دی‌اس زیر مجموعه پرمیوم و لوکس از گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) است که از سال 2009 فعالیت خود را در زمینه ساخت محصولاتی متفاوت و لوکس‌تر از خودروهای متداول «پژوسیتروئن» آغاز کرده است. اما پیشینه ورود این برند به بازار ایران به زمستان 1394 باز می‌گردد و از این رو می‌توان گفت که DS در ایران هنوز برندی نوپا و کمتر شناخته شده است. یکی از شاخص‌ترین محصولات این گروه، دی‌اس5 نام دارد که متولد 2011 است و تا قبل از 2015 تحت برند سیتروئن و بعد از آن تاریخ نیز به‌عنوان محصولی از خانواده DS به بازار معرفی شد. پیشرانه 1.6 لیتری توربو این مدل، که ماحصل همکاری مشترک پژوسیتروئن و ب‌ام‌و محسوب می‌شود، شاخص‌ترین نکته فنی این خودروست. اما تاکید خالقان DS فارغ از مباحث فنی، به احساس متفاوت این خودرو در زمینه تجمل‌گرایی مربوط می‌شود؛ نکته‌ای که شاید در بازار کشورمان، کمتر به چشم بیاید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • فضای کابین
    • امکانات رفاهی
    • پیشرانه قدرتمند
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • حساسیت پیشرانه به بنزین بی‌کیفیت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2015 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با دوحالت اسپرت و برفی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ THP
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 160 اسب‌بخار
  • گشتاور 240 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.9 ثانیه
  • سرعت 202 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4530 میلی‌متر
  • عرض 1871 میلی‌متر
  • ارتفاع 1520 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2727 میلی‌متر
  • وزن 1540 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 235/45R18
  • چرخ عقب 235/45R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

8 دیدگاه

محدرضا(716 روز پیش)

من از سال 2015 دی اس 5 دارم و خیلی راضی هستم مخصوصا هنگام رانندگی در جاده های پر پیچ و خم . اصلا کم نمیاره فوق العاده هست . قبلش بی ام و x3 داشتم به نظرم لذت رانندگی با دی اس حتی از بی ام و هم بیشتره . تنها ایرادش خشکی کمکهاش هست که کوچکترین دست انداز در جاده ها رو حس میکنی ولی با این حال راضی هستم. الان 45000کیلومتر راه رفته و هیچ هزینه ای به غیر از روغن و بنزین برام نداشته .

سیاوش اسدی(756 روز پیش)

ماشین فوق العاده لوکس و خاصیه. از لحاظ سطح امکانات و زیبایی کابین و اتاق نظیر نداره. اصلا با کره ای ها قابل مقایسه نیست و یه سرو گردن بالاتره. البته خرید و فروشش هم خیلی ساده نیست. اوج یک سدان استیشن لاکچری با ابعاد تقریبا متوسطه. موتور و گیربکسشم با پژو ۲۰۰۸ یکیه، هرچند خیلی عالی و هماهنگه ولی چون ۳۰۰ کیلو سنگین تره مثل ۲۰۰۸ پرشتاب و برو نیست.

امیرحسین حسینی(775 روز پیش)

سلام safarf بستگی به استفادتون داره. سوناتا نرم تر، جادارتر (مخصوصا صندلی های عقب)، راحت تر و در یک کلام خانوادگی تره سردکن صندلی های جلو و سیستم صوتی اینفینتی و پرده عقب برقی را نسبت به دی اس اضافه تر داره. دی اس ۵ اسپرت تر، خشن تر، خوش ساخت تر ( با کیفیت تر)، کم مصرف تر، از دید من زیبا تر و هداپ دیسپلی و عیب یاب و صندلی سه تیکه و ماساژور راننده را اضافه دارد. ضمنا دی اس را فقط باید در نمایندگی سرویس کنید (مجتمع خودرویی البرز در آجوادانیه)

تورنتو(781 روز پیش)

فوق العادس نمیدونم مردم تاکی میخوان به امثال کره ای ها مثل سانتافه بگن لوکس

امیرحسین حسینی(979 روز پیش)

۲ سال هست که دارم. قبلش هیوندای سوناتا ال اف داشتم و مدتی همزمان با دی اس ۵ رنو کولیوس جدید داشتم. از هر دو به مراتب بهتره مخصوصا از لحاظ کیفیت ساخت که باعث میشه در طولانی مدت ماندگاری بیشتری داشته باشه.

safarf (784 روز پیش)

سلام.من بین سوناتا ال اف و دی اس 5 موندم کدوم رو انتخاب کنم.البته قابل مقایسه نیستن.ولی بین این دو تا گزینه سردرگمم.ال اف بازار خیلی خوبی داره و دی اس بازار خیلی بدی.شما کدوم رو انتخاب میکنین در حال حاضر؟

[email protected](948 روز پیش)

نمیدونم بازار این مملکت بر چه حسابیه اما یکی از بهترین handling هارو داره و کیفیت داخلش هم از x3 بالا تره هم از بنز e بقیه که بماند . واقعا اگر مردم می دانستند این چیه واقعا اصلا نمی فروختنش

امیرحسین حسینی (937 روز پیش)

کاملا موافقم...