«امکاناتی مشابه سری7، ابعادی مشابه سری5 و قیمتی معادل سری3 ب‌ام‌و»؛ این‌ها توصیف مدیران هیوندای پس از عرضه نسل اول سدان لوکس جنسیس بودند. جنسیس به تعداد انگشت‌شماری در مدل 2008 به ایران آمد اما واردات انبوه آن از مدل 2009 آغاز شد و علی‌رغم پیچیدگی‌های فنی و برند ناشناخته‌اش، اما فروش خوبی را به‌خصوص در مدل‌های 4 نفره (معروف به VIP) تجربه کرد. عایق‌بندی عالی، سطح بالای تجهیزات، پیشرانه قدرتمند (اما پرُخرج) و کابینی بزرگ و جادار از مزیت‌های جنسیس است درحالیکه ضعف تعلیق در مانورهای سریع، افت کیفیت کابین و ضعف ترمزها (در ترمزگیری شدید و پی‌درپی) باعث شده تا این کره‌ای برخلاف تصور مدیران هیوندای، شباهت زیادی به لوکس‌های آلمانی نداشته باشد!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای کابین
    • شتاب و عملکرد
    • بازار دست‌دوم
    • امکانات رفاهی
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • مشکلات سیستم فنربندی متغیر
    • افت کیفیت روکش‌ها (به مرور زمان)
    • ضعف ترمزها (در ترمزگیری شدید و پی‌درپی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2011
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر MPi
  • حجم موتور 3.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 290 اسب‌بخار
  • گشتاور 358 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.5 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان بزرگ لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (BH)
  • طول 4975 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1480 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2935 میلی‌متر
  • وزن 1912 کیلوگرم
  • حجم باک 73 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R18
  • چرخ عقب 235/50R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند دو حالته (اسپرت - اتومات)

31 دیدگاه

JVD(1072 روز پیش)

2 مورد رو در توضحات میخوام ( با توجه به تجربه خودم) توضیح بدم : 1. پیشرانه قدرتمند ( اما پرخرج) 2. شباهت زیادی با لوکس های آلمانی ندارد. اولا جنسیس رو ( با توجه به مدل ساخت) میشه نهایتا با اطاق 5 مقایسه کرد. تو مقایسه با اطلاق های زیر 5 برنده ست، شک ندارم ولی قطعا قدرت مانور اتاق 5 رو نداره. یعنی بنده بین جنسیس 2009 و بی ام و 530 نسبت به قدرت مانور بی ام و رو انتخاب می کنم. در رابطه با پیشرانه قدرتمند( اما پر خرج) هم باید بگم که مطلقا بی ام و حریف شتاب جنسیس نمیشه نه تو ایران نه هیج جای دیگه، بله هزینه نگهداری جنسیس کم هم نیست. ولی اگر سرویس ها رو سر موقع انجام بدید تا 250 هزار کیلومتر خرج موتوری غیر منطقی نداره. ولی بی ام و بخوای یا نخوای بالای 130 140 هزار کیلومتر دیگه نباید روش حساب باز کنید. هزینه هایی که بهتره به مبلغش نگاه نکنید و صرفا کارت رو بکشید. طبعا مصرف سوخت جنسیس بالاتر از بی ام و هستش ، هم بدلیل موتور بزرگتر و هم وزن بیشتر. تنها برگ برنده بی ام 530 مقابل جنسیس هم مدل قدرت مانورش است البته اونم خیلی نیست. در باقی موارد انتخاب من جنسیسه بدون شک. مد نظر داشته باشید که حتی بی ام و 530 2005 تا 2009 هم با بنزین ایران سازگار نیستند و برای شتاب مد نظر حتما اکتان و مکمل نیاز دارند.

لوین (925 روز پیش)

حتی یک کلمه راست نگفتی یا تو جنسیس نمی دونی چی هست یا اشتباه گرفتی جنسیس و با ماشین دیگه. خودت ببین چی نوشتی بخون بعد وقتی فقط از دور ماشین را دیدی چرا اظهار نظر می کنید

JVD (920 روز پیش)

لوین دوست گرامی هر جا شما راحت بودید بفرمایید بنده خدمت میرسم

احسان محسنی (319 روز پیش)

JVD منظورت اینه که بی ام وه رو بعد ۱۵۰ تا کار بندازیم دور دیگه . جنسیس رو اصلاً شما نباید با ژاپنی ها هم مقایسه کنی . چه برسه به المانیا . چه نتیجه ی خوبی جنسیسی که تازه به دوران رسیده رو میشه بالای ۱۵۰ تا روش حساب کرد اما بی ام وه ای که این همه ساله داره فعالیت میکنه و همه روش قسم میخورن نمیشه روش حساب کرد. بازم میگم ، جنسیس فوق العاده است ولی اصلاً قابل مقایسه با ژاپنیا و المانیا نیست .

JVD (289 روز پیش)

دوست عزیزم احسان محسنی بنده هم جنسیس داشتم و هم 530 اتاق ای 60 و صرفا تجربیاتم رو عرض کردم، جنسیس همه لوازم جنیونش موجوده و خرابی ( در صورت استفاده صحیح و رسیدگی ) بالایی نداره ولی بی ام و 530 من تو کیلومتر 120 هزارتا خرابی های مکرر داشت،( هرچند که خیلی فشار بهش نمی آوردم البته بدلیل کیفیت بد بنزین خیلی هم نمیشه بهش فشار آورد چون راه نمیره) هزینه هاش هم اصلا کم نبود.

Amir1386 (271 روز پیش)

سلام ببخشید ولی ما ایرانیا یه مشکلی داریم و اونم متاسفانه اینه که نمیتونیم پیشرفت بقیه کشور ها رو باور کنیم چون خودمون هیچ پیشرفتی در زمینه خودرو نداریم ، لطفا انقد این جمله ژاپنی رو با کره ای نمیشه مقایسه کرد رو بکار نبریم در حال حاضر همین خودرو های کره ای که اکثر مردم ایران بهشون لقب اسباب بازی دادن در آمریکا و اروپا هر سال دارن کاندید خودروی سال آمریکا و آمریکا میشن و حتی تا مراحل بالا هم آمدن و برنده هم شدن ، فرق اونها با ما اینه که گذشته یک برند رو هی بهش یاد آوری نمیکنند و توی سرش نمیزنند ، پس لطفا بدونید که این ماشینها که مسخرشون میکنیم ، در بازار جهانی با رقبای آلمانی و آمریکایی زیادی رقابت کردند و پیرور شدند . با تشکر

احسان محسنی (99 روز پیش)

امیر اقا اون که ایران پیشرفت نداره تو زمینه ی خودرو ، حرفی توش نیست ولی ربطش با حرف من چیه ؟ اولاً شما اگر چند تا از کشورهارو رفته باشید ، میبیند که اصلاً از خودروهای کره ای اصلاً خبری نیست . مخصوصاً المان . اگر هم باشه ، ارزشی که ما ایرانیا برای ماشینای کره ای میذاریم ، اونا نمیذارن . یا حتی تو خود امریکا اونقدری که اونجا تویوتا زیاده ، هیوندای زیاد نیست ، دیدم که میگم . فقط یه کاندید شدن مهم نیست که . الان خود کمری هر ساله کاندیده و قبول هم شده . طبق گفته ی خود مدیرعامل شرکت هیوندای که گفته بود ما خودروهامون رو طوری میسازیم که تا زمانی که نیوفیسش به بازار بیاد یا سری جدید اون ماشین بیاد ، طول عمرش تموم شه ، نه که بعد از اون کار نکنه ، منظور عمر مفید ماشین . این سیاست جدید شرکت های کره اییه . ( ایا تویوتا ، بنز ، بی ام و ، همین طرز فکر رو دارن ؟ ) بعد شما میگی المان 😂😂😂 اونا خودشون ماشین کره ای رو ماشین نمیدونن ، بعد بشه رقیب ماشین های خودشون .

JVD (57 روز پیش)

Amir متاسفانه برخی نظرات هیچ مبنای منطقی نداره و قابل استناد نیست. بنده تجربیات خودم رو نوشتم هم 530 مدل 2005 اتاق ای 60 و هم جنسیس، جنسیس به مراتب تو ایران بهتر از بی ام و جواب داده، هم با بنزین سازگاری بهتری داره، هم از لحاظ اتاق و آپشن بهتره، هم موتور قوی تری داره ، هم همه لوازم اصلیش موجوده با وجود اینکه بر حسب تجربه نظر میذارم مکررا اظهار نظراتی بر حسب تصب و بدون ارائه مستندات مینویسن برخی کاربرها. خطاب به اون دوست گرامی: کره ای قابل مقایسه با ژاپنی و آلمانی نیست، بس کنید این حرفارو، بر حسب تجربه نظر بذارید ما هم استفاده ببریم

AMIR52 KARIMI(203 روز پیش)

سلام دوستان اینکه ماشین رو روی حالت اسپرت بزارید توی جاده به کمک آسیب نمی رسونه؟ و آیا تیپ بدون تنظیم ارتفاع که حالت اسپرت رو داشته باشه موجود هست؟ ارادت

JVD(761 روز پیش)

ادمین محترم آریون، کادنزا و تیانا خودروهای مشابه جنسیس محسوب نمیشن، اصلا تو کلاس همدیگه نیستند. بهتره گزینه هایی مثل لکسوس، بی ام و اطاق 5 و بنز سری E رو که همگی دیفرانسل عقب هستند به عنوان خودروهای مشابه بذارید. ممنون

مرتضی هستم! (760 روز پیش)

JVD ارادت. درباره دیف عقب بودن حق باشماست اما خودروها همکلاس هستن هرچندکه دیف جلو باشن. ضمن اینکه رقبایی که شما گفتی رو واسه سنتنیال گذاشتیم چون محدوده قیمتی نزدیکتری به همدیگه دارن.

احسان محسنی (319 روز پیش)

JVD جان ، جنسیس که فوق العاده اس . اما از نظر دوام فنی و کیفیت به هیچ عنوان با ماشین های المانی و ژاپنی مقایسه نمیشن . از نظر شتاب هم باز به پای اریون و بی ام وه و بنز نمیرسه . ولی درست میگی اصلاً قابل مقایسه با کادنزا و تیانا نیست .

Reza Nikkhah(387 روز پیش)

این ماشین واقعا بی نظیره،تقریبا دو سه ماهی میشه مدل ۲۰۱۰ خریدم البته قبلش آزرا داشتم و یک سالی هم سوناتا سوار شدم،ولی جنسیس یه چیز دیگه س.نرم بیصدا پرشتاب،تعویض دنده ها رو اصلا متوجه نمیشی.

احسان محسنی (319 روز پیش)

داداش ، چند خریدی ؟

am.sha(392 روز پیش)

قیمت ارزون ترینش چنده . البته کارکرد متوسط و بدون رنگ . قیمتش چنده ؟

Mjd(676 روز پیش)

سلام اگه میشه منو راهنمایی کنید ازرا2014نود تا کار بگیرم یا جنسیس2011هفتادتا کار اخه میگن جنسیس انگشتر پاس و خرجش بالاس اگه میشه راهنمایی کنید

sadra rahmannian (651 روز پیش)

جنسیس بگیر خیالت راحت

Mjd(676 روز پیش)

اقا مامیخوایم ماشین بخریم اما نمیدونیم جنسیس2011هفتاد تا کار بخریم یا گرنجور 2014شصت تا کار جنسیسو میگن انگشتر پاست اگه میشه راهنمایی کنید

Amirhosein sdq(702 روز پیش)

سه سال دستمه و فوقالادست،فقط تنها خرجش تعویض کمک بود و بجز اون فقط و فقط لوازم مصرفی داشت،در یک کلام عالیه

Rezmorg2020(706 روز پیش)

سلام یه سوال داشتم از دوستان عزیز دربارهی خرج و سویس های دوره ای این خودرو خرج این خودرو (۲۰۱۰)نسبت به اپتیما (۲۰۱۴) کم است یا زیاد؟ ممنون میشم از راهنمایی تون

daei hamid (705 روز پیش)

سلام اصلا خراب بشو نیست اگه بتونی ۲۰۱۱ شو بگیری خیلی بهتره فقط کم کار باشه من ۳ ساله دارم هیچ خرجی نداشته موفق باشی

JVD (705 روز پیش)

بیشتره، جنسیس خرابی های مکرر نداره البته اگر خودرویی که میخرید سالم باشه ها، ولی هزینه قطعات و دستمزد سرویس ها، بالاتره. البته لذت رانندگی و سواریش که اصلا قابل قیاس نیست

daei hamid(705 روز پیش)

با عرض سلام ماشین توی رنج ۵۰۰ تومن فقط جنسیس البته اگه زیر ۱۰۰ تا کار گیر بیارید محشره به نسبت قیمت ۲۰۱۱ بهترین گزینه هست دمتون گرم

Show More