چهار سال بعد از آمدن جنسیس سدان به ایران، نسخه فیس‌لیفت آن نیز به‌عنوان مدل 2012 به کشورمان رسید. طراحی مجدد چراغ‌های جلو و عقب و تجهیز آن‌ها به نوارهای LED، مه‌شکن‌های جدید، استفاده بیشتر از کروم در تزیین بدنه و نهایتا طرح جدید رینگ‌ها، همگی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این فیس‌لیفت هستند. در بحث امکانات نیز هیوندای، تنها به اضافه‌کردن ایربگ زانویی راننده به لیست تجهیزات استاندارد جنسیس، بسنده کرده بود. اما در قسمت فنی، بزرگ‌ترین تغییر جنسیس در استفاده از جعبه‌دنده جدید ZF خلاصه می‌شود که به‌صورت استاندارد، از نوع 8 سرعته است. با اینکه هیوندای در اکثر بازارهای اروپا و آمریکا، از پیشرانه GDi استفاده می‌کرد اما تمامی جنسیس‌های نیوفیس وارداتی به همان پیشرانه سابق MPi با کد G6DA مجهزند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای کابین
    • شتاب و عملکرد
    • بازار دست‌دوم
    • امکانات رفاهی
    • کاهش مصرف سوخت (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • مشکلات سیستم فنربندی متغیر
    • افت کیفیت روکش‌ها (به مرور زمان)
    • ضعف ترمزها (در ترمزگیری شدید و پی‌درپی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر MPi
  • حجم موتور 3.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 290 اسب‌بخار
  • گشتاور 358 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.5 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان بزرگ
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (BH) - فیس لیفت
  • طول 4985 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1475 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2935 میلی‌متر
  • وزن 1930 کیلوگرم
  • حجم باک 73 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R18
  • چرخ عقب 235/50R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند دو حالته (اسپرت - اتومات)

95 دیدگاه

Ashkan84(35 روز پیش)

سلام یه سوال هوندا اکورد یا جنسیس؟

[email protected] (31 روز پیش)

اگر جنسیس ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۲ تمیز گیر بیاری قطعا خیلی بهتر از آکورد یا امسال اون ماشینه البته تمیزش خیلی خیلی کمه چون کسی که داره حالا حالاها نمی فروشه

Erfan12456(78 روز پیش)

سلام کسی میدونه جنسیس ۲۰۱۳ چرا گرون تر از بی ام و ۳۲۰ ،،،، ۲۰۱۳ هستش آیا جنسیس بهتر کدوم به صرفه تر هست

T87h (60 روز پیش)

جنسیس قدرت بیشتر ، شتاب بهتر و آپشن بیشتر داره و بهتره

VahidReza (45 روز پیش)

لذت سواری که تو بی ام و داری رو تو جنسیس و هیچکدوم از امثالش رو نداری

sajad(978 روز پیش)

سلام و عرض ادب،انشاالله خوش باشین،من یه جنسیس سدان (vip2013)صفر کیلومتر خریدم،عالیه عالیه عالیه عالیه این ماشین از هر نظر اصلا حرف نداره و عالیه.قیافه ماشین خیلی خوشکل و زیباست و داخل کابین بسیار جادار و بزرگ است و در ردیف دوم به دلیل داخل رفتگی سقف در ردیف دوم بسیار جادار است و سر نشینان احساس کمبود فضای جای پا و سر نمیکنند و هم در ردیف جلو و عقب آن سرنشینان بسیار راحت هستند.امکانات آن که فول میباشد و در عقب و جلو امکانات زیادی وجود دارد که اگر بخواهی با تمامی امکانات آشنا بشی خیلی وقت میبره،و مورد دیگری که هست شتاب و قدرت هست که بی نهایت بالاست و شتاب معرکه ای داره و در سرعت بالا کسی بهش نمیرسه و سرعتشم که عالیه.پدال گاز در هر زمانی آماده سرعت رفتن است و اصلا سنگینی اتاق و گاز هرز خوردن نمیتونی تو ماشین پیدا کنی،اشاره به پدال گازش میکنی آسفالتو میکنه و خیلی خیلی پر شتابه حتی رقیب هاشو هم جا میذاره و قدرت موتور و حجم فوق العاده ای داره که تو تمام جاده ها با قدرت میره.خیلی سرعت زود پر میکنه و اصلا نمیفهمی که چه زمانی به سرعت بالای۱۳۰ تا رسیده،و اصلا نیازی نیست که تا ته فشار گاز بدی تا حرکت کنه اگه خیلی کم فشار بدی از جا کنده میشه و اگر خواستی باهاش حال کنی تخته گاز بدی تو صندلی میچسبی و فرو میری و جفت اگزوز یه صدای عالی توش میاد بیرون،انگار پشت بنز نشستی یه غرشی میکنه که کیف میکنی.درسته که موتورشmpi است ولی خیلی قدرت داره و حتی از موتور های gdi هم رده هاش بسیار عالی عمل میکنه با توجه به گیربکس و جعبه دنده هشت دنده اون،تو ماشین های سواری عالی هست از همه لحاظ قدرت موتور شمارو شگفت زده میکنه سعی کنید اصلا با هیجان پشت فرمان نشینید به این دلیل که دقت فرمان عالیه و فرمونش تیزه همچنین سواری بسیار بسیار نرمی ارائه میده و‌ کلا ماشین سر پا و پر قدرتیست و با توجه به دیفرانسیل عقب بودن به راحتی میشه باهاش دریفت بزنی و عشق و حالی کنی و باید مواظب باشی که تصادف نکنی چون قدرت موتور بالاست و اصلا جوانی که فکر میکنه جنسیس اصلا قدرت نداره اصلا نشینه پشتش به دلیل اینکه فکر میکنه پشت ماشین ۱۸۰۰ccنشسته و واقعا کسی باید پشتش بشینه که تجربه رانندگی باهاش رو داشته باشه و در سرعت های بالا کاملا مسلط به ماشین باشه.باهاش چند مسافرت رفتم که عالی بود و با قدرت بالاش جاده رو قورت میداد،و صندوق پر وسایل بود و ۵ سرنشین بزرگسال و سنگین وزن توی ماشین بودن که در جاده چالوس اشاره میکردی از تمام ماشینا میزد جلو و ماشینای عقبی قطاری میومدن پشت جنسیس،اما جنسیس از همشون زد جلو.کولر و بخاری عالی عمل میکنه و در جاده چالوس که داشتیم میرفتیم کولر روشن بود ماشین تو سربالایی اشاره بهش میکردی میرفت،نه از قدرت کولر کم میشه و نه ماشین از شتاب میوفتاد با قدرت میرفت و عالی عمل میکرد و گیربکس و جعبه دنده بسیار خوب با هم هماهنگ شده و این ماشینو واقعا پر شتاب کرده.و در شب چراغ های زنونش عالی و پر نور عمل میکنند در حد چشم کور کردن.همچنین تنظیم ارتفاع عالی و محشره داره که بسیار عالی داره و سواری بسیار نرمی رو ارائه میده.ماشین بسیار تیزه و بسیار پر قدرته و عالیه من تو سر بالایی ها بسیاری در تهران و در جاده های دیگر تستش کردم که فوق العاده عالی عمل کرده و تمام سر بالایی رو با قدرت میرفت و در حالت سکون ماشین بسیار بی صداست و عایق بندی بدنه عالیست ولی اگه تخته گاز کنی صدای موتور داخل کابین میاد.و بدنه اون بسیار محکم است و امنیتش عالی.سیستم تعلیق که عالی جواب میده که همین موضوع سواری ماشین رو بسیار نرم کرده و با اینکه ماشین های قبلیم بسیار خوب بودن ولی این یه چیز دیگس.و‌ در حال حاضر ۲ ماشین دارم که جنسیس سدان و دیگری سورنتو جی تی لاین میباشد که عالیه من تا حالا مشکلی ازش ندیدم و واقعا کمک فنرهاش به دلیل بادی بودن تمامی ضربات رو به سرعت و به آرامی میگیرد که از این باب اصلا آرامش سرنشینان در ماشین بهم نمیخورد(مثل بنزs500) و ترمز هاش واقعا قدرتمند هستن و عیب هایی که دوستان گفتن در نظرات اصلا نداره و ۴ کمک فنراش بسیار عالی عمل میکنن و ترمزهاش عالی عمل میکنه به طوری که در سرعت بالا ترمز میخ کنی به سرعت فقط در چند ثانیه همه چیز را به سکون تبدیل میکنه.آپشناش که عالیه همونطور که مدیر عامل هیوندا گفته درباره جنسیس،ماشینی ساختیم با قدرت بنز s500 و امکانات بی ام و730 li که عالیه.یه مورد دیگه با توجه به حجم موتور جنسیس،در رقابتی که با سنتینیال در جاده داشتم کاملا جنسیس سنتنیال رو قورتش داد و راننده سنتنیال پشیمون شد که باز سرعت بره،کسی که براش آپشن و تند و تیز بودن رو میخواد حتما جنسیس بخره،شتاب ماشین خوشحالتون میکنه در ضمن کیفیت صندلی ها بسیار بالاست و اگه مواظبت ازش کنی تا سالهای سال برات سالم میمونه و سرویس هاش با توجه به قلدر بودن موتورش یه ذره شاید گرون باشه،اما در مورد مصرف سوخت باید بگم در حالت اسپرت حدود ۱۰ لیتر سوخت مصرف میکنه و در رانندگی عادی هم به صورت میانگین ۷:۵ تا۸ مصرف میکنه البته اگه سرعت بری و در حالت اسپرت یا در حالت عادی باشی مصرف سوخت بالای ۱۰ لیتر میشه.در کل عالیه این ماشین من دارمش فوق العاده ازش راضیم و‌ در سبقتی که با سنتینیال داشتم اونو جا گذاشت،پس فکر کنید چقدر قدرت داره که ماشین ۸ سیلندر ۴۷۰۰cc رو غال میذاره.اگه شاسی بلند بی دردسری و خیلی تیز برای شهر و‌ همچنین در آفرود میخوای که همه جوره راضیت کنه سورنتو جی تی لاین بخر،خیرشو ببینید این نظرم بود درباره با جفت ماشین خداحافظ. (درباره امکانات هر دو ماشین سری به نظرات کاربران درباره جفت ماشین و در اینترنت بکنید) هر دو ماشین جفتشون شتابشون بسیار بالاست. امکانات جنسیس:۱-۴ صندلی برقی با مموری و چند حالت تنظیم کردن صندلی ها همراه با ماساژور۲-گرم و سرد کن تمام صندلی ها۳-گرم کن فرمان۴-esp عالی عمل میکنه در تمام مسیرهای برفی،بارونی و خشک بدون خلاصی ترمز ها و لغزندگی تایرها۵- یخچال و ...امکانات بسیار زیاد هستند.

سروش (947 روز پیش)

سورنتو این وسط چکار میکرد؟! همه اشتباه نظر دادند جز تو؟؟!! از سنتنیال سریعتر با شتاب و کیفیت اس500 و...؟! خب میگفتی ازرولز رویس هم بهتره. حالا من یه سوال دارم: تا بحال این.ماشینو ازنزدیک دیدی؟

[email protected] (936 روز پیش)

جنسيس vipمگه 4 نفره نيستش؟شما چجوري با 5 نفر سرنشين بزرگ سال سوار شدين؟

JVD (927 روز پیش)

در پاسخ به سروش منظور آقا سجاد جاده چالوس بود ظاهرا، جنسیس تو همچین مسیری نسبت به سنتیننتال تند و تیز تر عمل میکنه اونم به خاطر ابعاد بزرگ سنتیننتاله. من 2012 داشتم و سال قبل فروختم، بماند که با پول اون موقع الان نمیتونم 2010 رو هم بخرم. جنسیس ((تو مانور)) مثل بی ام و حس چسبندگی نمیده. مطلقا از خط خارج نمیشه ولی تو بی ام و ( اطاق 5) حس بهتری داری. رو حالت اسپرت خیلی بهتر میشه تعویض دنده به لطف گیربکس 8 دنده فوق العاده دوست داشتنی و تند وتیزه نرمی فنر بندی، آرامش داخل اطاق، آپشن، قدرت موتور، شتابگیری خیلی خوبه، راستش نسبت به پولش از خیلی خوب هم بهتره.

sina.g (779 روز پیش)

آره آره آره...اصلا پانامرا 4s که مالی نیست پیش جنسیس،معلومه که جنسیس پانامرا رو که سریعترین سدان توی ایران هستش رو قورت میده،حالا تعجب میکنم تو چطور نتونستی تو آینه ت محوش کنی....در مورد کیفیت هم یکم خضوع و خشوع در پیش گرفتی و حق جنسیسو ضایع کردی... بابا s500 چیه؟ اصلا s65 هم مالی نیست تا وقتی جنسیس هستش،کیفیت جنسیس از لکسوس lx570 2019 هم بالاتره،مخصوصا صندلی هاش که روشون میشی ناله میکنن....فقط یه سوال،قبل از سلطان (یعنی موشک زمینی یا همون جنسیس) چی سوار بودی؟؟؟ که این واسه ت انقده جذابه وگرنه همچین مالیم نیستش...واس شعور مخاطب احترام قائل باشین!

حميد رضا (770 روز پیش)

يكي از ضعف هاي جنسيس ترمزاش هست... مصرفش تو شهر به خدا كه زير ١٤ ١٥ نيست.... كيفيت فرمون و صندلي هاش بسيار معمولي رو به ضعيفه

nima/aliabadi (664 روز پیش)

اخه عزیز من بنز المانی کجا هیوندای کره کجا؟ بنز 100 سال برات کار میکنه اما هیوندای نهایت 20 سال حرف منطقی بزن در یک صورت حرف شما درسته که موتور سنتنیال رو بندازن رو اتاق جنسیس چون اتاق سبک تر میشه و موتور قوی تر . . .

Mostafa jalali (455 روز پیش)

عجب داستان جالبی بودممنون که باعث شادی ماشدی😂😂😂

s.reza (239 روز پیش)

مرد حسابی مگه مجبوری بنویسی؟! عین این متن را تو صفحه کادنزا هم نوشتی فقط اسم هارو عوض کردی

محمد هاشمی (214 روز پیش)

نفر پنجم از اون سرنشین های بزرگسال و سنگین وزن رو توی صندوق عقب گذاشته بودین؟؟؟ اخه چهار نفره هس جنسیسvip

Reza2o (88 روز پیش)

داداش الان اگه مثلامن الان بخوام یه ماشین تو این رنج بخرم و به حرف شما که واردی گوش کنم اخرش باید چیکار کنم😂😂😂 تو صفحه کادنزا ده صفحه تایپ کردی ازش تعریف کردی و شتاب جنسیس سدان رو کوبیدی.اینجا هم که اینطوری جنسیس سدان رو کردی برترین ماشین دنیا😂😂😂

Soorenajj(99 روز پیش)

سلام دوستان عزیز لطفا کسی که این ماشین رو داره یا اینکه قبلاً داشته و حداقل تجربه یکسال رانندگی رو باهاش داشته لطف کنید منو راهنمایی کنید یکی از آشناهامون مدل ۲۰۱۳ رو با حدود ۱۰۰ تا کارکرد داره و میخواد بفروشه.قیمت رو حدود ۱/۴۰۰ میگه. توی این رنج قیمت مورد دیگه‌ای به ذهنم نمی‌رسه. واسم ابهت و شتاب ماشین مهم هست . و اینکه هزینه نگهداری چقدر هست. دوستان بامرام منتظر راهنماییتون هستم.

مرتضی هستم! (97 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. با این محدوده قیمتی شاید بتونید گزینه های بهتری به لحاظ شتاب/ابهت پیدا کنید. کار سختی هست ولی احتمالا پیدا میشه. گزینه هایی مثل cls قدیمی (اتاق 219) یا سری 7 قدیمی (اتاق e65). ولی درباره هزینه نگهداری این خودروها اطلاعی ندارم.

Arian.c (95 روز پیش)

دوست عزیز این قیمت زیاد هست و یک و سیصد میارزه اگه بدون رنگ صد تا کار خیلی خیلی تمیز باشه

Sasha2(136 روز پیش)

سلام خدمت دوستان عزیز ! ببخشید هزینه نگهداری جنسیس مگه چقدر بالاس که بالا نوشته شده ؟؟ میخواستم بدونم سالیانه چقدر هزینه بر میداره اگه تمیز با ۵۰ تا کار پیدا کنم ؟؟ ممنون میشم جواب بدید !

Sinabas (132 روز پیش)

مشکل اصلی جنسیس ها کمک فنراشون و گیربکسشونه که اینارو هیوندا تو مدلای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تقریبا برطرف کرده. من ۲۰۱۳ داشتم خرج خاصی نداشت. البته اگر تمیزشو گیر بیارید حتما در خریدش شک نکنید.

radian (130 روز پیش)

سلام دوست عزیز تمیزشو پیدا کنی و نیو فیس که ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میشه شک نکن که عالی هستش و خرجش در حال حاضر پائینترم هستش نسبت به رقبا و بیشترم بستگی به رانندگیت داره هزینه هاش بنده در سالی که گذشت مبلغ ده تومن هزینه کردم البته بیست هزارتا پیمایش داشتم امیدوارم نظرم بدردت خورده باشه یا علی.

Amani (126 روز پیش)

سلام دوست عزیزم، هر اتومبیلی با توجه به سطح قیمت و آپشنی که به شما ارایه میدهد هزینه ی مربوط به خودش را جهت نگهداری خواهد داشت، اتومبیلی که وزن متعادل رو به پایین با یک موتور تنفس طبیعی و لاستیکهای معمولی و کمک فنرهای غیر بادی و غیر روغنی، با سطح آپشنهای رایج را داشته باشد به مراتب هزینه ی نگهداری کمتری را از لحاظ موتوری، زیر و بند، لاستیک، کمک فنر و فنر، لنتها، روغنها، و سطوح آپشنی در مقایسه با اتومبیل لوکس در بر خواهد داشت، اتومبیلهای لوکس معمولا سنگینتر، موتوری قویتر (طبیعی یا توربو شارژر) لاستیکهایی بزرگتر و پهنتر، با سطح بالاتری از آپشنها را دارا هستند که این خود به همراه سن بیشتر میتواند هزینه ی نگهداری بیشتری را برای شما رقم بزند، به طور مثال جنسیس به علت داشتن وزنی نزدیک به دو تن از لحاظ سیستم ترمزی و فنر بندی و زیر و بندی برای شما هزینه ی بیشتری را در بر خواهد داشت، مثلا هر کمک فنر اصلی این خودرو چیزی در حدود ۲۰ م تومان میباشد که به راحتی میتوان اون را به۲ یا ۳ م تومان رساند، یعنی ۲ سال یا ۳ سال یکبار شما باید کمکهای اون را با پرداخت نهایتا ۱۲ م تومان تعویض کنید، اگر روغن موتور اون را در کیلومتر کمتر از ۵ هزار تا تعویض کنید(ترجیحا کاسترول ۵-۳۰) با فیلترهای اصلی(فیلتر روغن اصلی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان) به هیچ عنوان تعمیر موتوری نیاز نخواهید داشت، این خودرو لوکس محسوب شده و خرجهای خودش را میطلبد، که در مقایسه با بی ام دبلیو سری ۵ یا بنز سری ای، به مراتب کمتر و در حدود یک سوم از لحاظ ارزش قطعات میباشد، کما اینکه بی ام دبلیو از لحاظ برند و سواری و عملکرد جای دیگری میباشد، اگر شما به دنبال سواری نرم و قدرتمند و لوکس هستی با پرداخت حدود ۱/۵ میلیارد تومان قطعا جنسیس بهترین گزینه خواهد بود، وای باید گاهی اوقات هم از لحاظ پولی هم وقتی، براش تایم بگذارید، اگر هم توان پرداخت ۲/۵ میلیارد به بالا را دارید قطعا بی ام دبلیو ۵۲۸ یا ۵۳۰ نیاز شما را مرتفع خواهد کرد، امیدوارم به هر آنچه در ذهن دارید برسید،

Amani (125 روز پیش)

سلام مجدد، من هم با نظر دوستان موافقم، اگر ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ تمیز و اصیل پیدا کنید تقریبا آزار و اذیتی نداره، چون ضعف کمکها و گیربکس رفع شده و مصرف سوخت نیز بهینه شده، کما اینکه بالاخره نسبت به یه خودرو ساده تر کمی هزینه اش بیشتره که قطعا ارزش خودش را خواهد داشت، سواری نرم و بی صدا با قدرت و کشش عالی، به نظرم ارزش خرید بالایی داره، ممنونم از سایت خوب باما

Behnam20 (125 روز پیش)

سلام دوست عزیز Amani خیلی خیلی نظر خوبی دادید ، واقعا به درد خور بود ، من خودم شخصا دنبال یه حنسیس تمیز میگردم مدل ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ تقریبا هر سوالی داشتم رو جواب دادید فقط اونجایی که گفتید هر کمک این خودرو ۲۰ میلیون تومنه بعدش چطور شد که شد ۲-۳ میلیون تومن این رو لطفا توضیح بدید ممنون میشم و اینکه آیا لازمه که حتما ۲-۳ سال یک بار کمک ها عوض بشن؟ و اینکه اون‌روغن رو سرویس که زیر ۵۰۰۰ تا گفتید الان حدود چند در میاد؟ سایت باما تو نقاط ضعف این ماشین دست گذاشته رو هزینه نگهداری لطفا در مورد این هزینه ها اگر اطلاعات بیشتری دارید بفرمایید ممنون از شما

Amani (115 روز پیش)

دوست عزیزم، Behnam20، ممنونم از لطفتون، بله هر کمک اصلی که تولید کشور کره باشد(جنیون پارت) حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان میباشد، این کمکها توسط روغن و باد تغذیه میشوند که توسط کمپرسوری که داخل ماشین تعبیه شده ، فشار لازم را جهت بالا و پایین بردن اتومبیل تامین میکند، قسمتی که هوا در آن تزریق میشود به دلیل اینکه باید دایما سطح اتومبیل را (توسط سیستم هوشمند) پایش کند، استهلاک خودش را داره و قطعه ای مصرفی به حساب میاد، کما اینکه در مدلهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ موجود در کشور این سیستم بسیار بهینه شده(نسبت به مدلهای قبلی) و کمتر نیاز به تعویض دارند ولی به هر حال طبق کارکرد و مسیر پیمایش و ضرباتی که توسط جاده به اتومبیل وارد میشود این قطعات نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، خدا را شکر که جوانان با استعداد کشورمون میتونند قطعات و سیستمهای پیشرفته را طراحی و مونتاژ کنند، این قطعه توسط چند شرکت(اگر اشتباه نکنم) که یکیشون داخل مشهد میباشد تعمیر میشود که حدود هزینه به ۲ میلیون تومان برای هر کمک کاهش می یابد، کما اینکه این هزینه میتونه ۲ سالی یکبار باشد یا ۵ سال یکبار، بسته به طرز استفاده جنابعالی از اتومبیل دارد، در مورد تعویض روغن هم اگر روغن بیش از ۵ هزار کیلومتر کارکرد داشته باشد مستهلک شده و فشار روغن کاهش میابد و میتواند به راحتی باعث مرگ موتور شود، بنابراین در کیلومتر حدود ۴ تا ۵ هزار کیلومتر باید نسبت به تعویض روغن و ملحقات اقدام کرد، حدود هزینه هم ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان با تمامی فیلترها میباشد، که ارزش داره، فقط سیستم تعلیق این اتومبیل نیاز به توجه و هزینه داره، بقیه موارد چیز خاصی نیست، بازهم میگم که ارزش داره، مراقب خودتون باشید، ممنونم از سایت خوب باما

Mahdi a (106 روز پیش)

سلام هزینه نگهداری در مدل های بالای 12 فقط کمک فنر بود که با تولید ایرانی و بسیار با کیفیت اقای براتی این مشکل کاملا برطرف شد و هر کمک با هزینه ی بین 2 تا 3 تومنی راحت 5 سال رو کار میکنه. بنده 4 تا کمک ماشینم رو 3 ساله که تعویض کردم و خیلی راضی هستم. به نظرم جنسیس 13 فول تو رنج قیمت خودش مشابه نداره.

Hhhhhh(197 روز پیش)

ببخشید بین جنسیس 2013 و کیا اپتیما جیتی کدوم. حس راحتی بیشتری میده منظور آرامش هنگام رانندگی سیستم تعلیق بهتر و هندلینگ بهتری داره لطفا کسایی که جفتش رو سوار شدن بگن کدوم بهتره

AMIR52 KARIMI (193 روز پیش)

من جنسیس رو سوار شدم ولی اپتیما رو نه ولی جنسیس به دلیل تنظیم ارتفاع داره هم سواری نرم تری نسبت به اپتیما داره (چیزی که شنیدم )و آگه رو حالت اسپورت بزارید هندلینگ درد اپتیما می شه

Amani (155 روز پیش)

سلام دوست عزیز ، جنسیس در رنج قیمتی خودش بهترینه، از هر لحاظ، البته مد نظر داشته باشید که به علت آپشن زیاد موجود در تعلیقش، هزینه ی نگهداری خودش را طلب میکند، قدرت عالی، کشش عالی، چابک، نرم، و حس لوکس بودن سواری به همراه گیربکس هوشمند ۸ دنده(مدل ۲۰۱۲ به بالا) که هیچگاه دنده مرده نداره و آماده فرمان از گاز زیر پای شما میباشد،و نیز چسبندگی خوب( نه در حد بی ام دبلیو) اگر ماشین با اصالتش را پیدا کنید در هر کیلومتری ارزش خرید داره، ممنونم از سایت باما

Arian.c (154 روز پیش)

صد درصد جنسیس سدان 2013 خیلی بهتر

Mahdi a (106 روز پیش)

سلام دوستان عزیز مطمعنا جنسیس ار هر لحاظ از اپتیما بهتره و ضمنا مقایسه این دو ماشین خیلی منطقی نیست.

Ddddddddddd(125 روز پیش)

سلام. چرا جنسیس های مدل 2010 تا 2011 آنتن کوسه ای دارند ولی در مدل های 2012 و 2013 زیاد دیده نمیشه.

Ddddddddddd(159 روز پیش)

سلام ببخشید جنسیس سدان از 2010 تا 2013 کلا چند تا تریم داخلی داره منظورم از تریم رنگ داشبورد و قسمت دنده. ممنون میشم راهنمایی کنید.

Amani (155 روز پیش)

سلام دوست عزیز، از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در کل از لحاظ طراحی داخلی تغییری نداشته، فقط آپشنها کم و زیاد میباشد که بسته به مدلش داره، از لحاظ رنگ بندی داشبورد هم فقط فرمان و سردنده و اطراف اون و قسمت میانی داشبورد و کنسول میانی جلو مشکی و مارون داره و در بعضی از مدلها از چوب کاری در فرمان و داشبورد و دیگر جاها استفاده شده، البته چوبکاری در مدلهای پایینتر هست، به نظر من بهترین اتومبیل سدان در قیمت خودش(تاکید میکنم در قیمت خودش) میباشد و جالبه با سرعت ۱۲۰ در کفی حدود صدی ۶/۵ میسوزونه (مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳) که این بسیار ارزشمنده، امیدوارم خوشحال و سلامت باشید.

Arian.c (154 روز پیش)

کرم و مارون

Sasha1(211 روز پیش)

دوستان بین تالیسمان صفر ۲۰۱۸ و جنسیس ۲۰۱۳ صفر کدوم بهتره ؟ استهلاک مهم ترین مسئله برام و نمیدونم کدوم بهتره

AMIR52 KARIMI (198 روز پیش)

آگه استهلاک بارت مهمه اریون بگیر ولی آگه راحتی و اپشن و جنسیس آگه شتاب و هندلینگ و اپشن و خشکی بودن ماشین برات مهم نیست تالیسمان

Amani (155 روز پیش)

سلام دوست عزیز، شما ابتدا جفتش را سوار شوید و بعد تصمیم بگیرید، بسیار سلیقه ای است، ولی نرمیه جنسیس و خشکی شدید تالیسمان، استهلاک کم تالیسمان( مدل بالا و سیستم تعلیق متفاوت) و استهلاک نسبتا بالاتر جنسیس( به علت مدل پایینتر و سیستم تعلیق فوق العادش) ، نفس جنسیس و چابکی ابتدایی تالیسمان، آپشنهای کاملتر تالیسمان و طراحی به روزتر اون در کنار موتور شش سیلندر ۳/۸ لیتری جنسیس تصمیم گیری را سخت میکنه، ممنونم از سایت باما

AMIR52 KARIMI(193 روز پیش)

سلام جنسیس vipو معمولی از لحاظ اپشن فرقی نداره؟

Show More