هیوندای i30

سال

i30 در همان نسل اولش، هم در دنیا موفق بود هم در ایران. فرم بدنه خاصی داشت و به همین دلیل هم مشتریان خاصی را به دنبال خود می‌کشید. برخی او را یک هاچ‌بک می‌نامیدند و برخی هم یک استیشن سایز کوچک. هرچه بود i30 به واسطه طراحی،‌ کیفیت و امکانات قابل قبولش، تبدیل به یکی از پرفروش‌های بازار شد. این کره‌ای در مدل 2010 به ایران گذاشت؛ یعنی سه سال پس از معرفی‌اش در بازار جهانی. i30 از سوی خریداران همیشه با مزدا 3 هاچ‌بک مقایسه می‌شد و البته هنوز هم می‌شود. این هیوندای با پیشرانه قدرتمند و جعبه‌دنده‌ای اتوماتیک تمام آنچه یک ایرانی سخت‌گیر می‌خواست را فراهم می‌کرد؛ از آپشن‌های متعدد رفاهی گرفته تا فضای باز برای سرنشینان. هرچه باشد این یک خودرو کره‌ای است و از نظر فناوری هنوز با ژاپنی‌ها فاصله دارد. به همین دلیل است که این روزها می‌توان مزدا 3 مدل 90 سالم پیدا کرد ولی پیدا کردن i30‌ سالم، کار راحتی نیست.

ادامه...