دو سال پس از آمدن تیگو 8 پرو به کشورمان، شرکت مدیران خودرو سرانجام در زمستان 1402 نسخه هیبریدی این محصول را با پسوند e PLUS یا اختصارا e+ به بازار ایران فرستاد. البته بهتر است به جای واژه «هیبرید» از عبارت «پلاگین هیبرید» استفاده کنیم چراکه تیگو 8 پرو e+ را میتوان با کابل شارژ، به برق زد و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
شتابگیری ثانویه
مصرف سوخت
هماهنگی پیشرانه و گیربکس
مصرف 1.55 لیتری (حالت هیبرید)
تجهیزات جدید از تابستان 1404
نقاط ضعف
کمفرمانی در پیچها بدلیل وزن زیاد
بیرونزدگی پک باتریها از کفی
نداشتن حالت شارژ سریع (پورت DC)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
اتومات DHTپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4T15C) با 2 موتور الکتریکیحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
326 اسببخارگشتاور
510 نیوتنمترشتاب
7.6 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم - فیس لیفتطول
4722 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1745 میلیمترفاصله محوری
2710 میلیمتروزن
1769 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
235/55R18چرخ عقب
235/55R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی - (رینگ 19 اینچ: سفارشی)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
5 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برقی-هیبرید)سایر ویژگیها
ریموت انجینسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن دربها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسیمانیتور
12.3 اینچی لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
(سفارشی)دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - Apple CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سومکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر 4 حالته - مموری 3 حالتهصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقی - (صندلی VIP: سفارشی) - امکان تنظیم صندلی از ردیف دومویژگی صندلی عقب
تاشو دو تکه - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
(جلو: سفارشی)روکش صندلی
چرم دو رنگایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - آنتی ترپ شیشهها و سانروف و درب صندوق درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
maleki1338 2 روز پیش
من سانتافه كرهاي دو ديفرانسيل هم داشتم كه از صفر دست خودم بود. اكنون يك تيگو8پرو اي پلاس هيبريد پلاگين دارم. حدود يك سال است كه اين ماشينو دارم. بسيار ازش راضي هستم و حتي اونو بسيار برتر از سانتافه كرهاي مي دانم. قدرت بسيار زياد (329 اسب بخارو 520 نيوتن گشتاور)، سرعت بالا به نحوي كه در سربالائي با شيب 60 درجه به محض فشار بر پدال گاز به طرز شگفتاوري از جا كنده ميشه و با سرعت زياد مسير را ادامه ميده و دهها امتياز ديگر. سرويس دهيد مديران خودرو هم بسيار خوب است. تا كنون من مشكلي در اين رابطه نديدهام. مصرف سوخت هم بسيار خوب است. اگر ماشين با برق منزل شارژ كامل بشود اصلا نيازي به سوخت بنزين تا محل كار و برگشت به منزل ندارد.
پاسخ
0
0
0
aminx2312 1404/8/11
ببخشید اینو میگم ، (......)ترین برند چینی چری ه ! مدیران خودرو هم ..... توش! فروش افتضاح ،قطعات ش پیدا میشه ، ایراد مونتاژی به وفور! خدا نکنه به مشکل حاد بخورید گارانتی هم کشک! از تیگو و اریزو و اکستریم و فونیکس ، دوری کنید
پاسخ
0
1
0
55ped 1404/8/6
در بازار سنتی خودرو ایران نگهداری و خواب خودرو بنزینی پیش از فروش به مصرف کننده اصلی امری رایج بود .
این روش کسب سود هیچ مشکل عمده ای برای خودرو بنزینی ایجاد نمیکرد .
اما با ورود خودرو های برقی و هیبریدی مجهز به باطری های حساس لیتیوم یون این شیوه تجارت دیگر به هیچ عنوان مناسب نیست .
عدم استفاده از باتری خودرو های پلاگین هیبرید به مدت چند ماه میتواند منجر به مشکلات فراوانی همچون
_افت ظرفیت باتری به مقدار قابل ملاحظه
_افزایش مقاومت داخلی سلول ها که باعث کاهش راندمان و تولید گرما در زمان استفاده میشوند .
_سولفاته شدن و خرابی شیمیایی داخلی سلول ها
_بهم ریختن کالیبره BMS مدیریت شارژ خودرو که باعث اختلال در عملکرد شارژ و پیمایش میشود .
_کاهش قطعی عمر باطری که به چرخه شارژو دشارژ منظم وابسته است .
_و گاهی حتی از همه بدتر تخلیه کامل باطری که باعث خرابی دایمی آن خواهد شد .
لذا حداقل با توجه به هزینه های سنگین تعویض باطری هر ۲ هفته یکبار خودرو را روشن و حرکت دهید .
محدوده شارژر باطری خودرو را هم بین ۳۰ تا ۷۰ درصد نگهدارید .
و در نهایت این که با ورود خودرو های پلاگین هیبرید بازار نیاز دارد تا همگام با ورود تکنولوژی جهت حفظ سرمایه ، فرهنگ نگهداری و تجارت آن را بیاموزد .
این روش های سنتی خرید فروش و خواب خودرو برای خودرو های پلاگین هیبرید و برقی در نهایت امر نه تنها سود آور نیست بلکه میتواند منجر به خسارت های جدی چند صد میلیونی برای خریداران بعدی شود .
امیدوارم با کسب آگاهی و اصلاح روشها شاهد تاثیر ورود خودرو های سبز باشیم .
پاسخ
1
0
2
مهرداد3 دیروز
متشکر از توضیحات دقیق و کارامدتون. دوستان بیاموزند
0
0
مرتضی علیزاده 1404/7/30
عالیه ، ی ماشین شناس تواین قیمت این ماشین رو انتخاب میکنه ، فقط چندتا کار حتما انجام بدید
۱ تعویض لاستیک با نمونه خارجی
۲ تعویض شمع موتور که نمونه فابریک خوب نیست و با تعویضش ناک موتور ۵۰ درصد از بین میر
۳ با اینکه تعویض روغن تا ۵ سال رایگانه ولی بهتره از روغن so استفاده کنید
۴ حتما بعد از خرید و تمیز کردن ماشین تمام واشر های دور در و مخصوصا سانروف رو با اسپره یا روغن سلیکونی چرب کنید تا هیچ صدایی از سانروف شنیده نشه ( من ۱۰۰۰۰ کیلومتر پیش اینکارو کردمو دیگههیچصدایی از سانروف نشنیدم)
پاسخ
0
0
1
MajMajid 1404/7/25
سلام، من با نظرات دوست عزیز Mup کاملا موافقم.
من تجربه ۱۰ هزار کیلومتر و رفتن از اصفهان تا گیلان و برگشت از محمود آباد مازندران را دارم.
فقط چند نکته اضافه کنم:
۱. اگر قبلا مثل من تجربه سواری با ماشینی مثل میتسوبیشی اوتلندر را داشته باشید، قطعا از لحاظ چسبندگی به زمین و تعادل، براتون به نظر ضعیفتر میاد. ماشین ژاپنی و اروپایی و آمریکایی خیلی بهتر هستند؛ هرچند آپشن کمتری دارند که به نظرم مهم نیست.
۲.از لحاظ شتاب و سرعت اولیه و سبقت توی جادهها و سربالاییها، خیالتون راحت، اصلا کم نمیاره… البته باید یواش یواش دستتون بیاد که روی چه مودی رانندگی قرار دهید و درصد شارژ رو هم در مسیر طولانی روی ۷۰ یا ۶۰ درصد قرار دهید که توصیه خود کمپانی هم هست. توی سبقت و جاده عالیه… نکته دیگه اینکه هموطن عزیزم، اینقدر شتاب داره که باید آهسته گاز بدی که هرزگردی نداشته باشی و کنترل فرمون داشته باشی. سر بالایی با شیب ۴۵ هم حالیش نمیشه و میره… (برای آفرود اصلا پیشنهاد نمیکنم. قدرت بدنه ضعیف، نداشتن زاپاس، دو دیفرانسیل نبودن)
۳.تایر ماشین رو تغییر بدین و باد نیتروژن بزنید. همون سایز و مشخصات، ولی کرهای یا ژاپنی و تفاوت را حس کنید. حتما هم باد رو بزنید روی ۳۳ که کمپانی گفته، بیشتر ماشین میکوبه و در پیچها با سرعت بالا تعادل نخواخید داشت. نداشتن تایر زاپاس کمی نگرانی ایجاد میکنه در سفر…!
۴.ماشین من دو مورد خرابی یا بهتر بگویم رگلاژ داشت، یکی در صندوق خیلی صدا میکرد و یکی سانروف ماشین که برای هر دو مجبور شدم که ۲ روز وقتم تلف شود. البته سقف پانوراما خیلی برای سرنشینان عقب حال داره…
۴.مصرف ماشین همانی است که دوستمون توی کامنت گفتند. یه بدی اینه که ورودی شارژ برق به دستگاههای بین جادهای و ایستگاهها نمیخوره و ضد حال است.
۵.به نظرم الزامی به نصب دستگاه شارژ فشار قوی برق ندارید. من انجام دادم و هزینه زیادی برای کابلکشی و نصب دادم، ولی ضرورتی نداشت. البته به محل کار و شرایط محیطی هم بستگی داره…
۶.کلا قطعات ماشین کیفیت ماشینهای ژاپنی و اروپایی و امریکایی را نداره، ضعیف هست. شک ندارم در بلند مدت استهلاک قطعات ماشین زیاد هست.
۷.چرم روی صندلیها زود کثیف میشه و جا میزاره… پاک نمیشه. البته ماشین ژاپنی هم تا حدودی همینطور هست. اما نه روی ۱۰ هزار کیلیومتر… روی ۴۰ هزار این اتفاق میافته.
۸.قطعات بیرونی ماشین مثل جلو پنجره ضعیف هست. با یه مشت میشکنه!!!
۹.زیرپای نرم داره. در اصل سبستم تعلیق بد عمل نمیکنه، ولی حس میکنم برای سرنشینان کمی حال به هم زنه… (تکان را زیاد حس میکنن).
۱۰.در کل نسبت به ماشینهای این رنج قیمت بسیار خوب و قابل قبوله،،، چیز بهتر باید خیلی تفاوت قیمت پرداخت کنیم.
۱۱.سیستم صوتی به نظرم بد نیست، برای من که تجربه صوتی خوب دارم و کار موسیقی هم میکنم، قابل قبوله.
۱۲.اینکه عوض کنید، به نظرم خیلی منطقی نیست. اینجا ایران هست…هر چند خیلی داریم گرون میخریم؛ ولی چاره داریم؟!!!!!
۱۳.راستی در سفر شمال و رطوبت و گرمای بی سابقه امسال تابستان، من صبح ساعت ۱۰ که ماشین رو روشن و کولر زدم، تا ساعت یک نصف شب یعنی حدود ۱۵ ساعت ماشین داشت یکسره کار میکرد، ناهار توی ماشین خوردم، و کلا دو تا ۱۵ دقیقه و یک ۵ دقیقه ماشین رو خاموش کردم. این موضوع عالی بود و ماشین سرحال و بدون هیچ مشکلی کار کرد. برای یکی مثل من که تابستان و زمستان کولر روشن میکنم مهم بود.
به نظرم امتیازهای داخل بامانزدیک هست…
امیدوارم مورد استفاده عزیزان قرار بگیره.
پاسخ
0
0
5












