در هشتمین سال حضور تونلند در بازار کشورمان، شرکت ایران خودرو، نسل دوم این پیکاپ چینی را در پاییز 1401 رونمایی کرد. تونلند G7 با اینکه محصول سال 2020 میلادی است اما اولین سری آن، از اواخر زمستان 1401 به خیابانهای ایران آمد. نسل جدید پیکاپ فوتون، هرچند ظاهری جذاب و مدرنتر از همیشه دارد اما واقعیت اینجاست که این
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
زنجیر تایم
گیربکس جدید اتومات
زاویه شیبروی 60 درصد
بهبود کیفیت ساخت (نسبت به نسل اول)
بهبود عملکرد موتور (نسبت به نسل اول)
قابلیت تنظیم اتومات برای سیستم محرکه
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 4 حالته (2H - 4H - 4L - AUTO) با قفل هوشمندگیربکس
8 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4G20T15)حجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
238 اسببخارگشتاور
360 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ بزرگنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
5340 میلیمترعرض
1940 میلیمترارتفاع
1880 میلیمترفاصله محوری
3110 میلیمتروزن
1955 کیلوگرمحجم باک
76 لیترچرخ جلو
265/60R18چرخ عقب
265/60R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالته (اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
10.25 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USBسایر ویژگی مالتی مدیا
دوربین ثبت وقایع - نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
کنسول تاشو عقبگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
EbrahimGiyahi 5 روز پیش
سلام فوتون تانلند بهترین پیکاپی هست که تا حالا دیدم چون سیستم گیربکس اتومات چهار حالته با دو دفرانسیل بسیار عالی و هماهنگ شده و به جرات میتونه با تویوتا رقابت کنه از نظر تکنولوزی بالاتره ولی از نظر استقامت ممکنه کمتر باشه
قیمتش بسیار عالیه و به نظرم وقتی کی ام سی حدود ۲ میلیارده فوتون تانلند حداقل قیمتش تا ۳.۵ میلیارد هم میرسه و الان چون هنوز ناشناخته هست بهترین زمان خریده . در کل من خریدم و راضی هستم و بسیار بسیار عالیه میخواستم حدود ۱۲ میلیارد بدم هایلوکس بخرم ولی الان فوتون کاملا منو اقناع کرده و واقعا با ۲.۵ میلیارد برام کار همونو داره انجام میده بازم میگم قطعا استقامت و سگ جون بودن هایلوکس را نداره ولی با توجه به قیمتش و تکنولوژیهای استفاده شده بسیار مطلوبه و واقعا دستمریزاد داره
پاسخ
0
0
0
نوذرکشکولیAK47 1403/11/6
دوستان بنده هیچ کدوم رو نداشتم ولی تمام اوقات فراغتم صرف تحیلیل وبررسی وتحربه های دیگران ازماشین میگذره!اول بنظر من کسی که هایلوکس مدل پایین یاژاپنی مدل پایین میخره قطعا شناخت بهتری ازطبیعت گردی وآفرودداره ولی پول ماشینی مثل اف جی کروزر-اتاق۱۰۰یا۲۰۰وامثال اینهارو نداره وباپول یه چینی صفر یه ماشین مدل پایین میخره یه مقدارهزینه میکنه واورهال میکنه وباخیال راحت میتونه یا چندصدکیلومتری ازآبادی دور بشه وبره برای آفرودیاطبیعت هرخرابی هم برای ماشین پیش بیاد قطعاحتی توی شهرهای کوچیک میشه کار. و راه انداخت یا قطعه پیدا کرد توی مدت زمان کم باهزینه کم ولی آیاقطعات-مکانیک-خدمات ماشین های چینی هم به همین صورت هست؟واردات خودروهای چینی یه تحمیل به مردم ایران والله توی خودچین اینهارو سوار نمیشن یاحداقل بااین کیفیت ومسائلی که دارن مردم باید ایرانخودرو-سایپاوماشین چینی. و تحریم کنن تا خودرو باکیفیت وارد بشه برای من ازهمه مهمتراصالت ،اعتباربرند،پرستیژماشین،کیفیت متریال ازهمه مهمتره بوده وطبق تحقیق من برای آفرود فقط تنفس طبیعی بخرید وسلام
پاسخ
0
1
0
mtreza98 1403/8/8
فوتون تونلند یا موسو خان؟ کدوم بهتره؟
پاسخ
2
1
0
Msport 1403/9/24
موسو در كيفيت يه سرو گردن بالاتر هست
0
0
alisalamatii 1403/8/12
موسو دیگه خوبش پیدا نمیشه پس میشه گفت فوتون
2
0
yaserQQQ 1403/5/27
تونلند یا T9? چرا؟
پاسخ
3
0
0
moben 1403/7/8
تونلند چون قابلیت آفرودی بهتری داره نسبت به T9 و آپشن بیشتری هم داره و از نظرفنی هم یه چیزی هستن
2
0
alisalamati 1403/5/29
اگر دنبال ظاهری جسور و طراحی بهروز تر در یک خودرو پیکاپ هستید کی ام سی T9 انتخاب بهتری خواهد بود و اگر به دنبال یک طراحی ساده، کلاسیک و پخته در یک پیکاپ هستید میتوانید به سراغ فوتون تونلند G7 بروید
0
0
yaserQQQ 1403/5/28
تونلند از نظر عددی و آپشن بالاتره ولی توی نمایشگاه آفرود اکثر آپشن کارا رو T8 , T9 مانور می دادن
1
1
آقاسی 1403/5/20
من فوتون اتومات رو دیماه تحویل گرفتم و تا الان ۱۶ هزار کیلومتر تو شهر و جاده و کوه و جنگل باهاش راه رفتم. بار هم جابجا کردم در حد ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلو. هیچگونه مشکل خاصی در این ماشین ندیدم. نه رادیاتش، نه موتور، نه گیربکس و... واقعا شتاب وهندلینگ عالی داره. بنزین هم بنزین معمولی زدم بیشتر کرج و گیلان بوده. دو سه بار اکتان زدم.یه مورد که در همه پیکاپها هست کوبش فنر عقب هست که من برای رفع اون از گوشواره های وارداتی استفاده کردم و بیش از ۵۰ درصد نرم تر شد. ضمنا وقتی به ماشین بار میزنید کاملا نرم نرم میشه.
ضمنا حتما تا ۵ هزار کیلومتر شمع و در رادیاتورش رو عوض کنی.
من لاستیک شهری نکسن کره انداختم که صدای لاستیک کمتر وارد کابین میشه و ماشین نرمتر میشه.
پاسخ
0
0
3