همانطور که آریزو 6 پرو در بازار چین با نام آریزو 5 پلاس فروخته میشود، آریزو 6 جیتی نیز با نام آریزو 5 جیتی تحویل خریداران چینی میشود اما به دلایل بازاریابی، شرکت مدیران خودرو تصمیم به تغییر نحوه نامگذاری این خودروها گرفته است.
آریزو 6 جیتی، حدود دو سال پس از آریزو 6 پرو و بصورت دقیقتر، از اواخر زمستان
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
ظاهر جذاب و جوانپسند
صندوق عقب 482 لیتری
امکانات و تجهیزاتی بیشتر از 6PRO
بهبود موتور و گیربکس نسبت به 6PRO
نقاط ضعف
تغییرات ظاهری اندک در نمای عقب
حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
ساختار ساده تعلیق عقب (تورشن بیم)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
7 دنده اتومات دوکلاچه ترپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4J16)حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
197 اسببخارگشتاور
290 نیوتنمترشتاب
7.6 ثانیهسرعت
220 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4680 میلیمترعرض
1825 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2670 میلیمتروزن
1344 کیلوگرمحجم باک
48 لیترچرخ جلو
205/50R17چرخ عقب
205/50R17سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)سایر ویژگیها
ریموت استارتر - استاپ/استارت پیشرانهسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن دربها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی 64 رنگ - کرنر لایتفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - فرمان صوتیمانیتور
10 اینچی لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - Android Auto - CarPlayسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتال 10 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارکایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات با فیلتر N95 - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم قرمزایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ - پاور ویندوز درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mehdi00 3 روز پیش
سلام . من یکسال هست این ماشین را دارم. ماشین خوبی هست. در کل از نظر موتور و گیربکس قوی و قابل قبوله . البته اولین باره گیربکس دوکلاچه دارم. من قبلا محصولات کیا رو داشتم . نسبت به اونها که گیربکس AT داشتن تفاوت هایی داره اما بد نیست . حتما عمر این گیربکس کمتر از اونهاست اما اگر درست رفتار بشه خوبه. سنسورهاشم خوبه و تکمیله تقریبا. توی رنج این قیمت، ماشین سدان دیگه ای این امکانات رو نداره. تنها مشکلش نمایندگی های مدیران خودرو هست که سعی کنید رتبه یک ها شو انتخاب کنید. در کل الان ایرانخودرو هم برای محصولات چینی خودش، اگه مشکل پیدا کنن، به راحتی حل مشکل نمی کنه.
پاسخ
0
0
3
میانسال 1404/9/4
سلام دوستان نمیدونم دوستانی که اینجا با هم بحث میکنن چه سن و سالی دارن که باهم سر مدل ماشین ها کل کل میکنن و وضعیت مالیشان در چه حدی ،در حال حاضر حداقل برای قشر متوسط خودرو کالای سرمایه ای میباشد یعنی با توجه به تمام مشخصات فنی و ... باید دید براحتی تبدیل به پول نقد می شود یا خیر . اینکه خودرو تنها بواسطه اینکه یک شرکت معروف وارد شود ملاک نیست بلکه وارد ات محدود آن میتواند در آینده شما رو در زمان فروش دچار مشکل کند بنده قصد خرید آریزو ۶ جی تی رادارم که پس از کلی تحقیق از سدانهای برندهای دیگر در این رنج قیمت تنها با توجه به اینکه در بازار کراس اوور بیشتر خرید و فروش میشود مردد هستم دوستانی که این خودرو رو دارن و از بازار خودرو فروشش اطلاع دارند اعلام فرمایند ممنون میشم ماشین زیر پام ساندرو که ۱۰ ساله دارمش وازش راضیم
پاسخ
1
0
0
Mehdi00 3 روز پیش
آریزو جی تی فروشش بد نیست. اما اگر از اول به فکر فروش هستی ، نزدیک ترین کراس تیگو 7 پرو هست که هم گرون تره و هم باید با گیربکس CVT کنار بیای..
0
3
77Theali 1404/9/4
شتاب و سرعت این ماشین اعجاب آور است و از تمام رقبای بازار پیش است
پاسخ
3
0
4
JinteiGTR 3 روز پیش
فولکس GT? چی هست؟
0
0
MTKA 5 روز پیش
فونیکس اریزو 6 جی تی ، واقعا پرشتابه، اصلا شوخی نیست، وحشتناک شتاب داره،
1
2
Maziar92 1404/9/6
فولکس GT : شوخی میکنی دیگه ؟؟
2
0
hadiK64 1404/9/3
دوستان سلام وقتتون بخیر
بین خرید KMC- J7 و ARIZO6-GT موندم. با توجه به فنی ماشین و خدمات پس از فروش شما کدوم رو پیشنهاد میکنین. ممنونم ازتون
پاسخ
3
0
0
MTKA 5 روز پیش
خدمات پس از فروش بستگی به نمایندگی داره، بعضی جانانه خوبه بعضی جاها بد، اما از نظر فنی شکی نیست که اریزو 6 جی تی قوی تر هست، از نظر موتور یا کریبکس کاملا قوی تر و سرتر است. چرا که کریبکس ان از نوع wet میباشد ولی j7 خشک است و زود داغ میکند و مرتب باید استراحت بدهید خنک شود،، موتور هم واقعا قوی است و با وزن سبکی که دارد شتاب و قدرت بالایی دارد، در سربالایی اصلا کم نمی یاره، دیگه اینکه موتور 1.6 توربو جی دی آی شناخته شده بوده و در اکثر محصولات حتی فیدلیتی پرستیژ یا تیگو 8 پرو یا تیگو 7 پرومکس و ...استفاده شده لذا اشنایی باذتعمیرات و قطعا دسترسی به قطعات یدکی بیشتر است. من 6 جی تی دارم اصلا با همین بنزین اشغال ناک هم نداره زبون بسته! این تجربه من بود دیگه تصمیم با خودتان است. یا حق
0
3
علیسلامـــــــتی 5 روز پیش
اگر اولویتت راحتی، فضای داخلی و شبکه خدمات گستردهتر است (و میخوای خیالت از پشتیبانی و دسترس بودن قطعه راحت باشه): KMC J7 انتخاب منطقیتریه. کرمانموتور شبکه خدمات قویتری در بازار داخلی داره و خودِ خودرو هم خانوادهپسندهتره. Kerman Motor +1 اگر میخوای سواری تندتر و توان فنی بالاتر، رانندگی اسپرتتر و عملکرد موتور قویتر داشته باشی و حاضری برای سرویس کردن کمی حساستر (بسته به نمایندگی) وقت بذاری: Arrizo 6 GT گزینه بهترِ فنی
0
0
Theali 1404/9/4
دوست عزیز هر کدام ویژگی های دارند اولا با محدودیتی در عملکرد موتور جی 7اعمال شده است این ماشین به لحاظ فنی کمتر در اینده با مشکلات مربوط به بنزین روبرو خواهد شد خدمات بعد از فروش می ام سی باید بیشتر باشد ولی یه هر حال آریزو جی تی ابشن های بیشتری دارد و موتور آن بسیار پرقدرت تر است
0
1
reza_ss 1404/8/26
سلام. میشه کسایی که تجربه رانندگی با این ماشین را داشتن درباره سیستم صوتی نظر بدن؟ چون من چندین جا خوندم سیستم صوتی خیلی ضعیفی داره و من که میخوام این ماشین را بخرم سیستم صوتی برام خیلی مهمه
پاسخ
2
0
0
77Theali 1404/9/4
سیستم صوتی این ماشین را انگار در بازار ایران عوض کردند اولا مانند رقبا از کامپوننت برخوردار نیست روی هر در و در ثانی اصلا ویژگی یک سیستم صوتی حرفه ای را ندارد ساده بگویم حتی با فابریک ال نود مقایسه اش. کردم تفاوتی نداشت
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/9/1
سیستم صوتی آریزو 6 جیتی خوب است برای استفاده روزمره: اسپیکر ۶ عددی + مالتیمدیای تطبیقی (اندروید اتو کارپلی) برای اکثر کاربران کفایت میکند. اگر اهل گوش دادن موسیقی خیلی دقیق، با کیفیت Hi-Fi، بیس خیلی سنگین باشی یا سیستم صوتی برایت خیلی مهم باشد، احتمال دارد سیستم فابریک آریزو 6 GT راضیات نکند و بخوای ارتقای آن را در نظر بگیری (مثلاً اسپیکر بهتر، اکولایزر، سابووفر بعدی). در کل، با توجه به طراحی اسپرت و عملکرد ماشین، سیستم صوتی آریزو 6 GT بیشتر یک “سیستم مناسب و متعادل” است تا “سیستم صوتی هایپر لوکس
0
3







