بعد از شکست «جیلران» در واردات محصولات جیلی به ایران، وضعیت حضور این برند خوش‌نام چینی در بازار ایران با ابهاماتی روبه‌رو شد تا اینکه در اواخر سال 95 خبر رسید که متولی عرضه نسخه‌های وارداتی این برند چینی «آرین خودرو پارس» و بانی تولید آن نیز شرکت «خودروسازان بم» از زیرمجموعه‌های کرمان خودروست؛ همان شرکتی که مونتاژ «فولکس‌واگن گل» را از اوایل دهه 80 شمسی آغاز کرده بود و در اواخر همان دهه نیز عرضه ناموفق «هافی لوبو» را انجام داد. با سر و سامان گرفتن وضعیت جیلی در ایران، خیلی زود اعلام شد که کرمانی‌ها قصد عرضه GC6 را دارند تا نخستین نمونه تولیدی جیلی در ایران باشد. جیلی GC6 از اوایل بهار 96 وارد مرحله تولید آزمایشی شد و از تابستان 96 نیز با تیراژ 150 دستگاه در روز، رسماً با تیپ «الیت» به خط تولید آمد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیقی نرم‌تر از تندر90
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • نداشتن تیپ‌ترونیک
    • عایق‌بندی کابین (در دورهای بالا)
    • تجهیزاتی کمتر از رقبای چینی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات JATCO
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 141 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4342 میلی‌متر
  • عرض 1692 میلی‌متر
  • ارتفاع 1435 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2502 میلی‌متر
  • وزن 1132 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R15
  • چرخ عقب 185/60R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
4 دیدگاه

Farshadkhorami(393 روز پیش)

سلام این متن رو صادقانه عرض میکنم برای راهنمایی خریداران این ماشین نسبت به ماشینای هم رده از سرعت و قدرت انچنانی برخوردار نیست البته نسبت به مصرف و حجم موتورش خوبه واقعا.پس ماشین کورسی نیست صدای موتور توی دور موتور بالای ۴ و ۵ هزار داخل کابین زیاد شنیده مبشه اما در حالت رانندگی معمولی نه اصلا صدای موتور نمیاد این ماشین آپشنال نیست ولی حسن های زیادی داره که به نظر من با توجه به قیمتش عالیه ویژگی های این ماشین در اولین نگاه تیپ و قبافه اسپرتشه که با کوچکترین تغییرات یه ماشین اسپرت شیک میشه کم مصرفه شدیدا و این عالیه ماشین شدیدا اقتصادی چون شدیدا استهلاک قطعاتش پایینه توی سربالایی ها موتورش با توجه به گیربکسش کم نمیاره و عالی عمل میکنه این مدل ماشین در واقع با توجه به اتوماتیک بودنش و فیمتش که هم روده ماشینای ایرانیه تقریبا واقعا به صرفه است ماشبن جیلی gc6 موتور و گیرلکسش ژاپنیه که این ارزش این ماشینو بالا میبره و با توجه به اینکه من خودم این ماشینو داشتم مزییت هاش نسبت به معایبش بیشتره موفق باشید

Alih1995 (23 روز پیش)

👌👌کامل بود دمت گرم

Alih1995 (20 روز پیش)

دمت گرم توضیحات کامل بود.

[email protected](1113 روز پیش)

سلام این متنو خلاصه تایپ میکنم برا کسانی که میخوان این ماشینو بخرن و اطلاعات ندارن- ماشین قدرت و سرعتش بالا نیست ولی برای شهر خیلی خوبه کم مصرف کم استهلاک ترمز های واقعا عالیه فضای کابین نسبتا تنگه ولی صندوق عقب بسیار جادار رینگ فولادی فابریک داره کروز کنترل سانروف پاور ویندوز سنسور دنده عقب نداره صندلی برقی نداره مانیتور داره با بلوتوث-چراغ هاش خیلی نورش خوبه-دور موتور بالای 4000 خیلی وارد کابین میشه-اما صدای چاله چوله کم وارد کابین میشه-توضیه میکنم هرکی خواست بخره حتما لاستیکشو 205 خارجی بندازه چون تاثیر داره توی نرمی ماشین و سنسور دنده عقب و دوربین هم بذاره چون دیدش به عقب بده-امیدوارم مفید بوده باشه