فونیکس تیگو 7 پرو هیبرید، با هدف انطباق با صنعت جهانی خودرو، مصرف سوخت بهینه و فناوریهای جدید، از سوی چری و توسط مدیران خودرو، در تابستان 1403 روانه بازار ایران شد. این خودرو که با نام +e نیز شناخته میشود، نسخه ارتقایافتهای از مدل بنزینی خود به شمار میآید و در واقع پاسخ چری، به نیاز روزافزون مشتریان برای
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
صندوق عقب 475 لیتری
رانندگی خودران سطح 2.5
مصرف 1.8 لیتری (حالت هیبرید)
پیمایش 1000 کیلومتری (حالت هیبرید)
نقاط ضعف
ساختار تک دیفرانسیل
بیرونزدگی پک باتریها از کفی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1403 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
اتومات DHTپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ پلاگین با 2 موتور الکتریکی (4T15C)حجم موتور
1.5 لیترظرفیت باتری
19.2 کیلووات ساعتشارژ عادی
3 ساعتعملکرد فنی
قدرت
326 اسببخارگشتاور
510 نیوتنمترشتاب
7.5 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.9 لیتر در صد کیلومترپیمایش برقی
80 کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم - فیس لیفتطول
4513 میلیمترعرض
1862 میلیمترارتفاع
1696 میلیمترفاصله محوری
2670 میلیمتروزن
1696 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
R18چرخ عقب
R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برقی - هیبرید)سایر ویژگیها
ریموت استارترانندگی هوشمند
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور پایش راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن درها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین 64 رنگ - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
سیستم پخش SONY با 8 اسپیکر - دستیار صوتی (انگلیسی)مانیتور
12.3 اینچی لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
دوربین ثبت وقایع - صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 12.3 اینچ - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 8 اینچ تهویه مطبوعایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتیک دوگانه با پنل لمسی و فیلتر N95 - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموری 2 حالتهصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تنظیم دستی زاویه پشتی - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران اتومات
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلس - شارژر قابل حملآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه عایق صدا - آنتیترپ شیشهها، سانروف و صندوق - رکاب برقی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Kurdkhodro 1405/3/21
سلام خواستم ببینم ،پلاگ اینه ، منظورم ؛ با برق خانگی شارژ میشه یا خودش با موتور بنزینی ؟؟
پاسخ
4
0
0
مهدي_خانواده 2 روز پیش
بله پلاك اين هست. هم با برق خانگي ارت دار ميتوان باتري ١٩.٤ كيلو وات آمپرش رو سارژ كرد و هم هنگامي كه موتور بنزيني روشنه بصورت هوشمند باتري را شارژ ميكند.
0
0
Ali00p 2 روز پیش
هر دو میتوان انجام داد
0
0
Ali00p 2 روز پیش
سلام . بله
0
0
Faha 6 روز پیش
سلام پلاگین هیبریده. هم با موتور بنزینی هم با برق خونگی شارژ میشه
0
0
مهرادAlk 1405/3/17
سلام
این ماشین واقعاً پرشتاب و تیزه ولی خب کل گشتاورش روی محور جلو هستش.
باتوجه به این نکته، آیا تو پیچ ها هندلینگ مناسبی رو ارائه میده؟
کلاً اوضاع هندلینگ و پایداری مکانیکیش چطوره؟
پاسخ
2
0
1
Faha 1405/3/23
تا منظورتون از مناسب چی باشه. با ۱۰۰ تا میتونی اکثر پیچای جاجرود رو تو لاین خودت بری. من بیشتر رو تست نکردم. تو کفی هم تا ۱۲۰ الی ۱۴۰ کاملا قابل کنترله یعنی هم فرمونت اکیه هم ترمزت هم esp. دیگه بیشتر از اون بستگی داره چی پیش بیاد دیگه😁. فکرکنم بتونی تو یوتیوب فیلمای تستاشو پیدا کنی
0
0
مهدي_خانواده 1405/3/20
هندلينگ مناسب و شرايط تحت كنترله اگر ESP فعال باشه.. پايداري عالي. فقط در مد اسپرت بايد خيلي مراقب بود چون شتاب بسيار زيادي داره. سعي ميكنم هميشه با خالت اكو رانندگي كنم چون اكثر استفاده من در شهره
0
0
Fownix93 1405/3/12
سلام دوستانی که مشکل آرت دارن میتونن سر سیم و نه سیم رو روکشش رو بر دارند یک سر را داخل سوراخ بالی دو شاخ شارجر کنند و سر دیگر را به یک جسم آهنی تامشکل ارور دادن رفع بشه و خودرو شارج بشه
پاسخ
2
1
0
مهدي_خانواده 1405/3/20
توصيه نميشه كه اينكار انجام بشود. همه ساختمانهاي داري آسانسور داراي چاه ارت بوده بنابراين كافيست پرسز را به چاه ارت متصل كرد.
0
0
Faha 1405/3/16
با احترام شما مشکل رو حل نکردید فقط محوش کردین. به هیچ وجه توصیه نمیشه این کار. خدای نکرده در صورت بروز خطا در مدار برق، و بستن سیم به یکجسم آهنی، هم امکان صدمه جانی هست هم صدمه مالی
0
1
مهرادAlk 1405/3/5
سلام
۱: فضای کابین این ماشین برای ۵ نفر و مسافرت چطوره؟ البته دونفرمون ۱۹۰ هستیم قدمون.
۲: توی خونه با پریز اِرت دار معمولی شارژ میشه یا نیاز به وسیله خاصی داره؟
۳: این ماشین باتوجه به این که تک دفه ولی گشتاورش انقدر بالاست آیا هرزگردی داره؟ واسه زمستون و شرایطنسبتاً برفی گیر میکنه؟ مثلاً درمقایسه با ماشین فعلیم ۲۰۶؟
پاسخ
2
0
0
داریوشاسفنجانی 1405/3/12
چون وزن موتور و باطری ها روی چرخ جلو هست اصلا تو برف گیر نمیکنه اگر فروش باز شد حتما بخر .شتابش تو سربالایی واقعا هیجان انگیزه.رادار ها عالی کار میکنند. کروز کنترل تطبیقی عالیه اگر رادار تشخیص بده تصادف میکنی در حالت کروز سرعت رو کم میکنه. در حالت عادی آلارم میده .بینظیر
0
1
Ali00p 1405/3/11
سلام . ۱. هیچ مشکلی برای مسافرت حتی با قد ۱۹۰ نداره . ۲. هنگام خرید به شما ۲ مدل شارژر میدهند اولی برای مسافرت که من با ۶۰ هزار کیلومتر تا حالا استفاده نکردم و دومی یک شارژر بزرگ به دیوار نصب میکنید و با برق خونه شارژ میکند . من خودم تا حالا ۴۰ باری شارژ کردم . ۳. بله هرزگردی ولی esp خوب عمل میکنه - من داخل رود خانه و برف رفتم مشکلی نداشته -
0
1
Aryabay 1405/3/3
دوستان به نظر شما ته این ماشینای پلاگین چی میشه ؟
من یه جک اس ۵ دنده دارم میخام بفروشم و هنوز هم بعد ۱۰ سال نسبتا مشتریهای علاقه مند داره چون هنوز قابل نگهداری و تعمیر و استفاده هست
حالا به نظر شما ماشین های پلاگین باباتری گرون بعد ده سال که نیاز به هزینه زیادی در حد یک سوم یا یک چهارم قیمت وسیله است آیا کسی خواهانش میشه این هزینه رو برا تکنو لوژی ده سال پیش بکنه چون خیلی سرعت رشد داره هیبرید یا باید به کلی بزارین کنار این نوع ماشینها رو؟
لطفاً هرچی به ذهنتان میرسه بنویسید
پاسخ
3
0
0
Faha 1405/3/16
دوست عزیز آریا بی، دنیا خیلی وقته از این سوال گذشته و رو آورده به این تکنولوژی. و سرعت رشد تکنولوژی باتریای لیتیومی بصورت هفتگی در حال افزایشه. قطعا ایران هم به اون سمت و سو خواهد رفت. فقط کافیه قیمت بنزین ۵۰۰۰ تومن ما با ۲۰۰۰۰۰ تومن تو ترکیه رو مقایسه کنید. شک ندارم خیلی قبل از ده سال که فرمودین، خیلی چیزا در مورد این تکنولوژی عوض میشه
0
0
مهدي_خانواده 1405/3/15
نميخواهيد بعد از ٧ سال براي تعمير و نگهداري يا تعويض خودرو هزينه كنيد؟! بعد از ٧ سال قطعا فقط احتياج به تعويض باتري خواهيد داشت آن هم با تكنولوژي بانري جديز
0
0
Ali00p 1405/3/6
بخر بعد قبل از ۷ سال بفروش
1
0









