مشخصات فنی فردا SX5 سال 1400 - 1403
سال
خودروسازی فردا از زمستان 99، فروش دومین محصولش را با لوگوی اختصاصی فردا موتور (Farda) آغاز کرد. فردا SX5 در واقع همان دانگفنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگفنگ X5 فروخته میشود. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جستوجو کنیم، متوجه میشویم که دانگفنگ، این خودرو را تحت برند Fengxing در بازار چین میفروشد؛ برندی که خودش زیرمجموعه جوینتونچر
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
طراحی فضای داخلی
کابین جادار و بزرگ
عرضه نسخه ارتقایافته از زمستان 1401
نقاط ضعف
موتور تنفس طبیعی (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 6 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر یورو 5 (4A92)حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
121 اسببخارگشتاور
151 نیوتنمترشتاب
15.5 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4515 میلیمترعرض
1812 میلیمترارتفاع
1725 میلیمترفاصله محوری
2720 میلیمتروزن
1350 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
215/65R17چرخ عقب
215/65R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالته (اسپرت - برفی)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دی کاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB- MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم دو رنگایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم طرح کربنآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
اتومات 1402/12/26
سلام . بین این خودرو و تیگو 5 مدل 97 کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
پاسخ
2
0
0
ناشناس 1402/12/28
هیچ کدوم هر دوش لنگ هستن راه نمیرن بخاطر اینکه توربو ندارن
0
1
123behrad 1402/12/27
هردو گیربکسشون cvt هست. اما این صفر کیلومتره. تو ماشینهای چینی ماشین کارکرده که بیشتر از 5 سال کار کرده باشه رو توصیه نمی کنم.آپشن تیگو 5 یه مقدار بیشتره.هر دو هم یه جور راه میرن
0
0
ناشناس 1402/12/5
واقعا نسبت به قیمت و ابعاد و شرایط فروش و هندلینگ عالی.منکر آپشن نیستم که بگم بد هست.اما خب نگهداری آپشن خودش تو کشور ما خودش یه هزینه بزرگ هست.از توربو گرفته تا رادار و ورود بدون کلید و کیلس و دوربین ۳۶۰ درجه و بعضی ها که در جزئیات عالی هست .خب .نداره که قیمت پایین هست .تو همین شرکت فول امکانات t5.اما
بخوای خودرویی بدون دردسر و کم هزینه و بقول قدیمی ها کن خرج بالا نشین
اون اول گفتم.نسبت به قیمت و شرایط و امکانات
عالی
یعتی از تارا اتومات یا دنا پلاس توربو اتومات بد هست .
شما جواب بدین
پاسخ
1
0
3
محسنح 1402/12/8
خودرو مقرون بصرفه ای است ، ظاهر مناسبی هم داره .
0
1
محسنح 1402/11/27
سلام ، ماشین کم هزینه ایی است ، مخصوصا که ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر هم گارانتی داره .
پاسخ
0
0
2
123behrad 1402/11/25
دوستان سلام.من به این دلایل این اتومبیل رو انتخاب کردم. اول اینکه خیلی جاداره خصوصا در صندلی عقب و برای بچه هام مناسبه و اذیت نمیشن. دوم اینکه توی شهر ما بنزین سوپر و حتی یورو گیر نمیاد و دو ماه یکبار که میاد سه چهار تا جایگاه هستن و اینقدر باید توی صف بمونی تا شاید سی لیتر بهت بده. ماشین قراره به من خدمت کنه نه من به ماشین. با نداشتن توربو مشکل بنزین هم ندارم. بخث بعدی قیمت و شرایطشه. با اقساط دو ساله قیمتش از قیمت نقد تارا ی وی چهار کمتره . من قیافه بیرون و داخلش رو دوست دارم. نثلا من چراغ رو توی سپر نمی پسندم. هر چند الان مد شده. اما یه موتوری بهت بزنه چراغ ماشینهایی مثل لاماری که توی سپر هستند احتمال آسیبش بیشتره و به شدت گرونه. اتومبیل فعلی من چهار دنده اتوماته و توی گردنه ها هم با درایو نمیشه از گردنه بالا رفت و حتما باید از تیپ ترونیک استفاده کرد. این ماشین هم همینطوره. نسبت صد و بیست و سه اسب به وزن ۱۳۵۰ کیلوییش مثل ماشین قبلیم هست و من مشکلی با شتاب ۱۶ثانیه ایش ندارم. حتی اگه بیست ثانیه بود. توی ماشینهای چینی دردسر و هماهنگی گیربکس cvt از دابل کلاچها وat ها کمتره. به نظر من استهلاک موتور تنفس طبیعی و گیربکس کسالت اور cvt کمتره. هرچند که الان گیربکس cvt رو در اتومبیل های معروفتر و پرطرفدار تر چینی مثل تیگو ۷پرو و لاماری هم میبینی. موتورش موتور معروفیه به کم استهلاک بودن. مشکل نبود بنزین سوپر هم تو جاده نداری که موتور ناک بزنه. از نظر من این ماشین برای کسانی که عشق سرعت هستند مناسب نیست اما برای خانواده غبا دو فرزند مناسبه. امکات رفاهی هم مهم هاش رو مثل کروز کنترل و کنترل کشس و کنترل پایداری و سانروف و فرمان برقی و دوربین عقب رو داره. از بقیه اپشنها من زیاد استفاده ای ندارم پس بابتشون هم پولی ندادم.در کل اگه نیازتون مشابه من باشه این ماشین هم براتون مناسبه و هم به قیمت. خوشحال میشم نظر شما رو هم بدونم.موفق باشید.
پاسخ
1
0
5
ناشناس 1402/12/5
🙏 استفاده کردم.ممنون
0
2
ناشناس 1402/11/22
یه مشکل من دارم با این ماشین فقط یکی اونم اینه که خودم داخلش نشستم رانندگی میکنم خوبه ولی وقتی مثلاً چهار پنج نفر باشیم خیلی شتابش افت میکنه به خاطر همین دوست ندارم کسی تو ماشینم بشینه وگرنه نسبت به قیمتش خوبه. ایرانه دیگه انتخاب چندانی توی صفر ها نداریم
پاسخ
1
0
4
123behrad 1402/12/12
بزار تو حالت S یا همون power. تو گردنه هم راحت بدون مشکل با حالت تیپترونیک بالا برو. همه cvt ها همین طورن.
0
1