• مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium

مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو پرمیوم سال 1400 - 1402

175 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
از تابستان 1398 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانه‌های کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 1399، نسل دوم تیگو 8 را با نام «تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. نکته جالب توجه اینجاست که عرضه نسل دوم، دقیقا به موازات نسل اول بود و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.2
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

گارانتی 7 ساله پیشرانه
امکانات رفاهی متعدد
آپشن‌های ایمنی
صندلی ردیف سوم
گیربکس DCT از نوع خیس (wet)

نقاط ضعف

قیمت گذاری بالا
ساختار تک دیفرانسیل نسبت به رقبا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

7 دنده اتومات دوکلاچه

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4J16)

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

197 اسب‌بخار

گشتاور

290 نیوتن‌متر

شتاب

8.9 ثانیه

سرعت

200 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس اور متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

طول

4722 میلی‌متر

عرض

1860 میلی‌متر

ارتفاع

1745 میلی‌متر

فاصله محوری

2710 میلی‌متر

وزن

1565 کیلوگرم

حجم باک

51 لیتر

چرخ جلو

235/50R19

چرخ عقب

235/50R19

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (کامفورت - اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

ریموت انجین

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سنسور هشدار بازشدن درب‌ها (DOW)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

نورپردازی کابین - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسی

مانیتور

12.3 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - Apple CarPlay - Android Auto

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی با مموری 3 حالته

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دوم

ویژگی صندلی عقب

تاشو دو تکه - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ - رکاب برقی
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای فونیکس تیگو 8 پرو پرمیوم در بازار

سانگ یانگ رکستون G4

سانگ یانگ رکستون G4

مقایسه
هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل

هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل

مقایسه
کیا سورنتو 4 سیلندر GT لاین

کیا سورنتو 4 سیلندر GT لاین

مقایسه
دیدگاه کاربران
Abol_De1451 3 روز پیش
تیگو ۸ پرو مدل ۱۴۰۲ با ۳۰ تا کار بهتره یا تیگو ۷ پرو مکس صفر ۱۴۰۴
پاسخ
1
0
1
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
تیگو ۷ پرو مکس ۱۴۰۴ را بخر چون نو است و ریسک فنی ندارد، امکانات و ایمنی بهتری دارد، و برای چند سال استفاده شهری خانوادگی مطمئن‌تر است
0
0
Abol_De1451 3 روز پیش
تیگو ۸ پرو مدل ۱۴۰۲ با ۳۰ تا کار بهتره یا تیگو ۷ پرو مکس مدل ۱۴۰۴
پاسخ
0
0
0
Hadi_ast 1404/8/12
بنظر من که رانندگی با زانتیا رو تجربه کرده شتاب سرعت و... این ماشین عالیه
پاسخ
0
0
0
فرهادR 1404/8/5
سلام من از اسفند ۱۴۰۱ تا الان که مهر ۱۴۰۴ هست سوار تیگو ۸ پرو هستم، تا الان حدود ۵۵۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم و ماشین قبلی من النترا ۲۰۱۴ بوده، که اونم از صفر دست خودم بود، میخوام نظراتم رو بگم شاید بتونه کمکی باشه برای کسی که میخواد ماشین بخره تیگو ۸ پرو پرمیوم ماشین پر امکاناتیه که تقریبا همش کار میکنه فقط رانندگی خودکارش زیاد دقیق نیست احتمالا به خاطر خط کشی های افتضاح خیابون های ما باشه، سرد کن صندلیش هم میشه گفت ضعیفه ماشین فوق العاده پرشتاب و با هندلینگ بالا مخصوصا سر پیچ ها میشه حسش کرد، البته اگر از اکتان اورجینال یا بنزین سوپر استفاده بشه موتور خیلی روانتر و بهتر گاز میخوره گیربکس این ماشین فوق العاده‌س و به شتاب عالی ماشین خیلی کمک میکنه ، پدال شیفتر هم که لذت کار با گیربکس روان این ماشین رو بهتر میکنه ماشین جاداریه و فضای خوبی داره ولی ردیف سوم فقط برای بچه های زیر ۱۰ سال مناسب و راحته بخصوص که کمربند و تهویه هم داره رادارهای این ماشین خیلی دقیق و بدون ایراد کار میکنه رادار نقطه کورش روی درهای عقب هم چراغ داره که موقع باز کردن در بهت آلارم میده تنها ضعفی که من رو تو این سه سال اذیت کرده سنسور دنده عقبشه که حتی اگر به یک سانتی مانع هم برسی بازم بوقش ممتد نمیشه یک بار هم بدون دلیل کامپیوترش دنده برقی رو نشناخت و ماشین روشن نشد که با دیاگ زدن و پاک کردن خطا بدون خرج ایراد بر طرف شد،این طور که شنیدم این باگ تو اکثر ماشینهایی که گیربکس برقی دارن پیش میاد البته خودم اولین تجربم بود خلاصه از انتخاب تیگو ۸ پرو راضی ام و به نظرم با توجه وضعیت بازار انتخاب خوبیه
پاسخ
0
0
1
ناصر 1404/4/15
سلام دوستان من تیگو ٨ پرو را سال ١۴٠٢ خریدم و تا الان فقط سوارش شدم و ٩۶٧٠٠ کیلومتر باهاش راه رفتم،غیر از روغن و فیلتر ها و لنت چیزی عوض نکردم قبلش سانتافه ٢٠١۵ داشتم که واقعا دوست نداشتم باهاش برم توی جاده تیگو ٨ از هر لحاظ توجه راننده را به خودش جذب میکنه دوستانی که میکن خودروی برند بخیر فکر این را نمیکنن که قیمت چند هستش و اگر مشکلی پیش بیاد چه از لحاظ فنی چه بدنه چه بلایی سر آدم میاد بهترین آپشن تیگو ٨ این هستش که چه تک سرنشین باشه چه هفت سرنشین براش فرقی نمیکنه البته فیدلیتی ، هایما s7 توربو ، جک s5 هم دشتم که در مقابل تیگو ٨ اسباب بازی بیش نبودن
پاسخ
0
0
6