


سال 2012 بود که نسل دوم از بزرگترین سدان ساخت گروه کیا و هیوندای وارد بازار ایران شد، سنتنیال که در بعضی کشورها به نام Equus عرضه میشد، نقش پرچمدار را در سبد محصولات هیوندای بازی میکرد و بهعنوان برادر دوقلوی کیا k9 تنها با پیشرانههای 6 و 8 سیلندر عرضه میشد، با این وجود به دلیل وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای 2500 سیسی) عرضه این مدل در سال 2013 به کشورمان متوقف شد. در سال 2016 نیز هیوندای تصمیم گرفت با توجه به تغییر سلیقه مشتریانش، عرضه محصولات لوکس با لوگوی هیوندای متوقف کند و با برند نوپای «جنسیس» ادامه دهد.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هیوندای سنتنیال
- کیفیت ساخت بالا
- فضای کابین
- شتاب و عملکرد
- تنوع آپشن
- سطح بالای تجهیزات استاندارد
-
معایب هیوندای سنتنیال
- واردات محدود
- پیچیدگی فنی
- بازار دستدوم
- مصرف سوخت
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2011 تا 2014
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 8 دنده اتومات
- پیشرانه 8 سیلندر
- حجم موتور 4.6 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 360 اسببخار
- گشتاور 440 نیوتنمتر
- شتاب 6.4 ثانیه
- سرعت 240 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 10.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان بزرگ لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (VI)
- طول 5160 میلیمتر
- عرض 1890 میلیمتر
- ارتفاع 1495 میلیمتر
- فاصله محوری 3045 میلیمتر
- وزن 2005 کیلوگرم
- حجم باک 77 لیتر
- چرخ جلو 245/50R18
- چرخ عقب 245/50R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها مدیریت پایداری خودرو (VSM) - تعلیق الکترونیکی دوحالته (اتومات - اسپرت)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز کنترل ترمزها در پیچ (CBC)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی الکتروهیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان تریم چوب - مموری
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 16 اسپیکر 608 واتی با آمپلیفایر - سیستم پخش Lexicon - هندزفری - چنجر 6 تایی
- مانیتور مانیتور 8 اینچی با کنترلر - مانیتور ردیف عقب - نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - دوربین جلو
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - iPod - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 9
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقب - کنترل رطوبت
-
کول باکس
- صندلی راننده 16 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 8 حالته برقی - تاشو
- ویژگی صندلی عقب تنظیم برقی - کنسول یکپارچه دیجیتالی
- گرمکن صندلی جلو - عقب
- سردکن صندلی جلو - عقب
- ماساژور صندلی جلو - عقب
- روکش صندلی چرم مشکی یا قهوهای یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب و آلومینیوم - ساعت آنالوگ - میز تاشو VIP - وکیوم دربها
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - پرده برقی جانبی عقب - پرده برقی عقب
خودروهای مشابه
-
بنز کلاس E
2013
-
ب ام و سری 5 سدان
2013
-
لکسوس ES
2013
نام
شماره تلفن
ایمیل
sina.g(1356 روز پیش)
ترجیح میدم ls460 سوار شم با شتاب بیشتر،استهلاک کمتر،آپپشن بیشتر و قیمت کمتر
حميد رضا (1354 روز پیش)
اپشن هاشون توي يه سطح هستن قيمت ls هم مدل با سنتنيال بيشتره دوربين مخفيه
sina.g (1331 روز پیش)
آقا کجا بیشتره؟الان ls میدن 850 تومن بدون تصادف با 130 تا کارکرد،دو لکه رنگ،بعد سنتنیال همون سال،با کاکرد بیشتر،و گلگیر تعویض،کمش یک و صد پولشه،سنتنیال خیلی گرون تره،قیمت کنید لطفا...
گوروش (362 روز پیش)
الان ال اس میدن بالای ۳ میلیارد ولی سنتینال زیر ۲۵۰۰
ArmanV8 (351 روز پیش)
آقا سینا اگه ال اسو اصلا بگیم ۲۰۰ تا کار و دور رنگ ۸۵۰ میدن بیا من نقد میخرم
Shayan2022 (90 روز پیش)
اقای ArmanV8 به تاریخ پیام ایشون دقت کنید بد نیست
Amir67(432 روز پیش)
سلام این ماشین رو به جرعت میشه گفت رقیب بنز s350 ۲۰۱۰ و لکسوس ls460 و بی ام وه 750li هست و از نظر قیمت میشه گفت خیلی به صرفه تره البته باز این سه ماشینی که دارم باهاشون مقایسه میکنم گرون ترن ولی میشه گفت هم سطحن ویه مقایسه ریزی بکنیم اول اینکه هزینه نگه داریه همشون بالاست با توجه به این که سال ساختشون پایینه و کارکرد ها هم طبیعتا زیاده باز لکسوس بینشون یه ذره هزینه نگهداریش پایین تره خیلی دوستان فکر میکنن لکسوس چون برا تویوتاست هزینش پایینه ولی اینطوری نیست لکسوسایه قدیمی مخصوصا ال اس بخاطر هشت سیلندر بودن موتور امکانات زیاد باز به مشکل میخورن ولی همونطور که گفتم کمتر از این سه تاست درمورد اس کلاسم میدونید ایرانیا عاشق بنزن و قطعا اس کلاس هم از مدلایه بالا رده بنز محسوب میشه و طراحیه زیبایی داره و واقعا قیمتش نجومیه تو ایران و هزینه نگهداری مدل شیش سیلندراش باز کم تر از هشت سیلندراست و ماشین بعدیم بی ام وست که مدلایه ۷۵۰li و ۷۴۰li وارد ایران شدن البته مدلایه ۲۰۱۰ مد نظرمونه بی ام وه هزینه نگهداریش از این سه مورد خیلی بیشتر بخاطر سیستم هایه برقی ماشین مداوم ارور میده ولی خوب عوضش هم سواریه لوکس و هم سواریه اسپورت در مدل هشت سیلندرو بهتون میده و در اخر هم میرم سراغ سنتنیال که واقعا ماشین با کیفیت و در کنارش لوکس و سواری نرم و راحت و رخ بسیار زیبا به شما میده و قیمتش هم نسبت به رقباش حدود ۶۰۰ تا یه تومن اختلاف داره سطح امکانات این ۴ ماشین تقریبا در یک رده محسوب میشه بازار فروش هم اس کلاس حرف اولو میزنه و به ترتیب لکسوس و سنتنیال و بی ام وه بعدش قرار میگیرن و همونطور که میدونید بله سنتنیال بازار جالبی نداره ولی میشه همه ی این امکانات و تجهیزات رفایی و موتور قوی و کیفیت مناسب و ... رو میشه از سنتنیال با قیمت کمتر گرفت و به نظرم گزینه ی مناسب تریه نسبت به بقیه و خیلیا هم میگن که ماشین قدیمیه و بازار نداره ممکنه به خرج بیفته و... میرن سراغ ماشین هایه جدید تر کم استهلاک تر مثل سانتافه و سورنتو و... که هم قیمتن و خیلیا هم بخاطر علاقه زیاد به این ماشینا میان سراغشون و به فکر هزینه نگهداری نیستن و از این ماشینا لذت میبرن و واقعا هم کار درستیو میکنن مگه چقدر قراره عمر کنیم که به فکر این هزینه ها باشیم... امیدوارم بهتون کمک کرده باشم مرسی که خوندید و امیدوارم سرتونو درد نیورده باشم .
mahdi2Mohammad (429 روز پیش)
سلام بسیار قشنگ و بجا توضیح دادید. سنتنیال واقعا در سواری و آپشن بیییی نظیره. اما صد افسوس که این قصر متحرک هیوندای بازار بدی داره. اما از لحاظ قطعات یدکی فکر نمی کنم مشکل خاصی داشته باشه، چون اولا که خراب بشو نیست و استهلاک فوق العاده پایینی داره، در ثانی قطعاتش پیدا میشه (نه اینکه مثل سانتافه همه جا باشه، اما بالاخره پیدا میشه)
1483 (423 روز پیش)
سلام، لکسوس ال اس البته بهتر هست از این از نظر کیفیت ولی شتابش از ال اس بیشتره
VahidReza(434 روز پیش)
رولزرویس کره ای :)
Cj(498 روز پیش)
هیوندای با پورشه مقایسه میکنین ؟ معلومه پورشه پانامرا بهتره اما هیوندای سنتینال هم توی رقبای خودش کم نمیاره
javad79(1192 روز پیش)
من دو ساله هیونداسنتنیال.لکسوسLS460 دارم این دو تا ماشین عااااالی بهترین سواری ممکن هستن. بهترین شاسی بلندی که تا حالا سوار شدم کادیلاک اسکالید البته توی کویت اسکالید عااالی
Abolfazlalizadeh (1167 روز پیش)
بالاخره ما متوجه نشدیم شما دوساله هیوندای دارین یا ۶سال بعد شما ک متولد ۷۹ هستی از ده دوازده سالگی پشت فرمون این ماشینا نشستی؟؟؟؟؟ تورو بخدا الکی نظر ندین خیلیا با همین نظرات اقدام ب خرید خودرو میکنن
JVD (635 روز پیش)
Abolfazl شما چطور متوجه شدی ایشون متولد سال 1379 هستش؟ شاید این عدد منظور دیگه ای داشته باشه، شاید 79 سال تولدش به سال میلادی باشه(1979)
خ(1327 روز پیش)
من میخواهم ماشین بخرم بنظر شما سنتنیال یا اس ال اس یا پانامرا
sina.g (1321 روز پیش)
ال اس میگیری سفید نخر که عمرا بتونی بفروشی، مشکی های داخل کرم رو رو هوا میزنن،ال اس یکمی خرجش بیشتر از سنتنیاله و قطعاتش کمتره،من میگم اگر واسه شما هزینه نگهداری مهم هست برو سنتنیال بگیر،اصلا به پورشه فکر نکن،از اون جایی که چند سال داره از تولیدش میگذره،اصلا گزینه ی منطقی نیستش،ال اس هم اون طور که بخوای سالمشو پیدا کنی نمیتونی،چون کسی که سالمشو داره نمیفروشه،اما اگر ال اس دوست داری،بهت پیشنهاد میکنم یه 2008 کارکرد بالا بخر(ترجیحا مشکی،البته سلیقه ایه) و سرامیکش کن و یه سری سرویس ها رو انجام بده،مثلا جلوبندی رو نو کن،پمپ و فیلتر بنزین و مابقی فیلتر ها روهم عوض کن،و یه سری کار های دیگه رو انجام بدی،ماشین تا چهار پنج سال به جز لوازم مصرفی خرجی نداره،فقط حواست باشه جنیون باشن قطعات،از جنسای بی کیفیت استفاده نشه اصلا،چون ماشین ژاپنی هستش،اما آخر سر من سنتنیال رو پیشنهاد میکنم،کم خرج تر و کم دردسر تره...بازم خودت میدونی...
Cardio (1278 روز پیش)
این بنده خدا گفته اس ال اس،بعد آقا سینا اومده هی در مورد لکسوس ال اس حرف زده،بابا ایشون منظورش مرسدس بوده،
Amur (1270 روز پیش)
شما چی و با چی داری مقایسه می کنی هیوندای در حد پورشه و بنز نیست بعد از لحاظ قیمتیم اینا به هم نمی خورن اس ال اس رو اصلا کسی بیرون استفاده نمی کنه همشون تو نمایشگاهن پانامرام عالیه
amiramirabadi (1166 روز پیش)
ایشالا که منظورت سی ال اسه چون اس ال اس رقیب اینا که گفتی نیست سوپر اسپرته
امیر حسین پور محمود (1001 روز پیش)
اس ال اس خوبه
13Kiarash (790 روز پیش)
بستگی به پولت داره
javad79(1192 روز پیش)
سلام . من شش ساله سنتنیال دارم . صفر تحویل گرفتم ۲۰۱۳ ولی دو تا ماشین دارم فقط توصیه میکنم همین هارو بخرین سواری هیونداسنتیال.لکسوسLS460 تو دبی فقط شاسی بلند کادیلاک اسکالید تمام
احسا(1205 روز پیش)
سلام علیکم، کلک، گیرم کیلومترتم درست باشه، تویک نگاه کارشناسی هم مشکل خاصی نداشته باشه، یه تعدادقطعاتی هستنددرموتورعمرمفیددارندمخصوصادراین ماشین هابااین حجم موتوربالاکه بدلیل شتاب وعملکردخیلی خوب بالا وتولیدگرمای بیش ازحدوخوردگی قطعات حالاهم موقعه تعویض قطعات است به 4برابرقیمت سال 97،البته شاید کسی بگه اونی که یک میلیارد میده این ماشین دست دوم روسوارمیشه حداقل ماهی 50میلیون درآمدهشه اماکارعاقلانه ایی نیست چون الان قطعات اورجینال هم خیلی کمه وتقریبا نیست
حميد رضا(1328 روز پیش)
قيمت لكسوس ٤٦٠ هم مدل با كاركرد تقريبا يكي با سنتنيال بيشتره،،، يه چيز واضحه...الان مدل ٢٠١٣ هر كدوم چند قيمت دارن؟ تورو خدا درست حسابي نظر بدين نه رو هوا....
sina.g (1321 روز پیش)
دوست عزیز لازمه یه چیزیو بدونید،این که لکسوس تمامی ماشین هاشو از سال 2013 دستخوش یه تغیییر اساسی کرد،البته به جز لکسوس lx که حالا اون بحثش جداست،اما قبل از اینکه توی سال 2013 بیاد این کار بزرگو انجام بده،روس rx امتحانش کرد،اونم سال 2009 بود،بعد که دید مشتریا راضی بودن اومد سال 2013 به کلی محصولاتش رو عوض کرد،البته بیشتر از لحاظ ظاهری تا فنی،و فکر کنم بدونید که لکسوس ls هم از این داستان جدا نبود،لکسوس ls توی سال 2013 آنچنان تغییر کرد که انگار یه نسل هم بین اون دو تا بوده،و به کلی چه از نظر طراحی و چه از نظر آپشن پیشرفت چشمگیری داشت،پس اصلا و ابدا با سنتنیال 2013 قابل مقایسه نیست،چرا 2012 ش رو میتونید مقایسه کنید،که باز هم ls برنده س چون هم کم استهلاک تره،در حالی که حجم موتور یکسانی با سنتنیال داره،اما شتابش بیشتره و مصرف سوخت کمترر هستش...در مورد 2013 های ls هم بگم چون کمتر از تعداد انگشت های دست وارد شدن،قیمت هاشون نجومیهو کسی که داره اصلا نمیفروشه،من تاحالا توی چند سال،اصلا ls 2013 ندیدم...
Radin(1347 روز پیش)
ماشین خوبی هست تنها بدی ماشین قطعات گرونه که به سواری نرم وراحتش می ارزه