


از 2007 به اینسو تبدیل شد به یک پای خودروهای لوکس بازار ایران. آنقدر باوقار و منطقی بود که دیگر کسی نسبت به کرهای بودنش اظهارنظر نمیکرد. فیسلیفت 2011 آن غوغا کرد و با نسل جدیدی که در 2012 وارد بازار شد سنگ تمام گذاشت. اما سال بعد ناگهان وارداتش ممنوع شد و بازار با یکی از محبوبترین مدلها خداحافظی کرد. با اینکه آزرای نسل پنجم با پیشرانه 2.4 لیتری نیز عرضه میشد اما بعد از توقف واردات نسخههای 3.0 لیتری این خودرو در سال 2014، آسان موتور دیگر بهدنبال عرضه مدل کمحجمتر آزرا نرفت چراکه در این صورت تهدیدی جدی برای فروش سوناتا محسوب میشد. هیوندای آزرا که در بازارهای جهانی رقیب سختجانی برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا به حساب میآید، بعد از یک غیبت سه چهار ساله دوباره در سال 97 و بهعنوان مدل 2018 و سپس 2019 به ایران بازگشت، ولی اینبار عرضهکننده آن آسانموتور نبود بلکه کرمان موتور فروش آنرا برعهده گرفته است. نسل ششم آزرا (اتاق IG) پلتفرم مشترکی با سوناتا LF و اپتیما JF دارد و به همین دلیل نیز فاصله محوری آزرا اختلاف ناچیزی در مقایسه با برادران کوچکترش دارد. این سدان لوکس، از نظر آپشن و امکانات، یک پله پایینتر از رقبای اروپاییاش است. ضمن اینکه به دلیل عرضه محدود در بازار کشورمان، هنوز فرصتی برای عرضاندامش (مانند آنچه در سالیان قبل میدیدیم) در ایران فراهم نشده است. هرچه هست آزرا یا آنطور که لفظ قلمها میگویند گرنجور، هنوز هم یکی از جدیترین گزینهها برای خریداران خودروهای تجملی و قدرتمند است. از آنجایی که تمامی مدلهای 2018 و 19 آزرا توسط کرمان موتور به ایران آمده، هیچ تفاوت آپشنی میانشان نیست.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هیوندای آزرا (گرنجور)
- پیشرانه GDi
- ایمنی بالا
- کیفیت ساخت
-
معایب هیوندای آزرا (گرنجور)
- واردات محدود
- امکانات و آپشنهایی کمتر از رقبا
- حضور در محدوده قیمتی رقبای آلمانی
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2018 تا 2019
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر GDi
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 187 اسببخار
- گشتاور 241 نیوتنمتر
- شتاب 9.7 ثانیه
- سرعت 213 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان لوکس متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل ششم (IG)
- طول 4930 میلیمتر
- عرض 1865 میلیمتر
- ارتفاع 1470 میلیمتر
- فاصله محوری 2845 میلیمتر
- وزن 1556 کیلوگرم
- حجم باک 70 لیتر
- چرخ جلو 245/40R19
- چرخ عقب 245/40R19
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
- سایر ویژگیها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز اتوهلد
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو LED
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکر با آمپلی فایر - سیستم پخش اینفینیتی
- مانیتور مانیتور 8 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - AUX - Apple CarPlay/Android Auto
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 9
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 14 حالته برقی - مموری
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو - عقب
- سردکن صندلی جلو
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین دسترسی به صندوق
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی - پرده جانبی عقب - پرده برقی عقب - سقف جیر
-
ب ام و سری 5 سدان
2018
-
فولکس پاسات
2018
-
بنز کلاس E
2018
BOB350
عجیب ترین و جالب توجه ترین ملت دنیا ما ایرانی ها هستیم . همه چیزمون خاص خودمون و غیر مرتبز با همه دنیاست . حقیقتا قابل باور نیست که در قسمت دیدگاهها در مورد هیوندای آزرا خبری از رائه نظر با تجربه ها برای آگاهی کم تجربه تر ها نیست و فقط بحث تویوتاست . بالاخره روز قیامت هم سر میرسه و ایرانیان شریف دوزاری شون نمیافته که : هر سخن جائی و هر نکته مقامی دارد .
مرتضی هستم
دوست عزیز ارادت. متاسفانه اکثر دارندگان ماشینهای گرون، تمایل زیادی برای انتقال تجربیاتشون ندارن! اما حالا که اونا چیزی نمیگن و کم لطفی میکنن، پس چرا ماشین بازها یا حتی عشق ماشین ها نیان وسط و نظراتشون رو مطرح کنن؟! شخصا مطمئن هستم که از دل همین نظرات، گاها چیزهای مفیدی میتونه پدید بیاد که شاید برای برخی ها کمک کننده باشه. مثلا همین کامنت شما باعث میشه هرکسی که در اینده به این پیج بیاد، متوجه بشه که بجای آزرای 2019 شاید بتونه کمری 2015 و 2016 هم پیدا کنه. پس حتی کامنت شما هم که ارتباط مستقیمی به آزرا نداشت، میتونه مفید باشه. چه چیزی بهتر از این؟!
Fy
بنظر من چه لزومی داره قیمت آزرا بیشتر از فولکس پاسات باشه ✔ هردو حدودا مدل هاشون یکی هست ❌ اما برند ها رو با هم مقایسه کنید فولکس کجا هیوندا کجا بقیه چیز ها هم می تونید داخل سایت باما مشاهده کنید و باهممقایسه کنید ( این نظر با برسی هردو ماشین از نزدیک وبرسی در سایت باما نوشته شده است)
arash_itect
توصیه شخصی من به دوستان این هست که در ایران سراغ ماشین هایی که موتور کم حجمی دارند و با توربو شارژر و گیربکس دوکلاچه قدرت و بازدهی موتور را بالابردند نرند. هم بحث پایین بودن کیفیت بنزین هست هم کمبود بنزین سوپر و هم گران بودن اکتان بوستر های باکیفیت و کمبود قطعات یدکی اصلی و غیره که هممون در جریانش هستیم. در خصوص ماشین های هیبرید هم وضعیت همینه و بحث تمام شدن گارانتی باتری سیستم هیبرید و هزینه هاش. در واقع باید چیزی بخرید که با بنزین معمولی مشکلی نداشته باشه و درست کار کنه و استهلاکش پایین باشه. من شخصا ظاهر ماشین هم داخل و هم بیرونش برام مهمه و در کنارش قدرت و امکانات و بروز بودن. اگر پاسات موتورش توربو نبود و ظاهرش بهتر بود واقعا در انتخابش شک نمیکردم ولی خب میدونم که موتور توربو و گیربکس دوکلاچه در ایران یعنی دردسر برای همین از بین پاسات و سوناتا هیبرید و آزرا قطعا آزرا انتخاب منطقی تری هست. بین سواری های هیوندای این بالاترین مدل هست و از لحاظ کیفیت سنگ تمام گذاشتن و سوار که میشید کاملا مشهوده
aliatashak
او دسته از عزیزانی که از این برند به به چه چه میکنن احتمالا ماشین خوب سوار نشدن و اطلاعات خوبی ندارن این ماشین تو این رده ها فقط تویوتا اقا مگه حرفی هم توش هست !؟
BMW528i
من فكر كنم دوستان با توجه به كيفيت اين ماشين تعريف ميكنن والا اينجا كل كل هيوندا و تويوتا و غيره نيست برادر جان
امیرعلی
تویوتا فقط نکته مثبت ماشیناش بادوام بودنشه وگرنه نه قیافه دارن نه اپشن دارن نه تکنولوژی جدیدی دارن
p.m5215
تویوتا تنها نقطه قوتش اینه که خراب نمیشه و به قول معروف سگ جونه ولی نه آپشن داره نه ظاهر دنا پلاس حداقل شیشه عقبش برقی پایین بالا میره مثل راوفور دستی نیست آزرا خیلی ماشین نرمیه انگار روی پنبه دارین حرکت میکنین آپشناش هم خوبه
Adolf
ماشین خوب ازنظر شما که تویوتاست بهترینش مگه توی ایران لندکروز نیست؟؟؟ من با تمام احترامی که به حضرت سوارها دارم ولی من هیچوقت اینهمه پول به حضرت پول نمیدادم که الأن قیمتش حداقل ۲/۵ و بعضی ها تا ۴ هم فروشنده هستن واقعا برای چی برای خرج کم؟؟؟ کسی که اینهمه هزینه برای خرید ماشین بکنه قطعأ دغدغه ی هزینه داشته باشه...که البته الأن با این قیمت بنزین برای هرباک باید خدا تومن پول بدید برای آفرود؟؟؟ نظر شخصی من اینه که اگه قرارباشه ۴میلیارد هزینه خودرو کنم که تمام و کمال هم استفاده کنم یه بنز E کلاس یا بی ام و سری ۵ میخریدم که هم لوکس هستن هم قدرتمند تا۲/۵ ... درکنار اونها برای آفرود هم یه بلیزر قدیمی یا پاترول قدیمی یا یا اصلأ همون برند تویوتا مدل هایلوکس میخریدم و باهاش آفرود هم میرفتم... خودمو عرض میکنم بی احترامی هم نمیکنم ولی واقعأ چرا باید بالای ۳میلیارد پول هزینه کنم برای ماشینی از لوکس بودن بویی نبرده و فقط به درد خاک خوری توی آفرود میخوره بازم باتمام احترام به تویوتا سواران به خصوص ( حضرت)
Hhhhhhhhhhhhhhhh
آره داداش حرف این توش هست تو این قیمت میشه ماشینهای بهتر از این خرید نه تویوتا که نه قیافه داره نه چیز دیگری اما خداوکیلی دوامه فنی خیلی بالاست و من میتسوبیشی رو به تویوتا ترجیح میدم اما خدا وکیلی قیمت این ماشین خیلی بالاست و من با قیمت کمتر از این تالیسمان میگیرم هم زیباست هم جا داره هم امکانات رفاهی که تقریباً کمی بیشتر از اینه هم شتاب و قدرت عالی داره هم یک ماشین کاملا گوش به فرمان و..... امیدوارم همتون هر جایی هستید سلامت و تندرست باشید✔️❤️
1483
تویوتا الان متاسافنه تموم مدل هاش تو ایران نیامده ولی اگخ من پول داشتم اگه داشتک یه تویوتا راوفور میخریدم تا 20 سال فقط لذت از شتاب و سواری و راحتیش میبردم... تویوتا یعنی: تو میتوانی یا میدانی تا اخر عمر لذت و کیفیت را باما داشته باشین- نگاه تو خیابونا کنیین میبینین که کمری 2009 هنوز هست-کرولا هنوز هست کمری هیبرید هنوز هست و الی برکت ا... به جای سوناتا هیبرید کمری هیبرید -به جای سورنتو جی تی سانتافه توسان اسپرتیج کولئوس فقط راوفور- ای کاش پول داشتم یه تویوتا راوفور میخریدم
1483
100 درصد تویوتا
Shahin...........igyukk
در جواب آقای امیرعلی شما در رابطه با لکسوس که زیرمجموعه تویوتا است این حرف هارو میتونید بزنید
Shahin...........igyukk
سلام درجواب اقای امیرعلی و p.m شما چرا فکر میکنید تویوتا آپشن نداره شما فکر کردید چون راو۴ و کمری و کرولا آپشن ندارن پس بقیشون هم ندارن. لندکروز vxr پرادو آنرود و کمری هیبرید که از سوناتا هیبرید امکاناتش بیشتره و....
امیرعلی
در جواب آقا شاهین باید بگم که لکسس هم با بنز و بی ام و باید مقایسه بشه که اونجا هم خیلی کم میاره
Amirreza1362
آقا شاهین آپشن های آزرا و سوناتا از اونا بیشتر نباشه ، کمتر نیست و حتی اگه آپشناش کمتر باشه قیمت لند کروز ۳ یا ۴ برابر سوناتاس پس بایدم بیشتر باشه ولی شما لند کروزو با هم قیمتاش که ولوو و پورشه کاین و بی ام و ایکس ۶ هست مقایسه کنید و ببینید که چقدر آپشنهاش ابتدایین
Amirreza1362
سوناتا سال ۲۰۱۹ همراه با پالیسید کاندید شدن ، اپتیما سال ۲۰۲۰ با سلتوس و تلورایدو استینگر ، کمری قیمتش ۱ و نیمه ولی چراغاش هالوژنن ، گرمکن نداره ، آپشن نداره ، یه دیلایت درست حسابی نداره ، متریال کابینش چرته ، اف جی کروز خوبه ؟ نه قیافه داره ، نه متریال ، نه چهار تا در ، نه آپشن ، نه یه چراغ درست و حسابی حالا رقباش که وراکروز و موهاوین چی ؟ حداقل به شعور مشتری توهین نمیکنن که آدم دو میلیارد پول بده بعد صندلیش پارچه ای باشه
صالح
دوستان عزیز که دارن تویوتا رو تخریب میکنن. کسی که مثل من عاشق تویوتاست علتش اینه که از مکانیک جماعت خوشش نمیاد استهلاکش کمه یکی هم هیوندا دوست داره چون با اپشن حال میکنه یکی بی امو چون عاشق شتابه یکی بنز چون لوکس پسنده ایندیگه دعوا نداره !!
Yasuj
درجواب شاهین... تویوتارو پشت لکسوس مخفی نکن الان بحث سر این هست که این ماشین درکل چطور هست نیومدیم بگیم که لکسوس چی هست تویوتا چی هست لطفا برو تو آگهی های تویوتا تعریف کن ازش اینجا میخوایم این خودرو رو نقد کنیم بحث تویوتا نیست اصلا.... تویوتا خودروی عالی هست از لحاظ قدرت دوام فنی اما از لحاظ ظاهر و آپشن های روز دنیا هنوز حیلی عقب هست و هیوندای ازش جلوتر هست شما فقط نکته فنی ماجرارو میبینی اگر خوب به امکانات رفاهی و ظاهر و کابین زیبا نگاه کنی . . .
Hhhhhhhhhhhhhhhh
قیمت بدون منطقی که روشه باعث شده که ما کمتر از این ماشین در خیابان ها ببینیم . من همانطور که گفتم با پول کمتر از این تالیسمان یا اپتیما یا حتی لکسوس is و es و یا جنسیس سدان کم کار میخرم . حتی اگه پول اینم بخوام بدم میرم bmw 528 تمیز میخرم .
A5555555555555
لکسوس رو شما با رقیبهاش مقایسه کنید. لکسوس nx رو شما با بی ام و و ولوو و دی اس 7 و پورشه مقایسه کنید نه محصولات هیوندای. اونوقت میفهمید چقدر آپشن هاش کمه
احسان محسنی
اقای امیررضا ، شما که از کمری ، یا اف جی ، یاحالا بقیه ی تویوتا ها ایراد میگیرد ، تا حالا به این فکر کردی که کدوم یک از همین ماشینایی که گفتی ، میتونن با اف جی یا لند کروز یا کمری ، .... مقایسه یا برابری کنن ، اصلاً در حدی هستن که مقایسه بشن ، حتی رو کاغذ ، مشکل اینجاست که شما ماشین رو فقط به اپشنش میشناسید ، نه به اصالت ، نه به راحتی و ارامش ، نه به سواری بی دغدغه ، نه به شتاب ، و خیلی چیز های دیگه . درسته برای شماخنده داره که اون همه پول اف جی بدی ، بعد یه سری چیزای پیش پا افتاده رو نداشته باشه . میگن بهترین ماشین چیه ، میگن هیوندای ، حالا ازشون بپرس چرا ؟ میگن اپشن داره ، حالا ۱۵ سال دیگه بیا بگو ، اپشنای هیوندات چطوره ، میبینی همش از کار افتاده . ای کاش فقط اپشن بود ، به چیزای فنی نمیکشید . درسته میگن لند کروز قیمتش بالاس یا حالا اف جی ، ولی کسی که این ماشین رو میخره لزوماً برای خاک خوری نمیخره ، برای اون عظمت ، ابهت ، راحتی ، شتاب ، اپشن های مورد نیاز و چیزای دیگه ، پول میده . حالا یکی میاد میگه وراکروز و موهاوی ، اصلاً اینا در حدی هستن که کنار لند کروز وایسن . یا کسی که کمری میخره ، داره پول ارامش ماشین رو میده ، پول زیبایی رو میده که شما راحتی که تو کمری دارین ، یک هزارمش رو در هیوندای نمیبینید . جالب اینه خرج یه کمری از بنز و بی ام و هم کمتره . ولی خب اپشناش در حد اونا نیست . حالا کسی میگه شتابشم در حد اونا نیست ، برای مثال سری ۵ ، خب ، اریون سری ۵ رو میزاره تو جیب بغلش . اگر کسی داره پول ازرا میده برای اینکه کمری اپشن نداره ، بره es بخره . پس مشکل از ماشینا نیست . ایرادی نداره که یکی دوس داره پول هیوندای بده ، خب به کسی ربط نداره ، اصلاً دوس داره با اپشناش بازی کنه ، یا اصلاً هر چیز دیگه ای که کاملاً یه نظر شخصیه ، ولی نیاد بگه این ماشین ، از فلان ماشین بهتره ، اسطوره ای مثل کمری . همین لندکروز یا اف جی رو که ایراد الکی میزارید روش ، یه نگاه به قدرتش بکنید ، بعد سخن بگید . کسی با اشپنای لندکروز مشکل داره بعد نیست یه نگاهی هم به lx بندازه . البته هر چند تا این ماشینارو سوار نشید ، فکر میکنید بهترین ماشین ، ماشینای کره ایه .
Asea
آقای احسان محسنی، با درود. شما چرا فکر میکنید که اگر با تکلم این کلمه که شما این ماشین هارو سوار نشدید میتونید برتری کلامی و اطلاعاتی از دیگران داشته باشید؟!! در ابتدا گفتید این خودروها در حدی هستند که مقایسه بشند بنده با تجربه تملک بیست خودرو به راحتی بدون تعصبی که شما دارید میگم بله نه تنها مقیاس میتونن بشن بلکه برخی خودرو ها ملاک های برتری بیشتری نسبت به تویوتا دارند. یادم میاد اولین خودرویی که از تویوتا داشتم یک کمری اس ای 2007 بود که سال 88 تا 91 دستم بود. استهلاک پایین و سواری نرمی داشت اما کیفیت صندلی ها بد کیفیت شتاب و موتور بد کیفیت رانندگی در شرایط غیر کفی به خصوص دور پیچ افتضاح بود و همچنین از نظر امکانات رفاهی و ایمنی از یتیم هم یتیم تر بود. آپشن یک المان از ده المان مهم خرید خودروست. امروزه کیا و هیوندایی دو ساله که پیاپی خودرو سال جهان میشن سال قبل تلوراید و امثال پلیسید در حالی که هیچ خودرویی از تویوتا در لیست ده خودرو هم نبوده. دیگر خودرو سازی ها دست به کمر نمی ایستند تا تویوتا فقط جولان بده. در باب اف جی کروز و لندکروز هم که واقف هستید جز کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ فروشی در کشورهای دیگه نداره. اف جی کروز جز قدرت تعلیق بر مبنای افرود هیچ چیز دیگه ای برای به به و چه چه کردن نداره در حالی که میشه با اون پول یک بنز اصیل خرید که همه المان های یک خودرو کامل رو در اختیار شما قرار میده. در اخر هم بگم خرج کمتر کمری بابت مبتدی و ساده بودن تکنولژی ساختاری خودرو هست که ربطی به برتری نداره همونطور که تندر هم از نظر دوام از همه خودروهای داخلی مرغوب تره.فل مثال موتور بی ام و 530 دارای سنسوره اما موتور پرادو خرجینی ساده و با سیمکشی معمولیست. این تعصب نابجا که از زمان دور به شما رسیده بزارید کنار. کره ای چینی نیست کره ای همونه که بالا گفتم از یک خودرو ساز معمولی الان رسیده به اینکه بالاتر از پورشه خودرو سال جهان بشه.
VahidReza
کی گفته تویوتا ظاهر و آپشن نداره؟ تو این رنج قیمت میشه لندکروز vxr خرید که کلی هم آپشن داره نرم هم هست دوامش هم تا ۵۰ ساله خیلی هم قدرتمندی و توانایی آفرود هم داره در ضمن اگه حرف از آپشن میزنید لکسوس انیکس هم هست که هم قویه هم آپشن داره و زیرمجموعه تویوتا هم هست از این ازرا هم ارزون تره
Chr
اقا وحید کی گفته لکسوس nx از آزرا ارزون تره تازه یک میلیارد گرون تره بعدم شما برید لکسوس رو با رقیباش که بی ام و x1 وووو مقایسه کنید نه آزرا
Soheilesmaeili
مخاطب عزیز p.m5215 که میفرمایی رافور شیشه عقبش دستی هست. مطمئنا سوار یه ماشین دیگه شدی!
Javadss4
شما تویوتا خوب تو این رنج قیمت بیار ما میگیم چشم تویوتایی که شما میگی با این مدل که اصن ولی با ازرا قدیمی هم قابل مقایسه نیشت داداش
Javadss4
اقای Amirreza1362 با نظرات خیلی حال کردم دمت گرم
HEYDARJHOLAMI
من موندم چی از ماشین میخوابم که تویوتا تویوتا میکنیم من یه سوناتا ۲۰۰۷ داشتم تا ۴۰۰ هزارتا بدون درده سر روندم بعدم فروختمش پارسال یه هیبرید ۲۰۱۷ خریدم اینم از تاکسی ها پرسیدم گفتن ما ۳۰۰ الی ۴۰۰ تا روندیم تا بحال مشکل نداشتیم واقعن میگن کیفت نداره کره ای ها دیگه آدم چی ازش میخواد؟؟؟
Gdghffhffggd
اقا درسته تویوتا اپشن نداره ولی خیلی جون دار تر از هیونداه کی گفته هیوندا بهتره تویوتا بهتره هیوندا قابل مقایسه با تویوتا نیست بعدشم تویوتا لندکروزو داره هیوندا ماشین قابل مقایسه با اون داره؟تویوتا پرادو رو داره هیوندا ماشینی قابل مقایسه با پرادو داره؟تویوتا اف جی کروزو داره و خیلی ماشینای دیگه کی هیوندارو میزارن تو جیبشون
Ams24699314
اون عزیزی که فرمودن تویوتا لندکروز رو داره اما هیوندای چی؟باید خدمتتون بگم هیوندای پالیسید رو داره که اگر یه ذره تحقیق کنید متوجه میشید همون صفی که برای خرید لندکروز در کشور های عربی بود برای پالیسید در امریکا هست جوری که پالیسید کم آوردن برای فروش
Hjjjjjjj
مورد توجه دوستانی که میگن تویوتا اپشن و زیبایی نداره و لکسوس رو از تویوتا جدا میبینن .این دسته از دوستان باید بدانن که تویوتا برای افرود و مناطق خاکی ماشین هاشوعرضه میکنه حالا با گذشت زمان و مدرن شدن چهره ایی لوکس به ماشین هاش تویوتا کم کم داره تزریق میکنه و اینکه در مورد کمپانی تویوتا باید بگم تویوتا یک افرود ساز به اپشن و زیبایی تا حدودی تکرار میکمم تا حدودی بسنده میکنه ولی کمپانی لکسوس زیر مجموعه تویوتا هستش که محصولات لوکس تویوتا با لکسوس عرضه میشه به زبان دیگر کمپانی لکسوس لوکس ساز تویوتا هستش و این دو کمپانی یکی هستن در اصل
Soheilesmaeili
با سلام. دوستان من حدودا 4 ماه پیش تصمیم به خرید این ماشین گرفتم و رفتم تهران. البته کلی تحقیق و بررسی کرده بودم قبلش. چند مورد صفر کیلومتر و کارکرده ی درحد و مدل های 18 و 19 رو بازدید کردم و روندم و خلاصه تصمیمم قطعی شد که بخرمش. تو سعادت آباد یه نمایشگاه سفیدشو دیده بودم و فرداش صبح میخواستم برم بخرمش و تمام. تا اینکه تو راه خونه ی یکی از اقوام اتفاقی توی یه نمایشگاه سمت جمهوری. چشمم به یه لکسوس GS250 مدل 2014 افتاد. همینطوری از رو کنجکاوی رفتم تو و با توجه به اینکه به این ماشین حدودا قیمت یکسانی داشت، یک ساعت بعد به خودم اومدم دیدم خریدمش. خخخخخ. دوستان باور کنین به محض اینکه پشتش نشستم و یکم که روندمش. کلا نظرم عوض شد. از لحاظ نرمی و شتاب و کیفیت و حس فوق العاده ی رانندگیش و لذت سواری و هر چیییز دیگه ای که بگین دیدم از گرنجور سرتره. خلاصه دوستان برام موضوع و خاطره ی جالبی بود اینکه یکسال رو این ماشین تحقیق و بررسی کردم و آخرش در عرض چند دقیقه نظرم به GS جلب شد و همون لحظه خریدمش و البته خیلی خیلی راضی ام ازش... با تشکر از باما.
Amiri
این یعنی معجزه تکنولوژی ژاپن. خودروهای آلمانی، آمریکایی و ژاپنی همیشه با فاصله دیگران را پشت سر می گذارند.
Mjs1372
لکسوس کارکرده بعد ۵,۶ سال به خرج نمیفته؟ آزرا صفر بهتر نیس برای استفاده طولانی مدت؟
Ams24699314
کار اشتباهی کردی آزرا صفر گزینه بهتری هست
مجیدی افشار
عالی هستش این ماشین من دارم واقعا راضی هستم
Pooya.r
بین آزرا و سوناتا هیبرید و پاسات کدومو بخرم
ماشین ۰۰
ببین داداش پاسات پیشرانش به بنزین کم کیفیت حساسه و بعد ۲۰ یا ۳۰ هزارتا کار کردن در بهترین حالت فقط واشر سرسیلندر باید عوض کنی و یا حتی بیشتر شاید نزدیک ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون خرج بزاره رو دستت بین سوناتا و آزرا اگه اپشن بیشتر و راحتی بیشتر می خواهی برو سراغ آزرا ولی نه اگه مصرف بنزین برات بیشتر مهمه سوناتا هیبرید بگیر این هم نظر شخصی منه و من هم به نظرات دیگران احترام می گذارم
Amirreza1362
چون تو ایرانیم و بنزین درستی نداریم ازرا ولی پاسات یکم بهتره که پیشرانش حساسه
123qweasdzxc
آزرا با سوناتا خیلی فرق نداره ولی پاسات چون کم اومده و به قول دوستمون بنزین درست و حسابی هم نداریم برا اینجا مناسب نیست
Javadss4
قطعا که پاسات از همشون بهتره ولی خب خیلی حساسه و قطعاتش خیلی کمیابه و بنظرم تو ایران ازرا و سوناتا انتخاب بهتری ان ولی بازم سوناتا
Mh89
پاسات
HEYDARJHOLAMI
من سوناتا هیبرید دارم ۱۵۰ تا هم باهاش رفتم یکی از بهترین ماشینهاست قیمتش هم نصبت بهش خوبه هیبرید ها شتابش از آزرا جدیدا بیشتره ترس باطری هیبرید هم نداشته باش تا بالای ۵۰۰ هزارتا راحت برون فقط باهاش شتاب یهویی نگیر بدون بنزین هم رانندگی نکن به سرویس های دوره ای هم توجه کن هیچ چیزیش نمیشه عالی عالی عالییییی شک نکن
Gdghffhffggd
ازرا بخر
HEYDARJHOLAMI
به نظرم من یه سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ خیلی بصرفه تر از اینه با ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومان کمتر میشه سوناتا خرید
alirezapg100
من سوارش شدم ماشین جالبیه ولی کسی که بخواد 2 میلیارد بده برای این میتونه پولشو خرج یه پورشه پانامرا 4s یا بی ام و 528i یا E250 بکنه
Arash1387
با ۲ میلیارد E250 و ب ام دبلیو نمی دن که اون مال قدیما بود الان اگه یه آزرا ۲۰۱۹ با تمامی آپشن های داخلی می خوای چیزی حدود ۳ تا ۳ میلیارد باید بدی E250 هم که اگه مدل فول آپشن و جدید ترین سال ش رو یعنی 2016 می خوای از ۳/۷ تا حدود ۵ میلیارد باید بدی بی ام و هام که از ۲۰۱۵ با قیمت ۴ یا ۵ میلیارد معامله میشه. خب وقتی پراید میشه ۱۴۰ میلیون همینه دیگه
Javadss4
خب اونا قیمتش چهار برابره عزیز من
VahidReza
خب اونا گرون ترن و آزرا به صرفه تره
VahidReza
از نظر من با اختلاف بهترین ماشین کره ای ایران هست لامصب همه چیش عالیه بعدشم سنتنیال و جنسیس و اپتیما و...