خاطر اینکه در این زمینه با 206 نقطه اشتراک زیادی داره. 4- در سرمای زمستون اکثرا چراغ چک اون روشن میشه که اون هم به خاطر TU5 بودن موتورهف ولی در هر صورت نقطه ضعفشه. که شمعهاش رو زود به زود باید عوض کنی(طبق گفته مکانیک و کارشناس ایرانخودرو) در کل به گفته یکی از صاحبان نمایندگی ایران خودرو که از آشناهای خانوادگی منه، اگه این ماشین توقف تولید نمیشد فروش دنا اتومات و تارا زیر سوال می رفت (به خاطر گیربکس خوب اچ سی). چه برسه به سایر ماشینهای چینی با این رنج قیمت. مطمئنا چند سال دیگه هر کی این ماشینو داره حاضر به تعویضش نیست مثل من. به نظرم مثل هیوندای آوانته و ورنا میشه که کسی حاضر به فروش اونها نیست. این رو هم در نظر بگیرین با توجه به اینکه قیمت اچ سی مدل 98 (صفر کیلومترش 500 تا 520 تومنه با توجه به رنگش) و دنا پلاس اتومات مدل امسال 500 تومنه و این میتونه کیفیتش رو نشون بده. امیدوارم مفید باشه مطالبی رو که گفتم.

OPTIMAA(101 روز پیش)

من اچ سی کراس مدل 96 دارم، همزمان هم کمری هیبرید، هیوندایی توسان و کیا سراتو را نیز برای رانندگی در اختیار داشتم، هرچنداینها با هم قابل قیاس نیستند اما اچ سی کراس در حد خودش ماشین خیلی خوبیه، من که جایی کم نیاوردم، شمال، جنوب، مشهد، با ظرفیت تکمیل، در حد خودش راضی کننده است.

mohmadi(125 روز پیش)

سلام خواستم یه توضیحی راجب اچ سی بگم اونایی ک قصد خرید دارن حرفام تعصبی نیست چون امسال این ماشینو دارم ممکنه دوسال دیگه نداشته باشم . ماشینی نرم ،هماهنگی جعبه دنده عالی ،تعلیق فوق العاده اتاق بی سروصدا و جادار و اپشنایی خیلی بهتر از ماشین های هم رده... این ماشین اگه تولید میشد تا الان دیگه کسی نگاه به ام وی ام یا ساندرو ،۲۰۷اتومات،دنا پلاس نمیکرد... خب ،موتور این ماشین tu5هست نیاز به تعریف من نیست...گیربکس ایسین ژاپن چهار دنده اتوماتیک اور درایو هست دقت کنید اور درایو سه حالت رانندگی داره اسپورت،برفی،وod ... نکته :راجب کسایی که میگن تو سربالایی راه نمیره ...ببین عزیز روغن گیربکس این ماشین باید رو ۵۵هزارتا عوض کنی و فقط وفقط روغن ایسین ژاپن اصل بریزی که اگه گیر اوردی لیتری ۲۹۰هزارتومان جدا از هزینه تعویض قیمت داره و اگه پیدا نکردی بهران mvبریزین ظرفش زرد رنگ هسته شمع سوزنی خوب بذار تا بهت بگه تو سربالایی چجوری راه میره روغن گیرکس دوهزاری میریزی انتظار داری مثل یه ماشین افرود بالا بره ماشالله توقع بعضی ها نسبت به پولی ک دادن خیلی بالا هسته ...بیشتر لوازمش با رانا یا پارس tu5همذخوانی داره خلاصه که ما راضی هستیم اونایی ام که میگن ماشین ما خوب در نیومد بالاخره از میان ۱۰۰تا ماشین ۲تا مشکل دار در میاد به قول قدیمی ها لشکر بی مرگ نمیشه ...امیدوارم حرفام به دردتون بخوره ...یا علی

SAYYED (108 روز پیش)

سلام کاملا باهات موافقم بعضیا به ماشین خوب نمی‌رسند تازه انتظار دارند واسشون عالی کار کنه

SAYYED (108 روز پیش)

کاملآ باهات موافقم

mamarezaD(117 روز پیش)

سلام دوستان بین اچ سی کراس و جک j5 اتومات کدوم پیشنهاد میدین؟ تا ۴۰۰ میلیون اگر ماشین دیگه ای هم مدنظرتون هست لطفا راهنمایی کنید تشکر

SAYYED (108 روز پیش)

سلام اچسی کراس خودروی بهتری هستش بین این دو خودرو شک نکن اچ سی بهتره باورت میشه جک اس ۵ موتور ۲۰۰۰ تو سربالایی جلو اچسی کراس کم میاره !!؟ بعدم یه بار داخل دیوار دیدم یه بنده خدایی نوشته بود جک جی ۵ معاوضه با اچسی کراس ولی قیمت هم براش زده بود جک جی ۵ زیاد خوب در نیومده

Tycjg(577 روز پیش)

دوستان میشه بگن که این ماشین از لحاظ کمک چطوره؟؟چون تو نوشته خیلی کمه ومن میترسم سابیده بشه یا خیلی سفت باشه و بکوبه میشه بگین مرسی

23Farshad (324 روز پیش)

خوبه راضی کنندس

r.ali.r (290 روز پیش)

خیلی نرمه واقعا قابل مقایسه با برلیانس و x22 و خودروهای داخلی نیست

Mohammad1389 (239 روز پیش)

فوق‌العاده

Moein313 (115 روز پیش)

خیلی نرم تر از ماشین های هم رده هستش

Rezzaa(134 روز پیش)

من برلیانس داشتم ، ۲۰۶ داشتم ، پژو پارس داشتم ، ساندرو هم داشتم ولی هیچ کدومش به نرمی اچ سی کراس نبوده ، هم گیربکس آیسین ژاپن داره که خیلی نرم و هوشمنده اصلا تقه نداره ، کوبش اصلا نداره ، مصرف سوختش هم متعادله ، لوازمش فراوونه ، فوق العاده خوبه تو رنج قیمت خودش واقعا راضیم تو این یکسال،

Milad56891(143 روز پیش)

سلام. لطفا راهنماییم کنید که بین 207 دنده پانوراما و h30 کراس کدومشو بخرم بهتره؟

Rezzaa (134 روز پیش)

صد در صد اچ سی کراس بهتره ،هم تعلیق نرمی داره ، به هیچ وجه کوبش نداره ، زیباتره ، گیربکسش هم از ۲۰۷ هوشمندتره و بهتره

Rezzaa (134 روز پیش)

ضمنا اچ سی کراس جادارتر از ۲۰۷ هستش

PARHAMRP(234 روز پیش)

سلام خسته نباشید . لطفا بدون تعصب بگید اچ ۳۰ یا ام وی ام x22

Rezzaa (210 روز پیش)

سلام ، صد در صد مطمئن باش اچ سی کراس بهتره ، هم موتور قوی تری داره ،هم جادارتره ،

Rezzaa (175 روز پیش)

مطمئن باش اچ سی کراس خیلی بهتر از x22 هست ، به خاطر اینکه موتورش تیوفایو هست ، قطعاتش ارزون تر و فراوونه ، کوبش نداره ، جادارتره ، قدرت موتور و شتابش بیشتره

ooo (145 روز پیش)

بدون تعصب بگم لیفان x۶۰ یا x۵۰ بهتره بستگی به پولت داره کدوم گزینه بخری زیاد باشه ۶۰ کمتر باشه ۵۰

Show More