

سیینا میتوانست انقلابی در بازار ایران ایجاد کند و حتی او را تندر90 ایتالیایی لقب داده بودند؛ خودرویی که این شانس را داشت که به راحتی تبدیل به خودروی اقتصادی تمام خانوادههای ایرانی بشود. ولی نشد که نشد. آنچه سال 88 به ایران آمد، فیسلیفتی بود که گروه فیات آن را در 2004 طراحی کرده بود. سیینا سدان شهری موفقی که هنوز هم در روسیه و ترکیه مشتریان پر و پا قرصی دارد. این خودرو در واقع توسط فیات ایتالیا ولی در سایت برزیل (بهمنظور کاهش هزینه) مونتاژ میشد. مذاکرات برای تولید سیینا توسط شرکت تاپکو نیز نهایی شده بود. هنوز هم اندک مشتریان این خودرو از خدمات پس از فروش فوقالعاده آن ابراز شگفتی میکنند. وقتی از محصول اقتصادی صحبت میکنیم نباید انتظار آپشن خاصی از آن داشته باشیم. در واقع این خودرو شامل همان تجهیزاتی است که L90 استاندارد هم دارد با این تفاوت که پشت تندر، مهندسی فرانسوی قرار گرفته بود و پشت سیینا، مهندسی ایتالیایی.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای فیات سی ینا
- کیفیت ساخت
- مصرف سوخت
- فضای جادار صندوق
- مناسب استفاده روزانه
-
معایب فیات سی ینا
- عرضه محدود
- موقعیت دریچههای تهویه وسط
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1388 تا 1389
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 77 اسببخار
- گشتاور 115 نیوتنمتر
- شتاب 14 ثانیه
- سرعت 160 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم
- طول 4186 میلیمتر
- عرض 1703 میلیمتر
- ارتفاع 1490 میلیمتر
- فاصله محوری 2438 میلیمتر
- وزن 1100 کیلوگرم
- حجم باک 48 لیتر
- چرخ جلو 175/70R14
- چرخ عقب 175/70R14
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 4 اسپیکر - سیستم پخش سیدی
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
-
قابلیت پشتیبانی
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه خاکستری
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
-
ام جی 350
2014
-
هیوندای ورنا
1388
-
کیا ریو (مونتاژ)
1388
Sedra(182 روز پیش)
این ماشین رو پدر بزرگ من داشت میگفت اون موقع که تولد شده بود اولاش ماشین فوق العاده ای بود
azfandak_h@yahoo.com(1454 روز پیش)
ماشین عالی عالی عالی. تو رنج قیمت زیر ۷۰ تومن رودست نداره. سقف سرعت ۱۶۰ نیست من خودم ۱۸۵ باهاش رفتم دنده ۵ با دور موتور ۵/۵. بعضی از دوستان ۲۱۰ رو هم باهاش زدن. بدنه و ترمز مطمئن عدم نیاز به تعمیر کولر جدا از سیستم موتور که افت شتاب نمیده مصرف فوق العاده کم و برعکس دیدگاه عمومی قطعات به راحتی پیدا میشه و خوبیش اینه که چینی نداره
Tonder (380 روز پیش)
البت که قطعاتش واقعا نایابه و پیشنهاد میکنم مواظب باشید چون اگه به یکی بزنید یکی دوسال باید دنبال قطعاتش باشید
CitroenXsara (298 روز پیش)
مگر اینکه شما ماشین رو سرحال و تقویت کرده باشید ۱۸۵ غیر ممکن هستش با این مشخصات فنی!
HERESH1978(660 روز پیش)
دوستان عزیز فیات سوار در فضای مجازی گروه یا کانالی وجود داره که بنده وارد شم ، تازه فیات سی ینا خریدم ، دوست دارم از تجربیات دوستان فیات سوار استفاده کنم . ممنونم میشم اگه هست معرفی بفرمایید .
Amrkh (637 روز پیش)
دوستانی که موافق هستند لایک بزنند
Arashmz (590 روز پیش)
سلام و درود. منم دنبال گروهی هستم که فیات سواران عزیز حضور داشته باشند. اگر هست ممنون میشم معرفی کنید.
Amrkh(913 روز پیش)
جالبه بدونید این خودرو در ایران یه مدل دیگه هم داره که بسیار کمیاب تر از این هست فیات سی ینا hlx که موتور 1800 داره جلو پنجره فرق داره در صندوق و چراغ های عقب هم فرق داره آینه ها و دستگیره های بیرونی هم فرق داره داخلش و رودری ها فرق داره و امکاناتش بیشتر از مدل 1400 هست امکاناتی مثل سنسور عقب فابریک،آینه الکتروکرومیک،چهار شیشه برقی و سنسور باران موتورش خیلی پر شتاب هست و البته رخ ماشین هم خیلی زیباست من مدل 1800 رو دارم قبلش 1400 داشتم اگر کسی میخواد بخره همون 1400 بخره چون خیلی خیلی پیدا کردنش سخته مدل 1800
Fardin080030 (863 روز پیش)
سلام ممنون میشم اگه بتونید عکس فیات ۱۸۰۰ رو واسم بفرستید چون خودم ۱۴۰۰ رو دارم دوست دارم اون رو هم ببینم
سینا30(1000 روز پیش)
با سلام این ماشین برای مصارف شهری و برون شهری طراحی شده و به هیچ عنوان با خودرو های داخلی قابل مقایسه نبوده و نمیباشد چه از لحاظ کیفیت قطعات و چه از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ و بخشی از امکانات آن که به تازگی در برخی از محصولات داخلی دیده میشود. و به جرات میتونم بگم اگر تولید این خودرو با همین کیفیت ادامه پیدا میکرد در سطح شهر هرگز شما سواری های هم تیپ مثل کلیه محصولات پژو و سمند و ال 90 و تیبا را مشاهده نمیکردید. در خصوص هندلینگ و کیفیت سواری و عایق بودن اتاق در حد نصاب خودرو های اروپای هم سال خودش و خودروهایی نظیر کلاس تویوتا و مزدا میباشد و این مسئله را تنها کسانی که این خودرو را تجربه کردن متوجه میشوند. در خصوص مشخصات موتور باید عرض شوند به هیچ عنوان حجم موتور و مقدار اسب بخار تولید شدش در راننده گی شهری و بین شهری مشکلی ایجاد نمیکند. و باید در نظر داشت مکانیکی خودرو خیلی فراتر از اعداد و ارقام و مشخصات موتوری هست. در خصوص گیریبکس و جعبه دنده یکی از بهترینها در کلاس خودش میباشد و فقط کافی کسانی که سواری پژو را تجربه کردن یک بار اونرا تست کنن. در حال حاضر با توجه به عدم کیفیت خودرو های داخلی و رشد قیمت خودرو دوستان علاقمند در خرید این خودرو شک نکنن. قطعات فنی و کلیه لوازم این خودرو در بازار شهرهای تبریز، تهران به راحتی یافت میشود. و فقط کافی قطعات را بصورت منظم و دوره ای بازدید کنید و قطعات آسیب دیده و یا محتمل تعویض را زودتر خریداری کنید. درضمن هیچ قطعه ای از این خودرو زودتر از بازه زمانی تعریف شده برای خودش خراب نمیشه و از این بابت خیال همه دارندگان و خریداران مطمئن باشه. من خودم این ماشین از سال 89 تا الان دارم بغیر از موارد مصارفی هیچ قطعی از ماشین عوض نکردم. و در مجموع خودرو با کیفیت سواری و بدنه بالا و امکانات پایه ای قابل قبول و کم استهلاک میباشد و بواسطه همین خصوصیات تولید این خودرو در بازار انحصاری موجود در همان سال های پس تولید متوقف شد.
Amrkh (910 روز پیش)
کاملا با نظرت موافقم 👏👏 یه ماشین بی نظیر این خودرو یک مدل 1800 سی سی 16سوپاپ داره که شتابش 9.5 ثانیه ست سال 88 نتونست بیاد تو بازار و تو خط تولید موند نمیدونم وارداتی هست با مونتاژ سال 95یا96 بود که یکی از مدیر فروش های تاپکو اون ها رو از خط تولید در آورد و برای فروش گذاشت فکر کنم 8تا دونه بود که به قیمت 45 میلیون داشت می فروخت نمیدونم چند تا فروخته شد ولی هر چند ماه یکبار میتونید اون مدل رو توی آگهی ها پیدا کنید چون کسی که اون ماشین محشر رو داره نمی فروشه مگر پول لازم داشته باشه امکانات اون هم متفاوته مثلاً چهار شیشه برقی،آینه الکتروکرومیک،سنسور باران،آینه های برقی و سنسور دنده عقب فابریک طراحی خارجی و رو دری هاش متفاوته جلوپنجره،سپر و صندوق و چراغ های عقب و رینگ هاش متفاوته همون طور که بالا هم گفتم موتورش هم فرق داره قطعات فنی نسبت به 1400 کرون تره ولی پیدا میشه اسم اون مدل هم hlx هست به هر حال ماشین عالی هست اگر قصد خرید دارید همون 1400 رو بخرید چون مدل hlx خیلی خیلی سخت پیدا میشه اگر کسی سوال در مورد ماشین داشت یا میخواهد براش عکس های ماشین رو بفرستم بهم بگه تا آیدی تلگرام رو براش بفرستم من خودم مدل hlx را دارم سوالی بود در خدمتم یاعلی
Rezath(1002 روز پیش)
سلام از سال 88 یکیشو دارم یه کلام فوق العادس مصرف خیلی پایینی داره،قطعاتش خیلی با کیفیت به حدی که بعد از ده سال هیچی ازش عوض نکردم فقط مصرفی عوض کردم موتورش مرگ نداره داخل کابین هنوز به صدا نیوفتاده البته گاهی اوقات تو زمستان از داشیوردش صدا میاد که با توجه به سنش عادیه همه جا باهاش رفتم هیچ جوره کم نمیاره ترمزهاش عالیه و ایمنی خیلی خوبی داره در سال 2005 سه ستاره ایمنی گرفته در حالی که زانتیا در سال 2008 یک ستاره گرفته صندوق و کابینش بزرگه و برای خانواده ها و مسافرت خیلی خوبه قطعاتش داخل نمایندگی هست و درحالی که تفاوت آنچنانی با قیمت قطعات پراید نداره ولی خیلی خیلی قطعات با کیفیتی داره خلاصه هرکی میخواد بخره توس شک نکنه و بخره سوالی بود در خدمتم
hadimojtahedi1@gmail.com(1490 روز پیش)
با سلام من از صفر کیلومتری دستم خودم هست واقعا کم مصرف و استحلاکه،مصرف در جاده ۴/۵ تا ۵/۲ در شهر با کولر و پر گاز ۶/۵،جالبه که مخزن روغن آن ۲/۵ لیتری است و تسمه تایم اگر پاره بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد و نیازی به تعویض نداره وفیلتر بنزین نداره ،آپشن ها دقیقا مثل پژو ۲۰۶ اس دی وی ۸ هست ،واقعا ماشین محکم و جا داری هست در یک کلام ماشین استخوان فیله اصلا خراب نمیشه ،در این ۹ سال فقط لنت و شمع تعویض کردم
hadimojtahedi1@gmail.com(1490 روز پیش)
سلام بدنه خیلی محکمی داره جلوبندی محکمی داره تا حدی که تا ۲۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعمیر ندارد