مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو پرمیوم سال 1400 - 1402
سال
از تابستان 1398 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانههای کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 1399، نسل دوم تیگو 8 را با نام «تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. نکته جالب توجه اینجاست که عرضه نسل دوم، دقیقا به موازات نسل اول بود و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
گارانتی 7 ساله پیشرانه
امکانات رفاهی متعدد
آپشنهای ایمنی
صندلی ردیف سوم
گیربکس DCT از نوع خیس (wet)
نقاط ضعف
قیمت گذاری بالا
ساختار تک دیفرانسیل نسبت به رقبا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
7 دنده اتومات دوکلاچهپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4J16)حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
197 اسببخارگشتاور
290 نیوتنمترشتاب
8.9 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4722 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1745 میلیمترفاصله محوری
2710 میلیمتروزن
1565 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
235/50R19چرخ عقب
235/50R19سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (کامفورت - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
ریموت انجینسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن دربها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسیمانیتور
12.3 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - Apple CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سومکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی با مموری 3 حالتهصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دومویژگی صندلی عقب
تاشو دو تکه - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - رکاب برقی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
JVD 1403/6/19
کامنت ها رو میخوندم دیدم یه سری تعصب دارن یه سری میگن چینی بدرد نخوره و ...
متاسفانه غالب کسانی که به سمت خودروی چینی میرن چاره دیگه ای ندارن، از خودروی داخلی زده شدن و قیمت خودروهای خارجی کار کرده هم بالاست، صرف نظر از قیمتشون، خودروهای دست دوم خارجی قطعا الان یه سری هزینه های جانبی یا فنی دارن. یه دوراهی خیلی سختی برای مشتری وجود داره. اول باید بگم که...متاسفانه بدلیل کیفیت نامناسب بنزین رفتن سمت خودروهای tgdi ...راستش...جالب نیست، از طرفی توربوهای چینی ریسک بالا دارن، به خصوص اونایی که گیربکس های دوکلاچه دارن، یعنی...این خودروها کلکسیون هزینه و دردسر رو با خودشون دارن، نه که بخوابم با تکنولوژی مخالفت کنما، نه، ولی باید قبول کنیم ما تو ایران زندگی میکنیم
خودرو چینی کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به خودروی داخلی داره، واقعا من که دیگه حالم بدمیشه شرکت های داخلی یه پلت فرم رو چندین اسم مختلف سوار میکنن و هر بار به اسم یه خودروی جدید میفروشن، با تغییر داشبورد و چراغ و ... که ماشین جدید نمیشه، وقتی کیفیت سواریش همون باشه پس فرقی نمیکنه ...باشه یا ....
ولی ماشین های چینی غالبا رو پلت فرمهای قدیمی ژاپنی سوار میشن، خب مشخصه که صد در صد پلت فرم قدیمی ژاپنی خیلی بهتر از پلتفرم 40 سال قبل فرانسه ست.
از طرف دیگه خودروهای خارجی کارکرده چون: 1. دلالی زیاد داره، حقه بازی و کلک دلال ها برای فریب دادن خریدار زیاد مشاهده میشه3. ریسک قبول هزینه فنی برای خریدار زیاده...خب خریدار با وجود این موارد چاره براش نمیمونه که ...بره سمت ماشین چینی4. اونی که ماشین خارجی سالم داشته باشه شک نکنید فروشنده نیست، دیوونست مگه، ماشین سالمو سوار میشه دیگه
نتیجه:
از نظر من، ماشین چینی خیلیم بد نیست، اتفاقا خیلی از خودروی داخلی بهتره، امکانات بهتری هم داره، ولی...یه ولی مهم داره:1. حتی المکان توربو دار نخرید،اگه توربو دار خریدید سراغ دو کلاچه و gdi نرید، شاید تو کوتاه مدت راضیتون کنه ولی تو بلندمدت( با توجه به شرایط اینجا) حتی ماشین آلمانی هم باشه داغون میشه چه برسه به چینی2. حالا اگه بنا به دلایل شخصی دوست داشتید توربو دو کلاچه gdi بخرید فاز بوگاتی برندارید، فکر نکنید تا جون داره باید بهش گاز بدید، نه داداش من، شک نکن وحشی باهاش راه برید زود خودشو ول میکنه بقیه عمرش بایدتو تعمیرگاه دنبال قطعه باشید( اونم با این قیمت های نجومی) شنیدم هزینه های تعمیر و قطعات چینی های تازه وارد تند و تیز خیلی بالاست
پاسخ
0
0
6
Reza 1403/5/22
تيگو ٨ به نظرتون بهتره يا اسپورتيج ٢٠١٣ يا ٢٠١٤ چون تو رنج حدود٢ ميليارد اين دو ماشين موندم كدوم؟
پاسخ
0
0
1
Alis 1403/4/24
من ۲۰ ماهه این ماشین را دارم
سواری نرم شتاب عالی صندلي های خوب و سيستم صوتی خوبی داره از نظر آپشن هم تو این رنج قیمت فوقالعاده هست فقط هم بنزین معمولی زدم ۲۵ هزار هم کارکرد داره وهیچ مشکلی ندیدم فقط دو دف نیست
پاسخ
0
2
3
االه 1403/2/27
ماشین چینی از ماشین خارجی ها خیلی بهتره چون خشگل تره فقط اگر یه کاری کنن چرخاش نکنه ماشین چپ نکنه خیلی خوب میشه دست گلشون درد نکنه
پاسخ
0
2
4
االه 1403/2/27
این چینی ها خیلی ماشین های خشگلی هستن فقط حیف که چرخاش توی سرعت بالای 100 تا کامل کنده میشه و ماشین چپ میکنه والا دیگه هیچ مشکلی نداره
پاسخ
1
5
1
Alis 1403/4/24
من تو اتوبان الغدیر با ۲۰۰کیلومتر سرعت آخ نگفت تازه ۷ دقیقه
0
3