i30 در همان نسل اولش، هم در دنیا موفق بود هم در ایران. فرم بدنه خاصی داشت و به همین دلیل هم مشتریان خاصی را به دنبال خود می‌کشید. برخی او را یک هاچ‌بک می‌نامیدند و برخی هم یک استیشن سایز کوچک. هرچه بود i30 به واسطه طراحی،‌ کیفیت و امکانات قابل قبولش، تبدیل به یکی از پرفروش‌های بازار شد. این کره‌ای در مدل 2010 به ایران گذاشت؛ یعنی سه سال پس از معرفی‌اش در بازار جهانی. i30 از سوی خریداران همیشه با مزدا 3 هاچ‌بک مقایسه می‌شد و البته هنوز هم می‌شود. این هیوندای با پیشرانه قدرتمند و جعبه‌دنده‌ای اتوماتیک تمام آنچه یک ایرانی سخت‌گیر می‌خواست را فراهم می‌کرد؛ از آپشن‌های متعدد رفاهی گرفته تا فضای باز برای سرنشینان. هرچه باشد این یک خودرو کره‌ای است و از نظر فناوری هنوز با ژاپنی‌ها فاصله دارد. به همین دلیل است که این روزها می‌توان مزدا 3 مدل 90 سالم پیدا کرد ولی پیدا کردن i30‌ سالم، کار راحتی نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان‌پذیری
    • فضای جادار کابین
    • پیشرانه قدرتمند
    • آینه‌های بزرگ جانبی
    • امکاناتی بیشتر از رقبای همکلاس
  • نقاط ضعف
    • شتابگیری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2012
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 186 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.2 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (FD)
  • طول 4245 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1480 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1350 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R17
  • چرخ عقب 225/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

54 دیدگاه

Shayn(14 روز پیش)

تو خودرو بانک زده حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر 😐 واقعا میره انقدر؟

mostafadel(732 روز پیش)

سلام من ٢٠٠ تا دارم ميخام ببينم ااي سي بگيرم يا نه !؟ لطفا راهنمايي كنيد

Ali57 (261 روز پیش)

الان باید دیگه پژو پارس ساده یا 206 تیپ پنچ بگیری

1Heasam (86 روز پیش)

الان هم تیپ ۲

Ali57 (43 روز پیش)

الان دیگه تیپ دو هم نمیتونی بگیری باید چهارصد پنج بگیری

Soheilesma (30 روز پیش)

الانم کوئیک

1483 (19 روز پیش)

سلام دیگه الان باید با ۲۰۰ تیبا بگیری

Z20(104 روز پیش)

سلام و عرض ادب ممنون میشم یه راهنمایی بین سراتو اپشنال و هیوندایi30 بکنید

Ali57 (43 روز پیش)

سلام قطعا i30 چون سراتو مونتاژ خیلی از آپشن های راحتی رو نداره و از همه مهمتر اینه که ایمنی i30 رو نداره بخاطر سیستم esp و ایربگ هاش و ترمز هاش!!!

Ali57(515 روز پیش)

خیلی ماشین خوبیه یدونه 2010 رو دارم 175 هزار تا کارش رو دارم خیلی عالیه خیلی کم استهلاکه ماشین بی نظیریه تا حالا هیچ هزینه ای غیر قطعات مصرفی نداشته بجز اینکه گیربکسش روی 145 تا صدا داد و بردم یکی از قطعات گیربکس با پوسته یه طرف رو عوض کردم . ولی در کل عالیه هستش مخصوصا هندلینگش . سیستم صوتیش بینظیره . همه ی آپشنهای روزانه رو داره .اگر بین خریدش مردد هستید حتما بگیرید توی رنج قیمت خودش عالیه بهتر از این ماشین چینی هاست

Hny (64 روز پیش)

سلام. من میخوام به مدل ۲۰۱۰ بگیرم با ۱۶۰ تا کارکرد. ولی اطرافیانم خیلی دودلم میکنن که خرجش زیاده با قطعاتش نیست. میشه شما منو راهنمایی کنین که ماشین بلای جونم میشه؟! یا این حرفا نادرسته!؟

Akbar360 (47 روز پیش)

قطعاتش سخت گیر میاد و بازار دست دوم خوبی هم نداره ولی بلای جون نمیشه خرابیش واقعا کمه اکثر اینایی هم که دارن از صفری دست خودشون بوده

Ali57 (43 روز پیش)

کاربر hey لوازم این خودرو به راحتی گیر می‌آید چون موتورش با سراتو مشترکه نگران قطعه نباش به حرف اطرافیان هم گوش نکن یدونه تمیزش رو پیدا کن و حالش رو ببر

Ali57 (43 روز پیش)

کاربر Akbar کاملا با حرفتون مخالفم لوازم به راحتی گیر می‌آید چون با برخی از موتور ها مشترک هست

Dc(1065 روز پیش)

سه سال داشتم راضي بودم ازش فقط گيربكسش از N به D تقه ميزد كه آزار دهنده بود البته از اي سي سواران ديگه هم پرسيدم ديدم اين مشكل رو اكثرا دارن ولي به غير از اون ماشين سرحال و پر اپشني هست

Ali57 (261 روز پیش)

برای من که تقه نمیزنه

ااااا (79 روز پیش)

قطعا گیربکس ایراد دارد. و یا روغن گیربکس

Shayn(81 روز پیش)

من زیاد ازش خوشم نمیاد ولی نقطه ضعفش به نظر عادلانه نیست

Arrtinnn(198 روز پیش)

از همه لحاظ عالیه فقط یکم سواریش بخاطر رینگ بزرگ نرم نیست

Ali57 (114 روز پیش)

لاستیک رو با نمونه 225/50/17 225/55/17 215/50/17 میتونید تعویض کنید من برای جلوم لاستیک پیرلی سایز 225/55/17 انداختم و برای عقبم 215/50/17

AmirMohammadsmst(190 روز پیش)

دوستانی که این ماشینو دارن فنی این ماشین خیلی با اکسنت فرق داره؟ ماشین۳ زده که عملکرد اکسنت بهتره:(

Ali57 (114 روز پیش)

دوست عزیز من i30 دارم یکدفعه هم سوار اکسنت شدم فضای داخل قابل مقایسه با اکسنت نیست همین طور قدرت موتور اکسنت یه ماشین بسیار کوچیکی نسبت به i30 هست داخل i30 بسیار بزرگتر از اکسنت هست و همین طور قدرت موتور

Esy(347 روز پیش)

بزرگترین عیبش مصرف بالاش هستش، البته عیب کمی هم نیست با این بنزین گرون، هروز هم گرونتر میشه، i20 کارایی بهتری داره، راندمان i20 بهتره.

Ali57 (334 روز پیش)

شما قدرتی رو که از i30 میگیری هیچ وقت نمی تونی از i20 بگیری دوست عزیز

1Heasam (327 روز پیش)

بسیار به نوع رانندگی حساسه . مدل 2010 رو یکسال داشتم. با رانندگی معمولی در شهر با ترافیک نرمال حدود 7.5 تا 8 میسوزونه ولی اگر مدام معکوس بکشی و پر گاز بری 10 تا 11 هم میرسه . تو جاده هم که کولر روشن 6 تا 6.5 نهایتا. به نظرم با توجه به حجم موتور و قدرتش خوبه.

1paesa1 (225 روز پیش)

با توجه به قدرت موتورش واقعا مطرفش خوبه من قبل این ماشین تیگو ۵ داشتم اونم موتورش ۲۰۰۰ بود اما صدی ۱۲ میسوزوند😂

093747o7016(301 روز پیش)

باما شتاب صفر تا صد i30 را برای نمونه 2.0 لیتری اشتباه زده شتاب صحیح 10 ثانیه درست است،، با یک جستجو ساده می‌توان در سایت‌های معتبر خارجی از مشخصات صحیح این هیوندای جذاب را با انواع موتورها و آپشن هایش مطلع شد، سرعت 205 کیلومتر برای موتور 2.0 لیتری صحیح است اما صفر تا 100 نمونه دو لیتری 10 ثانیه میباشد

Show More