• مشخصات فنی subam4
  • مشخصات فنی subam4
  • مشخصات فنی subam4
  • مشخصات فنی subam4
  • مشخصات فنی subam4
  • مشخصات فنی subam4

مشخصات فنی فردا سوبا M4 سال 1402 - 1404

119 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
ون سایز متوسط سوبا M4، نه تنها اولین محصول لوکس شرکت خودروسازی فردا موتورز است بلکه در بازار ون‌های ایران نیز نخستین خودرویی بود که با امکانات کامل رفاهی و سطح بالایی از تجهیزات ایمنی، به تولید رسیده است. به همین دلیل نیز شرکت فرداموتور، پیشوند نام این خودرو را SUBA گذاشت تا از این به بعد، محصولات لوکسش را
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.4
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
4/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

تجهیزات ایمنی کامل
صندلی‌ها با چیدمان 2+2+3
سطح امکانات رفاهی
فضای جادار و بزرگ کابین
پیشرانه میتسوبیشی (4A95)
گیربکس DCT از نوع خیس (wet)

نقاط ضعف

عرضه محدود
خدمات پس از فروش
نداشتن تهویه دوگانه

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

7 دنده اتومات دوکلاچه

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4A95TD)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

195 اسب‌بخار

گشتاور

285 نیوتن‌متر

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

ون چندمنظوره

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4845 میلی‌متر

عرض

1889 میلی‌متر

ارتفاع

1711 میلی‌متر

فاصله محوری

2900 میلی‌متر

وزن

1715 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

215/55R18

چرخ عقب

215/55R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

هشداردهنده نقطه کور هنگام بازشدن درب

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی- چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی قابل تنظیم

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان 3 حالته

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر با 4 توییتر

مانیتور

10.25 اینچی لمسی

نویگیشن

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 10.25 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - دوربین ثبت وقایع

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

8

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب - تنظیم برقی تهویه در ردیف دوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

10 حالته برقی - قابلیت تنظیم پشت سری

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دوم - قابلیت تنظیم پشت سری

ویژگی صندلی عقب

تنظیم برقی - امکان حرکت عرضی با تنظیم دستی - زیرآرنجی تاشو - میز تاشو - صندلی ردیف سوم تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

ردیف اول - ردیف دوم

سردکن صندلی

ردیف اول - ردیف دوم

ماساژور صندلی

راننده

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای فردا سوبا M4 در بازار

هایما 7X 1.6 لیتر توربو

هایما 7X 1.6 لیتر توربو

مقایسه
فیدلیتی پرستیژ تیپ 2 هفت نفره

فیدلیتی پرستیژ تیپ 2 هفت نفره

مقایسه
دیدگاه کاربران
KAVIRDASHT 14 ساعت پیش
عزیزان آنتی سوبایی و عشق هایمایی همه چی کاملا مشخصه ، مقایسه های اشتباه و تبلیغات شما هیچ اثری نداره ، کیفیت برتر سوبا در رده ام پی وی و نسبت به رقیبش در همه موارد واضح هست . دانگ و فنگ همکار میتسوبیشی قطعا برند جهانی لوکس تر ی هست نسبت به هایما،اونم با این حجم تبلیغات ایران خودرو . سوبا ام ۴ قطعا گزینه ی بهتری هست نسبت به هایمای و ون ، خودتون رو اذیت نکنید .
پاسخ
0
0
0
KAVIRDASHT 14 ساعت پیش
در پاسخ اکانت (سامیار جان) که داره تبلیغ هایمای بی کیفیت هفت ایکس رو می‌کنه و سوبا رو میکوبه : سامیار جان معلومه نه ماشین شناسی و نه سوبا و نه هفت ایکس هم از نزدیک حتی ندیدی ، کسی مینی ون چند منظوره میخاد بخره فکره همه جاشو می‌کنه از ترافیک شهری تا بازار خاص و.....در ثانی هایما ۷ایکس هم بازار خوبی نداره و در حد کراس اور های هایما یا دانگ فنگ نیست بازارش، کلا همین دوتا مینی ون در کشور مونتاژ میشه ، که سوبا کیفیت بیشتری داره و واقعا ۷ نفره ست ، قیمتش هم بیشتره . الکی داری شلوغ می‌کنی و مزخرف میگی ، مسافرکشی با سوبا !!!!بازار هم خبر نداری ، انگشتر تو دست کجا بود ، داری تبلیغ هفت ایکس می‌کنی ، که مثلا بازار داره . کسی بخواد دو نیم تا سه و خورده ای هزینه کنه خودش تحقیق و تست می‌کنه و مو از ماست می‌کشه. شنیده های کذب و آنتی سوبای تو هم هیچ ارزشی نداره. همه چی مشخصه از موتور و فنی و گیربکس تا طراحی و سرعت و شتاب و کیفیت متریال و آپشن و ازهمه مهمتر ایمنی و ردیف سوم قابل استفاده سوبا ام ۴. دوستان سوبا ام ۴ در کلاس مینی ون برابر منابع موثق حقیقی از هایما کیفیت بیشتری داره ، حرفی نمی‌مونه.
پاسخ
0
0
0
KAVIRDASHT دیروز
دوستان عزیز مسلما سوبا ام ۴ هم از لحاظ موتوری و گیربکس و هم جنس متریال و آپشن از رقیب و هم کلاسی خودش هایما هفت ایکس با اختلاف برتره و یک مینی ون هفت نفره واقعیه چون ردیف سومش هم ایربگ داره و مثل ردیف اول و دوم هست نشیمنش : نقطه ضعف هایما که ردیف سومش کیفیت ردیف اصلی نداره و جای بار هست . 🎗️شتاب اولیه ، ثانویه و سرعت و ایمنی نسبت به هایما خیلی بهتر ، مصرف سوخت ۲ لیتر از هایما کمتر با ۸ تا ایربگ اصلی و جانبی . 🎗️موتور 4j اصل میتسوبیشی ، محصول دانگ فنگ با گیربکس DCT خیس آلمانی در برابر موتور ۴gتحت لیسانس و گیربکس at خشک چینی . 🎗️طراحی داخلی هم خیلی سرتر ، ۸۰۰ ت اختلاف قیمت واقعا ارزش خودشو داره ، اکه سوبا در ایران خودرو و سایپا مونتاژ میشد ، قیمتش حداقل ۴ ت بود. 🎗️نسبت به هایما فقط تهویه دوگانه نداره و خدمات پس از فروشش ضعیف تره ، هیچ ارزانی هم بی دلیل نیست اونم با این حجم تبلیغات ایران خودرو . در کلاس MPV هم فقط این دوتا هستند که از ۲۰۲۰ در چین تولید شدند و از ۴۰۲ هم در ایران مونتاژ، نباید انتظار بازار دست دوم کراس اوور و سدان روهم ازشون داشت . 🎗️توی دوتا گزینه ی ام پی وی هم مشخصه : کسی که فنی و کابین و ایمنی و سواری و عمر بهتر میخاد ، طبیعتاً باید هزینه بیشتری بکنه و سوبا ام ۴ بخره . ⛔اگه هم به فکر بازار و تبدیل و تنوع و سرمایه گذاری هستین قطعا و یقینا هیچکدام گزینه مناسبی نخواهند بود .
پاسخ
0
0
1
محمودایزدخواست 1404/9/16
باسلام در جواب دوستان یا اکانت های نا آشنا که سوبا ام ۴ رو از لحاظ موتوری ضعیف قید کردن یا مقایسه های بی اساس با سدان های قدیمی یا کراس اوور های قدیمی تر : فردا سوبا ام ۴ کلاس ام پی وی یا مینی ون چند منظوره لوکس ، تنها یک رقیب در کشور دارد بنام هایما ۷x که مقایسه ش رو بطور کلی در کامنت ماقبل عنوان نمودم.در خصوص موتوری و فنی و گیربکس، از معدود خودروهای چینی هست موتور یک و نیم توربو شارژ اصل میتسوبیشی دارد و نه تحت لیسانس یا کپی برداری : اصل میتسو بیشی ضمن اینکه حجم موتور سایر خودروهای چینی توربو شارژ و رقیب سوبا نیز همین میزان حجم دارد .در خصوص گیربکس ، سوبا ام ۴ دارای گیربکس dct آلمانی خیس و دوکلاچه میباشد که اتفاقا از مزایای این خودرو محسوب میشود و نه معایب ، تعجب میکنم عده ای نادان این گیربکس رو معیوب ذکر کردن.سوبا ام ۴ تنها خودروس واقعی ۷ نفره با ترکیب 2+2+3 هست یعنی کیفیت نشیمن و ایمنی ردیف سوم همانند 2 ردیف اصلی بوده و ایربگ ایمنی دارد ، شتاب اولیه سوبا 9 تا 11 ثانیه و سرعت 180 و مصرف 6.8ترکیبی ، که اینجا هم از هایمای هفت ایکس برتر می باشد ، ضمن اینکه کیفیت متریال آپشن ها ،بدنه ، صندلی ها و.... نسبت به هایما بهتر می باشد . فقط در قسمت تهویه خودکار و هوشمند ، هایما کمی قوی تر است . طراحی بیرونی شبیه هم . طراحی و دیزاین داخلی سوبا با اختلاف لوکس تر و فضای بهینه بیشتری دارد . سوبا از کمپانی دانگ و فنگ چین همکار با میتسوبیشی ، هایما از کمپانی فاو چین همکار با مزدا می باشد .قیمت روز سوبا خشک 3300 و هایما هفت ایکس 2500 این اختلاف تا دو هفته پیش 600 بود ماه گذشته 500 با این حجم تبلیغات ایران خودرو و مونتاژ گری قوی تر از فردا .تعداد آگهی های فروش این دو قلو ها هم مؤید و مصدق و روشن کنندهه.
پاسخ
1
0
3
KAVIRDASHT دیروز
√√√دقیقا درسته ، همه خودروهای جدید مونتاژ چینی یک ونیم یا یک و شش دهم توربو هستند .اصل های چینی غیر مونتاژی وارداتی( در ایران ) هم موتورشون نهایتا یک و هشت دهم توربو هست با یک دف جلو . گیربکس سوبا سه هیچ از گیربکس هایما 7xجلوتره ، DCT خیس دوکلاجه کجا : ATخشک تک با مبدل کجا «هم عمر DCT بیشتره هم کیفیت و تکنولوژی روز آلمانه نه تحت لیسانس قدیمی وفقط یه پله بالاتر از Cvt : علاوه بر عمر مفید روی شتاب ، سرعت هم تاثیر گذاشته موتور هم کاملا درسته پیشرانه 4 جی یک ونیم لیتری میتسوبیشی کجا ،پیشرانه تحت لیسانس هایما کجا اگه قرار بود این ماشین ها موتور ۳ لیتری هیبرید با ۲ تا توربو شارژ زاپاس و دو دف 4wd داشته باشن که قیمتشون ۲۵ ت بود بجای ۳ ت :بازار میاد از اصل کارها مثه موتور و آلیاژ بدنه و دف میزنه ، آپشن های چشم نواز می ریزه تو دست و پا .
0
1
محمودایزدخواست 1404/9/12
جوابNasheeeenas که این خودرو رو با هم کلاس خودش مقایسه کردن و خرید هایما 7xرو با توجه به قیمت پایین تر و خدمات پس از فروش بهتر ایران خودرو نسبت به فردا موتور ز ،معقولتر دونسته باید تصحیح کنم سوبا ام ۴ خودروی جدیدتری هست یعنی سال ۲۰۲۱ در چین به تولید انبوه رسیده در حالیکه ۷x در سال ۲۰۱۹(چین) از طرفی پیشرانه سوبا ،۴a95میتسوبیشی هست و گیربکس آلمانی تر داره(درحالیکه ۷x گیربکس خشک و پیشرانه مشترک با هایما۸s)سواری سوبا نرمتر و کیفیت متریال بهتر ، همچنین از لحاظ ایمنی ۸ایربگ در برابر ۶ تا ،مصرف سوخت سوبا کمتر و فضای کابین بیشتر، بعلاوه کیفیت نشیمن ردیف سوم هم مثل ردیف اول و دوم هست در سوبا ، خودروی نو هم اگه راننده و نگه دار ناشی نداشته باشه به نمایندگی قطعا نیاز پیدا نمیکنه .در این کلاس یعنی ام پی وی، اگر مصرف کننده واقعی هزینه ی بیشتری بتونه بکنه ، قطعا سوبا ام انتخاب بهتری هست نسبت به رقیبش.ولی بهرحال هر چقدر پول بدی همون قدر آش گیرت میاد که اینجا کاملا صدق میکنه.
پاسخ
1
0
3
KAVIRDASHT دیروز
$$مشخصا اختلاف قیمت ۸۰۰ م ت بین سوبای فردایی ناشناس و بد تبلیغ با هایمای ایران خودروی معروف و با قدمت و خوش تبلیغ مبین برتری کیفی و فنی سوبا ام ۴ نسبت به رقیب هایما یی ش هست .
0
1