• مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium
  • مشخصات فنی tiggo8propremium

مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو پرمیوم سال 1400 - 1402

168 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
از تابستان 1398 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانه‌های کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 1399، نسل دوم تیگو 8 را با نام «تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. نکته جالب توجه اینجاست که عرضه نسل دوم، دقیقا به موازات نسل اول بود و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

گارانتی 7 ساله پیشرانه
امکانات رفاهی متعدد
آپشن‌های ایمنی
صندلی ردیف سوم
گیربکس DCT از نوع خیس (wet)

نقاط ضعف

قیمت گذاری بالا
ساختار تک دیفرانسیل نسبت به رقبا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

7 دنده اتومات دوکلاچه

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4J16)

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

197 اسب‌بخار

گشتاور

290 نیوتن‌متر

شتاب

8.9 ثانیه

سرعت

200 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس اور متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

طول

4722 میلی‌متر

عرض

1860 میلی‌متر

ارتفاع

1745 میلی‌متر

فاصله محوری

2710 میلی‌متر

وزن

1565 کیلوگرم

حجم باک

51 لیتر

چرخ جلو

235/50R19

چرخ عقب

235/50R19

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (کامفورت - اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

ریموت انجین

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سنسور هشدار بازشدن درب‌ها (DOW)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

نورپردازی کابین - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسی

مانیتور

12.3 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - Apple CarPlay - Android Auto

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی با مموری 3 حالته

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دوم

ویژگی صندلی عقب

تاشو دو تکه - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ - رکاب برقی
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای فونیکس تیگو 8 پرو پرمیوم در بازار

هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل

هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل

مقایسه
سانگ یانگ رکستون G4

سانگ یانگ رکستون G4

مقایسه
کیا سورنتو 4 سیلندر GT لاین

کیا سورنتو 4 سیلندر GT لاین

مقایسه
دیدگاه کاربران
ناصر دیروز
سلام دوستان من تیگو ٨ پرو را سال ١۴٠٢ خریدم و تا الان فقط سوارش شدم و ٩۶٧٠٠ کیلومتر باهاش راه رفتم،غیر از روغن و فیلتر ها و لنت چیزی عوض نکردم قبلش سانتافه ٢٠١۵ داشتم که واقعا دوست نداشتم باهاش برم توی جاده تیگو ٨ از هر لحاظ توجه راننده را به خودش جذب میکنه دوستانی که میکن خودروی برند بخیر فکر این را نمیکنن که قیمت چند هستش و اگر مشکلی پیش بیاد چه از لحاظ فنی چه بدنه چه بلایی سر آدم میاد بهترین آپشن تیگو ٨ این هستش که چه تک سرنشین باشه چه هفت سرنشین براش فرقی نمیکنه البته فیدلیتی ، هایما s7 توربو ، جک s5 هم دشتم که در مقابل تیگو ٨ اسباب بازی بیش نبودن
پاسخ
0
0
0
Padidehchoob 1404/3/22
سلام من الان حدودا دوسال تیگو 8 پرو فوق العاده ازش راضی هستم هم کیفت موتور هم لوازمش عالی دقیقا همه چیش با تیگو 8 پرومکس یکیه فقط تو موتور و دودف بودن فرق داره ماشین من همون اول سرامیک کردم و دوربین ثبت وقایع گذاشتم مدل ماشین من 1401 هستش الانم کیلومترش روی 17 هزار تا کار هستش ماشین دوم بود فقط برای مسافرت استفاده میکردم اما متاسفانه به خاطر خرید خانه گذاشتم برای فروش
پاسخ
0
0
0
amrmohammad 1404/3/20
بنظر من دیگنیتی پرایم معمولاً در زمینه سیستم تعلیق و راحتی رانندگی تسبت به تیگو بهتر عمل می‌کند. در نتیجه، دیکنیتی پرایم از نظر طراحی، راحتی رانندگی، امکانات و تکنولوژی پیشرفته‌تر هست
پاسخ
1
2
0
Mohammedcar 1404/3/27
دارم بهت میخندم چون تک کامتاب دیگنیتی پرایم هم داری از ماشین تعریف میکنی و با ۱۸۱ از بهمن موتور اومدید دیگنیتی پرایم اگه خوب بود حداقل بجز سال اولش بیشتر میفروخت ولی همین الانم با اینکه تولید تیگو ۸ پرو متوقف شده بیشتر از دیگنیتی خرید و فروش میشه راحتی رانندگی؟😂😂اتفاقا دیگنیتی در مقابل تیگو ۸ خیلی سفته تکنولوژی تیگو ۸ جدی‌تری چون واسه ۱۴۰۰ ولی دیگنیتی ۱۳۹۹ ولی خب بازم اپشناش به پای تیگو ۸ نمیرسه واقعا برای شرکت بهمن موتور متاسفم که میاد آدم می‌فرسته از ماشیناش تعریف کنن از صدتا نفوذی بدتره امثال تو و ۱۸۱ که همون69sheyda هست واقعا متاسفم
1
1
Sanandaj 1404/2/26
سلام دوستان من تجربه چند ساله حداقل ۴۰ ماشین ایرانی و خارجی رو دارم که جهت تنوع سالی چند بار ماشین عوض میکنم اوایل با ایرانی بعد چینی و بعد خارجی مثل کیا. هیوندای . ژاپنی . و غیره دوستان عزیز بدون اغراق عرض میکنم و بدون تعصب اگر ماشین برند میخواید باید پول خوبی بدی ماشین اصالت دار بخری ماشین کم کار واقعی والا بخدا قسم همش باید یه پاتون مکانیکی باشه باور کنید این آخر ها سانتافه داشتم هم ۲۴۰۰ هم موتور ۲۸۰۰ بخدا یه روز خوش نداشتم باهاشون همش تعمیرگاه بابت یه ایراد چند ده میلیون خرج کردم باز ایرادش رفع نشد یا آزرا داشتم روز اول با وجود تمیز بودن خیلی زیاد بدنه و اتاق اما موتور یاتاقان زد و ۱۰۰ میلیون خرج گذاشت رو دستم . دوستان ماشین برند اروپایی با اصالت واقعا کمیابه و اگرم باشه قیمتش سرسام آوره تورو خدا بخاطر پوز دادن با پول یه ماشین صفر حتی داخلی نرید آشغال و پوکیده خارجی بخرید که تو دید مردم بخواید باکلاس جلوه بخورید باور کنید لذت سواری بهتون نمیده و آرامش رو ازتون ميگيره من به عنوان یه مصرف کننده بهتون میگم بعد چند سال ضرر داشتن این آشغال های پوکیده دیگه خسته شدم منم تعصب ماشین اصیل داشتم ولی واقعا پشیمانم بهتره صفر باشه ولی کارکرده داغون نباشه و اینکه با بزک دوزک و کم کردن کیلومتر و چندتا پی دی آر بدنه کلاه سرتون نزارن حواستون باشه ... حالا من تو بودجه خودم میگم چینی صفر بهتره تا کارکرده پوکیده اس اگرم افت قیمت کنه بخدا ارزش داره تا پولت و وقتت و استرس بزاری برای رفتن جلو تعمیرگاه من داداشم لاماری خرید ۱ سال داشت ۲ بار روغن عوض کرد من سانتافه داشتم تو ۱ سال ۷۰ میلیون خرج فنی بدون روغن کردم باز درست نشد به نظرتون کی برد کرد ؟؟
پاسخ
0
0
2
Abaasi9943 1404/1/24
سلام من تیگو 8پرو میخوام بخرم یکیش و دیدم چراغ چکش روشن به نظرتون ایراد مهمی ه یا مشکلی ندارد لطفاً راهنمایی کنید مدل1401 کارکرش51000
پاسخ
0
0
0