


مونتاژ CKD اکسنت در ایران از اواسط تابستان 96 در خطوط تولید کرمان موتور آغاز شد. اکسنت مونتاژی بهغیر از چرم صندلیها، چیز کمتری نسبت به اکسنت وارداتی فول ندارد اما اگر نسخههای وارداتی غیرفولش را در نظر بگیرید، تازه تفاوتها آشکار میشود. بهعنوان مثال در نسخههای غیرفول وارداتی، تهویه از نوع دستی است، نویگیشن غیرفعال بوده و ESP هم وجود ندارد درحالیکه در اکسنت مونتاژی، هر سه ویژگی بهصورت استاندارد است. نکته مهمتر اینکه تعداد محدودی از اکسنتهای وارداتی مجهز به موتور Blue هستند درحالیکه طبق گفته کرمانیها، پیشرانه VVT آن عملکرد بهتری با شرایط آب و هوایی ایران دارد و به همین دلیل نیز در مدل مونتاژی، خبری از پیشرانه بلو نیست. نکته دیگر اینکه اکسنت مونتاژی همانند اکسنت وارداتی، حالت اکو مد دارد اما دکمه ECO مانند سایر خودروها ندارد! به این معنی که اگه در حالت نرمال و معمولی (کمگاز) رانندگی کنید، چراغ حالت اکو روشن شده و به شما اعلام میکند که رانندگی اقتصادی دارید. اما اینکه دکمه ای وجود داشته باشد که با فشردن آن، ضرایب دنده و حساسیت پدال گاز تغییر کند (تا مصرف سوخت را کمتر کند)، در اکسنت وجود ندارد.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هیوندای اکسنت (مونتاژ)
- کیفیت ساخت
- سطح امکانات
- فضای کابین
- مصرف سوخت
-
معایب هیوندای اکسنت (مونتاژ)
- عملکرد فنی
- فضای پای ردیف عقب
- فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت 185)
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 4 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر MPi
- حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 122 اسببخار
- گشتاور 156 نیوتنمتر
- شتاب 11.4 ثانیه
- سرعت 184 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل چهارم (RB) - فیس لیفت
- طول 4370 میلیمتر
- عرض 1700 میلیمتر
- ارتفاع 1457 میلیمتر
- فاصله محوری 2570 میلیمتر
- وزن 1070 کیلوگرم
- حجم باک 43 لیتر
- چرخ جلو 195/50R16
- چرخ عقب 195/50R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها مدیریت پایداری خودرو (VSM) - نشانگر رانندگی اقتصادی (ECO)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ جدید جلو
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی هندزفری
- مانیتور 7 اینچی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر دنده عقب در آینه عقب
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
-
کیا سراتو (مونتاژ)
1397
-
رنو سیمبل
2017
-
چری آریزو 5T
1397
xaniarr(80 روز پیش)
با اینکه علاقه ای به ژاپنی ندارم ولی با توجه به قیمتی که داره مزدا ۳ ارزش خرید بالاتری داره یا ازرا که ۶ سیلندر هم هست یا سوناتا وای اف رنگدار
Saman2(83 روز پیش)
من ۴ ساله اکسنت مدل ۹۷ دارم. واقعا ماشین بی آزاریه. گیربکسش واقعا نرمه و در رانندگی نرمال دنده عوض کردنش رو متوجه نمیشید.موتورش به نسبت حجم اون (۱۶۰۰) قدرت خوبی داره (۱۲۲ اسب بخار) و به دلیل برقی بودن فرمانش چند اسب جلوتر از بقیه ماشیناست. اگه بخوام با سراتو سایپا مقایسه اش کنم، از نظر ایمنی از سراتو سایپا واقعا سرتره دلایلش هم ترمز عقب دیسکی، ۶ ایربگ، سیستم ESP و TPMS و فرمان برقی هست که سراتو سایپا هیچ کدوم اینا رو نداره، ولی از نظر شتاب و قدرت موتور از سراتو کم میاره. بنابراین کسانی که دنبال ایمنی بالاتر خودشون و خانوادشون هستند سراغ اکسنت میرن و اونایی که دنبال شتاب و قدرت بالاتر هستند سراغ سراتو میرن. به نظرم تنها ضعفش گیربکس ۴ سرعته اش هست که اگه ۶سرعته بود عملکرد خیلی بهتری داشت. که البته در بازار جهانی تو مدل های ۲۰۱۸ به بعد ۶ سرعته شده.
pouriaa(483 روز پیش)
من از اکسنت خیلی خوشم میاد. هیوندای اکسنت برای بعضی وقتا گاز دادن بهش چطوره ؟ کشش در سربالایی خوبی دارع؟ کم نمیاره ؟ من یک ام جی 6 نیو دارم و میخوام یک ماشین خوب بگیرم . زیاد به ماشین گاز میدم. این ماشین خوبه؟
7721 (479 روز پیش)
باسلام من اطلاعاتی در رابطه با ام جی6 ندارم ولی سه ساله دارم اکسنت سوار میشم ماشین خیلی خوبیه تا سوار نشی باورت نمیشه موتور فراتر (شتاب و سرعت ) از یک موتور 1600 است نرم کم مصرفه اپشنهای ایمنی دارد من خودم چند تا از ماشین های رده بالاتر از اکسنت سوار شدم واقعا سواری اکسنت از انها بهتر بود نسبت به قیمت ماشین خیلی خوبیه
Akbar360 (215 روز پیش)
اصلا به درد گاز دادن نمیخوره شتابش از ساندرو و مگان ۱۶۰۰ هم کمتره ، برای گاز دادن و شتاب و قدرت سراتو و سی تیری گزینه های بهتری نسبت به اکسنت هستند
7721 (210 روز پیش)
در جواب دستمون اکسنت در رده ماشینهای 1600 بهترین شتاب را دارد از همه محصولات ایران شتابش بهتره (206 تیپ 5 ال 90 سمند پرشیا وساندرو ) لطفا کسایی که نه سوار اکسنت و ساندرو نشدن نظر ندن ساندرو سواری خوبی ندارد و شتاب ضعیفی بدون امکانات و قابل قیاس با اکسنت نیست اکسنت اگر اشتابش صرف نظر کنیم سواری بهتری از سراتو سایپا هم دارد با امکانات کاربردی مثل فرمان برقی ای اس پی 6 ایربک و چرخ عقب و خیلی امکانات دیگر کسایی کرفتن پشیمان نشدن
Mapoorfalah (123 روز پیش)
ماشینای ارزون قیمت کره ای یه بدی دارن اونم اینه که یکم خشک هستن منظورم از ارزون ماشینایی هست که کلاس اونا کمتر از النترا هست شتاب اکسنت مثل داستر با موتور 2000 هست با ساندرو قابل قیاس نیست ایشون که با ساندرو مقایسه می کنن به خاطر اینه که اکسنت ندارن اما شتابش از mg6 کمتره کلا از mg6 ضعیفتره
Psofn(196 روز پیش)
سلام اتاق اکسنت برای خانواده ۵ نفره خوبه یا کوچک
Mapoorfalah (123 روز پیش)
برای چهار نفر عالیه اما برای پنج نفر ادم بالغ تو مسافرت بالای دو ساعت اذیت کننده هست ولی داخل شهری یا مسافرت های کوتاه نه نفر وسط جاش یه مقدار ناراحت هست
taha hossini(697 روز پیش)
با سلام این ماشین برای کار های داخل شهر عالیه و حرف نداره مصرف کم . کیفیت خوب . کارایی بالا . آپشن های عالی . سواری نرم و راحت تر از کیا ریو فقط چند تا مشکل هست 1 موتورش ضعیف هست توربو هم نداره البته این ماشین برای کارهایی شهریه و اونقدر جاده ای نیست اما به دلیل وضعیت کشور ما با این ماشین باید تو جاده هم رفت چون قیمتش بالاست و برای ماشین اول خانواده استفاده میشه موتورش 1.6 لیتر هست البته ماشین شبکه اما بازهم تنبله (اضافه کنم از رقیبش ریو بهتر راه میره ) 2 قیمتش نسبت به رقبای کره ای و چینی برخورده بالا تره ممنون که نظرم رو خوندید با تشکر از سایت باما
ali43 (510 روز پیش)
نسبت به ۱.۶ لیتری های ایرانی خیلی بهتره اما اصلا نباید انتظار یه شتاب عالی ازش داشت شتابش معمولیه اما نا امیدتون نمیکنه
Alirezasn0000 (142 روز پیش)
دوست عزیز موتور ۱۶۰۰ با ۱۲۲ اسب بخار بدون توربو برای وزن اتاق یک تنی اصلا کم نیست اکسنت شتاب معقول و ایده آلی داره نه کم نه زیاد و کیفیت دوام فنی استهلاک بسیار پایین و ایمنی خوب و بازار خرید فروش خوب و همچنین برند شناخته شده هیوندای را همراه خودش یدک میکشه
EMGRAND(726 روز پیش)
این ماشین خوبه یا جیلی امگرند ۷؟
Babaaak (642 روز پیش)
جیلی امگرند ۷ با قیمتی که داره و استهلاک بسیار پایینش با موتور شرکت ولوو و زنجیر تایم و ۶ کیسه هوا در ۱۰ نقطه و کولر اتومات و سیستم تهویه مطبوع و شیشه های دودی ضد نویز و صندلی برقی و ..... کلی امکانات دیگه ماشین بسیار خوبی نسبت به قیمتش هست مخصوصا مدل دستیش
Mapoorfalah (489 روز پیش)
ماشین چینی با کره ای قابل قیاس نیست
Tonder (368 روز پیش)
اون کاربرهمچین میگه کره ای انگار کیا استینگره یه اکسنت دیگه نهایتا قابل قیاس با دنا پلاس
Mapoorfalah (170 روز پیش)
من زیاد از ماشین های کره ای خوشم نمیاد ولی دوتا نکته مهم اینجا مطرح شد اول جیلی هیچ چیزیش مال ولوو نیست چه حرفای عجیبیه بعضی ها میزنن موتور جیلی با هوندا ۱۲۵ قابل قیاسه دوم گیرم همون جیلی که ماشین چینیه و کاملا بدون قدمت و پیشینه هست و جدیدا فقط سهام ولو رو خریده هرچقدر ایراد داشته باشه مهره های چرخ عقبش از دنا بهتره واقعا باعث خجالته نوع بشر هست که دنا جزو ماشین حساب شه
ghafari(358 روز پیش)
با سلام حمید غفاری هستم ماشین باز😊 من خیلی تو سایت های مقایسه و آنالیز ماشین گشت مبزنم . بیایید منطقی باشیم خودروها ی چینی از لحاظ کیفیت و نوع طراحی چه ظاهری و چه فنی به کره ای ها نمی رسن و دوما اینکه خودرو ژاپنی نسبت به کره ای ها .... حالا میگی مونتاژی ولی من میگم از نمونه وارداتی ها غیر مدلای فول بهتر هست نمونه مونتاژی . و اینکه رخ زیبایی داره و موتور طراحی ژاپنی و ماشین خوش رخ و قیمت مناسبی کروز نداره بله ولی ببینید با این پول شما چه ماشین خارجی می توانید بخرید سوناتا یا آزرا یا مزدا 3 ماکسیما یا ...با این پول شما چه مدلی و چه کارکردی می تونی از این مدل هارو بخرید انصاف و منطق باید لحاظ بشه
am16in69(762 روز پیش)
کول باکسش کجاست؟!
مرتضی هستم! (761 روز پیش)
کول باکس به اون اسمی که همه می شناسیم نداره. اما از کولر یه خروجی گرفتن به داشبورد. لطفا تویه محفظه داشبورد رو چک کنید. پیداش میکنید!
Saeiiiddd (378 روز پیش)
نداره
Tonder (368 روز پیش)
نداره
KHOSRO65(372 روز پیش)
چرا کروز نداره ؟؟؟😳🤔
Kacsd(492 روز پیش)
این ماشین را سه سال دارم . وقتی ماشین روشن هست اصلا متوجه نمیشی . اینقدر سواری نرم و آرامبخشی داره که هیچ ماشین گرونی نداره سه سال فقط روغن و فیلتر و لنت تعویض کردم همین . اتاق مثل سراتو شل و ول نشده .. رخ زیبایی داره .هرکی میگه این ماشین جون نداره اشتباه میگه من باهاش همه ایران رفتم خداروشکر هیچ خرجی نگذاشت و سرعت ۱۹۵ تا باهاش رفتم. چرا اینقدر میگید که مثلاً تو سربالایی پارکینگ گیر میکنه؟؟؟ پیکان هم گیر نمیکنه چه برسه به اکسنت . ناموسن همه چیش راضی بودم و هنوز هم دارم . فقط بهضی ها دنبال یه کروز کنترل هستند که هیچوقت استفاده نمیکنند. تنها چیزی که نداره همین کروز هست که هیچکس سال به سال استفاده نمیکنه