دو سال پس از آمدن تیگو 8 پرو به کشورمان، شرکت مدیران خودرو سرانجام در زمستان 1402 نسخه هیبریدی این محصول را با پسوند e PLUS یا اختصارا e+ به بازار ایران فرستاد. البته بهتر است به جای واژه «هیبرید» از عبارت «پلاگین هیبرید» استفاده کنیم چراکه تیگو 8 پرو e+ را میتوان با کابل شارژ، به برق زد و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
شتابگیری ثانویه
مصرف سوخت
هماهنگی پیشرانه و گیربکس
مصرف 1.55 لیتری (حالت هیبرید)
نقاط ضعف
کمفرمانی در پیچها بدلیل وزن زیاد
بیرونزدگی پک باتریها از کفی
نداشتن حالت شارژ سریع (پورت DC)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
3 دنده الکترونیکی DHTپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4T15C) با 2 موتور الکتریکیحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
326 اسببخارگشتاور
510 نیوتنمترشتاب
7.6 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم - فیس لیفتطول
4722 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1745 میلیمترفاصله محوری
2710 میلیمتروزن
1769 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
235/55R18چرخ عقب
235/55R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
5 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برقی-هیبرید)سایر ویژگیها
ریموت انجینسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن دربها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسیمانیتور
12.3 اینچی لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - Apple CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سومکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر 4 حالته - مموری 3 حالتهصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دومویژگی صندلی عقب
تاشو دو تکه - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم دو رنگ (قهوهای و مشکی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - آنتی ترپ شیشهها و سانروف و درب صندوق درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
رقبای فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید e پلاس در بازار

میتسوبیشی اوتلندر PHEV
مقایسهHAMED588 1404/1/26
دوستان کسی که میدونه یه توضیح بده اگه هر صد کیلومتر یک ونیم لیتر مصرف داره باید با ۴۵ لیتر ۳۰۰۰کیلومتر راه بره بعد بعضیا میگن ۷۰۰تا بیشتر نمیره کسایی که ماشین دارند یه اطلاعات واقعی بدن مرسی
پاسخ
0
0
0
Msaeed66 1404/1/21
برقی بودنش جالبه ولی بنظر تون بین هیبریدی یا پرومکس کدومو انتخاب کنم ؟
پاسخ
0
0
1
CRDEMON 1404/1/19
فوق العاده است از هر نظر فقط کاش دو دیفرانسیل بود
پاسخ
0
0
2
Mmsohrabi 1404/1/11
ضمن تشکر از نظرات کارشناسی دوستان که بعضی از آنها در حوزه مکانیک عالی بودند در خصوص جریمه دیر کرد مدیران خودرو ونمایندگی ها عرایضم رو به شرح زیر بیان میکنم امیدوارم در این مملکت قدری رانت خوری کم شود و مدیران صمت بدانند که میدانیم.
در عجبم از تعجب ماشین بازهای عزیز از بد قولی و سر کار گذاشتن خودرو ساز و نمایندگی!
هموطن عزیز در کشور ما تورم سال بالای ۵۰ درصد است، سود سپرده و تسهیلات بانکی حدود ۲۵ درصد است، مدیران خودرو به صورت رسمی میفرمایند تحویل ماشین پس از ۹۰ روز کاری و در صورت تاخیر سود ۱۲ درصد! به ودیعه گذار میدهند .
والا نمایندگی و خودرو ساز خیلی مردانگی میکنند خودرو رو کمتر از یک سال به شما تحویل میدهند !
این رانتخورهای و رشوه بده به مدیران سهمیه ای پول بی زبان رو از شما با سود صفر و بعد از چهار ماه با سود ۱۲ درصد از شما میگیرند ، در سفته بازی با بهره بین پنجاه تا سیصد درصد ، یتیم خانه ایران به کار می اندازند، این وسط مدیران سهمیه ای صمت ، به دور از اضطراب چک و گیس کشی دکمه بالای پیرهنشون رومیبندند ، گناهانشون دیده نشه ، نه تنها کمک به گسترش خودرو هیبریدی نمیکنند که گمرکی هم روش میبندند.
پاسخ
0
0
1
علیخضر 1403/12/27
نسبت به خرید محصول تیگو ۸ هیبریدی اقدام کردم و پس از واریز دو میلیارد تومن در سایت برای یک میلیارد لیزینگ به بانک صادرات معرفی شدم هر ضامنی معرفی کردم اعم از وکیل ، آهن فروش با گردش مالی ۷ میلیارد تومانی و گردش مالی سیزده میلیارد تومانی خودم متاسفانه بانک صادرات به بهانه های مختلف پرونده را رد کرد
متوجه شدم در دام کلاهبرداری مدیران خودرو وبانک افتادم و اعلام کردن اگه بخواهید انصراف بدین بیست روز بعد پول را پس میدهیم تو این شرایط اقتصادی این خیانت به مردم نیست.
چرا اول تکلیف پرونده لیزینگ رو مشخص نمی کنید بعد تکمیل وجه انجام بشه ایا این کلاهبرداری نیست،
مردم گول نخورید.
پاسخ
0
0
3