هاوال H9

سال

هاوال در ایران سرنوشت عروس هزار داماد را دارد! اولین سری H9 با کمک دیار خودرو و در مدل 2016 به ایران آمد. سپس بدست عظیم خودرو افتاد اما موفقیتی نصیبش نشد. دست آخر هم گروه بهمن نقش مالک آن را ایفا کرد و توانس نسخه‌های فیس لیفت این غول چینی را در مدل 2018 به ایران بیاورد. به نظر می‌رسد بعد از H2، H9 دومین هاوال بهمنی‌هاست؛ خودرویی که خود را اصلاً در حد و اندازه‌های بقیه چینی‌ها نمی‌داند و قصد رقابت با کره‌ای‌ها و حتی ژاپنی‌ها را دارد. هاوال H9 که از طراحی ضعیفی رنج می‌برد، جسته و گریخته از روی مرسدس‌بنز GL و تویوتا پرادو کپی‌کاری‌هایی کرده است؛ اما در عین حال می‌توان این خودرو را با موجی از آپشن‌هایش شناسایی کرد. درباره فول بودن H9 همین بس که صندلی‌های جلویی آن ماساژور دارند! در بازدهی بالای پیشرانه H9 شکی نیست اما ایراد کار اینجاست که وزن خالصش (بدون احتساب مایعات آن) به بیش از 2.3 تن می‌رسد.

ادامه...