مشخصات فنی هیوندای النترا (مونتاژ) سال 1397 - 1397
سال
النترا AD چهارمین محصولی هیوندای است که قطعیشدن مونتاژ آن در نیمه دوم سال 96 مشخص شد. فروش سری اول النترا AD مونتاژی نیز در بهمن 96 آغاز شد درحالیکه نخستین تحویل آن برای تابستان 97 بود. النترا مونتاژی در نسخه فول عرضه شده و به همین دلیل نیز تفاوت تجهیزاتی خاصی با النترا وارداتی ندارد جز اینکه کرمان موتور،
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فرمانپذیری
بازار دستدوم
امکانات رفاهی
عملکرد فنی بهتر از نسل پنجم
نقاط ضعف
عرضه بسیار محدود
حجم صندوق
فنربندی خشکتر از کرولا
نداشتن ایربگ زانویی نسبت به النترا وارداتی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر MPiحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
153 اسببخارگشتاور
195 نیوتنمترشتاب
9.6 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل ششم (AD)طول
4570 میلیمترعرض
1800 میلیمترارتفاع
1435 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1331 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
225/45R17چرخ عقب
225/45R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)سایر ویژگیها
مدیریت پایداری خودرو (VSM)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - سیستم پخش اینفینیتی - تشخیص صدا - هندزفریمانیتور
5 اینچی - (7 اینچی لمسی سفارشی)نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ehsan1120 1402/12/29
نیو مزدا قطعا سرتره چه به لحاظ دوام فنی چه به لحاظ هندلینگ و چه به لحاظ اعتبار برند.
النترا شاید فقط چنتا آپشن بیشتر داشته باشه.
پاسخ
1
1
0
پدی 1403/3/23
اصلا اینطور نیست مزدا ۳ نیو ارزش خرید نداره داخل کابین مثل قفس هست. ارتفاع کف ماشین پایین هست و زیرش گیر میکنه به زمین. قطعات بسیار گران و همچنین استهلاک خیلی بیشتر از هیوندای. اتاق و طراحی برای ۲۰سال پیش در ژاپن و قدیمی
0
0
Amirparsa69 1400/7/6
دوستان فرق مونتاژ و وارداتیش چیه؟
همچنین بین مدل ۲۰۱۷ و ۱۸ آیا تفاوتی هست؟
پاسخ
1
0
0
پدی 1402/9/10
مدل های ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ بعضی هاش مانیتور کوچک و دو ایربگ هستند ولی مونتاژ همگی ۶ ایربگ و مانیتور بزرگ و آنتن کوسه ای دارند.
0
1
rjafarian 1399/10/11
دوستان، سعی کنید صرفا نکات ضعف و قوت خودروهای همرده و غیرشاسی رو با النترا مطرح کنید که البته بعضی از دوستان در نظر گرفته اند. وگرنه چه دلیلی داره تعصب ییخود روی خودروی خاصی داشته باشیم؟ مگه ما مهندس طراح شرکت هیوندا، کیا یا پژو هستیم؟ همشون حاصل سالها تلاش و مدیریت درست کشورهای سازنده است و دستشون درد نکنه. من سراتو سایپا دارم (مونتاژ 2000). حدود 150 تومن هم پول دارم. میخواستم بدونم به صرفه هست که بفروشمش النترا بخرم چون از سراتو راضی ام فقط چون صندلی کودک استفاده میکنم یکم عقب در طول کم میاره. ممنون
پاسخ
0
1
3
TalbeArash 1399/9/27
بهترین ما شینه اگه قیمتش الان بشه ۸۰۰ تومان همه چیز داره مونتاژ ش با اون یکی ماشینش هیچ فرقی ندارد
پاسخ
0
1
2
اروین نجفی 1398/8/4
من توی النترا نشستم از ۲۰۰۸ که خیلی بهتره واصلا رقیبی برای النترا نیست وازجک هم خیلی بهتره حتاازچری تیگو 7وازهایما s7 هم خیلیی بهتره ولی من تا الان النترا نداشتم من فقط توی نمایشگاه سوارشدم وماشین خوبی هم هستش
پاسخ
3
8
13
Mrreza 1400/3/30
الانترا کمر میشکنه انقدر میکوبه
ماشین خوب ندیدی که به این میگی خوب...
وگرنه الانترا چیز جالبی هم نیست اونقدرا
9
2
novin 1400/3/24
دوست عزيزي كه ميگي سواري رو با شاسي مقايسه نكن. اولا اون شاسي نيست و كراس اوور شهريست كه همون سواريه كه شايد 2 تا 5 سانت بلندتر شده باشه.
اصل مقايسه به خصوص در ايران كه تنوع كمه قيمته چون واسه خيلي ها سواري و كراس اوور اصلا فرقي نداره . الان هم در دنيا كراس اوور ها رو بورس هستن و شايد تا چند سال ديگه هيچ خودروي سداني توليد نشه.
2
3
Parsa.k 1399/1/31
سواری رو با شاسی مقایسه نمیکنن
7
4