بررسی مشخصات دی اس 5LS
بررسی مشخصات دی اس 5LS
بررسی مشخصات دی اس 5LS

اگر به‌دنبال توصیفی برای دی‌اس 5LS هستید باید گفت: «خودرویی لوکس اما برای آسیا». سال 2014 «پژو-سیتروئن» عرضه این سدان فرانسوی را ابتدا در بازار چین آغاز کرد. در اواخر سال 1395 نیز این فرانسوی به‌عنوان سومین محصول دی‌اس برای ایران، به بازار کشورمان معرفی شد. با اینکه 5LS محصول نسبتاً لوکسی در کلاس سدان‌های متوسط است اما فارغ از هیاهوی تبلیغاتی‌اش، باید اندکی به کیفیت ساختش خرده گرفت چراکه هنوز از پاسات فاصله محسوسی دارد. به‌غیر از کیفیت، شاید نتوان تفاوت خاص دیگری میان این فرانسوی با سایر رقیبانش در ایران پیدا کرد به‌خصوص در مقایسه با محصول خوش‌فروشی مانند تلیسمان؛ خودرویی که هم مشخصات فنی بهتری دارد و هم چندین آپشن بیشتر از 5LS را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای دی اس 5LS

    • کیفیت ساخت بالا
    • فضای کابین
    • امکانات رفاهی
  • معایب دی اس 5LS

    • واردات بسیار محدود
    • بازار ضعیف‌تر از رقبای اروپایی
    • حساسیت پیشرانه به بنزین بی‌کیفیت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با دوحالت اسپرت و برفی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ THP
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 165 اسب‌بخار
  • گشتاور 240 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 212 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4702 میلی‌متر
  • عرض 1840 میلی‌متر
  • ارتفاع 1510 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2715 میلی‌متر
  • وزن 1475 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/50R17
  • چرخ عقب 225/50R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
12 دیدگاه

RA1142

عالی ،،با شتاب خیلی خوب،کیفیت خوب،راحتی و زیبایی،

Reza3963

من از نظر ظاهری خیلی به دلم نشسته و میخام که یدونه بخرم.ولی میترسم بعدا کسی دیگه نخره و رو دستم بمونه.دو سال که بگذره همه ماشینا دلمو میزنه.لطفا نظر بدین یه کم دل و جرات بهم بدین که بخرم.البته از نظر فنی هیچ اطلاعی ندارم ولی قیافشو دوست داشتم.اگه کسی واقعا تجربه این ماشینو داره تحربشو بهم بگه.ممنون

حسین خانی

بسيار خودرو خوبيه و به نسبت امكانات و كيفيتش بسيار ارزونه

حسین خانی

از لحاظ فني (موتور، گيربكس و تجهيزات ) بسيار عالي و هندلينگ بسيار راحتي دارد و داراي خدمات پس از فروش خوبي مي باشد.اصلا نگران اصالت و كيفيت اين خودرو نباشيد ولي بازار فروش دست دوم آن مثل بنز و بي ام و نيست ولي به نسبت قيمت بسيار مناسب است.

2Mehdi1

سلام.من انواع ماشین،ازپراید،بنز،بی ام و،زانتیاو.....داشتم وسوارشدم ولی این خودروراحدود۳ساله دارم دلم نمیادعوض کنم

امیرمحمد بهمنی

خیلی ماشین خوبیه ولی تنها ایرادی که داره اینه که خیلی گرونه. این خودرو رو باید با سیتروئن C5 مقایسه کرد ولی قیمتش دوبرابر سیتروئن C5 است.

حسین خانی

این ماشین با توجه به کیفیت خیلی خوب خود می بایست قیمت خیلی بالاتری داشته باشد که بنظرم پایین بودن قیمتش بدلیل واردات محدود و پیدا نکردن جایگاه خود در بازار است .

امیرمحمد بهمنی

کیفیتش برابر سیتروئن C5 ولی داخلش خیلی زشته. مخصوصا فرمانش

_امیرعلی

با چند نفر از مالکان صحبت کردم به شدت از کیفیت و خدمات خودرو راضی هستن. طراحی و ظاهر خودرو هم فوق العاده است.

سیاوش محسنی

فوق العاده لوکس، با کیفیت و تشریفاتی، طراحی بسیار زیبا و موتور و گیربکس بسیار هوشمند و هماهنگی داره.

سیاوش اسدی

موتور و گیربکس مشترک با پژو ۲۰۰۸

www.mfty6065@gmail.com

بسیار نرم و عالی

Show More