خودروسازی فردا موتور، بعد از ناکامی در مونتاژ فردا SX6 در ایران که عمدتا بدلیل تحریمها بود، در بهار 1400 برادر کوچکتر این خودرو، یعنی فردا SX5 را به ایران آورد. سپس در تابستان 1400 نیز از نخستین سدانش با نام فردا 511 رونمایی کرد؛ سدانی که البته ساخت شرکت دانگ فنگ نبود و ماحصل همکاری جدید فردا موتور با
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
آپشنهای ایمنی متعدد
صندوق عقب 515 لیتری
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی (4J15T)
نقاط ضعف
کیفیت دوربین عقب
عدم عرضه مدلهای 7 نفره در ایران (T5L)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4J15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
156 اسببخارگشتاور
230 نیوتنمترشتاب
11.8 ثانیهمصرف ترکیبی
7.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4460 میلیمترعرض
1820 میلیمترارتفاع
1720 میلیمترفاصله محوری
2720 میلیمتروزن
1575 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
215/65R18چرخ عقب
215/65R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (اکو - اسپرت - نرمال)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دی کاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
12 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetoothسایر ویژگی مالتی مدیا
دوربین ثبت وقایع - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - صفحه کیلومتر دیجیتالیایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Nasheeeenas 2 روز پیش
دوستان عزیز
مقایسه تی ۵ با هم کلاس های خودش (کراس اوور های جمع و جور اقتصادی چینی و بازار مشابه ) در این سایت و سایر سایت های معتبر فروشگاهی و واردات و فنی اومده شامل (دیگینیتی پرایم ، کی ام سی کی ۷، فیدلیتی ۵ نفره)
✓به شخصه بین k7و T5 تی ۵ رو انتخاب میکنم هرچند از لحاظ طراحی و ظاهری k7به روزتر و زیباتر هست ولی به لحاظ فنی و آپشن و امکانات تی ۵ برتری محسوسی داره.
✓بین دیگینیتی پرایم و تی ۵ قطعا دیگینیتی پرایم رو انتخاب میکنم هم به لحاظ ظاهری و طراحی و هم فضای بهینه و هم فنی و بازار ، سر تر هست .
✓فیدلیتی ۵ نفره و تی ۵ هم تقریبا از لحاظ ظاهری و فنی شبیه هستند با اختلاف اندک فید ۵ نفره از لحاظ مارکت .
هر دو بسته به سلیقه و بودجه ، در یک حد هستن و گزینه ی مناسب .ضمن اینکه تی ۵ جدیدتر هست میتونه انتخاب بهتری باشه مخصوصا خشک و صفر کیلومتر.
نظر شما چیه بین این محصولات کدوم رو انتخاب میکنید ؟ با دلیل و منطق و تجربه شخصی و داده های درست و میزون نه الکی و متعصبانه .
جناب پورکریم تحلیل خوبی ارائه دادن برای مقایسه خودرو های هم کلاس و هم نوع ، ولی خیلی کلی و بازار محور بود ، کراس اوورها اقتصادی و سدان های چینی جدید همه تنفس مصنوعی هستند ، به غیر از بک ایکس تری و یه نمونه فردا sx5که تنفس طبیعی هست .کراس اوور اقتصادی جمع جور چینی تنفس مصنوعی (توربو شارژ) گزینه زیاد داره . که میتونن گزینه های بهتر یا لااقل بد از بدتر باشند .بازارخودرو هم انحصاریه (چینی یا بازار مشترک چینی ) پس همه گیر شده و نه نسبت بهش باید گارد گرفت و منفی بود و نه خیلی لوسش کرد با تعاریف احساسی و زرد قناری شکل.واقعیت گرایی یعنی در کنار محاسن و مزایا و مارکت و سواری ، ضعف ها و معایب و ایرادات فنی هم بازگو بشه . اکثرا هم چینی سواریم ، چاره ای هم نداریم . همینه . ولی پیشنهادات و تجربه های دروغ به خورد هم ندیم ، مثلا یکی اومده گفته الکل ریختن تو ماشین نو ، ،،، آخه چی رو میخای ثابت کنی !!!! یا مقایسه های الکی و دروغ با ماشین های بی ربط !!! کسی به خیر شماها امید نداره ، لاقل شر نرسانید . اطلاعات درست و موثق بدید نه در حد دورهمی شب چله خاله خان باجی و موقع فضانوردی .
مؤید باشید
پاسخ
0
0
2
hosseikahrari 3 روز پیش
اون استادی ک نوشته ماشین چینی ب مشکل بر میخوره فقط پراید و GLXرو میشناسه .بابا ماشین ایرانی از روز اول میزاره ادمو روز اول ک صفره اخه اطلاعات نداری یا رفتی ی دانه ۳۰۰هزارتا کار دادن بهت مال سال ۹۵ ک ۱۰دست چرخیده الان میای میگی ماشین چینی ایراد داره .پس چ بخرن سمند داخل کرم 😂😂 اینم اضافه کنم بسیار پر شتاب و قوی عمل میکنه این ماشین من دوساله زیر پامه
پاسخ
1
3
0
Nasheeeenas 2 روز پیش
کی نوشته به مشکل برمیخوره ،بنز هم به مشکل بر میخوره چه ربطی داره ! ؟ بازار خودرو کلا در انحصار چین هست ، خودروی چینی هم متنوع و با کیفیت های مختلف هونگچی تا دانگ وفنگ . چرا دروغ می نویسی .دوستان به حرف های امثال این توجه نکنید ، همش کذب ، حتی این ماشین رو از نزدیک ندیده یه جا میگه دلالم به جا میگه مصرف کننده ام ،،،، داره فقط داره رویاها و عقده ها شو مینویسه .این ماشین محاسنی داره ولی معایب هم کم نداره ، از بازار ضعیف و ناشناخته بودنش ، تا گیربکس و ترمز و لاستیک تا موعد تحویل و بد قولی شرکت تا خدمات پس از فروش خیلی ضعیف . هرکسی میخاد بخره خودش با مکانیک و گیربکس ساز حرفه ای و درستکار حتما مشاوره و تست کنه و یه سری هم به بازار فیزیکی بزنه . به امثال این اکانت ها هم توجه نکنید .
0
2
hosseikahrari 3 روز پیش
سلام .در جواب کاربر با. اسم Nasheeeenas
خدمتتون عرض کنم هایما بسیار بسیار از t5 خشک تر ه بسیار صندلیهاش ناراحت تره بسیار پر سر و صدا هست .t5بسیار جادارتره بسیار اپشنال تره بسیار زیاد داخله حسه تکنولوژی رو ب راننده میده .عزیزم صلاح دونستی من این ماشین رو الان دارم ب خدا ن کاسب ماشینم ن برام فرقی داره ک قیمتش چی باشه.از نظر بد قولی شرکت کاملا حق با شماست خدا شاهده من هر بار رفتم نماییندگی اصلا خرابی های فجیع ندیدم .این ماشین فقط شرکتش عرضه نداره با تبلیغ ب مردم معرفیش کنه .دوستان این ماشین خیلی از فیدیلیتی و تیگو هفت پرو دیگنیتی ک اصلا از نظر من اب بردش چون یکی دوستام البته پرایمشو داشت خون گریه میکرد.من خودم ۶۵هزار کیلومتر باهاش رفتم فقط روغن گیربکس و تسمه تایم و پمپ سوخت ک اونم اجبار شرکت هست پمپ سوخت عوض کردم.تمامی قطعات و موتور و گیربکس پلمپ هست.دوستان شما الان بنز هم بخری ممکنه ی سری ایرادات یا کم و کاستی ها داشته باشه ولی بحث اصلی ما روی ایرادات بزرگ مثل موتور و گیربکس هستش.این گیربکس ب خودم گفتن بسیار خنگه من وقتی سوار شدم اول بار تازه دونستم تمام اینایی ک میشینن فیلم میگیرن فقط نظر خودشونو میگن .لطفا اگر خواستین بخرین ی بیست دقیقه ی مسافت ده کیلومتری باهاش رانندگی کنین.و در پایان من هم عاشق ماشین چینی نیستم و دوست دارم ماشین با اصالت و البته مدل بالا زیر پام باشه عزیزان من حالم از داخله ماشین قدیمی ب هم میخوره ولی خب لندکروز ۲۰۲۵نمیدن دو میلیارد وگرنه منم اونو برمیدارم .سخن اخر خودتون از داخله پژو و پارس و این محصولات قدیمی ماشین ایرانی دیگه خسته نشدین بابا اون پلاستیکای طرح چوب رو دیگه فراموش کن ایرانخوردروی خلاق
پاسخ
2
3
0
Nasheeeenas 2 روز پیش
چرا سوبا ام 4 که همین شرکت فردا موتوز در کلاس ام پی وی یا مینی ون زده ، از هایما 7x قیمتش بیشتره ؟! چون متریال استفاده شده و پیشرانه کیفیتش بیشتره و گیربکس تر(خیس) آلمانی داره . ربطی به تبلیغات نداره ، اکه به تبلیغات باشه ، ایران خودرو هم معروف تره هم قدمت داره ، دوتا هم مینی ون هستن و تک در ایران ، هر دو هم مدل و هم شکل و یک کلاس پس چرا محصول فردا موتوز گرون تر هست از دوقلوی ایران خودرو ش ؟؟. خب هایما s7 یا s8 هم از تی ۵ گرونترن ، ربطی به تبلیغات ندارن چون اولا کلاس کراس اوور متوسط نیمه لوکس و لوکس دارن و پیشرانه قوی تر و گیربکس بهتر ، بحث گارانتی و خدمات و بازار هم اصلا بزار کنار . تو داری مرتب هایما رو که کلاس ش فرق داره با یه کراس اوور کوچک اقتصادی مقایسه میکنی و میگی این تی ۵ تعلیقش نرمتره ، تعلیق تویوتا یاریس هم از هایلوکس v6نرم تره چون اون سدانه یا کراس اوور کوچک بعضی مدل هاس ، ولی v6شاسی دو دف و آفرود هست معلومه تعلیقش خشک تره .دوست گرامی تکلیف روشنه الکی بحث نکن .کسی کراس اوور خانوادگی یا متوسط بخواد هیچ وقت نمیره سراغ دیگنتی پرایم یا کی ام سی کی ۷ یا همین T5 و یا فیدلیتی الیت ۵ نفره کوچک قدیمی میره سراغ کلاس مورد نظرش یعنی کراس اوور متوسط یا خانوادگی من ام پی وی مد نظرم هست دوتا گزینه بیشتر ندارم ، اول سوبا دوم هایما ۷x گزینه دیگه در این کلاس خودرویی ندارم ،متوجه میشی ؟؟!!!!!کسی هم کراس اور جمع و جور اقتصادی بخواد ،تی ۵ میشه یکی از گزینه هاش . الکی تعصب های صدتا یه غاز بخرج نده . نود درصد مردم چینی سوارن چون گزینه دیگه ای ندارن ، همینه . یکی سلیقشه یکی نیست یکی دنبال ظاهره یکی دنبال فنی یه دنبال سود و بازار و ....الکی مقلطه نکن .
0
2
Nasheeeenas 2 روز پیش
دوست گرامی ( هادی سابق :حسین احراری فعلی) شما بیشتر مقلطه میکنی ، نه من و نه فرد دیگه ای نگفته این خودرو ، مشکل داره یا نسبت به قیمتش نمی صرفه و امثال هم و برعکس محاسن و مزایا و حتی لیست بهترین خودروهای چینی مونتاژی هم گذاشتم که سند ایران خودرو بود و شما نسبت به اونم جبهه گرفتی ، بله معایبی هم داره مثه شرکت و تحویل و رخ خاص پسند و بازار ضعیف ، موضوع اینه که قیاس شما ، قیاس مع الفارغ هست ونمیخای قبول کنی و بدتر با این نظراتت ،باعث شک و ترید مشتری و مصرف کننده که داره تحقیق میکنه، میشی . اینکه بقیه چینی ها رو میکوبی اینو میکشی بالا اشتباهه.هم رده و هم کلاس های این خودرو بصورت موثق و نوع کراس و بازار نه از روی احساس و باد هوا: دیگینیتی پرایم ،kmck7.تیگو ۷ و فیلیتی ۵ ن هست .هایما که مرتب می کوبیش ، در رده اینا نیست و کراس اور متوسط لوکس و نیمه لوکس محسوب میشه ، از طرفی قیمتش هم بالاتره و بزرگتره ، مشخصه یه کراس اوور کوچک تر تعلیق نرم تر داشته باشه . اینکه T5 چین با T5 ایران فرق داره ،من نگفتم خود شرکت سازنده و سایت های تخصصی خودرو میگن . و فقط در خصوص تی ۵ نیست ، همه خودروهای مونتاژی دستکاری میشن کم و بیش و با نمونه های وارداتی و اصل تفاوت دارن .اصلا چه حرفی از ماشین داخلی زده شده که داری عنوان و مقایسه میکنی ، معلومه آدم بی منطق و متعصبی هستی و تحمل حرف حساب نداری . من خودم ماشین چینی داشتم و دارم راضی هم هستم از سال ۱۳۹۰ تا به امروز ، انواع ماشین های چینی هم تست کردم و آشنایی دارم ، اصلا موضوع شخصی سازی نیست ،منتها بحث اینه اطلاعات درست و منطقی یا تجربی سازنده بدیم نه تک بعدی و تعصبی و اشتباه یا گیج کننده. یک نفر رخ و طراحی دیگینیتی پرایم رو بیشتر می پسنده حالا شما هرچی بگی این بهتره و ادله ی غیر اصولی بیاری .پلاستیک و چوب !!!! دوستان شما قضاوت کنید لیست خودروهای مونتاز یا محاسن و معایب موثق چه ارتباطی به چوب و پلاستیک پژو داره!!!!؟
0
2
Purkarim 3 روز پیش
دوستان گرامی
فردا T5 یک کراس اوور جمع و جور و اقتصادی و مونتاژی دانگ و فنگ چین توسط فردا موتور زهست ، باقیمت قریب به ۲ ت . عده ای که اومدن با کراس اورهای متوسط یا خانوادگی یا لوکس و نیمه لوکس مقایسه کردن،قیاسشون کاملا اشتباه هست . (تی ۵ کلاس کراس اوور اقتصادی کوچک محسوب میشه)
مدل هفت نفره هم داره( کلاس کراس اوور خانوادگی ) که در ایران موجود نیست . از لحاظ آپشن و فنی ، حجم موتور و کیفیت قابل قبول و از همه مهمتر انطباق و همخوانی کابین با موتور توربوو گیربکس اتومات که از مزایای این خودرو هست .همچنین کیفیت خوب متریال و آپشن ها. نسبت به هم کلاس داخلی خودش ،( ریرا ،)مشخصا برتری فنی و طراحی و ارگونومی محسوسی داره ولی بازارش کمی ضعیف تر هست و در آینده هم ضعیف تر خواهد شد ، به هرحال ریرا داخلی هست و هواشو دارن.( البته ریرا هم یقینا بصورت اسمی داخلی هست )
ضعف خدمات پس از فروش و دیرکرد تحویل هم دغدغه ی بسیاری از نمایندگی ها هست ولی باید اذعان کرد فردا موتور ز، میزان دغدغه مندیش بیشتره ، از طرفی خودروی نو مثل این اکه دست مصرف کننده غیر ناشی باشه نیازی به نمایندگی نخواهد داشت . ولی موعد تحویل مهم هست و بدقولی شرکت نقطه ضعف بزرگ.
بنده بعنوان راننده ماشین سنگین سابق و نمایشگاه دار فعلی با ۵۰ سال تجربه ی فنی و مارکت انواع خودر و : در کلاس کراس اوور کوچک اقتصادی چینی تنفس مصنوعی T5 و سدان تنفس مصنوعی ریسپکت رو پیشنهاد میدم با عنایت به بازار ضعیف تر نسبت به رقبا ، بازار قوی و روند تر با همین کیفیت تقریبی (کم و بیش) رو میخایین : کراس اوور : چانگان cs35 ترجیحا وارداتی سدان : چری آریزو ۵ ، کی ام سی j7
پر روزی باشید 🙏
پاسخ
1
0
3
Nasheeeenas 2 روز پیش
طراحی مطلبی نگفتید : طراحی بیرونی شبیه اولین سری چانگان cs35 هست که سال ۹۵ وارد ایران شد ، طراحی به روزی نداده استاد .این طرح جلو پنجره و درب موتور خیلی قدیمی نیست ؟ داخلی هم میتونست فضا رو بهینه سازی کنه با فاصله محوری مناسب.نظرتون رو قید کنید ممنون میشم
0
2
Purkarim 4 روز پیش
هادی(hadiiiiii )جان کمتر تبلیغ الکی بکن،، کسی که بخواد ۲ تومن بابت یه ماشین چینی خرج کنه ، آمار همه چی در میاره از کف بازار تا تعمیرگاه مجاز و تخصصی و مکانیک مورد اعتماد و برابر سلیقه و نوع نیاز و پولی که داره خرید میکنه حالا چه این ماشین چه برندهای دیگه .... . نظرات شما و امثال هم هیچ مبنای واقعی و علمی نداره حتی کپی از سایت های معتبر هم نیست ،مشخصه از روی تعصب و خیال پردازی و شنیده هاست.دانگ و فنگ هم زیر سوال میبری با این داده های اشتباه ت.
پاسخ
4
0
3
Nasheeeenas 2 روز پیش
کاربر hosseinkahrari که حتی املا بلد نیستی و تو یه خط نوشته و اسم کاربری ت کلی اشتباه داری ،، هرکسی مختاره بره بقول شما آهن پاره پوسیده بخره به شما چه مربوطه ؟! ، خیلی از مکانیک های حرفه ای میشناسم ، بنز دانشجویی دارن یا ماکسیما مدل ۸۰ یا پرشیا ۷۸ ، راننده های اسنپ هم داخلی نود درصد اداری ها ی باسوادتر از امثال توهم هم اکثرا شاهین و ایکس ۲۲ و کوئیک درست هم صحبت کن ،....ایرانی چیه ؟ یعنی افرادی که ماشین داخلی دارن .....سوارن!!!!؟نه سواد داری نه ادب نه نزاکت . یه آدم تازه به دوران رسیده ی متوهمی بیش نیستی که تحمل حقیقت رو نداری و دلت خوشه به یه اسباب بازی بی کیفیت که مثه صاحبش تازه به دوران رسیده و بیخوده.نیوفیس ندیدی که به این ماشین میگی نیو فیس ، با اون جلو پنجره و کاپوت قدیمی . دیگینیتی پرایم یه کراس اوور کوپه ست . باهم مقایسه کن متوجه نیوفیس بشی.مثال چینی زدم چون مغز زنگ زده ت بیشتر نمیکشه . سایت هم سعی کنه نظارت داشته باشه هرکسی نیاد ، فحاشی کنه اینجا ،حذف کنید .
0
2
Nasheeeenas 2 روز پیش
چه کسی اینجا حرف از بنز ،۲۰۰۰ پلیس سابق و مزائده تمام رنگ یا ماشین داخلی که سی ساله هیچ تغییری نکرده ، زد آخه برادر . شما هم نماینده مردم نیستی که از چی خوشش میاد از چی بدش میاد ، یکی بودجه ش یک تومنه با پونصد تومان ، چیکار کنه !!! چرا تک بعدی و حق به جانب نظر میدی . ما نمگیم این ماشین , ماشین بدیه یا خیلی خوبه . متوسط و اقتصادیه ،فقط در کنار محاسن ، معایبش هم میگیم ، بنز اصل سری E سفارشی هم معایبی داره . چه برسه به T5 گرامی . اینقدر متعصب نباش . مبنای علمی همون اصول قاعده ای هست که صنعت رو بوجود آورده ، مبنای علمی چیزی هست که تو نداری و همه رو قضاوت میکنی . تو اطلاعات نداری ، تو فلانی . انگار تو کل کشور تو فقط ماشین چینی گرفتی و استفاده کردی . همین تی ۵ رو هم داری خراب میکنی .
0
2
Purkarim 2 روز پیش
دوست عزیز شما اطلاعات نداری که کراس اوور جمع و جور اقتصادی رو با فیدیلیتی پرایم ۷ نفره که کراس اوور خانوادگیه مقایسه میکنی ، بعد جالبه میگی این جادارتره . یا با اسپورتیج ، آخه این ماشین چه ربطی به اسپورتیج داره!!!!!هایما (کراس اور متوسط و لوکس و نیمه لوکسه یا مینی ون هست ،رقیب این ماشین نیست ....رقبا ش چیا هستن ؟ کی ام سی k7 دیگینیتی پرایم یا فیدیلیتی قدیمی ۵ نفره ،،،با اینا مقایسه کن اونم نه از سر تعصب .تو از کجا میدونی من اطلاعات ندارم ؟؟؟کسی هم نگفته T5 ماشین خوبی نیست ، در کنار محاسنش،معایبی هم هست ذکر شده مثل تعویض لاستیک اجباری یا مارکت و خدمات پس از فروش ضعیف .دو تومن هم گزینه کم نیست از ریسپکت تا آریزو ۵و ۶.کی ام سی j7.یکی هم نداره مجبوره داخلی یک تومنی بخره ، مجبوره . شما حق نداری تمسخر و توهین کنی ، حد خودتو بدون .چیزی هم نمیدونی اظهار نظر نکن .
0
2
hosseikahrari 3 روز پیش
مبنای علمیه چیه من این ماشین رو دارم والا شما اطلاعت نداری عزیزم با دوتومن بنز ۲۰۲۵ک نمیدن باید بری اهن پوسیده سال ۲۰۱۰بخری ادم حالش ب هم میخوره .والا .مردم دیگه خوششون از ماشینای نیو فیس داخل جدید میاد ن اشغال ایرانی یا امثالش
3
0





