اکسنت، از کوچکترین سدان‌های هیوندای است و تاکنون در قالب چهار نسل به بازار معرفی شده است که از این میان، نسل سوم آن به کشورمان راه پیدا نکرد و نسل دوم نیز به‌صورت مونتاژی (با نام ورنا) در میانه دهه 80 شمسی، در گروه خودروسازی راین از زیرمجموعه‌های کرمان‌موتور تولید می‌شد. اما نسل چهارم اکسنت از سال 2010 به بازار جهانی آمد ولی برای مشتریان ایرانی از اواخر سال 2013 قابل خریداری بود. همچنین تعداد محدودی از اکسنت‌های وارداتی مجهز به موتور بلو هستند؛ موتوری که به لطف داشتن کیت کاهش مصرف سوخت و تغییر ضرایب دنده، مصرفش حدود 9% کمتر از سایر اکسنت‌هاست و غیر از این موضوع، هیچ تفاوت دیگری ندارد. ضمن اینکه اکسنت‌های بلو اکثرا دو آپشن «روکش چرم» و «آینه الکتروکرومیک» را هم بصورت استاندارد داشتند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • سطح امکانات
    • فضای کابین
    • مصرف سوخت
  • نقاط ضعف
    • عملکرد فنی
    • واردات محدود در مدل بلو
    • فضای پای ردیف عقب
    • فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت 185)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر MPi
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 122 اسب‌بخار
  • گشتاور 156 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 184 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (RB) - فیس لیفت
  • طول 4370 میلی‌متر
  • عرض 1700 میلی‌متر
  • ارتفاع 1457 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2570 میلی‌متر
  • وزن 1070 کیلوگرم
  • حجم باک 43 لیتر
  • چرخ جلو 195/50R16
  • چرخ عقب 195/50R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM) - نشانگر رانندگی اقتصادی (ECO)

20 دیدگاه

رهام(892 روز پیش)

کاشکی کروز کنترل هم داشت

مرتضی هستم! (111 روز پیش)

بله واقعا. کروز فابریک هیچکدومشون ندارن

Mohamad167 (97 روز پیش)

سلام یه سوال آیا میشه روش کروز کنترل نصب کرد؟؟

Navidnoroozi (43 روز پیش)

نسخه فول کروز کنترل هم داره

Shenli(149 روز پیش)

سلام وقت بخیر "مرتضی هستم" عزیز. آقا مرتضی باور بفرمایید کل گوگل رو‌ زیر و رو کردم چیزی مث باما که درست توضیح داده باشه نتونستم پیدا کنم، مشکلم سر انتخاب اکسنت فول و اکسنت بلو هست هیچ جا توضیح شفافی در مورد بلو ننوشته متاسفانه الان موندم کدوم از این دو رو انتخاب کنم ؟؟؟انقد اطلاعات در مورد بلو کمه که حتی یکی از آگهی ها مالک نوع سوخت رو هیبرید نوشته و بقیه بنزین زدن!!! خواهشاً با توجه به اینکه خود باما هم هیچ توضیحی در خصوص اکسنت بلو ارائه نکرده، شما زحمت بکشید و یه توضیحی بزارید که همه استفاده کنیم. بازم از همه پاسخ ها و نظرات کارشناسی و بدون قصد و غرض شما به سهم خودم واقعا سپاسگزارم.

AmirMohammadsmst (134 روز پیش)

از نظر فنی تفاوتی ندارن فقط بلو یورو ۶ عه و آلایندگیش پایینتره و چون به سفارش ایران ساخته شده قطعاتش راحت گیر میاد، ما برای نیمه فول ۲ ایربگ بیچاره شدیم تا صافی بنزینشو پیدا کنیم چون سفارش عراق بود

مرتضی هستم! (111 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. حق با شماست. متاسفانه اطلاعات درست و دقیقی درباره اکسنت بلو تویه ایران وجود نداره. البته به لحاظ موتوری، اکسنت بلو هیچ فرقی با مابقی اکسنت ها نداره و فقط به کیت کاهش مصرف سوخت مجهزه. بعضی از دوستان میگن که موتور بلو، چند اسب بخار بیشتر داره اما بنده اطلاعی از این موضوع ندارم.

Shenli(149 روز پیش)

میشه لطفاً تفاوت های اکسنت فول با اکسنت بلو رو کسی که اطلاع داره بگه لطفا؟

AmirMohammadsmst (134 روز پیش)

اکسنت بلو‌ یورو۶ عه و آلایندگی کمتر داره،

Werya(863 روز پیش)

من یه سراتوی ۲۰۰۰ سی‌سی اتوماتیک وارداتی مدل ۲۰۱۰ دارم. فقط به خاطر تنوع می‌خام با اکسنت عوضش کنم. لطفا اگه دوستان تجربه‌ی مشابه یا نظر خاصی دارند راهنمایی کنند.ممنونم

سجاد معتمدی (671 روز پیش)

داداش من دارم اکسنت نزدیکه یه ساله میشه گرفتم خیلی خوبه تو رنج خودش رانندگی باهاش فوق العادس تو اتوبان هم سرافکنده ات نمیکنه جلوی ماشین های دیگه

بابک۴۵۱۲ (540 روز پیش)

سلام من اكسنت صفر ٩٧ خريدم و نزديك ١.٥ ساله دارم به توصييه يكي از دوستام كه نمايشگاهي بود به عنوان ماشين دومم خريدم از اون موقع كاملا راضيم و واقعا هيچ ايرادي ازش نديدم ظاهر جمع و جور سواريه راحت داخل شهر سواري واقعا نرم طوري كه اگه از خودروي گرون قيمت بياي سوارش بشي سواريش اذيتت نميكنه و واقعا ازش لذت ميبري اولش كوبش دستندازا اذيتم ميكرد اونم در هر خودروي رينگ بزرگ عاديه چون فاق لاستيك كوتاه بود من ٤ تا لاستيك رو با ميشلن ٢٠٥/٥٥/١٦ عوض كردم تو دستندازا كوبشي نداره و خيلي بهتر شد واقعا راضيم مصرف جادش با اكو ٦ تاست تنها ايرادي كه شايدم ايراد نيست ميتونست جعبه دنده ٦ سرعته باشه در كل خودرو تعادل خوبي داره و كاملا مسلط بر جاده هستي در هر سرعتي

omidbfm(828 روز پیش)

همه چیز عالی بجز خدمات نمایندگیها بخصوص ستارخان که هر ایرادی که پیدا میکنه و میبری بجای عیب یابی و رفع مشکل میگن از اول همین ایراد تو همشون بوده مثل سوت کشیدن ترمز و دیر استارت خوردن که با یه تعویض صافی بنزین و تعویض روغن ترمز تو ترمز حل میشه ولی نمیاندگیها سر در نمیارن

معین ابقه ای(839 روز پیش)

ببخشید در حال حاضر قیمت روز این ماشین چقده تو سال ۹۸

مرتضی هستم! (839 روز پیش)

لطفا صفحه قیمت های خودرو باما رو چک کنید. bama.ir/price

abroon.mehdi(854 روز پیش)

با سلام رانندگي عالي، مصرف كم، ترمزها بسيار خوب، شتاب خوب، داخل كابين زيبا، كم خرج و كلا عاليه دم كره گرم

Z. F(875 روز پیش)

من 8 ماه اکسنت دارم با کارکرد 5000، چند تا اشکال اساسی داره صندلیهای عقب خیلی پایینه نسبت به خودروهای هم سطح مثل سراتو، در موقع ترمز لنت ها سوت وحشتناک داره، به نمایندگی مراجعه کردم و گفتن همه اکسنت ها همینطورن و شاید باید لنت ها رو بزودی عوض کنم!!! آخه ماشین با این قیمت چرا باید به این زودی صداش در بیاد؟!! شتابش هم زیاد مطلوب نیست!! با این قیمتی که داره باید خیییلی بهتر بود!!

M.M2005(886 روز پیش)

مصرف سوخت بسیار بسیار پایین ترمز های بسیار فوق العاده شتاب خوب در صورتی که روی حالت ECO نباشد کنترل کشش و پایداری در سر پیچ ها کابین بی صدا و راحت خدمات عاااااالی کرمان موتور کولر دوال بسیار پر قدرت

ghazal (1016 روز پیش)

سلام میشه بگید چرا بعضی از نمایشگاه های خودرو قیمت خودرو رو مثلا به صورت اقساط 200 میلیون اعلام میکنند اما نمایشگاه دیگه همون نوع ماشین رو به صورت اقساط 300 میگه؟ چرا اينقدر تفاوت قیمت توی. یک محصول؟؟؟

Show More