بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو
بررسی مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو

از تابستان 1398 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانه‌های کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 1399، نسل دوم تیگو 8 را با نام «تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. نکته جالب توجه اینجاست که عرضه نسل دوم، دقیقا به موازات نسل اول بود و چری علاقه‌ای به توقف تولید نسل اولش نداشت. به هر حال در نسل دوم تیگو 8، هم ظاهر و هم آپشن‌ها، بهبود قابل توجهی پیدا کرده بودند. از طرف دیگر، چری نمی‌خواست که در بازار ایران، نام و لوگوی خودش را روی خودروها بزند. به همین دلیل، مدیران خودرو در سال 1400 برند جدیدی را با نام فونیکس (FOWNIX) به بازار ایران معرفی کرد تا محصولات لوکس و گران قیمت چری را تحت این برند جدید، به بازار ایران بیاورد. اولین عضو خانواده فونیکس، تیگو 8 پلاس بود که البته در بازار ایران، با نام« تیگو 8 پرو» شناخته می‌شود. این کراس‌اور گران قیمت، در تیپ پریمیوم، موتور 1.6 لیتری TGDI را در سینه دارد؛ موتوری که از نسل سوم خانواده ACTECO است و در سال 2019 نیز یکی از «10 موتور برتر بازار چین» بوده. این موتور که حدود 21 کیلوگرم سبک‌تر از نسل دوم است، قبل از این خودرو، روی تیگو 7 پرو نیز نصب شده بود. مدیران خودرو برای تیگو 8 پرو، تمام تلاشش را کرده تا بهترین و بیشترین امکانات ممکن را روی این خودرو قرار دهد؛ از تهویه چهارگانه اتوماتیک با پنل تمام لمسی بگیرید تا ردیف سوم صندلی‌ها و نمایشگر سرتاسری 24.6 اینچی. اما بدون شک، مهم‌ترین امکانات این خودرو را باید در 10 آپشن ایمنی آن دانست که عبارتند از: رادار تصادف از عقب (RCTA) برای هشدار برخورد در هنگام دنده عقب، رادار تصادف از جلو (FCW) برای پیشگیری از برخورد با خودروی جلویی و با ترمز اضطراری (َAEB)، رادار نقطه کور (BSD) برای پیشگیری از برخورد با خودروهای کناری، رادار ماندن بین خطوط (LKA) برای نگه داشتن فرمان و حرکت خودرو بین خطوط جاده، رادار تابلوخوان (TSR) برای تعیین سرعت مجاز، رادار تغییر لاین (LDW) برای هشدار عبور از خطوط جاده، کروز کنترل هوشمند (ACC) برای تطبیق سرعت خودرو با خودروی جلویی، سنسور بازشدن درب‌ها (DOW) برای هشدار به سرنشینان در هنگام برخورد با خودروهای عبوری، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA) برای کنترل خودکار پدال گاز و پدال ترمز در ترافیک‌هایی با سرعت کمتر از 60 کیلومتر برساعت، سیستم نوربالای اتومات (IHC) برای تغییر خودکار حالت چراغ‌های جلو از نور پایین به نور بالا به همراه سیستم گردش چراغ‌ها در پیچ (َAFS) برای تغییر زاویه نور چراغ‌ها تا حداکثر 15 درجه و باتوجه به میزان گردش فرمان و سرعت خودرو.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای فونیکس تیگو 8 پرو

    • گارانتی 7 ساله پیشرانه
    • امکانات رفاهی متعدد
    • آپشن‌های ایمنی
    • صندلی ردیف سوم
  • معایب فونیکس تیگو 8 پرو

    • قیمت گذاری بالا
    • ساختار تک دیفرانسیل نسبت به رقبا
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (4J16)
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 197 اسب‌بخار
  • گشتاور 290 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.9 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه کراس اور متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4722 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1745 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2710 میلی‌متر
  • وزن 1565 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R19
  • چرخ عقب 235/50R19
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها کمکی حرکت در ترافیک (TJA) - کمکی ماندن در لاین (LKA)
92 دیدگاه

Saeid12335(84 روز پیش)

هرموقع یه نمونه از این ماشینو پیدا کردین صد هزار تا کار کرده بود اتاقش بی سروصدا بود بعد بیایین ازش تعریف کنین.این ماشین جزو ماشینای درجه دو چینه.چین هرچی جنس خوب دارهرمیره امریکا.هرچی جنس بنجولو اشغال داره وارد ایران میشه.این ماشین تو دبی با ده سال گارانتی کامل ۵۰۰میلیونه.اینجا داره مونتاژ میشه به جای اینکه قیمتش بیاد پایین تر تقریبا سه برابر شده.هر ماشینی که سود بیشتری واسه واسشون داشته باشه همونو وارد میکنن

Hamid reza (82 روز پیش)

دوستان چيني سوار جسارت منو ببخشيد حرف دوستمون درسته،معمولا حقيقت تلخه ولي بايد پذيرفت كه ماشين چيني جز ضرر هيچي نداره و فقط ظاهراشون قشنگه،هر چيم كه بد باشن شرف دارن به خودرهاي توليد داخل،اميدوارم روزي برسه كه همه سوار بهترين ماشينا ي دنيا بشيم چون ايراني لياقتشو داره ولي متاسفانه ملت صبور و مظلومي هستيم و هيچ اثري از اين بحثا نباشه

Ali2022 (80 روز پیش)

اشتباه می کنین دوست عزیز این ماشین توی کل دنیا داره خوب می فروشه و ماشین بروزی هم هست. کلا چری و چانگان و هاوال، هم توی چین و هم توی بازار جهانی خوب دارن می فروشن. کافیه سرچ کنین. البته قیمتش توی ایران قیمت بالایی ه ولی خوب این مشکل رو همه ماشینا تو ایران دارن و وضعیت بازار ماشین توی ایران اسف باره.این جوی که علیه چینی ها تو ایران هست کاملا قابل درکه ولی چینی ها اخیرا و توی دو سه سال اخیرخیلی پیشرفت کردن و دارن همون راهی که ژاپنی ها و کره ها رفتن رو خیلی سریع طی می کنن. من یه چانگان cs 35 فول 2021 توی مسقط رو نشستم واقعا فرق چندانی با تویوتا حس نکردم. تو ایران یه پریوس فول آپشن سفارش آلمان دارم. متأسفانه قدرت انتخابمون تو ایران خیلی محدوده و امیدوارم روزی برسه بتوینم ماشین و برند مورد علاقه مون رو با قیمت مناسب بخریم. نکته دیگه در مورد این ماشین اینه که 2 میلیون کیلومتر در شرایط آب و هوایی مختلف تست شده و جواب داده و کاملا هم بروزه و می تونه توی این وضعیت آشفته بازار ایران گزینه خوبی باشه مخصوصا برای کسایی که دنبال ماشین صفر و بروز هستن. من کلا معتقدم تا دو سه سال آینده چینی ها سهم بزرگی توی بازار خودروی جهانی خواهند داشت.

Aliz699 (75 روز پیش)

سلام خودتون دارید میگید توی دوبی ۱۰ سال گرانتی داره پس چه طور میتونه درجه ۲ چین باشه ؟!!

Shayan2022(90 روز پیش)

بجای اینکه پولتون رو برای این دور بریزید، برید سمت خودرو های فرانسوی و کره ای و ژاپنی یا اینکه اگر واقعا قصد خرید این خودرو رو دارید صبر کنید تا دست دومش بیاد تو بازار مطمئن باشید اگر این خودرو ۱۰۰ هزار تا رفته باشه ۱ میلیارد هم کسی براش پول نمیده

amorteza (87 روز پیش)

👍

peymanrx (86 روز پیش)

سال2023 داره میاد شما هنوز تو 2016 موندی بروز باشید ماشین 10 سال کار کرده مال هرجا باشه دیگه عمر خودشو کرده .اگر ماشینهای کره ژاپن و اروپا مدل 2023 بیاد بله حرف شما درسته که همه میدونیم دیگه نمیان

aryas97 (85 روز پیش)

من خودم تيگو ٧مدل ٩٨دارم اون موقه ٧٠٠خريدم الان مشتري ٩٦٠ازم ميخاد نميدم با حساب حرف شما صد تا هم كاردكردشه الان بايد پونصد ميخريدن ،از فضا اينجوري بره جلو سال بعد كاركردشو بالاي دوملياردو دويستم نميتونيم بخريم حقيقت

aryas97 (85 روز پیش)

منتظر باش يك تمن بخري حتما

Shayan2022 (81 روز پیش)

aryas97‏ تورم رو حساب نکردید ظاهرا در حال حاضر رشد چندانی نخواهیم داشت اولا ثانیا خودروی شما قیمتش تو بازار تو رنج 810 815 هست نمیدونم این قیمت شما از کجا اومده دیگه

Razahmadi(259 روز پیش)

من قبلا وراکروز داشتم و الان تیگو 8 پرو خریدم. انصافا از نظر هندلینگ و نرمی و بی صدایی چیزی از وراکروز کم نداره. البته در طول چند سالی که وراکروز داشتم، چون آفرود نمی کردم هیچ گاه نیازی به چهار چرخ متحرک نداشتم و تک دفر بودن تیگو برام مشکلی پیش نمیاره. ولی از نظر تعدد آپشنهای رفاهی و ایمنی نظیر حرکت در بین خطوط، سیستم کمک راننده در حرکت حین ترافیک، طراحی روزآمد کابین و داشبورد و ... انصافا یک سر و گردن از وراکروز بالاتره ، هر چند دوستان به خاطر چینی بودن تیگو من را از خریدش منع می کردند، ولی فکر می کنم با توجه به گارانتی هفت ساله کل آپشنها ، ارزش خریدش را داشته باشد.

مهدی49 (225 روز پیش)

امیدوارم که پشیمون نشی. چون کیفیت و توانایی وراکروز با تیگو یک قیاس مع الفارغه.

Ali1234567 (216 روز پیش)

من خودم وراکروز ۲۰۱۳ دارم البته دوستام زیاد از تیگو ۸ پرو تعریف میکنن ولی یکی از اشناهام که خریده بودن رضایت نداشتم البته خودم سوار نشدم ببینم چجوریه ولی خب میدونم هر چی که باشه موتور کره ای تا چینی خیلی فرق داره… وقتی که پاتو تا آخر توی وراکروز گاز بدی توی بدترین شرایط کم نمیاره و شتاب خیلی عالی ای داره و صدای ریزی هم که داره لذت بخشه

Pr (204 روز پیش)

مقایسه شما فوق العاده عجیبه. وراکروز به گفته کمپانی هیوندای اومده تا رقیبی برای شاسی بلند های فول سایزی مثل لندکروز باشه شتابی از لندکروز و پرادو بالا تر فضای داخل کابین زیاد حتی به مراتب بیشتر از پرادو موتور پر قدرت و پر شتاب با صدای بسیار لذت بخش نرمی بیشتر حتی از پرادو دوستان من به مدل 8 سال وراکروز داشتم ماشین های زیادی کنارش رد و بدل شد و واقعا میگم تو قیمت خودش فوق العاده هست با هیچ ماشین دیگه ای تو این رده نباید مقایسه بشه با 8 سرنشین و وسایل توی جاده بام تفت یزد راحت بالا میرفت( کسی که یزدی باشه میدونه جاده ی بام تفت یزد قبل تر یه سراشیبی تند و خاکی و سنگلاخی بود البته الان درست شده) یکی از دوستان نزدیکم پرادو افرود 2013 داشت و کنار هم تست کردم واقعا سرتر عمل می‌کرد و تنها برتری های پرادو توی دوام و استهلاک کم و برند تویوتا بود( به شخصه طرفدار تویوتا هستم) از کره ای ها فراری هستم اما وراکروز تعریف تازه ای برام داشت تعصب نیست به تمام کسانی که باور ندارن پیشنهاد میدم تست کنن

HRM (203 روز پیش)

مقایسه تیگو با وراکروز! صادق باشیم، آپشن ها قبل از داشتن اسامی دهن پر کن باید "کارایی" داشته باشن مثلا آپشن حرکت در بین خطوط زمانی ارزشمنده که در رانندگی دخالت داشته باشه نه اینکه به یه ویبره زدن ریز بسنده کنه، تازه همین عملیات هم در صورتی که خط کشی خیابان مرتبی داشته باشیم عمل میکنه بیشتر از این موارد بنظرم "قدرت موتور" و "تعلیق نرم" و "پایداری" و "ترمزهای خوب" هستن که دائما و روزانه کارایی دارن البته درنظر داشته باشید "قدرت موتور" به معنی این نیست که ما دائما داریم تخته گاز میریم، بلکه به معنی این هست که دائم به جای فشار آووردن به موتور داریم سرگاز میریم و در نتیجه استهلاک کمتر و عمر قطعات بیشتری داریم. به هر صورت به نظرم مقایسه بهترین SUV کمپانی هیوندای با تیگو شوخیش هم اصلا جالب نیست!

AliJJJ (196 روز پیش)

آقای HRM به نظرتون موتور وراکروز که حجم خیلی بالاتری از این داره و اینکه تکنولوژی قدیمی تری داره استهلاک بالاتری نسبت به این نداره؟ علاوه بر اون هم این ماشین تا ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۷ سال گارانتیه البته به نظر من یه نکنه ای هم هست که با این حجم تنوع آپشن و سنسور های متعدد بعد ۷ سال و بعد از پایان عمر این سنسور ها باید هزینه‌ی قابل توجهی رو واسش در نظر بگیریم

HRM (179 روز پیش)

آقای AliJJJ‏ عزیز درنظر داشته باشید موتور وراکروز همون موتور کد لامبدا معروف هست که روی جنسیس هم استفاده شده، قطعا اگر این موتور قدیمی بود و راندمان مطلوبی نداشت در سال 2022 در هیوندای پالیسید که جایگزین وراکروز هست دوباره استفاده نمیشد به طور کلی عرض میکنم موتورهای توربو به دلیل نسبت تراکم و نوع عملکردشون همیشه استهلاک بسیار بالاتری از موتورهای اتمسفری دارند، میتونید از مکانیک های مختلف یا مهندسان مکانیک که علم طراحی قطعات رو دارند بپرسید، همچنین حساسیتشون به بنزین هم همینقدر زیاده، به عنوان نمونه هم میشه به ناک زدن ب ام و های کد28 اشاره کرد

Aliasghar4474 (147 روز پیش)

بزرگوار ، نیگو ۸ کل آپشن هایش گارانتی هفت ساله نداره ، فقط موتورش گارانتی داره ایکاش گیربکسش ر ا هم مثل موتورش گارانتی میکرد هر چند گارانتی در ایران یه مقدار مشکل داره

ahmadpashaei (113 روز پیش)

aliasghar4474 شما درباره گارانتی از خود نمایندگی بپرسید و خواهید شنید که همه آپشن ها همه موتور گیرباکس و … شامل هفت سال گارانتیه و سه سال یا صدهزار کیلومتر کل سرویس ها رایگانه!!! فقط بنزین با شماست. من شخصا کامل خوندم علاوه بر پرسیدن و دارم میخرمش

Shayan2022 (90 روز پیش)

😅😅کارمندای مدیران خودرو همگی جمع شدن اینجا تبلیغات میکنن

amorteza (87 روز پیش)

با قیاس مع الفارغ موافقم

Amir523(119 روز پیش)

کلا این جور ماشینا که میان از یه موتور 1.6 قدرت حدود ۲۰۰ اسب میگیرن استهلاک وحشتناکی دارن. شاید در ابتدا ماشین خوب و بی آزاری به نظر بیاد و واقعا هم همینطوره. ولی بذارید به ۱۰۰ تا برسه بعد گندش در میاد. کد ۳۰ bmw رو ببینید چه افت قیمتی داره. BMW با اون همه تکنولوژی موتوری و گیربکسی تو کارکرد های بالای ۱۵۰ به مشکل میخوره اونم تو خود اروپا.... حالا تو ایران و با این بنزین بی کیفیت ببینید چی میشه. بیاید با هم صادق باشیم بحث افت قیمتی به کنار چطور موتور به این ضعیفی قراره هیکل ۱۶۰۰ کیلویی اینو بکشه و صفر تا صد کارخانه ای ۹ ثانیه بده؟ ببینید از یه موتور ۱.۶ لیتری نمیشه همچین خروجی گرفت. با افزایش فشار روی موتور و پرخوران کردن آن به زور قصد این کارو دارن... و کاملا مشخصه که دوام پایینی داره. اصلا همین وزنش.. این خرس گنده ۴.۸ متری چرا باید ۱۵۶۰ کیلو وزن داشته باشه؟ برید با رقیبای ژاپنی و آلمانی مقایسه کنید. تو این سایز ماشین همگی بالای ۱۷۰۰ کیلو وزنشونه. nx با اون هیکل کوچیکش ۱۷۵۰ کیلو وزن داره. از کجای این ماشین زدن؟ مردم برید خودتون ببینید rav4 با جثه کوچیکترش x4 x6 و ...رو که چه وزن و موتوری دارن.چقدر اسکلت های این ماشینو کوچیک کردن که وزنش اینقدر کم شده ؟ ورقاش چقدر نازک شده؟ خدا میدونه چقدر از این ماشین کم گذاشتن. من نمیگم این ماشین خوبه یا بد. نظر نهایی و انتخاب با شماست. فقط خواهشا با دید باز انتخاب کنید و به این نکاتی که گفتم خوب دقت کنید و فقط لیست آپشنارو نخونید. این موارد هم مد نظر بدید. مانا باشید

Javila (91 روز پیش)

دوست عزیز تکنولوژی روز به روز پیشرفت میکنه شما توسال 1998 برای یک حافظه 2 گیگا بایتی بایستی هاردی به وسعت یک اتاق میداشتی اما امروز تراشه های چندین ترابایتی حدود 1 سانت بوجود اومدن! کمپانی ها روز به روز در حال بروز رسانی علم و پیشرفت هستند تا بتونن خودروی سبک تر در عین حال محکم تر و موتوری کم حجم تر و کم مصرف تر با راندمان بالاتر تولید کنند تکنولوژی توربو و شارژر حتی سوپر شارژر روش فکر ها شده و مسلما بعد از آزمایش های متعدد به مرحله اجرایی رسیده و هیچ کمپانی ریسک سعی و خطا رو نمیپذیره. خودروهای 6 سیلندر و 8 سیلندر معمولا خودروهای با سگمنت خاص خودشون هستند و نباید خودروهای سگمنت های مختلف و باهم مقایسه کرد. تازه برای مقایسه تو سگمنت یکسان هم شرط بهای پرداختی هم مهم میشه.

pasokhgo (90 روز پیش)

خداییش با قیمتش و امکاناتش دست دوم سوارها را میسوزونه

amorteza (87 روز پیش)

سلام.نظرتون محترم.ولی بیس و پایه تراشه یه چیز الکترونیکی هستش و موتور خودرو غالبا بر پایه موضوعات مکانیکی است. بنظرم مقایستون ،مقایسه صحیحی نیست

Roozbeh.h(108 روز پیش)

شما باید دو میلیارد بدی برای یه ماشین چینی که پونصد میارزه بعد یه گارانتی هم میکنن که نهایت سیصد تومن یعنی کلش هشتصد نه نزدیک به دوملیارد ...با دوملیارد همون وراکروز رافور سانتافه هم بخری صد شرف داره

shahrokhsharifian (101 روز پیش)

سلام به همگی . دوستان گرامی ، احتراماً مستحضر باشید اکثریت خانواده موتور های بنزینی گروه کیا /هیوندای طی دو دهه گذشته دا رای ده ها ایراد بزرگ از طراحی تا فرآیند ساخت می باشند . همه جای دنیا جز ایران دارند به دارندگان باقی مانده ، موتور نو می دهند تا از تعقیب قضایی میلیارد دلاری در امان باشند . اینجانب مدت ها تعمیرگاه داشته ام و بارها از نزدیک دیده ام چه بلایی بر سر یک موتور سری لامبدا یا تتا۲ می آید . به دوستانی که حوصله خریددوره ای یاتاقان و اویل ماجول ندارند پیشنهاد می کنم سمت خرید محصولات ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ کیا و هیوندای نروند ‌. البته نکته مثبت اش آن است با داشتن یک هیوندای آن سالی با مکانیکتان رفیق صمیمی خواهید شد . عزیزان می توانند پیرامون کمپین دارندگان موتورهای هیوندای مطالعه بفرمایند ‌.

pasokhgo (90 روز پیش)

ما وراکروز و سانتافه را پونصد هم نمیخریم ما دو تومن میدیم تیگو هشت پرو و لذت میبریم

Javila(91 روز پیش)

دوستان عزیز لطفا بدون تجربه سواری اظهار نظر نکنید که باعث گمراهی میشه. بنده قبل از تهیه تیگو 8 پرو مزدا 3 و تالیسمان داشتم که خودروهای فوق العاده ای بودن و هرکدوم هم معایبی هم داشتن و کلا از هر خودرویی میشه ایراداتی گرفت اما اینکه طرف تابحال تجربه سواری خودروهای چینی و نداشته میاد میگه آشغال چینی! دقت کنه بسیاری از برندهای مطرح دنیا خط مونتاژ تو این کشور دارند، دوستان عزیز سواری این خودرو واقعا عالیه، عملکرد گیربکس و موتور کاملا هماهنگ و کیفیت اتاق تحسین برانگیزه و آپشن ها واقعا کارآمد و بروزه. شما اگر دوست دارید برند قدیمی تر و مطرح تر سوار بشید کاملا نظر شخصی شماست ولی این دلیل نمیشه بدون علم و اگاهی این خودرو رو آشغال خطاب کنید، حتی بسیاری از سایت های تحلیلی معروف هم گاها بدلیل نداشتن تجربه کافی اشتباه میکنن بطور مثال ایرادی که از این خودرو گرفته شد میزان باز شدن درب صندوق عقب این خودرو بود غافل از اینکه میزان باز شد درب صندوق عقب از داخل سیستم مولتی مدیا قابل تنظیم هستش برای اینکه بشه در هر پارکینگی با هر میزان ارتفاع سقف ازش استفاده کرد. دوستان پدران هریک از ماهم اگر مالک این کمپانی های کره ای یا چینی و ژاپنی باشند هم نباید تعصب الکی روی برند خاصی داشته باشیم و بایستی اطلاعات درست به مخاطبان بدیم. ممنون از توجه شما

Milads2525(166 روز پیش)

سلام علیکم والا من بخاطر اینکه شاسی بلند و دیفرانسیل جلو هست اصلا پیشنهاد نمیکنم در ضمن اینکه از گیربوکسش اصلا خوشم نمیاد موتور هم که ضعیف 199 اسب . اسپیکر هم که سونی چین . حالا ماکسیما 225 اسب گشتاورد n بالا و ژاپن. شاسی باید 2 دف باشه

Nimafarh (161 روز پیش)

🤣🤣🤣چون تو خوشت نمیاد ماشین بدیه؟؟🤣🤣🤣

Dayan (159 روز پیش)

برادر الان گیربکسش کجاش مشکله؟ گیربکس دوکلاچه در میان بقیه گیربکس ها بیشترین راندمان رو داره و نیرو رو با کمترین اتلاف انرژی به چرخ ها منتقل میکنه ، و در اکثر سوپرکار ها استفاده میشه ، ضمنا گیبربکسش از نوع ترهستسش که مشکل داغ شدن دوکلاچه های خشک رو ندارهدر مورد قدرت موتورش هم عرض شود که بنظر نسبت به قیمتش مناسبه ، مثلا رنو کولیوس و هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل ، که همشون تو رنج قیمتی بالاتری قرار دارن حدود ۱۷۵ اسب بخاره نیسان ماکسیما هم تکنولوژیش مال ۲۵ سال پیشه و اون راندمان انجین هاب امروزی رو نداره و با مدل اتوماتش -که ۴ سرعته هست- نمیتونی زیر ۱۰ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسی درمورد دف جلو بودن با شما موافقم ، اما تک دف بودن چیزی نیست که هروز به درد صاحب ماشین بخوره ، چون بلاخره کسی کولیوس و سانتافه و... افرود نمیره در آخر هم خدمتتون عرض شود که سونی یه شرکت ژاپنی هستش نه چینی

mobiiiin (150 روز پیش)

دوستان اگه بحث گرونی باشه الان سانتافه شش سال پیش هم ارزش خرید با این قیمت های اعلامی نداره چون بازار جهانی یک سومش هست بدور از تعصب تیگو ۸ پرو طراحی بروز، پرفورمنس بالا، آپشن های بی نظیر و گارانتی و قطعات خوبی داره خودم سوارش شرم اندازه ۵۰۰ کیلومتر و تفاوتش با همه چینی های ما قبلش از همون اول میشد فهمید

Amirmmd (125 روز پیش)

تو برو 3میلیارد بده لکسوس وپرادو 6سیلندر 😂

Amir523 (119 روز پیش)

در پاسخ به Amirmmd‏. از من بپذیر لکسوس ۳ میلیاردی تایرش میارزه به امثال این ماشین

Nariman45 (98 روز پیش)

موتور تیگو ۸ ساخت اتریش هست..و اکثر قطعاتش و حتی طراحیش آلمان....بیخود نیست که ۷سال گارانتی میکنن.

Javila (91 روز پیش)

شما از گشتاورد! نوشتنت و اینکه 200 اسب و ضعیف میدونی مشخصه چقدر در فنی خودرو صاحب نظری

sadraka(107 روز پیش)

سلام لطفا بگید با بودجه ۱میلیاردو ۳۰۰ تا ۱.۶۰۰ لاماری ایما بخرم یا تیگو ۷ پرو؟ از نظر آپشن و مشخصات موتور

Alis (102 روز پیش)

سلام نگاه به چینی بودن نکنید 8 پرو سواری خوبی و شتاب عالی داره من قبلا رافور وایکس تریل داشتم هر دو عالی بودند ولی 8 پرو تکنولوژی به روز و آپشن های بیشتر وکاربردی داره کیفیت داخل کابین عالی هست در ضمن تو این بازار کمبود قطعه اصلی خیالتان با گارانتی راحت میشه از صفر بودنش و رانندگش لإت ببرید

ALI S(104 روز پیش)

سلام دوستان من قبلا رافور و ایکس تریل داشتم هردو عالی بودند به چینی بودن ماشین نگاه نکنید سواری خوب شتاب عالی و صندلی های عالی دارد تکنولوژی به روز و آپشن های کاربردی خوبی دارد کیفیت داخل خودرو عالی هست در کل از ماشین صفر کیلو متر و بدون خرج لذت ببرید

CHR208564(242 روز پیش)

سلام من یه سوال دارم: آیا گیربکس این ماشین تر است یا خشک؟ و آیا داغ می کند یا اصلا داغ نمی کند؟ با تشکر

Amir88 (235 روز پیش)

تر، داغ نمیکنه

Amir523 (119 روز پیش)

ظاهرا نوع تر کار گذاشتن. داغ میکنه ولی داغیش از نوع خشک خیلی کمتره

Show More