آکورد را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های خانوادگی دهه 90 در خاطر ایرانیان توصیف کرد، واردات نسل جدید این خودرو در سال 2013 باعث شد تا امیدواری‌های زیادی در مورد بازگشت این مدل دوست‌داشتنی ایجاد شود اما در عمل عرضه محدود و مشکلات ناشی از خدمات پس از فروش ضعیف آن، باعث شد تا نسل جدید آکورد نتواند آن‌طور که باید و شاید در بازار کشورمان، عرض‌اندام کند. در سال‌های بعد نیز واردات آکورد با حاشیه‌هایی همراه بود که مانع از عرضه گسترده این مدل در بازار شد و از این رو می‌توان گفت که آکورد تاکنون فروش موفقی نسبت با سایر رقبایش ازجمله کمری، اپتیما و سوناتا و ... نداشته است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • ایمنی
    • دوام فنی
    • فضای کابین
    • تعلیق کارآمد
    • امکانات رفاهی
  • نقاط ضعف
    • واردات بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2015 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 189 اسب‌بخار
  • گشتاور 247 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل نهم (CR) - فیس لیفت
  • طول 4935 میلی‌متر
  • عرض 1850 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1525 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 شاخه (سفارش چین) - رینگ دو رنگ (سفارش آمریکا)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

18 دیدگاه

fazel(349 روز پیش)

اين ٢٠١٦ يا كمرى هيبريد ٢٠١٦ ؟

1483 (326 روز پیش)

هردو کیفیت بینظیر دارن و پلتفرم مشترک ولی تویوتا جهانی تر هست و کم خرج و قطعات هم موجود البته هوندا هم حالا حالاها به دردسر نمیافته و کمری هیبرید شتاب بیشتر داره و اپشن های بیشتر من داتشم کمری هیبرید میخریدم

N. F. (190 روز پیش)

پلتفرم کمری با آکورد یکیه؟ چرا اطلاعات غلط میدی؟ هر دو ماشینهای خوبی هستن؛ اما پلتفرم شون مشترک نیست.

alireza6826 (11 روز پیش)

جهانی تره یعنی چی؟! هوندا هم به همون اندازه جهانی حتی تو ایالات متحده یکی از پر فروش ترین برندهاست.اتفاقا من اگر پولش رو داشته باشم هوندا میخرم چون به روزتر و دارای طراحی زیباتری است،آپشن هم کم نداره

VahidReza(15 روز پیش)

این ماشین فوق العاده است کیفیتش خیلی عالیه دوام فوق العاده مرگ نداره سرعت و قدرتش هم خوبه آپشن های بسیار عالی و سواری نرم به نوعی بهترین ماشین تو قیمتش پادشاهی می‌کنه منتها ایرانی ها هر ماشینی خوبه نمیخرم بازارش خراب شه ماشین های ژاپنی خوب مثل تیانا ، سیویک ، crv ، ایکس تریل هم همین بلا سرشون اومده اگه تمیزشو پیدا کردید تو خریدش شک نکنید ❤️

MHAlizade(481 روز پیش)

بین آکورد و تی ینا های کلاس و کیا اپیروس کدوم بهتره

VahidReza (15 روز پیش)

صد درصد هوندا

Ali rsana(796 روز پیش)

ببخشید هیوندا ی سوناتا بهتره یا هوندا آکورد ممنون

Joorbaf (770 روز پیش)

ماشین ژاپنی با ماشین های کره ایی قابل قیاس نیستن،ماشین ژاپنی فقط بنزین وروغن دیگه هیچ خرجی نداره

Milad hakaf (748 روز پیش)

بدون شک هوندا آکورد. من الان هردو ماشین را دارم ولی آکورد یه سرو گردن از هرجهت بهتره از سوناتا

Amirreza1362 (254 روز پیش)

خدایی سوناتا خیلی خوبه و واقعا بینظیره ولی آکورد پرستیژش بالاتره ، از اون طرفم قطعاتش گرونترو کمیاب تره

حسین آقا(422 روز پیش)

آکورد یا ix55؟

Amirreza1362 (254 روز پیش)

از نظر شتاب و آفرود بودن و پرقدرت بودن وراکروز ولی از نظر امکانات و سواری و کیفیت متریال آکورد بهتره

Momk(305 روز پیش)

سلام خدمت هموطنان عزیز من آکورد ۲۰۱۶ رو حدود دو سال که خریداری کردم قبل از این این ماشین رنو تالیسمان e3 داشتم به مدت دو سال که به علت کوبش شدید سیستم تعلیق مخصوصا عقب که خیلی آزار دهنده بود مجبور شدم تالیسمان رو بفروشم متاسفانه زرق و برق تالیسمان زیاد بود و من از رو ظاهر این ماشین و انتخاب کردم هندلینگ متوسطی داشت متریال داخل خیلی معمولی بود صندلی ها در سفر اذیت میکردن و سیستم تعلیقش هم که دیگه نگم براتون از صدای آزار دهندش میدونید دوستان اون تجربه من از دوسال رانندگی با این ماشین این بود که نوع کوبش سیستم تعلیق تالیسمان با بقیه ماشینا فرق داره چون که صدای برخورد لاستیک با ناهمواریها رو به اتاق انتقال میده و ارتعاش اون ضربه رو منتقل میکنه به سرنشینان هرکس از اقوام سوار ماشین من میشد میگفت چقدر میاد میکوبه این ماشین نشد یه نفر تعریف کنه تنها نکته مثبت تالیسمان موتور توربو بود که اونم همیشه اکتان لازم داشت الان از خرید هوندا آکورد خیلی راضی هستم سیستم اکتیو نویز کنترل داره که با تولید امواج منفی مانع ورود صدای اضافی به کابین میشه که تالیسمان این آپشن رو نداشت آکورد هندلینگ فوق العاده ای داره استرس بار فابریک کارخانه داره که خیلی تو هندلینگ تاثیر گذاره متریال داخل ماشین بسیار با کیفیت هست این ماشین مونتاژ آمریکاست و عنوانهای قهرمانی زیادی داره پرفروشترین برند بازار آمریکا هونداست طراحی صفحه کیلومترش خیلی زیباست دکمه سبز رنگی داره به اسم ایکون وقتی فعال باشه مصرف ماشین تو جاده زیر ۶ میاد داخل شهر مصرف همیشه زیر ۹ بوده طراحی داخلی و ارگونومی آکورد بسیار با کیفیت تر از تالیسمان هست فضای پا سرنشینان فوق العاده زیاده تکنولوژی موتورهای هوندا ویتک هست که انحصاری برای خود هونداست واقعا راضی هستم از انتخاب آکورد به نظرم هر کی آکورد داشته و بخواد عوض کنه ماشین و فقط باید به بنز e250 فکر کنه ماشین دیگه ای جای سواری و پرفورمنس فنی آکورد رو تو این کلاس نمیده با تشکر از شما برای وقتی که گذاشتین

carl21jey(648 روز پیش)

سلام ماشین ژاپنی مرگ نداره . من خودم دوتاشو دارم یه آر ایکس و یه نسیان ماکسیما واقعا راضی ام

احمد زاده(725 روز پیش)

سلام من یک ۲۰۱۶ نیو فیس را دارم به مراتب از نظر هندلینگ و شتاب بهتر از حتی لکسوس 250es است چون هر دو را سوار شدم و داشتم میگویم ولی نرمی و راحتی لکسوس بهتر بود اما از نظر موتور و گیربکس و ... و جوان پسند تر است

بله(1010 روز پیش)

در یه کلام ففط باید باهاش رانندگی کنی بعد عاشقش میشی خودرو کاملا نرمو بیصدا و کم مصرف یه سال پیش مفت فروختمش

[email protected](1084 روز پیش)

محشره ، هم از نظر کم مصرف و کم استهلاکی و هم از نظر نرمی و بیصدایی. بی شک انتخاب اکورد انتخاب عاقلانه اییست

Show More