از تابستان 1398 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانههای کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 1399، نسل دوم تیگو 8 را با نام «تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. نکته جالب توجه اینجاست که عرضه نسل دوم، دقیقا به موازات نسل اول بود و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
گارانتی 7 ساله پیشرانه
امکانات رفاهی متعدد
آپشنهای ایمنی
صندلی ردیف سوم
گیربکس DCT از نوع خیس (wet)
نقاط ضعف
قیمت گذاری بالا
ساختار تک دیفرانسیل نسبت به رقبا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
7 دنده اتومات دوکلاچهپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4J16)حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
197 اسببخارگشتاور
290 نیوتنمترشتاب
8.9 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4722 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1745 میلیمترفاصله محوری
2710 میلیمتروزن
1565 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
235/50R19چرخ عقب
235/50R19سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (کامفورت - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
ریموت انجینسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن دربها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسیمانیتور
12.3 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - Apple CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سومکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی با مموری 3 حالتهصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دومویژگی صندلی عقب
تاشو دو تکه - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - رکاب برقی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Abol_De1451 3 روز پیش
تیگو ۸ پرو مدل ۱۴۰۲ با ۳۰ تا کار بهتره یا تیگو ۷ پرو مکس صفر ۱۴۰۴
پاسخ
1
0
1
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
تیگو ۷ پرو مکس ۱۴۰۴ را بخر چون نو است و ریسک فنی ندارد، امکانات و ایمنی بهتری دارد، و برای چند سال استفاده شهری خانوادگی مطمئنتر است
0
0
Abol_De1451 3 روز پیش
تیگو ۸ پرو مدل ۱۴۰۲ با ۳۰ تا کار بهتره یا تیگو ۷ پرو مکس مدل ۱۴۰۴
پاسخ
0
0
0
Hadi_ast 1404/8/12
بنظر من که رانندگی با زانتیا رو تجربه کرده
شتاب سرعت و...
این ماشین عالیه
پاسخ
0
0
0
فرهادR 1404/8/5
سلام من از اسفند ۱۴۰۱ تا الان که مهر ۱۴۰۴ هست سوار تیگو ۸ پرو هستم، تا الان حدود ۵۵۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم و ماشین قبلی من النترا ۲۰۱۴ بوده، که اونم از صفر دست خودم بود، میخوام نظراتم رو بگم شاید بتونه کمکی باشه برای کسی که میخواد ماشین بخره
تیگو ۸ پرو پرمیوم ماشین پر امکاناتیه که تقریبا همش کار میکنه فقط رانندگی خودکارش زیاد دقیق نیست احتمالا به خاطر خط کشی های افتضاح خیابون های ما باشه، سرد کن صندلیش هم میشه گفت ضعیفه
ماشین فوق العاده پرشتاب و با هندلینگ بالا مخصوصا سر پیچ ها میشه حسش کرد، البته اگر از اکتان اورجینال یا بنزین سوپر استفاده بشه موتور خیلی روانتر و بهتر گاز میخوره
گیربکس این ماشین فوق العادهس و به شتاب عالی ماشین خیلی کمک میکنه ، پدال شیفتر هم که لذت کار با گیربکس روان این ماشین رو بهتر میکنه
ماشین جاداریه و فضای خوبی داره ولی ردیف سوم فقط برای بچه های زیر ۱۰ سال مناسب و راحته بخصوص که کمربند و تهویه هم داره
رادارهای این ماشین خیلی دقیق و بدون ایراد کار میکنه
رادار نقطه کورش روی درهای عقب هم چراغ داره که موقع باز کردن در بهت آلارم میده
تنها ضعفی که من رو تو این سه سال اذیت کرده سنسور دنده عقبشه که حتی اگر به یک سانتی مانع هم برسی بازم بوقش ممتد نمیشه
یک بار هم بدون دلیل کامپیوترش دنده برقی رو نشناخت و ماشین روشن نشد که با دیاگ زدن و پاک کردن خطا بدون خرج ایراد بر طرف شد،این طور که شنیدم این باگ تو اکثر ماشینهایی که گیربکس برقی دارن پیش میاد البته خودم اولین تجربم بود
خلاصه از انتخاب تیگو ۸ پرو راضی ام و به نظرم با توجه وضعیت بازار انتخاب خوبیه
پاسخ
0
0
1
ناصر 1404/4/15
سلام دوستان
من تیگو ٨ پرو را سال ١۴٠٢ خریدم و تا الان فقط سوارش شدم و ٩۶٧٠٠ کیلومتر باهاش راه رفتم،غیر از روغن و فیلتر ها و لنت چیزی عوض نکردم
قبلش سانتافه ٢٠١۵ داشتم که واقعا دوست نداشتم باهاش برم توی جاده
تیگو ٨ از هر لحاظ توجه راننده را به خودش جذب میکنه
دوستانی که میکن خودروی برند بخیر فکر این را نمیکنن که قیمت چند هستش و اگر مشکلی پیش بیاد چه از لحاظ فنی چه بدنه چه بلایی سر آدم میاد
بهترین آپشن تیگو ٨ این هستش که چه تک سرنشین باشه چه هفت سرنشین براش فرقی نمیکنه
البته فیدلیتی ، هایما s7 توربو ، جک s5 هم دشتم که در مقابل تیگو ٨ اسباب بازی بیش نبودن
پاسخ
0
0
6











