مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید e پلاس سال 1402 - 1404

70 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
دو سال پس از آمدن تیگو 8 پرو به کشورمان، شرکت مدیران خودرو سرانجام در زمستان 1402 نسخه هیبریدی این محصول را با پسوند e PLUS یا اختصارا e+ به بازار ایران فرستاد. البته بهتر است به جای واژه «هیبرید» از عبارت «پلاگین هیبرید» استفاده کنیم چراکه تیگو 8 پرو e+ را می‌توان با کابل شارژ، به برق زد و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

شتابگیری ثانویه
مصرف سوخت
هماهنگی پیشرانه و گیربکس
مصرف 1.55 لیتری (حالت هیبرید)

نقاط ضعف

کم‌فرمانی در پیچ‌ها بدلیل وزن زیاد
بیرون‌زدگی پک باتری‌ها از کفی
نداشتن حالت شارژ سریع (پورت DC)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

3 دنده الکترونیکی DHT

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4T15C) با 2 موتور الکتریکی

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

326 اسب‌بخار

گشتاور

510 نیوتن‌متر

شتاب

7.6 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس اور متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم - فیس لیفت

طول

4722 میلی‌متر

عرض

1860 میلی‌متر

ارتفاع

1745 میلی‌متر

فاصله محوری

2710 میلی‌متر

وزن

1769 کیلوگرم

حجم باک

45 لیتر

چرخ جلو

235/55R18

چرخ عقب

235/55R18

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

5 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برقی-هیبرید)

سایر ویژگی‌ها

ریموت انجین

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سنسور هشدار بازشدن درب‌ها (DOW)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

نورپردازی کابین - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسی

مانیتور

12.3 اینچی لمسی یکپارچه

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - Apple CarPlay - Android Auto

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر 4 حالته - مموری 3 حالته

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دوم

ویژگی صندلی عقب

تاشو دو تکه - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

جلو - عقب

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم دو رنگ (قهوه‌ای و مشکی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - آنتی ترپ شیشه‌ها و سانروف و درب صندوق
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید e پلاس در بازار

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

مقایسه
دیدگاه کاربران
HAMED588 1404/1/26
دوستان کسی که میدونه یه توضیح بده اگه هر صد کیلومتر یک ونیم لیتر مصرف داره باید با ۴۵ لیتر ۳۰۰۰کیلومتر راه بره بعد بعضیا میگن ۷۰۰تا بیشتر نمیره کسایی که ماشین دارند یه اطلاعات واقعی بدن مرسی
پاسخ
0
0
0
Msaeed66 1404/1/21
برقی بودنش جالبه ولی بنظر تون بین هیبریدی یا پرومکس کدومو انتخاب کنم ؟
پاسخ
0
0
1
CRDEMON 1404/1/19
فوق العاده است از هر نظر فقط کاش دو دیفرانسیل بود
پاسخ
0
0
2
Mmsohrabi 1404/1/11
ضمن تشکر از نظرات کارشناسی دوستان که بعضی از آنها در حوزه مکانیک عالی بودند در خصوص جریمه دیر کرد مدیران خودرو و‌نمایندگی ها عرایضم رو به شرح زیر بیان میکنم امیدوارم در این مملکت قدری رانت خوری کم شود و مدیران صمت بدانند که میدانیم. در عجبم از تعجب ماشین بازهای عزیز از بد قولی و سر کار گذاشتن خودرو ساز و نمایندگی! هموطن عزیز در کشور ما تورم سال بالای ۵۰ درصد است، سود سپرده و تسهیلات بانکی حدود ۲۵ درصد است، مدیران خودرو به صورت رسمی میفرمایند تحویل ماشین پس از ۹۰ روز کاری و در صورت تاخیر سود ۱۲ درصد! به ودیعه گذار می‌دهند . والا نمایندگی و خودرو ساز خیلی مردانگی میکنند خودرو رو کمتر از یک سال به شما تحویل می‌دهند ! این رانتخورهای و رشوه بده به مدیران سهمیه ای پول بی زبان رو از شما با سود صفر و بعد از چهار ماه با سود ۱۲ درصد از شما میگیرند ، در سفته بازی با بهره بین پنجاه تا سیصد درصد ، یتیم خانه ایران به کار می اندازند، این وسط مدیران سهمیه ای صمت ، به دور از اضطراب چک و گیس کشی دکمه بالای پیرهنشون رو‌میبندند ، گناهانشون دیده نشه ، نه تنها کمک به گسترش خودرو هیبریدی نمیکنند که گمرکی هم روش میبندند.
پاسخ
0
0
1
علیخضر 1403/12/27
نسبت به خرید محصول تیگو ۸ هیبریدی اقدام کردم و پس از واریز دو میلیارد تومن در سایت برای یک میلیارد لیزینگ به بانک صادرات معرفی شدم هر ضامنی معرفی کردم اعم از وکیل ، آهن فروش با گردش مالی ۷ میلیارد تومانی و گردش مالی سیزده میلیارد تومانی خودم متاسفانه بانک صادرات به بهانه های مختلف پرونده را رد کرد متوجه شدم در دام کلاهبرداری مدیران خودرو وبانک افتادم و اعلام کردن اگه بخواهید انصراف بدین بیست روز بعد پول را پس میدهیم تو این شرایط اقتصادی این خیانت به مردم نیست. چرا اول تکلیف پرونده لیزینگ رو مشخص نمی کنید بعد تکمیل وجه انجام بشه ایا این کلاهبرداری نیست، مردم گول نخورید.
پاسخ
0
0
3