بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5
بررسی مشخصات فردا SX5

خودروسازی فردا از زمستان 99، فروش دومین محصولش را با لوگوی اختصاصی فردا موتور (Farda) آغاز کرد. فردا SX5 در واقع همان دانگ‌فنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگ‌فنگ X5 فروخته می‌شود. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جست‌وجو کنیم، متوجه می‌شویم که دانگ‌فنگ، این خودرو را تحت برند Fengxing در بازار چین می‌فروشد؛ برندی که خودش زیرمجموعه جوینت‌ونچر DFLZ است. اگر یادتان باشد، فردا SX6 نیز دقیقا همین ماجرا را داشت. دانگ‌فنگ SX5 نخستین‌بار در سال 2013 به بازار چین رفت. طراحی نسل اول SX5 هم ویژگی ‌کراس‌اورها را داشت و هم شبیه ون‌ها بود؛ به همین دلیل آنرا در سگمنت MPVها یا خودروهای چندکاره، قرار داده بودند. نسل اول SX5 حدود سه سال روی خط تولید دانگ‌فنگ بود تا آنکه در 2016، نسل دومش به بازار آمد. در نسل دوم SX5، دانگ‌فنگ ترجیح داد که SX5، کراس‌اوری خالص باشد و نه ترکیبی از ون و کراس‌اور. به همین دلیل با اصلاح طراحی و ابعاد و اندازه‌های خودرو، نسل دوم SX5 را زیباتر و متناسب‌تر از قبل به بازار فرستاد. این نسل، همان خودرویی است که به خط تولید خودروسازی فردا آمد. فردا SX5 اندکی از فردا SX6 کوچک‌تر است. بنابراین باید آنرا در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) جای دهیم. دانگ‌فنگ از همان ابتدای معرفی SX5 به بازار چین، موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی با تکنولوژی MIVEC روی آن گذاشت. اندکی بعد نیز موتور 1.8 لیتری توربوشارژ ساخت خودش را روی آن نصب کرد. اما در نسل دوم SX5، دیگر خبری از موتور قدرتمند 1.8 لیتری توربو نبود. البته دانگ‌فنگ در 2019 برای آنکه جای خالی موتور توربوشارژ را پر کند، برای نخستین‌بار، موتور 1.5 لیتری توربو (با کد موتور 4A91T) را روی SX5 گذاشت. اما متاسفانه در کمال تعجب، خودروسازی فردا، همان موتور تنفس طبیعی میتسوبیشی را روی فردا SX5 گذاشته است. درحالیکه اکثر کراس‌اورهای کامپکت چینی حاضر در بازار ایران، از موتور توربوشارژ بهره می‌برند، جای سوال دارد که چرا فردا SX5 را باید با موتور تنفس طبیعی در ایران ببینیم؟ شاید همان سرنوشت تلخی که هایما S7 تنفس طبیعی (با موتور 2.0 لیتری) یا چری تیگو 5 تنفس طبیعی دچارش شدند، دیر یا زود، گریبان فردا SX5 را هم بگیرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای فردا SX5

    • طراحی فضای داخلی
    • کابین جادار و بزرگ
  • معایب فردا SX5

    • موتور تنفس طبیعی (نسبت به رقبا)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 6 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو 5 (4A92)
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 121 اسب‌بخار
  • گشتاور 151 نیوتن‌متر
  • شتاب 15.5 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4515 میلی‌متر
  • عرض 1812 میلی‌متر
  • ارتفاع 1725 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2720 میلی‌متر
  • وزن 1350 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R17
  • چرخ عقب 215/65R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اسپرت - برفی)
  • سایر ویژگی‌ها
159 دیدگاه

Amir789(77 روز پیش)

سلام من این ماشین رو برج ۸ تحویل گرفتم و اوایل قصد فروش داشتم ولی نگهداشتم و الان که دارم استفاده میکنم به نظرم واقعا ماشین خوبیه در این رج قیمت هم از جاداره هم می ماشین نرمی هست ، مشخصات فنی خوبی هم داره به نسبت و از همه بهتر در حال حاضر قیمت بازار این ماشین هست که از قیمت کارخانه پایین تره و نیازی به صبر کردن ۱۲۰ روز کاری هم تا تحویل خودرو نداره و با خیال راحت میشه داخل بازار با کمی قیمت پایین تر از شرکت ، خرید این ماشین رو و استفاده کرد .

Ali1359(113 روز پیش)

سلام من برج ۲ ثبت نام کردم و دیروز ماشین رو تحویل گرفتم

Fardin1345 (81 روز پیش)

سلام منم برج دو هستم نگرفتم کدوم شهری؟

Saeid12335(82 روز پیش)

خداوکیلی خود تولید کننده خندش نمیگیره! اخه این چه موتوریه روی این غول بیابونی سوار کردن.هرچی جنس بنجول چینی رو مونتاژ میکنن به خاطر سود بیشتر میدن دست خلق الله

Amin81(112 روز پیش)

دیروز فرصتی پیش آمد و یک مسیر حدود ۲۵۰ کیلومتری را رفت و برگشت در مسیری دارای شیب و سینه کش و اتوبان ومقداری جاده نه چندان هموار و آسفالت خراب با x33نیو گیربکسat رانندگی کردم از آن جایی که قبلا با فرداsx5در همین مسیر رانندگی کردم ...حالا تفاوت هایی که تجربه کردم این هست ...صندلی های ایکس ۳۳عرض بیشتری از فردا دارند اما پشتی صندلی کوتاه تر و جنس صندلی ها سفت تر هست ...آینه های جانبی فردا بزرگتر و دید خیلی بهتر و زاویه تنظیم بیشتری دارند فضای داخلی فردا ابدا قابل با مقایسه x33نیست فرمان x33در سرعت های بالا سفت تر از فردا هست ..با توجه به اینکه هردو برقی هستند ...ولی فرمان فردا خوشدست تر هست لیور دنده فردا سفت تر و خشک تر هست ...تکان و کوبش ایکس ۳۳به خصوص رو محور عقب بیشتر هست ..و ناهمواری های جاده رو بیشتر به سرنشین منتقل می کنه ...صدای موتور فردا در داخل کابین بیشتر احساس میشه در سرعت های بالای۱۲۰ صدای باد بیشتری داخل فردا هست ..ایکس ۳۳ در شتابگیری و سبقت خیلی بهتر هست اما در سربالایی ها بیشتر معکوس می کشد و حالت دستی ندارد .تعادل فردا در پیچ ها و تغییر جهت ناگهانی کمی بهتر هست اما به دلیل ارتفاع بالا باید احتیاط کرد ..تسلط به جاده در فردا بهتر هست اما در ایکس ۳۳ دید جانبی به طرفین بیشتر و بهتر هست چون ارتفاع شیشه تا صندلی فردا بیشتر هست ‌..دید عقب ایکس ۳۳ به دلیل وجود زاپاس روی در ضعیف تر از فردا هست اما بازشدن درب به بالای فردا راحت تر هست در بعضی موقعیت ها اما در فضای تنگ درب ایکس ۳۳ کارایی بیشتری دارد ...کف صندوق ایکس ۳۳ پایین تر هست و برای بارگیری راحت تر و بهتر هست به خصوص در مسافرت چون ناچار نیستید برای تعویض لاستیک کل جعبه را از بار و وسایل خالی کنید ...در کل فردا نرم تر و کم مصرف تر هست در ایکس ۳۳نشونگر بنزین سریعتر باک رو خالی نشان میده ...برای جاده ومسیر طولانی نرم تر و کمتر خسته کننده تر هست ..فضای بار و سرنشین بهتری داره ..چراغ های فردا روشنایی بهتری داره شاید کاسه چراغ های عریض تری داره ..برتری ایکس ۳۳ بیشتر در سربالایی و سبقت هست که در فردا با نوجه به وجودحالت دستی در سراشیبی فشار کمتری به ترمز ها میاد و در سرباایی ها تا حدی میشه بیشتر رو فردا حساب کرد ...

Trhjtfc(114 روز پیش)

خواهشا فقط لوازم داخلیش اومد به بقیه اطلاع بدهند.

Hamid21(117 روز پیش)

باسلام خدمت دوستان عزیز من این ماشین رو یک ماهی است که تحویل گرفتم. در ابتدا تصمیم به فروشش رو داشتم چون از موتورش میترسیدم ولی با توجه به رکود بازار موفق نشدم بفروشم و ۲هفته ای است که دارم استفاده میکنم و حقیقتا خوشحالم از اینکه نفروختمش! موتور این ماشین برای من که خیلی دنبال رانندگی هیجانی نیستم و رانندگی معمولی دارم به راحتی جواب میده و اصلا به مشکلی نخوردم ضمن اینکه این ماشین در رنج قیمت خودش که حدود ۸۰۰ت است به نظرم اتاق بسیار جادار و راحت و زیبایی داره و بسیار ماشین نرمی است.آپشن زیادی نداره ولی آپشن های کاربردی مثل فرمان برقی و کروز و دوربین و سنسور عقب و نور و صندلی چرمی راحت و سیستم تهویه خوبی داره .ظاهر ماشین هم به نظرم در عین سادگی چشم نواز است. به نظرم اگر خیلی دنبال رانندگی هیجانی و آپشن های زیادی نیستید با توجه به گارانتی ۵ساله و موتور کم اصطهلاک میتسوبیشی و ظاهر و کابین جادار و زیبا بهترین گزینه در رنج قیمتی خودش است....شک نکنید!

Amin81(126 روز پیش)

این خودرو رو به سفارش و توصیه خودم برای یکی از اقوام ثبت نام کردم فروردین ثبت نام کردم و اواسط شهریور تحویل شد .اما دلایلی که علت توصیه به خرید بود به طور خلاصه این بود که اولا حباب قیمتی نداشت دوم شرایط پرداخت بود.اما خود ماشین ...اولا جادار بودن و فضای بسیار عالی داخلی به خصوص ردیف دوم ...ظاهروفیس شبیه فولکس واگن تی کراس ..ارتفاع بلتد و دید مناسب برای رانندگی در جاده ..موتور اتمسفریک کم استهلاک و کم دردسر به اصطلاح میتسوبیشی و زنجیر دار گیربکس سی وی تی نسل سه تیپ ترونیک دار که مجموعا مصرف و هزینه نگهداری خودرو را در مقایسه با نمونه های مشابه توربو را خیلی اقتصادی تر نموده و دردسرهای متنوع موتورتوربو را ندارد .اما کیفیت سواری اش ...بدون تعارف ..شتاب خوبی ندارد و سلیقه رانندگی پیرمردی را می طلبد البته در دور..و سرعت های بالا تیپ ترونیک میتواند به کمک شما بیاید اما در سبقت وموقعیت هایی که نیاز به شتاب خوب دارد نباید ریسک کرد نرمی خوبی داردد و مانند دیگر کراس ها در دست اندازها و سرعت گیرها و جاده های مشکل دار کوبش و تکان به نسبت خیلی کمتری دارد به دلیل بالا بودن ارتفاع شیشه های جانبی احساس امنیت در داخل خودرو دارید !!کروز کنترل با دسترسی روی فرمان رو دارد ودکمه های روی فرمان برای رادیو و پخش با توجه به لمسی بودن مانیتور کارایی خوبی دارد ..سیستم کمکی حرکت در سربالایی را دارد اما مشکل کشش در سربالایی و با ظرفیت کامل را ندارد و ناامیدتان نخواهد کرد فقط احتمالا صدای زیاد موتور ممکن هست اذیتتان کند که آن هم با بالابردن صدای سبستم صوتی حل میشود!فرمان برقی بسیار نرمی دارد شعاع گردش مناسب دارد و به علت قرار گیری چرخ ها در گوشه های خودرو برای پارک و سبقت راحت تر هست !مشکل بنزین ندارید و نیازی به اکتان ومکمل نیست !!کولر ها فقط برای ردیف جلو دریچه دارند و تهویه اتومات دارد پرتاب باد خوبی دارد اما ای کاش با در نظر گرفتن فضای داخلی بزرگ خودرو برای ردیف دوم هم دریچه در نظر گرفته میشد ..کی لس ندارد !!اصندلی های جلو پشتی های بلند و طول نشمینگاه خوبی دارند اما به دلیل عرض کم دربرگیرندگی خوبی ندارند !!چرم مصنوعی که در تابستان اذیت خواهد کرد کلا سعی شده ارزان سازی شود آینه وسط دید خوبی ندارد و کوچک هست اینه های جانبی دید خوبی دارند کیفیت دوربین عقب و مانیتور از هایما بهتر هست و دوربین ۳۶۰ ندارد . و بدنه خودرو ظاهرا به صورت رنگ شده با رنگ های المانی گلازوریت وارد میشود ..اگر این خودرو دارای موتور اتمسفریک ۲۰۰۰ و کی لس و دریچه تهویه عقب و خروجی یو اس بی و گیربکس اتو معمولی و دوربین ۳۶۰ بود رقیب جدی تیگو۷ و جک و هایما میتوانست باشد ولی با همین قیمت هم در مقایسه با دیگر چینی ها ارزش خرید دارد

mohammad073 (118 روز پیش)

با قسمتهای زیادی از نظر شما موافقم.من خودم این ماشین رو سوار میشم و از صفر خریداری کردم.تجربه شخصی خودم رو بدون تعصب بیان میکنم.خیلی مواردی که گفتند درست بود و من به قسمتهایی میپردازم که بیان نشده و یا با اون زیاد موافق نیستم.این خودرو شتاب اولیه زیادی نداره ولی در شتاب ثانویه که از محدوده سرعت ۸۰ تا ۱۳۰ کیلومتر باشه ، شتابش خیلی بهتر میشه و خیلی هنگام سبقت اذیت نمیکنه البته این رو بگم که عمده سبقت در جاده با حدود یرعت ۸۰ تا ۱۳۰ هم هست.اما اگه دنده رو به حالت دستی تغییر بدید شتاب بسیار بهتری نسبت به قبل دارید و واقعا من رو اذیت نمیکنه شتابش برای سبقت در جاده. در حرکت در جاده های کوهستانی هم اگر دنده دستی باشه اوضاع بهتر هست اما در دنده اتومات باید صبوری بیشتری داشته باشید. تهویه هوا هم گرچه دریچه جهت سرنشینان عقب نداره اما قدرت پرتاب باد خوبی داره و زیاد اذیت کننده نیست. ماشین بسیار نرم و جادار و طراحی داخلی خوبی داره و در مجموع در این رنج قیمت من ازش راضیم و اگه بخام نمره بدم از ۱۰۰ به این ماشین ، نمره ۸۵ رو بهش میدم.

Aminzarei(163 روز پیش)

من آذرماه ثبت نام کردم بصورت اقساطی و اسفندماه زودتر از موعد تحویل گرفتم ۷۴۹میلیون تموم شد برام یه خوبی و مزیت که نسبت به تمام شرکتها داره اینه که واسه اقساط هیچ سودی نمیگیرن من حساب کردم اگه مثال یه mvm می‌خریدم واسه این ۴۰۰ میلیون قسطی که باید بدم حداقل ۱۵۰میلیون سود ازم میگرفتن، راجع به موتور ماشین هم اینکه من همه‌جا باهاش رفتم با ۵سرنشین چیزی بعنوان اینکه کم بیاره موتورش ندیدم اینا تبلیغات منفی بقیه شرکتاس، من باکولر توو گردنه کویین با ۴سرنشین و صندوق پر نووی بالایی همشو۱۴۰تا اومدم ماشین خوبیه هم جاداره هم خیلی نرمه برعکس همه ماشینای شاسی ک خشکن، خیلی طراحی داخلیش ومتریالش با کیفیت و جذابه بااین پول خداییش دنا باید بخرید من که راضی بودم فقط تبلیغات شرکتش خیلی ضعیفه

Amirmm (131 روز پیش)

چرا سود میگیرن فقط با روش برعکس اگه شما قسط بخوای این قیمته ولی اگه نقد بخوای ۱۰۰ تومن ارزونتره تازه تحویل ۱۲۰ روزه

Amirmm (131 روز پیش)

چه رنگی رو زودتر تحویل دادن؟تهران؟

Amirmm(131 روز پیش)

متاسفانه این خودرو بسیار گران است امروز قیمت ۸۸۰ تومن برای شرایطی و ۷۹۰ و تحویل ۱۲۰ روزه برای این خودرو موجود است که اگر توجه کنید سود ۱۰۰ میلیونی برای دو سال اقساط دریافت میشه با وجود اینکه ۵۰ درصد پول خودرو هم نقد دریافت شده قبل از تحویل!!!!! دیگه این اسمش فردا نیست قیامته ... تازه برای خودرویی با حجم موتور پایین قدرت پایین بدون استارت کیلس بدون مانیتور کامل نوگیتور بدون صندوق برقی و بدون درگاه یو اس بی و کولر ردیف عقب ... تجربه رانندگی sx5 رو ندارم ولی T5 رو تست کردم ابهت درب موتور خودرو در هنگام سواری عالیه ولی شتاب و سواری متوسطه به نظر من sx5 در حد تیگو ۵ هستش با توجه به اینکه موتور دو لیتری تیگو قویتره متاسفانه این ماشین رو ثبت نام کردم چون تیگو و جک و لیفان مورد پسندم نیستند اما نکات مثبت sx5 طراحی مکعبی و در نتیجه بهره‌برداری کامل از فضا موتور کم هزینه با برند عالی فضای بار خوب به بالا صندلی عقب عالی و فضای پای عالی طراحی دلنشین و فریبنده

Mmgh(150 روز پیش)

سلام با تاخیر تحویل دادن ، دفتر مرکزی پاسخگویی مناسبی نداشت و گاها باید بارها تماس می‌گرفتیم تا تلفن رو جواب بدن کابیین خیلی جادار و طراحی زیبا داره ، اما برای شتابگیری باید به ماشین فشار آورد، بازهم شتاب مطلوبی ارائه نمیده

Show More