• مشخصات فنی elantrair
  • مشخصات فنی elantrair
  • مشخصات فنی elantrair

مشخصات فنی هیوندای النترا (مونتاژ) سال 1397 - 1397

25 دیدگاه
سال
النترا AD چهارمین محصولی هیوندای است که قطعی‌شدن مونتاژ آن در نیمه دوم سال 96 مشخص شد. فروش سری اول النترا AD مونتاژی نیز در بهمن 96 آغاز شد درحالیکه نخستین تحویل آن برای تابستان 97 بود. النترا مونتاژی در نسخه فول عرضه شده و به همین دلیل نیز تفاوت تجهیزاتی خاصی با النترا وارداتی ندارد جز اینکه کرمان موتور،
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فرمان‌پذیری
بازار دست‌دوم
امکانات رفاهی
عملکرد فنی بهتر از نسل پنجم

نقاط ضعف

عرضه بسیار محدود
حجم صندوق
فنربندی خشک‌تر از کرولا
نداشتن ایربگ زانویی نسبت به النترا وارداتی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1397

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر MPi

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

153 اسب‌بخار

گشتاور

195 نیوتن‌متر

شتاب

9.6 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل ششم (AD)

طول

4570 میلی‌متر

عرض

1800 میلی‌متر

ارتفاع

1435 میلی‌متر

فاصله محوری

2700 میلی‌متر

وزن

1331 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

225/45R17

چرخ عقب

225/45R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش اینفینیتی - تشخیص صدا - هندزفری

مانیتور

5 اینچی - (7 اینچی لمسی سفارشی)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو - عقب

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا خاکستری یا بژ

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ehsan1120 1402/12/29
نیو مزدا قطعا سرتره چه به لحاظ دوام فنی چه به لحاظ هندلینگ و چه به لحاظ اعتبار برند. النترا شاید فقط چنتا آپشن بیشتر داشته باشه.
پاسخ
1
1
0
پدی 1403/3/23
اصلا اینطور نیست مزدا ۳ نیو ارزش خرید نداره داخل کابین مثل قفس هست. ارتفاع کف ماشین پایین هست و زیرش گیر میکنه به زمین. قطعات بسیار گران و همچنین استهلاک خیلی بیشتر از هیوندای. اتاق و طراحی برای ۲۰سال پیش در ژاپن و قدیمی
0
0
Amirparsa69 1400/7/6
دوستان فرق مونتاژ و وارداتیش چیه‌؟ همچنین بین مدل ۲۰۱۷ و ۱۸ آیا تفاوتی هست؟
پاسخ
1
0
0
پدی 1402/9/10
مدل های ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ بعضی هاش مانیتور کوچک و دو ایربگ هستند ولی مونتاژ همگی ۶ ایربگ و مانیتور بزرگ و آنتن کوسه ای دارند.
0
1
rjafarian 1399/10/11
دوستان، سعی کنید صرفا نکات ضعف و قوت خودروهای همرده و غیرشاسی رو با النترا مطرح کنید که البته بعضی از دوستان در نظر گرفته اند. وگرنه چه دلیلی داره تعصب ییخود روی خودروی خاصی داشته باشیم؟ مگه ما مهندس طراح شرکت هیوندا، کیا یا پژو هستیم؟ همشون حاصل سالها تلاش و مدیریت درست کشورهای سازنده است و دستشون درد نکنه. من سراتو سایپا دارم (مونتاژ 2000). حدود 150 تومن هم پول دارم. میخواستم بدونم به صرفه هست که بفروشمش النترا بخرم چون از سراتو راضی ام فقط چون صندلی کودک استفاده میکنم یکم عقب در طول کم میاره. ممنون
پاسخ
0
1
3
TalbeArash 1399/9/27
بهترین ما شینه اگه قیمتش الان بشه ۸۰۰ تومان همه چیز داره مونتاژ ش با اون یکی ماشینش هیچ فرقی ندارد
پاسخ
0
1
2
اروین نجفی 1398/8/4
من توی النترا نشستم از ۲۰۰۸ که خیلی بهتره واصلا رقیبی برای النترا نیست وازجک هم خیلی بهتره حتاازچری تیگو 7وازهایما s7 هم خیلیی بهتره ولی من تا الان النترا نداشتم من فقط توی نمایشگاه سوارشدم وماشین خوبی هم هستش
پاسخ
3
8
13
Mrreza 1400/3/30
الانترا کمر میشکنه انقدر میکوبه ماشین خوب ندیدی که به این میگی خوب... وگرنه الانترا چیز جالبی هم نیست اونقدرا
9
2
novin 1400/3/24
دوست عزيزي كه ميگي سواري رو با شاسي مقايسه نكن. اولا اون شاسي نيست و كراس اوور شهريست كه همون سواريه كه شايد 2 تا 5 سانت بلندتر شده باشه. اصل مقايسه به خصوص در ايران كه تنوع كمه قيمته چون واسه خيلي ها سواري و كراس اوور اصلا فرقي نداره . الان هم در دنيا كراس اوور ها رو بورس هستن و شايد تا چند سال ديگه هيچ خودروي سداني توليد نشه.
2
3
Parsa.k 1399/1/31
سواری رو با شاسی مقایسه نمیکنن
7
4