• مشخصات فنی tunlandg7gas
  • مشخصات فنی tunlandg7gas
  • مشخصات فنی tunlandg7gas
  • مشخصات فنی tunlandg7gas
  • مشخصات فنی tunlandg7gas
  • مشخصات فنی tunlandg7gas
  • مشخصات فنی tunlandg7gas

مشخصات فنی فوتون تونلند G7 بنزینی سال 1401 - 1403

81 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
در هشتمین سال حضور تونلند در بازار کشورمان، شرکت ایران خودرو، نسل دوم این پیکاپ چینی را در پاییز 1401 رونمایی کرد. تونلند G7 با اینکه محصول سال 2020 میلادی است اما اولین سری آن، از اواخر زمستان 1401 به خیابان‌های ایران آمد. نسل جدید پیکاپ فوتون، هرچند ظاهری جذاب‌ و مدرن‌تر از همیشه دارد اما واقعیت اینجاست که این
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

زنجیر تایم
گیربکس جدید اتومات
زاویه شیب‌روی 60 درصد
بهبود کیفیت ساخت (نسبت به نسل اول)
بهبود عملکرد موتور (نسبت به نسل اول)
قابلیت تنظیم اتومات برای سیستم محرکه

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1401 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 4 حالته (2H - 4H - 4L - AUTO) با قفل هوشمند

گیربکس

8 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4G20T15)

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

238 اسب‌بخار

گشتاور

360 نیوتن‌متر

سرعت

170 کیلومتر برساعت

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

پیکاپ بزرگ

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

طول

5340 میلی‌متر

عرض

1940 میلی‌متر

ارتفاع

1880 میلی‌متر

فاصله محوری

3110 میلی‌متر

وزن

1955 کیلوگرم

حجم باک

76 لیتر

چرخ جلو

265/60R18

چرخ عقب

265/60R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

2 حالته (اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

10.25 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

دوربین ثبت وقایع - نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

کنسول تاشو عقب

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای فوتون تونلند G7 بنزینی در بازار

مکث موتور کلوت اتوماتیک تیپ 1

مکث موتور کلوت اتوماتیک تیپ 1

مقایسه
کی ام سی T8

کی ام سی T8

مقایسه
دیدگاه کاربران
EbrahimGiyahi 5 روز پیش
سلام فوتون تانلند بهترین پیکاپی هست که تا حالا دیدم چون سیستم گیربکس اتومات چهار حالته با دو دفرانسیل بسیار عالی و هماهنگ شده و به جرات میتونه با تویوتا رقابت کنه از نظر تکنولوزی بالاتره ولی از نظر استقامت ممکنه کمتر باشه قیمتش بسیار عالیه و به نظرم وقتی کی ام سی حدود ۲ میلیارده فوتون تانلند حداقل قیمتش تا ۳.۵ میلیارد هم میرسه و الان چون هنوز ناشناخته هست بهترین زمان خریده . در کل من خریدم و راضی هستم و بسیار بسیار عالیه میخواستم حدود ۱۲ میلیارد بدم هایلوکس بخرم ولی الان فوتون کاملا منو اقناع کرده و واقعا با ۲.۵ میلیارد برام کار همونو داره انجام میده بازم میگم قطعا استقامت و سگ جون بودن هایلوکس را نداره ولی با توجه به قیمتش و تکنولوژی‌های استفاده شده بسیار مطلوبه و واقعا دستمریزاد داره
پاسخ
0
0
0
نوذرکشکولیAK47 1403/11/6
دوستان بنده هیچ کدوم رو نداشتم ولی تمام اوقات فراغتم صرف تحیلیل وبررسی وتحربه های دیگران ازماشین میگذره!اول بنظر من کسی که هایلوکس مدل پایین یاژاپنی مدل پایین میخره قطعا شناخت بهتری ازطبیعت گردی وآفرودداره ولی پول ماشینی مثل اف جی کروزر-اتاق۱۰۰یا۲۰۰وامثال اینهارو نداره وباپول یه چینی صفر یه ماشین مدل پایین میخره یه مقدارهزینه میکنه واورهال میکنه وباخیال راحت میتونه یا چندصدکیلومتری ازآبادی دور بشه وبره برای آفرودیاطبیعت هرخرابی هم برای ماشین پیش بیاد قطعاحتی توی شهرهای کوچیک میشه کار. و راه انداخت یا قطعه پیدا کرد توی مدت زمان کم باهزینه کم ولی آیاقطعات-مکانیک-خدمات ماشین های چینی هم به همین صورت هست؟واردات خودروهای چینی یه تحمیل به مردم ایران والله توی خودچین اینهارو سوار نمیشن یاحداقل بااین کیفیت ومسائلی که دارن مردم باید ایرانخودرو-سایپاوماشین چینی. و تحریم کنن تا خودرو باکیفیت وارد بشه برای من ازهمه مهمتراصالت ،اعتباربرند،پرستیژماشین،کیفیت متریال ازهمه مهمتره بوده وطبق تحقیق من برای آفرود فقط تنفس طبیعی بخرید وسلام
پاسخ
0
1
0
mtreza98 1403/8/8
فوتون تونلند یا موسو خان؟ کدوم بهتره؟
پاسخ
2
1
0
Msport 1403/9/24
موسو در كيفيت يه سرو گردن بالاتر هست
0
0
alisalamatii 1403/8/12
موسو دیگه خوبش پیدا نمیشه پس میشه گفت فوتون
2
0
yaserQQQ 1403/5/27
تونلند یا T9? چرا؟
پاسخ
3
0
0
moben 1403/7/8
تونلند چون قابلیت آفرودی بهتری داره نسبت به T9 و آپشن بیشتری هم داره و از نظرفنی هم یه چیزی هستن
2
0
alisalamati 1403/5/29
اگر دنبال ظاهری جسور و طراحی به‌روز تر در یک خودرو پیکاپ هستید کی ام سی T9 انتخاب بهتری خواهد بود و اگر به دنبال یک طراحی ساده، کلاسیک و پخته در یک پیکاپ هستید می‌توانید به سراغ فوتون تونلند G7 بروید
0
0
yaserQQQ 1403/5/28
تونلند از نظر عددی و آپشن بالاتره ولی توی نمایشگاه آفرود اکثر آپشن کارا رو T8 , T9 مانور می دادن
1
1
آقاسی 1403/5/20
من فوتون اتومات رو دیماه تحویل گرفتم و تا الان ۱۶ هزار کیلومتر تو شهر و جاده و کوه و جنگل باهاش راه رفتم. بار هم جابجا کردم در حد ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلو. هیچگونه مشکل خاصی در این ماشین ندیدم. نه رادیاتش، نه موتور، نه گیربکس و... واقعا شتاب وهندلینگ عالی داره. بنزین هم بنزین معمولی زدم بیشتر کرج و گیلان بوده. دو سه بار اکتان زدم.یه مورد که در همه پیکاپها هست کوبش فنر عقب هست که من برای رفع اون از گوشواره های وارداتی استفاده کردم و بیش از ۵۰ درصد نرم تر شد. ضمنا وقتی به ماشین بار میزنید کاملا نرم نرم میشه. ضمنا حتما تا ۵ هزار کیلومتر شمع و در رادیاتورش رو عوض کنی. من لاستیک شهری نکسن کره انداختم که صدای لاستیک کمتر وارد کابین میشه و ماشین نرمتر میشه.
پاسخ
0
0
3