مشخصات فنی فردا T5 سال 1400 - 1403
سال
خودروسازی فردا موتور، بعد از ناکامی در مونتاژ فردا SX6 در ایران که عمدتا بدلیل تحریمها بود، در بهار 1400 برادر کوچکتر این خودرو، یعنی فردا SX5 را به ایران آورد. سپس در تابستان 1400 نیز از نخستین سدانش با نام فردا 511 رونمایی کرد؛ سدانی که البته ساخت شرکت دانگ فنگ نبود و ماحصل همکاری جدید فردا موتور با
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
آپشنهای ایمنی متعدد
صندوق عقب 515 لیتری
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی (4J15T)
نقاط ضعف
کیفیت دوربین عقب
عدم عرضه مدلهای 7 نفره در ایران (T5L)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4J15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
156 اسببخارگشتاور
230 نیوتنمترشتاب
11.8 ثانیهمصرف ترکیبی
7.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفت اولطول
4460 میلیمترعرض
1820 میلیمترارتفاع
1720 میلیمترفاصله محوری
2720 میلیمتروزن
1575 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
215/65R18چرخ عقب
215/65R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دی کاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
12 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetoothسایر ویژگی مالتی مدیا
دوربین ثبت وقایع - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - صفحه کیلومتر دیجیتالیایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 4 روز پیش
سلام.دوستان عزیزفقط بایدبه این نکته توجه کنندکه هرکس نبایدنسبت به سلیقه شخصی نظربده.اگربخوایم واقع بین باشیم وبدون هیچ تعصبی نظربدیم بایدبگم بعدازچهارماه رانندگی خیلی ازش راضیم وهیچ موردی تاحالابرام پیش نیومده که به مشگل بخورم.ازلحاظ قطعات هم بایدبگم همه قطعاتش گیرمیادواصلانگران نباشید.بنده روزی که میخاستم بخرم اول رفتم پرس وجوببینم قطعاتش راحت بدستم میرسه یاخیر.بعدش خریدم...الحمدالله تاالان هم نیازبه هیچ قطعه ای نشده
پاسخ
0
1
1
رامین ایرانی 1403/1/20
درود فراوان من ۹ ماهه ۱۴۰۰ وارداتی با کارکرد اون موقع ۱۵۰۰۰ fmc t5 خریدم الانم ۳۰۰۰۰ شده خودروهای قبلی ام
مگان پژو sd v8 داستر ۲۰۱۶ اسپورتیج ۲۰۰۸ جک s5 و فلوئنس و تارا داشتم به خدا راس میگم اینو از همشون بیشتر پسندیدم هم راحته هم جاداره هم امکانات خوبی با توجه به قیمتش داره هم رخ زیبایی داره برای من رنگش مشکی سرامیک شده هستش هم گیربکسش سیکس ای تی هستش و موتورش هم ۴ جی وان میتسوبوشی هستش میتونین بررسیش را در اسب بخار نگا کنین گوگل بنویسین بررسی خودروی فردا t5 در اسب بخار.بعدش هم این شرکت فردا موتورز مال گرامی هستش چای گلستان فقط تبلیغاتشون ضعیفه مثل ام وی ام نیستش که الکی غول نمایی میکنن و الا من خودم ام وی ام )تیگو ۷( هم سوارش شدم خداییش از لحاظ هندلینگ و راحتی این نمیشه.باز سلیقه ای هستش این نظر شخصی بنده هستش قرار نیستش که من حتما ایمو دارم دیگر خودروها را تخریب کنن فقط زیر ۲ میلیارد به عنوان یه خودرو ماشین بسیار راضی کننده هستش برای من که که خوب بوده .سر فراز باشین.
پاسخ
0
1
2
سید رضا سادات حسینی 1402/12/26
با درود.
من با خودرو T5 حدود 300 کیلومتر رانندگی کردم و از نظر فنی و هندلینگ خودرو و گیربکس به نظرم راضی کننده بود و با توجه به تجربه من قطعا از تیگو 7 و فیدلیتی قطعا بهتر بود . من قبلا خودروهایی چون میتسوبیشی اوتلندر 2017 و هیوندا توسان 2014 هم داشتم و به نظرم این خودرو قابلیت رقابت با این خودرو ها را هم داشت و به همین دلیل تصمیم گرفتم که یک دستگاه از این خودرو خریداری کنم و الان دنبالش هستم. به نظرم شرکت فردا موتور در تبلیغات و پایبندی به تعهدات ضعیف عمل کرده است که این خودرو در بازار خیلی شناخته شده نیست و به همین دلیل است که من از بازار آزاد تهیه خواهم نمود، و همچنین کمی به جزئیات آپشنال خودرو توجهی نشده است که اگر مشاور اقتصادی خوبی در فردا موتور حضور داشته باشد، مطمئنا در خوروهای تولید سال بعد مورد بازیبنی قرار خواهد داد. مواردی چون : افزودن دوربین 360، افزایش حجم باک بنزین، افزایش سایز رینگ و لاستیک و تعویض لامپ چراغهای هالوژن جلو
پاسخ
0
4
1
سید رضا سادات حسینی 1402/12/25
با درود
من هم این ماشین را تجربه کردم و حدود ۵۰۰ کیلومتر با اون رانندگی کردم. از نظر فنی در مقایسه با تیگو ۷ و فیدلیتی که رانندگی با آنها را نیز تجربه کرده بودم، خیلی با کیفیت تر بود و تصمیم دارم این خودرو را بخرم.
من قبلا میتسوبیشی اویتلندر و هیوندا توسان هم داشته ام و جدا از اسم و رسم میتسوبیشی و هیوندا ، این ماشین چیزی کم نداشت.
فقط ایکاش شرکت فردا موتور کمی روی تبلیغات روی T5 کار میکرد و همچنین روی آپشنال خودرو تجدید نظر مینمود. مواردی مانند : دوربین ۳۶۰، تعویض چراغهای هالوژن جلو، افزایش ۱ سایز رینگ به ۱۹ و استفاده از لاستیکهای با کیفیت تر، باک بزرگتر و نهایتا توجه بیشتری به تعهدات قراردادی با مشتریان
مطمئنا اگر موارد فوق در این خودرو اصلاح گردد ، این خودرو میتواند با رقبای خود رقابت بسیار موفق تری داشته باشد
پاسخ
0
3
2
ناشناس 1402/12/19
من همه حرفام راجب تیگارد و تی ۵ راست و با صداقت بود عملکردی که دیدم و چیزی رو دیدم گفتم بخدا...کسانی که واقعا قصد خرید خودرو دارن میتونن هم با تیگارد رانندگی کنن هم با تی ۵ و کیفیت و عملکردشون ببینن در همه حالت و شرایط...بعدش قضاوت با خودتون و انتخاب کنین...این بهترین جوابه...
پاسخ
1
3
2
محسن 1402/12/20
داداش شما چه اصراری داری که تیگارد خوبه .نکنه شما نمایندگی تیگارد رو داری که این همه تبلیغ میکنی .من چیزی که میبینم اینه که چرا یه عده دارن تخریب میکنن
2
3