i20 دیگر نام جدیدی برای مشتریان ایرانی نیست چراکه از ابتدای دهه 90 شمسی (یعنی همان زمانی که چرخ تولید هیوندای در کرمان موتور از حرکت ایستاد) واردات نسل اول i20 نیز برای نخستین‌بار در کشورمان آغاز شد. اما نسل دوم i20 دیگر وارداتی نبود بلکه در خط تولید کرمان‌موتور مونتاژ می‌شد. i20 مونتاژی پس از امضای قرارداد مشارکت هیوندای و کرمان‌موتور، از اوایل سال 2017 (زمستان 95) به ایران آمد تا بدین‌ترتیب کشورمان بعد از هندوستان و ترکیه، سومین پایگاه تولیدی نسل دوم این خودرو در جهان باشد. i20 مونتاژی برخلاف نسل اولش، در اروپا و زیرنظر استودیوی هیوندای در آلمان طراحی شده و به همین دلیل است که ظاهر جذاب‌تری نسبت به گذشته دارد. i20 مونتاژی همانند i10 مونتاژی، از کمبود برخی آپشن‌ها رنج می‌برد و به همین دلیل نیز از ابتدای سال 97، کرمان موتور با اضافه‌کردن چندین ویژگی جدید، i20 آپشنال را معرفی کرد. همچنین استفاده از دستگیره‌های کرومی (به‌جای دستگیره‌ها هم‌رنگ بدنه)، تغییر محل نصب دوربین (انتقال به زیر لوگو هیوندای) و اضافه‌شدن نمایشگر دوربین به آینه وسط، از دیگر تفاوت‌های ظاهری i20 آپشنال با نسخه‌های قبلی این خودروست

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • فرمان‌پذیری
    • فضای کابین
    • مصرف سوخت
    • اضافه‌شدن کی‌لس و اتولایت (از مدل 97)
    • اضافه‌شدن مانیتور آینه وسط (از مدل 97)
  • نقاط ضعف
    • امکاناتی کمتر از رقبا (مدل‌های قبل از 97)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 99 اسب‌بخار
  • گشتاور 134 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.2 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (GB)
  • طول 4035 میلی‌متر
  • عرض 1734 میلی‌متر
  • ارتفاع 1474 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2570 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 195/55R16
  • چرخ عقب 195/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

112 دیدگاه

Arshiw(107 روز پیش)

خدا وکیلی مزدا ۳ هاچ بک میشه با این پول خرید که هم موتوری و هم اپشنی و هم زیبایی این تو جیبشه.با این پول مزدا ۳ هاچ بک خیلی بهتره

Arminmahd (60 روز پیش)

مزدا سه به درد نمیخوره ماشین کارکرده و کلا قدیمی هم هست

Ho3ein1998hp(181 روز پیش)

با سلا خدمت دوستان میخوام تجربیات ۲سال رانندگی با این ماشین رو در اختیارتون بزارم اول اینکه این ماشین رو با خودرو های فرانسوی مقایسه نکنید این ماشین کم مصرف کم استهلاک هست و تمام توقعاتی که شما از این ماشین تو این رنج قیمت دارید برطرف میکنه گول اعداد رو نخورید خرید و فروشش هم خوبه و ماشین اقتصادی هست تو این رنج هیچ ماشینی پرزنت این برند رو نداره در خریدش شک نکنید در ضمن قطعاتش ارزون و موجوده امیدوارم تونسته باشم توضیح کاملی ارائه بدم

gml (120 روز پیش)

پیکانتو ۲۰۱۶ هم از لحاظ امکانات هم از نظر ایمنی و هم از لحاظ کیفیت مونتاژ ازین بهتره

Arminmahd (114 روز پیش)

پیکانتو یه کلاس کوچیک تره ربطی به ای بیست نداره

gml (101 روز پیش)

پیکانتو بازار فروش بهتری ام داره

VahidReza(110 روز پیش)

ماشین خوبیه همه چیزش عالیه الا بازار دست دومش و آپشن هاش ☹️

Mohmad(278 روز پیش)

دوستان بین i20 و استپ وی کدومو بخرم؟

محمد هاشمی (144 روز پیش)

اصلا تو یه رنج قیمت نیستن

A5555555555555 (136 روز پیش)

خوب معلومه i20😑

Moein9(267 روز پیش)

سلام وقت بخیر رقبای این ماشین چی هست

hossein1212 (260 روز پیش)

این رقیب نداره چون صاحب اول و آخرش خودتی!! با این پول میتونی جک یا کرولا بگیری که خیلی بهتره تا این!!

محمد هاشمی (144 روز پیش)

تیوولی از این سرتره با همین حدود قیمت

S2002(229 روز پیش)

اي بيست فوق العاده عاااليه مخصوصاا اينكه بنزين خيلي كم مصرف ميكنه ماشين نرم و راحتيه از همه لحاظ لاستيك پيرليش كه از بهتريهن هاست

Elhamemadian(244 روز پیش)

سلام دوستان بین i20 وارداتی و i20 مونتاژ از نظر فنی کدوم رو پیشنهاد میدید؟ از نظر ظاهر که مونتاژ قشنگتره

MM2 (237 روز پیش)

اصلا ارزش نداره به این قیمت به هیچ عنوان بخوای بفروشیش باید دست به دامان امامان و صالحین شد از بس بد فروشه ...شتاب و قدرت افتضاح واقعی اصلا بدوستان توصیه نمیکنم خرید این خودرو را

alireza8(460 روز پیش)

دوستان یه جوری میگید آی بیست کم استهلاکه انگار موتور شش لیتری و گیربکس هشت دنده روشه و استهلاکش کمه. دیگه با این موتور و گیربکس اگه استهلاک ماشینم زیاد باشه که هیچکس طرفش نمیره

Psg102240025409 (410 روز پیش)

فعلا که ۷۰ درصده ماشین هایی که تو جاده و شهرهای ما تردد میکنن موتوری ضعیفتر از این دارن و همشم باید تو تعمیرگاه باشن...لازم به مثال نیست چون کمم نیست...

alireza8 (380 روز پیش)

اون هفتاد درصد نصفه این قیمت دارن و چون دائم زیره پا هستن و کارکردشون بالاس اینجورین. شما یه آی بیست بیار که دویستا راه رفته باشه و به خرج نیوفتاده باشه

Alirezako (269 روز پیش)

درجواب psg داداش اونا مدلاشون واسه دهه ۸۰ هست و اصلا نم هیچ وقت توی تعمیرگا نیستن و فنیشون بسیار کم استهلاک هست.

Esy(357 روز پیش)

i20 موتورش ضعیفه، گشتاور شم کم، قیمتشم خیلی بالاست، درکل به قیمت بسنجی همون 207 بهتره، بهر حال با پولش میشه 3تا 207 صفر خرید البته دنده، طبیعتا عمر 3تا 207 بیشتر از یه i20 است!

Shahin...........igyukk (334 روز پیش)

سیتروئن c3 بنظر من خیلی بهتره چه از نظر امکانات و اسپرت و شتاب جذاب و خدمات

mehrzadsattary (299 روز پیش)

با پول همین میشه یه هیوندا ولستر وارداتی مدل ۲۰۱۴ خرید که خیلی بهتر از همین i20 هستش موتورش حدود ۲۰۰cc از این بیشتره ولی مصرفش از این پایین تره گشتاور و شتاب و قدرت موتور بیشتری از این داره

Abahri65(358 روز پیش)

من 2سال هست دارمش كابين بسيار راحت،فرمان و هندلينگ بسيار عالي ،فضا کابین نسبت به کلاس خودش خوبه. کم مصرف ،برطرف شدن مشکل گیربکس نسبت به مدل قبل چون اتاق قدیمش رو هم داشتم ،بی هیچ عنوان با اتاق قدیمش قابل مقایسه نیست فقط در مورد قدرت موتورش دوتا عیب داره یکی تو جاده بیرون شهری مشکل شتابگیری مخصوصا تو سر بالایی بهت میگه من نیستم دوم تو منطقه هوای گرم وخشک وسط تابستون کولرش از کار میوفته که من هنوز نرفتم برای عیبی که داره نشون بدم

Show More