فونیکس تیگو 7 پرو هیبرید، با هدف انطباق با صنعت جهانی خودرو، مصرف سوخت بهینه و فناوریهای جدید، از سوی چری و توسط مدیران خودرو، در تابستان 1403 روانه بازار ایران شد. این خودرو که با نام +e نیز شناخته میشود، نسخه ارتقایافتهای از مدل بنزینی خود به شمار میآید و در واقع پاسخ چری، به نیاز روزافزون مشتریان برای
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
صندوق عقب 475 لیتری
رانندگی خودران سطح 2.5
مصرف 1.8 لیتری (حالت هیبرید)
پیمایش 1000 کیلومتری (حالت هیبرید)
نقاط ضعف
ساختار تک دیفرانسیل
بیرونزدگی پک باتریها از کفی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1403 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
اتومات DHTپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ پلاگین با 2 موتور الکتریکی (4T15C)حجم موتور
1.5 لیترظرفیت باتری
19.2 کیلووات ساعتشارژ عادی
3 ساعتعملکرد فنی
قدرت
326 اسببخارگشتاور
510 نیوتنمترشتاب
7.5 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.9 لیتر در صد کیلومترپیمایش برقی
80 کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم - فیس لیفتطول
4513 میلیمترعرض
1862 میلیمترارتفاع
1696 میلیمترفاصله محوری
2670 میلیمتروزن
1696 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
R18چرخ عقب
R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برقی - هیبرید)سایر ویژگیها
ریموت استارتسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن درها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین 64 رنگ - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
سیستم پخش SONY با 8 اسپیکر - دستیار صوتی (انگلیسی)مانیتور
12.3 اینچی لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
دوربین ثبت وقایع - صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 12.3 اینچ - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 8 اینچ تهویه مطبوعایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتیک دوگانه با پنل لمسی و فیلتر N95 - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموری 2 حالتهصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تنظیم دستی زاویه پشتی - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلس - شارژر قابل حملآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه عایق صدا - آنتیترپ شیشهها، سانروف و صندوق - رکاب برقی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
اااااااااااا دیروز
چند نفر به من گفتن گیر بکس این ماشین زیاد خوب نیست اگه میشه راهنمایی کنید بین این ماشین و آریزو ۸ آیا تعمیر گیر بکس این ماشین هزینه ی زیادی داره؟
پاسخ
0
0
0
اااااااااااا 5 روز پیش
گیر بکس چطور هست
پاسخ
1
0
1
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
اگر من قرار بود انتخاب کنم، و زندگیام ترکیبی از شهر و جاده با مسیرهای متوسط بود، تیگو 7 پرو e+ با گیربکس DHT را بهعنوان یک گزینه «بهروز، قدرتمند، اقتصادی-تر در مصرف» قبول میکردم. این گیربکس به همراه موتور هیبریدی با توان بالا، برای خیلی از کاربردهای روزمره و خانوادگی منطقی است. اما اگر اولویت من «سادگی، ارزانتر بودن نگهداری، ریسک کمتر» بود — مثلاً برای مسیرهای سخت یا شرایط ناهموار — احتمالاً سمتش نمیرفتم.
0
0
اااااااااااا 5 روز پیش
سلام بین این ماشین و چانگان سی اس ۵۵ کدام لطفاً راه نمایی کنید گیربکس و موتور خیلی برام مهم آیا گیربکس کار خودش را خوب انجام می دهد
پاسخ
0
0
0
سعید62 1404/9/5
سلام خدمت همگی
بنده این ماشین رو برای سرمایه گذاری خریده بودم. وقتی ماشین رو تحویل گرفتم . کلا نظرم در موردش عوض شد و تصمیم گرفتم نگهش دارم.
فوق العاده ماشین نرم، راحت و بی صدایی هستش. شیشه های ماشین عایق صدا داره و به خوبی جلوی صدا رو می گیره.
تصفیه هوای ماشین تو هوای آلوده تهران به خوبی کار می کنه.
شتاب فوق العاده و سیستم کروز کنترل تطبقی اش به خوبی کار می کنه.
من که خیلی ازش خوشم اومده.
ولی مصرف بنزینش با توجه به اینکه هیبرید هستش کم نیست تو این یک ماهی که من سوارش شدم و باهاش میام و میرم میانگین روی ۶.۷ هستش.
تو ایستگاه های شارژ هم می توانید باطریش رو شارژ کنید. من رفتم کریم خان به سمت میدان ولیعصر شارژ کردم. با موتور بنزینی هم خودش باطری ها رو شارژ می کنه.
پاسخ
0
0
1
mohamad66778 1404/9/4
بین این ماشین و تویوتا کرولا کراس هیبریدی کدوم؟
پاسخ
2
0
0
علیسلامـــــــتی 5 روز پیش
اگر شخصی هستی که قدرت، شتاب و آپشن برات مهمتره — تیگو 7 پرو PHEV انتخاب جذابیست. اما اگر دنبال اقتصاد سوخت، هزینه نگهداری کمتر و آرامش در رانندگی روزمره هستی — کرولا کراس هیبرید منطقیتره. در دنیای واقعی، خیلی بستگی دارد تو چه شهری سوار میشی، روزانه چقدر رانندگی میکنی، و چی برات اولویت است: صرفهجویی یا لذت رانندگی یا اگه فرض کنی شارژ برات دردسر نیست و دوست داری یه کراس-اوور با شتاب و قدرت قابلتوجه — Tiggo 7 Pro e+ ارزش بررسی داره. شتاب، قدرت و هیجانش برات ملموستره. اگه دنبال یه خودرو «هوشمند، مطمئن، راحت و کمدردسر» برای زندگی روزمره هستی — Corolla Cross Hybrid منطقیتره: مصرف سوخت منطقی، برند خوشنام، نگهداری سادهتر. بستگی داره «دنبال چی هستی». هیچکدوم «کامل» نیست ولی هرکدوم بسته به نیازت انتخاب منطقیاند.
0
0
309ilao 1404/9/5
تویوتا 1ملیاد گرون تر هست و آپشن کم تری و هم چنین همون چنتا هم سفارشی هست
0
0








