• مشخصات فنی 5
  • مشخصات فنی 5
  • مشخصات فنی 5

مشخصات فنی دی اس 5 سال 2015 - 2018

13 دیدگاه
سال
دی‌اس زیر مجموعه پرمیوم و لوکس از گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) است که از سال 2009 فعالیت خود را در زمینه ساخت محصولاتی متفاوت و لوکس‌تر از خودروهای متداول «پژوسیتروئن» آغاز کرده است. اما پیشینه ورود این برند به بازار ایران به زمستان 1394 باز می‌گردد و از این رو می‌توان گفت که DS در ایران هنوز برندی نوپا
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
فضای کابین
امکانات رفاهی
پیشرانه قدرتمند

نقاط ضعف

واردات محدود
حساسیت پیشرانه به بنزین بی‌کیفیت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2015 تا 2018

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات با دوحالت اسپرت و برفی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ THP

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

160 اسب‌بخار

گشتاور

240 نیوتن‌متر

شتاب

9.9 ثانیه

سرعت

202 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

هاچ بک جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4530 میلی‌متر

عرض

1871 میلی‌متر

ارتفاع

1520 میلی‌متر

فاصله محوری

2727 میلی‌متر

وزن

1540 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

235/45R18

چرخ عقب

235/45R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - AUX - DS Connect

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

راننده

روکش صندلی

چرم بژ - قهوه‌ای یا چرم مشکی یا چرم قرمز

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
vahidshabai 1401/2/20
من سه ساله دارم و همه لوازمش تو نمایندگی آجودانیه موجوده قیمت هر بار سرویس دوره ای و لوازمش هم در حد همون خودروهای کره ایه و اصلا گرونتر نیست با اونکه یک خودرو لوکس به حساب میاد
پاسخ
1
0
1
محسن 1403/1/23
دوست عزیز بنزینش رو چیکار میکنی؟ همیشه سوپر میزنی؟
0
0
vahidshabai 1401/2/20
تو اروپا دی اس یک خودرو لوکس حساب میشه و با بنز و لکسوس باید مقایسش کرد نه با خودروهای کره ای
پاسخ
0
0
4
محدرضا 1398/5/22
من از سال 2015 دی اس 5 دارم و خیلی راضی هستم مخصوصا هنگام رانندگی در جاده های پر پیچ و خم . اصلا کم نمیاره فوق العاده هست . قبلش بی ام و x3 داشتم به نظرم لذت رانندگی با دی اس حتی از بی ام و هم بیشتره . تنها ایرادش خشکی کمکهاش هست که کوچکترین دست انداز در جاده ها رو حس میکنی ولی با این حال راضی هستم. الان 45000کیلومتر راه رفته و هیچ هزینه ای به غیر از روغن و بنزین برام نداشته .
پاسخ
0
3
8
سیاوش اسدی 1398/4/12
ماشین فوق العاده لوکس و خاصیه. از لحاظ سطح امکانات و زیبایی کابین و اتاق نظیر نداره. اصلا با کره ای ها قابل مقایسه نیست و یه سرو گردن بالاتره. البته خرید و فروشش هم خیلی ساده نیست. اوج یک سدان استیشن لاکچری با ابعاد تقریبا متوسطه. موتور و گیربکسشم با پژو ۲۰۰۸ یکیه، هرچند خیلی عالی و هماهنگه ولی چون ۳۰۰ کیلو سنگین تره مثل ۲۰۰۸ پرشتاب و برو نیست.
پاسخ
0
0
9
امیرحسین حسینی 1398/3/24
سلام safarf بستگی به استفادتون داره. سوناتا نرم تر، جادارتر (مخصوصا صندلی های عقب)، راحت تر و در یک کلام خانوادگی تره سردکن صندلی های جلو و سیستم صوتی اینفینتی و پرده عقب برقی را نسبت به دی اس اضافه تر داره. دی اس ۵ اسپرت تر، خشن تر، خوش ساخت تر ( با کیفیت تر)، کم مصرف تر، از دید من زیبا تر و هداپ دیسپلی و عیب یاب و صندلی سه تیکه و ماساژور راننده را اضافه دارد. ضمنا دی اس را فقط باید در نمایندگی سرویس کنید (مجتمع خودرویی البرز در آجوادانیه)
پاسخ
1
0
6
Aboulfazl 1401/1/30
سقف پانورامیک 3 تیکه هم دار که صندلی عقب برای خودش راننده برای خودش و سرنشسن جلو هم برای خودش میتونه پرده رو باز و بسته کنه
0
3