دو سال پس از آمدن تیگو 8 پرو به کشورمان، شرکت مدیران خودرو سرانجام در زمستان 1402 نسخه هیبریدی این محصول را با پسوند e PLUS یا اختصارا e+ به بازار ایران فرستاد. البته بهتر است به جای واژه «هیبرید» از عبارت «پلاگین هیبرید» استفاده کنیم چراکه تیگو 8 پرو e+ را میتوان با کابل شارژ، به برق زد و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
شتابگیری ثانویه
مصرف سوخت
هماهنگی پیشرانه و گیربکس
مصرف 1.55 لیتری (حالت هیبرید)
تجهیزات جدید از تابستان 1404
نقاط ضعف
کمفرمانی در پیچها بدلیل وزن زیاد
بیرونزدگی پک باتریها از کفی
نداشتن حالت شارژ سریع (پورت DC)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
اتومات DHTپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ پلاگین با 2 موتور الکتریکی (4T15C)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
326 اسببخارگشتاور
510 نیوتنمترشتاب
7.6 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم - فیس لیفتطول
4722 میلیمترعرض
1860 میلیمترارتفاع
1745 میلیمترفاصله محوری
2710 میلیمتروزن
1769 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
235/55R18چرخ عقب
235/55R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی - (رینگ 19 اینچ: سفارشی)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
5 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برقی-هیبرید)سایر ویژگیها
ریموت انجینسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سنسور هشدار بازشدن دربها (DOW)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی کابین - چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسیمانیتور
12.3 اینچی لمسی یکپارچهنویگیشن
هدآپ
(سفارشی)دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - Apple CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سومکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر 4 حالته - مموری 3 حالتهصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقی - (صندلی VIP: سفارشی) - امکان تنظیم صندلی از ردیف دومویژگی صندلی عقب
تاشو دو تکه - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
(جلو: سفارشی)روکش صندلی
چرم دو رنگایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - آنتی ترپ شیشهها و سانروف و درب صندوق درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
مرتضی علیزاده 5 روز پیش
سلام مجدد بعد از ۱ سال سوار شدن ایندماشین نظرم رو بدم
شتاب واقعا عالی تهران از چالوس با ترافیک رفتم و برگشتم چند روزی هم تو شهر بابلسر رفتم و برگشتم شد ۹۵۰ کیلومتر با ۵ سرنشین و میانگین سرعت ۱۰۰ تا یعنی ترافیک ۲ ساعته هم داشتم سرعت ۱۴۰ تا هم داشتم ، فقط با ی باک بنزین و فول شارژ ، مصرف عالی اپشن هاش خوب صندلی راحت ، میزان سر و صدا خیلی خیلی کم ، البته من سانروف رو با اسپره سیلیکونی چرب کردم که اصلا هیچ صدایی نداره ، ی ارت ساز خریدم که تو سفر هر جا برق باشه راحت شارژ میکنم گرچه با موتور بنزین خودش شارژ میکنه و نیازی به شارژ برق هم نداره ، خدمات پس از فروشش تو تهران خوبه مشکلی نخوردم از نظر قیمتی نسبت به خیلی از رقیب های کره ای چه قدیمی چه جدید سره حتی الان که نزدیک ۴ میلیارد شده ،
پاسخ
0
0
1
Naserm7187 6 روز پیش
درود دوستان کسی میدونه فیمت باتری لیتیومی ماشین چند هست و بعد از چه مدت باید عوض شود و دستمزد تعویضش چقدر هست
و آیا باتری لیتیومی هیبریدی شامل گارانتی میشود
پاسخ
2
0
0
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
اگر مدل خودرو قدیمی باشد یا باتری نزدیک به پایان عمر فنی باشد، امکان دارد بعد از چند سال هزینه سنگینی برای تعویض بیفتد. خدمات پس از فروش و تأمین قطعه برای خودروهای هیبریدی — مخصوصاً در کشور ما — گاهی سختتر است؛ قبل از خرید بررسی کن آیا قطعه اصلی در بازار هست یا احتمالا باید باتری وارد شود. باتریهای هیبریدی حساس هستند؛ تعویض باید در مراکز تخصصی انجام شود تا ایمنی و عمر مفید حفظ شود. اگر قرار است خودرو را فقط چند سال نگه داری، هزینه تعویض را هم باید نسبت به مصرف سوخت کمتر و مزایای هیبریدی محاسبه کنی.
0
0
مرتضی علیزاده 2 روز پیش
۷ سال گارانتی باطری داره ، و چند وقت پیش میگفتن ۱ میلیارد
0
0
کامباب 1404/8/24
با سلام مدیران خودرو هیچگونه پشتیبانی قطعات برقی خودرو نداره و در صورت اشکال در ماشین باید ماهها در صف انتظار باشد میگید نه خودتون بعداً متوجه میشید
پاسخ
1
0
3
مرتضی علیزاده 2 روز پیش
البته فکر میکنم تمام ماشینهای چه کره ای چه چینی مشکل تامین قطعات الان دارن ولی باز به دلیل زیاد بودن محصولات مدیران باز راحتره
0
0
Soheilebrahimi 1404/8/16
تو خو دسایت مدیران خودرو زده شتابش 7ثانیه هست لطفاً آن را درست کنید
پاسخ
1
0
0
پیادهمنش 1404/8/26
دوست عزیز اون باید اصلاح کنه اینجا تازه با ارفاق آقا مرتضی در حقش برادری کرده ۸ رو زده ۷.۶ برای این ۶ دهم ثانیه شما خودتو ناراحت نکن ... اگر کلیپ تست با مکمل و بدون سرازیری خودت جایی دید ۷ بگو من خودم میام سایت رو هک میکنم اصلاحش میکنم برات 🙋
0
1
maleki1338 1404/8/15
من سانتافه كرهاي دو ديفرانسيل هم داشتم كه از صفر دست خودم بود. اكنون يك تيگو8پرو اي پلاس هيبريد پلاگين دارم. حدود يك سال است كه اين ماشينو دارم. بسيار ازش راضي هستم و حتي اونو بسيار برتر از سانتافه كرهاي مي دانم. قدرت بسيار زياد (329 اسب بخارو 520 نيوتن گشتاور)، سرعت بالا به نحوي كه در سربالائي با شيب 60 درجه به محض فشار بر پدال گاز به طرز شگفتاوري از جا كنده ميشه و با سرعت زياد مسير را ادامه ميده و دهها امتياز ديگر. سرويس دهيد مديران خودرو هم بسيار خوب است. تا كنون من مشكلي در اين رابطه نديدهام. مصرف سوخت هم بسيار خوب است. اگر ماشين با برق منزل شارژ كامل بشود اصلا نيازي به سوخت بنزين تا محل كار و برگشت به منزل ندارد.
پاسخ
1
1
1
پیادهمنش 1404/8/26
جناب مالکی عزیز مبارکتون باشه ماشین انشالله اما بهتر اسم ماشین تون رو درست بگید تیگو ۸ ای پلاس پلاگین هیبرید ، و البته هر چند که بهتر خودرو ۲ دهه پیش را با خودرو تولید ۲۰۲۵ مقایسه نکنیم ببخشید یادم رفت بگم کره ای ، واقعا اونم بد تر نیست انصافا ، و در مورد سرعت و بالا رفتن از سر بالایی معمولا راحت بالا رفتن را برای قدرت مثال میزنن نه سرعت ، مثلا به جای خیلی سرعت داره راحت میره بالا از سربالایی میگن خیلی قوی راحت میره از سر بالایی و البته شیب ۴۵ هم خیلی زیاد گفتید برادر تویوتا برای تست خودش شیب ۴۵ رو اعلام میکنه اینطوری توقعات بالا میره ،خیلی بزرگ نمایی میشه خدایی نکرده ما که مطمن هستیم اینطوریه مشکلی ندارم ماشین اما بقیه شک میکنند.ممنون موفق باشید
1
2











