در اواسط دهه 80 شمسی و در زمانیکه کمری‌ گرند، بازار سدان‌های 6 سیلندرهای وارداتی را در اختیار داشت، ناگهان سروصدای یک کره‌ای تازه‌وارد بلند شد؛ خودرویی که خیلی‌ها در ابتدا تصور می‌کردند یک سوناتای جدید است! سال 2006 نخستین سالی بود که ایرانی‌ها با نام آزرا TG آشنا شدند. ابعاد بزرگ، پیشرانه قدرتمند و تجهیزات خوب، 3 ویژگی‌ خاصی بودند که در آن سال‌ها ما ایرانی‌ها از یک هیوندای انتظارش را نداشتیم ولی آزرای نسل چهارم، با همین سه ویژگی‌اش نظر خیلی‌ها را تغییر داد. استهلاک این خودرو باعث شده تا برخی مشتریان این خودرو، قید قدرت و توانایی فنی جذاب این 6 سیلندر را بزنند و به سراغ مدل‌های 4 سیلندری مانند کمری‌ GLX نسل ششم (XV40) بروند. البته آزرا TG هنوز هم بازار دست‌دوم گرمی دارد به‌خصوص نسخه‌های نیوفیس آن که بعنوان مدل 2011 در بازار کشورمان خریدوفروش میشود. نکته آخر اینکه آزراهای 2009 و 2010 ارزش خرید بیشتری نسبت به آزرای 2006 تا 2008 دارد چراکه آسان موتور در تیپ‌های فول (تیپ4) این خودرو، چندین آپشن جدید قرار داده که قبلا نبود. مهم‌ترین‌ این آپشن‌ها عبارتند از: دوربین عقب با مانیتور بزرگ به همراه نویگیشن، دی وی دی پلیر و بلوتوث. همچنین مدل‌های 2009 و 10 آزرا، زه سپرها، جلوپنجره استیل، رینگ تخت و چوبکاری تیره رنگ کابین را بصورت استاندارد دارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • بازار دست دوم
    • فضای جادار کابین
    • سیستم صوتی اینفینیتی
  • نقاط ضعف
    • حساس به کیفیت بنزین
    • ضرورت توجه به سرویس‌های دوره‌ای (موتور+گیربکس)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2006 تا 2010
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 235 اسب‌بخار
  • گشتاور 304 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.2 ثانیه
  • سرعت 234 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان نیمه‌لوکس بزرگ
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (TG)
  • طول 4895 میلی‌متر
  • عرض 1849 میلی‌متر
  • ارتفاع 1491 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2779 میلی‌متر
  • وزن 1650 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R17
  • چرخ عقب 235/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

131 دیدگاه

Ali n(933 روز پیش)

من 3 ساله که دارمش واقعا ماشین خوبیه از هر جهت اگه سرویس های دوره ای مرتب انجام بشه ( روغن موتور حتما هر 5000 کیلومتر عوض بشه) هیچ خرج اضافی نداره. فقط خرجش میشه تعویض روغن موتور و فیلتر و لنت و شمع و باتری . ماشین من 250 هزار تا کار کرده و موتور و گیربکسش پلمپه پلمپه ، یه آچار بهشون نخورده.

sina.g (915 روز پیش)

داداش من نگو آزرا استهلاکش کمه،ببین ماشین شما هر چقد هم ملاحظه شو بکنی،آخر سر بازم باید موتورو یه تعمیر سنگین بکنی یا عوضش کنی،اما من کمری 2007 سراغ دارم که تاکسی هم نیست شخصیه و هفتصد هزار کیلومتر کارکرده (700 هزار) و موتورش آچار نخورده کم استهلاک تویوتاست نه کیا و هیوندای

JVD (898 روز پیش)

Ali نظر شما کاملا صحیحه منم یکی از ماشینام آزراست و نظر شما رو تایید می کنم

JVD (893 روز پیش)

Sina به چه دلیل باید تعمیر موتور بکنه؟ لطفا دلیلش رو بفرمایید به اطلاعات ما اضافه بشه .چون طبق صحبت مالک ، 250 هزار کیلومتر راه رفته و دست به موتور نخورده من هم دارم و تایید می کنم.

sina.g (872 روز پیش)

ببین ،کمری رو ولش اصلا کمری خیلی آشغاله هرچی تو میگی خوب شد؟با پول کمری 2009 میشه یه es 350 2008 دور رنگ خرید.خب...این چطوره؟از هر لحاظ ک از آزرا سرتره...حالا اصن اینم هیچ...پرادو دیدم با 760 هزار تا کار ک موتور پلمپ بود حالا این چیزی نی،یه لندکروز اتاق 100 دیدم با یک میلیون و شیشصد هزار تا کار....اصلا اینم هیچ،میدونستی کمری های تاکسی همشون کیلومترشون یبار صفر شده و موتورشونم باز نشده؟ یه تاکسی فرودگاه دیدم با یک میلیون و 250 هزار تا کار،عکسم دارم ازش قبل اینکه صفر بشه کیلومترش...آزرا رو دیگه تحت بهترین شرایط نگه داری از بچه خودتم بهش بهتر برسی،نهایتا 270 هزار تا با موتور پلمپ کار کنه،حالا به این که اتاق مثه یه پراید تاکسی مسافر کشی صدا میده و گیربکسش وقتی میخوای معکوس بده یکم فکر میکنه بعد معکوس میکشه،،کار نداشته باشیم...... راستی حاج جواد جات خالی دیشب یه آزرا وسط خیابون موتور سوزونده بود راهو گرفته بود،دیگه حرفی ندارم...

JVD (866 روز پیش)

SINA متاسفانه اطلاعاتی که شما ارائه میکنید مبنی علمی نداره و قابل استناد نیست. بر اساس کامنت های شما که بنده مطالعه کردم، حتی هیچ کدوم از این خودروها رو سوار نشدید، چطور اطلاعات غیر کارشناسانه و غیر مستند به کابران میدید؟! پیشنهاد می کنم در مورد خودروهایی که تجربه ندارید اظهار نظر نکنید. ممنون

sina.g (841 روز پیش)

مرد حساب رو چه حساب میگی سوار نشدم فقط گفتم پشت فرمون کمری ننشستم اونم پشت فرمون چی داری میگی من دارم تجربه های چندید ساله رو میگم،از فک و فامیل بگیر تا دوست و آشنا،باور کن تو خییلی رو آزرا تعصب داری وقتی میگی پشت اریون نشستم و چیز خاصی ندیدم معلوم میشه که تو دنبال اینی که یه چیز خوشگل سوار شی نه یه ماشین،وجدانن نظر الکی نده،آزرا هم یه بار یه موتور تعمیری سوار شدم....200 تا کارکرد،لامصب چرمشم جیر جیر میکرد،حالا داشبورد و درب ها که بماند...راستی اون آزرایی که میگفتم خدایی راست بودش فک نکن الکی میگم...واقعا مووتور سوزونده بود در مورد اینم که میگی نروندم باید بگم چرا،تو کمری نشستم صندلیاش یکم مثل ماکسیما بود،اما ارتفاعش بالا تر بود... فرمونشم نرم بود،از معکوس کشیدن باهاش لذت برم،هر کاری که بخوای میکنه،اما لذت ماکسیما از یه لحاظ بیشتره،چئن چهار دنده س،معکوس کشیدنی آنچنان صدایی میده که شاید فقط کمری le v6 که تو ایران 20 تا از اونا هستن بده.....آزرا رو هم به زودی تست میکنم،کاری نداره واسم،ولی اصلا واسه این کار رغبتی ندارم...چون خوب نیست،ولی بدان و آگاه باش که من اپیروس هم سوار شدم،با ده تا آزرا عوضش نمیکنم

sina.g (841 روز پیش)

jvd گازو تخته کردنی معکوس نمیکشه،نسبت به کمری و ماکسیما خیلی خیلی دیر تر معکوس میده ؛خودت چشماتو بستی،من نمیگم آزرا بده،باور کن من خودمم دوست دارم،اما بعد از 10 تا 13 سال ماشین کره ای جواب نمیده،به فرض اگر بخوام الان حدود 350 بدم به ماشین میدم به اپیروس،به هر حال از آزرا سرترهفچون رقیبش جنسیس بوده... ولی خب هر کس علایقی داره منم به اعتقاداتت احترم میزارم ایشالا چرخش واست بچرخه....

sina.g (836 روز پیش)

jvd فرموده بودی چرا باید موتور تعمیر بشه،یادم رفت جواب بدم.چون بعد از این کارکرد،رسوب روغن،ضعیف شدن یاتاقان ها،و ضعیف شدن به مرور شاتون ها(فکر میکنم بعد از ده سال طبیعی باشه) باید موتور تعویض بشه،چون بازده اولیه رو نداره و نمیشه بهش فشار آورد،یه سوالم دارم بدون تعصب میپرسم،یکی ماکسیما داشت میگفت با یه آزرا کورس انداخته بودیم،پا به پای هم میرفتیم،یهویی آزرا سرعتشو کم کرد،میگفتن شاتون زده،شمام لطف کن برای من اینو روشن کن که چرا بعد از ده دقیقه یک ربع تخته گاز رفتن باید موتور شاتون بزنه؟؟ضعیف بودن آلیاژها؟یا چی؟من چیزی به ذهنم نمیرسه جز اینکه آلیاژ مورد استفاده ی موتور ضعیف باشه...نظرت چیه؟من بدون تعصب نظر دادم...شمام همین کارو بکن

JVD (835 روز پیش)

دوست گرامی SINA بنده با آزرا 2009، اوپیروس رو جا گذاشتم چی میگی ماکسیما ماکسیما میکنی؟ برو با BMW یا بنز بیا فقط 4000 سی سی باشه، زیر این ارزش نداره

JVD (832 روز پیش)

در ضمن این خودرو برای شما گزینه مناسبی نیست، میتونید از مدل های وطنی کم هزینه که مناسب شماست استفاده کنید.بعد که به توان کافی رسیدید و از خودروهای به روز استفاده و تجربه کافی پیدا کردید، اون موقع اطلاعات بدید. مجددا برای شما آروزی موفقیت می کنم

samand (817 روز پیش)

آقای sina من امروز نظرات شما رو خوندم.من به تمام افرادی که اینجا نظر دادن قول میدم که شما این ماشینو سوار نشدی. لطفا در مورد چیزی که ندیدی نظر غیر کارشناسی نده.ممنونم

Mmdof (712 روز پیش)

در پاسخ به جناب سینا عزیز من خودم سه سال پیش ازرا داشتم رفیقم کمری داشت ... کمری ماشین خوبیه توش نشستم...مصرف کم...کم خرج ..... اما عزیز دل کمری هیچی نداره....کمری مال یه شاخصه های خاصیه.... مثلا مثل یه انسان پیری که حوصله ی عوض کردن ماشین نداره به ماشین عادت میکنه و اپشن زیبایی و ازینجور داستانا براش معنا نداره....... کمری بعد چند سال دیگ خیلی حوصله سر بر میشه خیلی......الان همین حالا ازرا های قدیمیه توی خیابون بیشتر از کمریه چرا چون مردم بهش علاقه پیدا کردن من ازرام تمیز بود قیمت نجومی روش گذاشتم ماه بعد رو هوا زدنش( ازرا رو به علت مشکل مالی فروختم) من با این مخالفم که ازرا یک ماشین پر خرجیه ازرا مال یه شخصیه که از ماشین کار میکشه (اکثرن) من ازرا ی ۷۰۰ هزار تا کار موتور اچار نخورده هم دیدم.......دلیل بر ابن نمیشه چون ازرا بخاطر زیباییش کار یه ماشین اسپرت رو انجام میده....بخاطر موتورش جوونا درگ باهاش میندازن......بخاطر بزرگیش و ارامش داخلش میشه یه ماشین خانوادگیه هم بهش گفت..... بعد با ابن حرفتم مشکل دارم که تو خیابون ازرا دیدم موتور سوزونده بود مرده حسابی من کرولا دیدم موتور سوزونده( 2014) چه ربطی داره به بد بودن ماشین قبول کن نظرات غیر معقول دادی اصلاح کن

میلیاردر (631 روز پیش)

بهترین سواری را داره بهترین آپشن هارا داره وبا کیفیته حتی مدل ۲۰۰۷

Ali57 (498 روز پیش)

آقاى Sina.g فقط مى توانم بگم متأسفم

Amirreza1362 (284 روز پیش)

آقا سینا چون خودم یه سوناتا ۲۰۱۰ داشتم ۵ دست چرخیده بود و وقتی که من فروختمش ۳۲۰۰۰ کارکرد داشت و تازه این تعصب شما رو تویوتا اصلا منطقی نیست و تازه آدم میخواد تو اون ۶ یا ۷ سالی که ماشینو داره ازش لذت ببره و رفاهوداشته باشه و لزومیم نداره که خیلی با دوام باشه ولی خیلیم نباید شل باشه ، آدم با ماشینش خو نمیره مسافر کشی برای همین بجای اینکه به تعمیرگاه بعد از ۳۰۰۰۰۰ کارکرد فکر کنی میتونی به رفاه خودت فکر کنی که تویوتا تو بخش رفاه خدایی کم گذاشته

AMIR52 KARIMI (281 روز پیش)

اقای سینا من ماشین توی شهرم سمند مدل 82!!تا الان 320 تا راه رفته موتور واز نشده!! بله دوست عزیز سمند با یدونه مدل 95 هم درگ گزاشتیم مساوی شد این نشون می ده موتور افت نکرده تازه این سمنده مطمین باش ازرا تا 500 هزار رو میره راااحت

احسان محسنی (278 روز پیش)

JVD : ازرا به یه C200 نمیرسه یا به تالیسمان نمیرسه ، حالا شما داری میگی با زیر ۴۰۰۰ سی سی ارزش نداره . همین دوتا ماشینی که بهت گفتم جفتشون زیر ۲۰۰۰ هستن و ازرا به گرد پاشون هم نمیرسه ، بعد میگی ۴۰۰۰ . 🤣🤣

JVD (239 روز پیش)

احسان محسنی دوست عزیزم شما تالیسمان و سی 200 بیارید من ( در ارتفاع کرج و تهران) در خدمتتون هستم، هرچند که اونها توربو هستن

احسان محسنی (237 روز پیش)

JVD ، شما به خاطر تعصبی که داری ( حالا یا درست یا غلط ) ، باعث میشه که یه حرفی هایی بزنید یا نادرست یا خنده دار . با تالیسمان خودم دیدم تو شتاب ازرا خورده . ولی با C200 خودم پشت فرمون بودم ، ازرا نه تو شتاب بهم رسید ، نه تو سرعت که روی دور بیوفته . اصلاً غیر ممکنه که ازرا ، C200 رو بگیره . شما چه بخوای چه نخوای ، ازرا یه ماشین کره ایه و بعد از گذشت این چند سال بی برو برگرد از شتابش کاسته میشه ، هر چقدر هم که سالم باشه ولی باز این اتفاق توش رخ میده ، ولی یه بنز همیشه بنزه ، بنز کلا تو شتاب خوبه ، حالا اگر بعضی از مدلاش شتابش کمتر باشه ، رو دور بیوفته هیچی بهش نمیرسه . شما یه جور از ازرا تعریف میکنی ، حالا فعلاً فقط منظورم شتابشه ، که ادم فکر میکنه داری از 730li ۲۰۱۸ تعریف می کنی ، بابا این کره ایه ، نه که بد باشه ولی بعد از این همه سال ، ماشین کره ای نمیکشه . من حاضرم سر هر چقدر که بگی با شما شرط ببندم که ازرا از C200 میخوره . اگر هم یه C200 از ازرا بخوره ، قطعاً یا راننده نبوده یا ماشینش مشکل داشته ، که غیر ممکنه . اینو فقط کسی که بنز سوار شده میفهمه نه شمایی که دیدت فقط در حد ماشین ۱۲ ، ۱۳ سال پیش کره ایه .

JVD (230 روز پیش)

احسان محسنی دوست من سی 200 رو بیارید دیگه داستان نوشتن نداره که

Javadss4 (11 روز پیش)

یه پیام دارم برا اقا سینا عزیز.میشه به من بگید ازرا با سن بیشتر و ۲۰۰سی سی حجم موتور کمتر از اریون درحالی که شما می فرمایید گیربکسش فکر میکنه صفر تا صدش چجووووووری کمتر از اریون هست و معکوسش از ماکسیمایی که از نظر شتاب با دنا پلاس توربو رقابت میکنه دیر تر هست؟؟؟ من منتظر جواب منطقی از طرف شمااا هستم با تشکر از سایت باما

Mmdof(262 روز پیش)

با سلام بنده کامل نظراتو خوندم دلالان سایت و خریداران اذیت کن سایتو شناختم و... اول اینو بگم ازرا باید با اریون مقایسه بشه نه کمری!در مقایسه با اریون هم اگه بخوایم نظر بدیم این ماشین تو تنها چیزیک تقریبا شبیهن موتوره الباقی کاملا متفاوتن ازرا ماشینیکه هم میشه خانوادگی ازش استفاده کرد هم ویراژ دادو هم بقول دوستمون توش کنسرت گذاشت و هم نرمه هم... خلاصه یه ماشینیه که همه جور قشری میشه ازش استفاده کنه استهلاکشم معمولیه ولی دوامش خوبه...اما میرسیم به تویوتا ببینید تویوتا بیاید ژاپنی بازیو تعصبو بزاریم کنار توی اسپرت ساختن ضعف داره توی طراحی ضعف داره توی بروز بودن ضعف داره توی امکانات رفاهی ضعف داره توی هندلینگ ضعف زیادی داره و باعث یه افتضاح بزرگ تو تست گوزن شد این ضعفارو تویوتا داره ولی خب دوامو استهلاکش خوبه راحتم هست بقولی تویوتا برای قشر خاصی مثل یه کارمند یه تاکسی یه فرد مسن چهل سال به بالاییکه به ماشین عادت میکنه و حوصله ی عوض کردن نداره درکل میگم جفتشون توی یه قسمتایی خوبن یجورایی ادم از مقایسون میرسه به مقایسه بنزو بی ام و هردو خوبن ولی یکی حوون پسندو هیجانیه یکی لاکچریو راحته...اینو بگم توی این مقایسه توی ایران ازرا محبوب تره چون با وجود هیجان ارامش هم داره و... ولی کساییکه اریون کمری یا کلا هرچیزی دارن میبینن ازرا محبوبیتش بیشتره میان به اشتباه نظرات الکی میگن و... در صورتیکه باید تعصبو گذاشت کنار از نشونه های دلالا اینکه برای ماشینا لقب میزارن اسباب بازی کره ای سلطان شتاب لاته جاده اینطور داستانا درصورتیکه کره واقعا داره پیشرفت میکنه همه عم اینو میدونن من حس میکنم چن وقت دیگه کره بالاتر از ژاپن وایمیسه توی صنعت خودرو سازی چون طراحیای منحصر بفردی دارن میدن ولی ژاپن توی همون طاحیای قدیمی گیر کردن کمری 2021 با کمری 2014 تقریبا تفاوت انچنانی نکرده باز دلالا میگن چون طراحیاشون جذابه عوض نمیکنن :| جذابیت اخه چه جذابیتی داره واسه منه جوون که بخوام این ماشینو بگیرم؟ هیچ. شتابیم که داره بخوایم گاز بدیم بخاطر تعادل فوق العاده ی ماشین چپ میشیم :)

Javadss4 (11 روز پیش)

خیلی حال کردم با نظرت و کاملا باهات موافقم

امیر محسن پور(1153 روز پیش)

عالی بود ..ممنون از تغییرات ارزشمندی که به سایت دادین...واقعاً جذاب شده...

910mohsen (11 روز پیش)

سلام به همه من آزرا 2010 با 160 تا کارکرد دارم راضی هستم بسیار نرم و مثل کشتی هست و زیر ماشین هم مثل سراتو آبشنال و مزدا 3 و مزدا 3 نیو که داشتم خدا را شکر جایی گیر نمکند هزینه های خاصی هم نداشته مثل همه ماشینهای 10 سال کارکرده دیگه من 2 سال یکبار ماشین عوض میکنم اریزو 5 توربو هم داشتم اصلا راضی نبودم 5 ماهه فروختم فکر کنم تو نرمی و آبشن فقط کره ای و توی طول عمر و دوام ژاپنی این دیگه نظر شخصی هر فرد هست

Javadss4(14 روز پیش)

سلام و عرض ادب خدمت همه ی دوستان عزیز که نظر دادن و با تشکر از سایت باما.اینطور که معلوم هست اکثرا ماشین هایی که نام بردین رو سوار نشدین . بنده هم کمری گرند داشتم و هم ازرا tg اتاق قدیم.با توجه به اظهار نظر دوستان عزیز که گفته بودن تو بحث شتاب و عملکرد فنی کمری گرند از ازرا بهتره باید عرض کنم که به هیچ وجه اینطور نیست.من با کمری گرند با دنا پلاس توربو کورس انداختم و باید بگم که نقطه شدم.ولی ازرا ازرا طوریه که توانااییش خیلی بیشتر از کمریه و شتاب 7.8 ثانیه ای که میده در مقابل شتاب 9.5 ثانیه ای کمری گرند قطعا بهتر هست.ازرا بهت اعتماد به نفس میده .من با ازرا m5رو گرفتم و ماکسیما و اریون رو هم نقطه کردم. در بحث دوام فنی هم باید بگم کمری موتور پلمپ خریدم ویه بار مجبور شدم تعمیر اساسی کنم.یه نکته ای بگم شما وقتی کمری (چه گرند و چه معمولی ) داشته باشی باید هر برج 600 تومن پول روغن موتور کنار بذاری چون هر کاری کنی روغن سوزی داره. ولی خداییش درست هست ک میگن موتور 6 سیلندر خرجش بیشتر از بقیه موتوراست.ولی من نصف خرجی که روی کمری کردم رو روی ازرا نکردم و فقط و فقط سرویس های دوره ای و قطعات مصرفی.در بحث آپشن که قطعا و مسلما آزرا بهتر از کمری بود و اصلا و ابدا صحبت کمری تو هر تیپی نیست. یه نکته(ارگونومی دسترسی به همه چی تو ازرا عالیه) ولی باید تو کمری خم میشدم که کولر رو روشن یا خاموش کنم.در بحث زیبایی و شکوه هم که بنظرم چه در کابین و چه در بدنه کمری گرند با پژو پارس رقابت میکنه.اون شکوه و عظمتی که تو ازرا میبینی به هیچ وجه تو کمری نمیبینی .در بحث سواری هم که کمری نرم بود و راحت بود اما کمی کوبشش در سمت جلو زیاد بود و فضای پای ردیف عقب هم کوچیک بود .ازرا هم تو بحث سواری خیلی نرم تر بود و فضای کاملا بزرگی داشت .وقتی تو ازرا نشتی( بدلیل وجود چوب و چرم کرم و دوخت در و کلی چیزای مختلف که کمری خوابشم نمیبینه )انگار تو هواپیما نشتی و صندلی هاش انقدر نرم و خوبن که برای مسافرت و خوابیدن تو ماشین عالین من خودم تا بندر عباس رفتم و برگشتم و ماشین داخل کابین بدون صدا بود م و موتورم آخ نگفته بود. ولی آزرا گرونتر از کمریه دیگه دقیقا همون ضرب المثلی ک میگن هرچی پول بیشتری بدی آش بیشتری میخوری تو آزرا خلاصه میشه ک بنظر من آش نمیخوری پیتزا میخوری .کیفیتی که تو ازرا هست با بنز e200مقایسه میشه .ولی بنز و ازرا تو یه کلاس نیستن . سپاس از سایت باما و تمام کسایی که نظر منو تا انتها خوندن .نظرتون هم محترمه

09123940sepehr339(848 روز پیش)

پيشنهاد ميكنم يكبار أزرا سوار بشين سربالايي كه موتور كمزي رو نابود كني ١٢٠ تا نميره با أزرا ٢٤٠ تا بري بازم گاز ميدي بمواد همينطورى بيشتر بره. دوست عزيز ١٢ ايربگ و ساير اپشنهاي أزرا رو كمري خوابش رو هم نميبينه. ازراي ٣٣٥٠ خنگه كمري باهوشه !!!!! حداقل کمی منصفانه بگو طول عمر تویوتا بیشتر یا کمری کم خرج تره باشه. معلومه ماشین ضعیفتر و چهار سیلندر. از ماشین قوی تر و شش سیلندر خرجش کمتره. به جرات میگم هیچ ماشینی شتاب و قدرت و اپشنهای آزار رو با مدل مشابه نداره حتی با دو برابر قیمت

sina.g (836 روز پیش)

یه سر به کمری le v6 2007 بزن ببین کدومشون سرترن؟تو ایرانم از اونا هست،در ضمن میشه لطف کنی اون 12 تا ایربگو واسم بشماری؟آزرا 8 تا ایربگ داره،بیشترین تعداد ایربگ ه تاحالا دیدم توی لکسوس lx بود،که علاوه بر جانبی،پرده ای زانیی،راننده و سرنشین،ایربگ پرده ای ردیف سومم داره،آزرا کلا هشت تا ایربگه(دو تا راننده و سرنشیشن،چهار تا جانبی و دو تا هم پرده ای سراسری )،تازه ایمنی به تعداد ایربگ نیستش

JVD (835 روز پیش)

بخدا یه نظراتی میذارن آدم نمیدونه چه جوابی بهشون بده

Amirreza1362 (277 روز پیش)

آقای JVD از معدود افرادین که اکثر نظراتشون درسته ، من کاملا موافقم . آخه خدایی چرا باید کمری ۲۰۰۶ بگیره ؟ حالا میاد میگه چون خراب نمیشه ، خو اگه قرار بود مردم مثل شما فکر کنن ، الان صنعت خودرو سازی جهان ۱۰۰ سال عقب تر بود ، شما ماشین رو یه وسیله برای جابجایی میبینی ولی بعضیا مثل آقای JVD دوست دارن تو ماشین رفاه و آرامش داشته باشن و تو فکر این نباشن که ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر دیگه چی میشه و شمایی که انقد از کره ای ها بدت میاد ، آخرین باری که کمری کاندید ماشین سال آمریکا شد کی بود ؟ در صورتی که سوناتایی که برچسب بد بودن بش میزنی یکی از کاندیدا بود و تا مراحل بالا هم اومد یا النترا و جنسیس و کیا تلوراید ، لطفا گذشته یه برند رو انقد ت سرش نکوبین ، اگرم مشکلتون اصالته که بدونین عمر سوناتا از کمری بیشتره ، پس انقد متعصبانه نظر ندین و یکم به دنیای اطرافتون نگاه کنید

احسان محسنی (108 روز پیش)

دوستان عزیز ، من هیچ کاری به حرف های دو طرف ندارم ، چون هر دو نظراشون درست و قابل احترامه . هیوندای برای یه چیز ساخته شده و تویوتا هم برای چیز دیگر ، که فرق این دو برند رو همه ی دنیا میدونن ، نیاز به توضیح نیست . فقط یه چیز بگم به دوستی که میگن عمر سوناتا از کمری بیشتره . اره باشه ، ..... بیشتره . 🤣🤣 بخدا اینجا کسی ، کسی رو مجبور به نظر دادن نکرده . 🤣 . فقط سینا جان ، اینجا نوشتی ۸ ایربگ ، تا اونجایی که من میدونم مثل اینکه در فول ترین حالت ممکن ، ازرا ۱۰ ایربگ داره .

احسان محسنی (51 روز پیش)

دوست عزیز لطفاً تا سوار ماشینی نشدید ، در رابطه با اون ماشین چیزی ننویسید . اینو همه قبول دارن که در بحث اپشن ، چه تو سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ و چه الان هیوندای از تویوتا سر تر بوده . اما فقط همین نه چیز دیگه . حالا اینکه چرا از ۲۰۰۷ به بعد کمری با موتور ۶ سیلندر وارد نشد رو نمیدونیم ( البته تک و توک اومد که هم اپشن های خیلی زیادی داشت هم موتور اریون روشون بود ، اصطلاحاً میگن کله اریونی ( le ) ، درضمن اریون با کمری یکی هستن ) ولی ۲۰۰۵ و ۶ هم ۶ سیلندر بودش . اریون هم از ۲۰۰۹ تا ۱۳ اومد . این رو هم کسانی که واقعاً سوار اریون شده باشن میدونن که اصلاً ازرا حتی کالیفرنیا به گرد لاستیک اریون نمیسره دیگه وقتی ۵۲۸ از اریون میخوره باید بقیه حساب کار دستشون بیاد . پس ازرا ۶ سیلندر ( از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ و از ۲۰۱۲ تا ۱۳ ) در مقابل کمری ۶ سیلندر ( اریون و کمری گرند ۲۰۰۶ و کمری le ) هیچ حرفی برای گفتن ندارن . فقط اپشن های بیشتری دارن . حالا اینکه شما میفرمایید کمری ۴ سیلندر رو خیلی بهش فشار بیاری تو سر بالایی بیشتر از ۱۲۰ نمیره کاملاً نشون دهنده ی این که شما این حرف به طور خیلی واضح الکی نوشتید و اصلاً تا حالاسوار نشدید . اینو قبول دارم که کمری ۴ سیلندر تو بحث شتاب و اپشن به ازرا نمیرسه منظورم ازرا اتاق قدیمه نه گرنجور . ( شتاب به دست امده از کمری gli ۲۰۰۶ ( ۴ سیلندر ) ، دقیقاً برابر با گرنجوره ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ) چون خود گرنجور هم به گرد لاستیک ازرای نسل قبل از خودش نمیرسه . ولی تو بحث دوام فنی ازرا ، هم در مقابل کمری ۶ سیلندر و هم ۴ سیلندر هیچی نیست . یه سریاشون که اصلاً مشخصه و دیگه نیاز به گفتن نداره ولی باقیه دیگه تا چند سال اینده قابل مشاهده است . واقعاً خندم میگیره از این متن خنده دار که کمری رو بکشی بالای ۱۲۰ تا نمیره . 😂😂 . اره باشه ، 😂😂 . با کمری ۴ سیلندر ۲۴۰ تا رو قبلاً هم خودم رفتم هم از اطرافیان به گوشم خورده . بهتون پیشنهاد میکنم برید سوار یه کمری بشید حتی اگر سر پا هم نباشه ولی به طور کامل نظرتون عوض میشه . چون من خودم عادت دارم تا سوار ماشینی نشدم ازش چیزی نمینویسم و مردم رو گمراه نمیکنم و از روی تعصب هم حرف نمیزنم . چون جلو کسایی که اون ماشین رو داشتن ضایع میشم . ( بزرگترین ضعف برخی از کمری ها نسبت ازرا نداشتن esp اونم فقط تا یه چند سالی بود ولی بعدش روش گذاشتن . ) درضمن هیچ ازرایی تو دنیا وجود نداره که ۱۲ تا ایربگ داشته باشه . تمام حرفام از روی تجربه ی هر دو خودرو بود و از روی تعصب حرف نزدم . بهتون پیشنهاد میکنم که به سایت اسب بخار سر بزنید و فصل هفتم ، تست و بررسی ازرا رو نگاه بفرمایید .

mohammad nazari (46 روز پیش)

من تا بحال نه کمری سوار شدم نه ازرا 2008 اما اینم میدونم که کمری رو باید با سوناتا مقایسه کرد نه با ازرا و این که ازرا از سوناتا یه لول بالاتره پس ازرا از کمری سر تره

ssfree(176 روز پیش)

سلام دوستان بین کیا کادنزا و تویوتا اریون گرند و ازرا قدیم کدوم خوبه؟ ممنون

MJBAND (167 روز پیش)

قطعا کادنزا

Mahan84 (162 روز پیش)

اینهایی که شما میفرمایی با آزرا ۲۰۱۱ مقایسه میشند نه با ۲۰۰۶ یا ۲۰۱۰

Mostafa60 (152 روز پیش)

من از چندنفر پرسیدم میگن این ماشین خیلی اذیت میکنه اکثرا موتور تعویض شده بی زحمت توضیح بدین بخرم چکار کنم که هرروز تعمیرگاه نرم قیمتش خیلی خوبه

MHadi (131 روز پیش)

قطعا ازرا

احسان محسنی (116 روز پیش)

داداش ، اینطوری نیست که بگی ، همشون موتورا تعویضه . توش سالم هم گیر میاد ، ولی خب باید خیلی مواظب باشی موقع خرید . بالاخره هر کاری کنه کره ایه . ولی خب سالم هم گیر میاد .

احسان محسنی (116 روز پیش)

اگر شتاب و کیفیت میخوای که اریون ، اصلاً شک نکن . ولی اگر اپشن هم برات مهمه برو سراغ کادنزا . در کل این اتاق ازرا یه لول از هر دوی اینا پایین تره . ولی خب در هر صورت این یه واقعیتیه که اریون از هر جفتشون بهتره . فقط مشکل اپشنه . ولی خب اریون اونقدر شتاب و سواری خوب بهت میده که ، به فکر اپشن نیوفتی .

saj12020(119 روز پیش)

سلام نحوه روشن خاموش کردن چراغشور آزرا 2008 رو میخواستم بدونم ممنون

arjangm(166 روز پیش)

سلام دوستان بین آزرا ۱۰۰ هزار کارکرد ۲۰۰۸ و سراتو آپشنال ۹۶ سایپا کدوم ؟ اون هایی که این ماشین رو داشتند بگن لطفا . استهلاک ماشین ۱۰۰ هراز کارکرد زیاده آیا ؟

Maybach(178 روز پیش)

با ۶۰۰ میلیون ازرا ترجیح میدید یا مزدانیو شنیدم خرج ازرا زیاده ولی خب مثلا سالی چقدره ممنون میشم راهنمایی کنید

ssfree (176 روز پیش)

دقیق نمیدونم خرجش چقدره،ولی مزدا بدیش این هست که جدیدا چراغ هاشو میدزدن بخاطر اینکه چراغاش موتور داره ولی من میگم شما با این پول یدونه اس فایو دنده ای کم کارکرد بگیر لامصب مثل موشکه

Djv (175 روز پیش)

سلام ازرا اگر تمیزش رو گیر بیارید خیلی خوبه و میتونه از مزدا ۳ بهتر باشه سراغ چینی هم نرو که بیچاره میشی تازه اونم توربو.

Yasuj (172 روز پیش)

چطور جک دنده ای مثل موشکه؟؟؟؟ قدرتش اصلا با ازرا قابل مقایسه نیست شما میگی به جای ازرا جک بخریم؟

Kkarimk(699 روز پیش)

بابا بی خیال ازرا ماله 12 13 سال پیشه دیگه مستهلک شدن

MHadi (199 روز پیش)

پس دنا پلاس که واسه امروزه بهتره با این استدلال !!

Show More