بررسی مشخصات هیوندای i30
بررسی مشخصات هیوندای i30
بررسی مشخصات هیوندای i30

i30 در همان نسل اولش، هم در دنیا موفق بود هم در ایران. فرم بدنه خاصی داشت و به همین دلیل هم مشتریان خاصی را به دنبال خود می‌کشید. برخی او را یک هاچ‌بک می‌نامیدند و برخی هم یک استیشن سایز کوچک. هرچه بود i30 به واسطه طراحی،‌ کیفیت و امکانات قابل قبولش، تبدیل به یکی از پرفروش‌های بازار شد. این کره‌ای در مدل 2010 به ایران گذاشت؛ یعنی سه سال پس از معرفی‌اش در بازار جهانی. i30 از سوی خریداران همیشه با مزدا 3 هاچ‌بک مقایسه می‌شد و البته هنوز هم می‌شود. این هیوندای با پیشرانه قدرتمند و جعبه‌دنده‌ای اتوماتیک تمام آنچه یک ایرانی سخت‌گیر می‌خواست را فراهم می‌کرد؛ از آپشن‌های متعدد رفاهی گرفته تا فضای باز برای سرنشینان. هرچه باشد این یک خودرو کره‌ای است و از نظر فناوری هنوز با ژاپنی‌ها فاصله دارد. به همین دلیل است که این روزها می‌توان مزدا 3 مدل 90 سالم پیدا کرد ولی پیدا کردن i30‌ سالم، کار راحتی نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هیوندای i30

    • فرمان‌پذیری
    • فضای جادار کابین
    • پیشرانه قدرتمند
    • آینه‌های بزرگ جانبی
    • امکاناتی بیشتر از رقبای همکلاس
  • معایب هیوندای i30

    • شتابگیری

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2009 تا 2012

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 186 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.2 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (FD)
  • طول 4245 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1480 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1350 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R17
  • چرخ عقب 225/45R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
68 دیدگاه

mostafadel

سلام من ٢٠٠ تا دارم ميخام ببينم ااي سي بگيرم يا نه !؟ لطفا راهنمايي كنيد

Ali57

الان باید دیگه پژو پارس ساده یا 206 تیپ پنچ بگیری

1Heasam

الان هم تیپ ۲

Ali57

الان دیگه تیپ دو هم نمیتونی بگیری باید چهارصد پنج بگیری

Soheilesma

الانم کوئیک

1483

سلام دیگه الان باید با ۲۰۰ تیبا بگیری

Mahdi1360

الان دیگه باید یه موتور سی جی ۱۲۵ بگیری

Haji7

الان یه کوییک

Ghahestan

و الان فقط میتونی پراید بگیری

Amiral111

الان باید ۵ تومن بزاری رو پولت تا بتونی پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ بگیری

parham1992

الان میتونی یه پراید ۹۸ بخری

Amirq3

الان دیگه باید پراید کارکرده بگیری

53899828

رانندگی با ای سی فقط باید سوار شد که متوجه بشین واقعا با این قیمت ارزش خیلی زیادی دارد رانندگی با ای سی هیچ خستگی نداره حتی ۲۴ ساعت

Arrtinnn

از همه لحاظ عالیه فقط یکم سواریش بخاطر رینگ بزرگ نرم نیست

Ali57

لاستیک رو با نمونه 225/50/17 225/55/17 215/50/17 میتونید تعویض کنید من برای جلوم لاستیک پیرلی سایز 225/55/17 انداختم و برای عقبم 215/50/17

BehradRa

دوست عزیز علی ۵۷ چرا لاستیک کوچک تر رو عقب گذاشتی برادر کی اینکارو میکنه باید برعکس لاستیک بزرگ و پهن عقب باشه اصلا باید چهار تا یجور باشه

Arrtinnn

برادر عزیز علی ۵۷؛ فاق غیر استاندارد به گیربکس آسیب میزنه

24Amin

من چند سال مدل ۲۰۱۰ فول دارم به نسبت رقبا هم قیمتش یه سر و گردن بالاتر ؛ ترمز عالی شتاب عالی ، فضای سرنشین عالی ؛ صندلی های با کیفیت؛ لندینگ فوق العاده خوب ، آپشن های کار آمد و فرمان نرم سیستم صوتی عالی کم اصطحلاک کم مصرف دید عالی هنگام رانندگی فقط یه کم سواری اسپرت داره البته از مزدا ۳ قدیم و جدید خیلی بهتر اونم با لاستیک فاق ۵۰ اوکی میشه خلاصه کنم از سراتو و مزدا ۳ نیو وخیلی از چینی های دیگه بهتره. صندلی عقبش کاملا میخوابه مناسب برای مسافرت دو نفره کلی وسیله میشه گذاشت داخل، شتاب و سرعتش با بنزین سوپر عالی همیشه سر گاز ۱۵۰ میره طوری که اصلا متوجه نمیشید. کیفت قطعات از رقبا خیلی بالا تر ؛ بعد این ماشین باید سوار کادنزا یا جنسیس شد یا آپشن کمتر آریون بقیه دیگه حال نمیدن

pouriaa

من 500 میلیون تومان پول دارم میشه بگین این ماشین رو بخرم یا برم بسترن بی30 بگیرم یا بی 50 اف

Mohammadamiir

اگه آی۳۰ تمیز پیدا کردیدقطعا ارزش خریدش از اون۲تا بهتره

pouriaa

هیوندای ای 30 یاهیوندای ای 20 نیو ؟

Mahan13

آی ۲۰ جدید تره و طراحیشم زیبا تر هست قطعاتشم فراوان تره

Mrreza

تو خودرو بانک زده حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر 😐 واقعا میره انقدر؟

Z20

سلام و عرض ادب ممنون میشم یه راهنمایی بین سراتو اپشنال و هیوندایi30 بکنید

Ali57

سلام قطعا i30 چون سراتو مونتاژ خیلی از آپشن های راحتی رو نداره و از همه مهمتر اینه که ایمنی i30 رو نداره بخاطر سیستم esp و ایربگ هاش و ترمز هاش!!!

Ali57

خیلی ماشین خوبیه یدونه 2010 رو دارم 175 هزار تا کارش رو دارم خیلی عالیه خیلی کم استهلاکه ماشین بی نظیریه تا حالا هیچ هزینه ای غیر قطعات مصرفی نداشته بجز اینکه گیربکسش روی 145 تا صدا داد و بردم یکی از قطعات گیربکس با پوسته یه طرف رو عوض کردم . ولی در کل عالیه هستش مخصوصا هندلینگش . سیستم صوتیش بینظیره . همه ی آپشنهای روزانه رو داره .اگر بین خریدش مردد هستید حتما بگیرید توی رنج قیمت خودش عالیه بهتر از این ماشین چینی هاست

Hny

سلام. من میخوام به مدل ۲۰۱۰ بگیرم با ۱۶۰ تا کارکرد. ولی اطرافیانم خیلی دودلم میکنن که خرجش زیاده با قطعاتش نیست. میشه شما منو راهنمایی کنین که ماشین بلای جونم میشه؟! یا این حرفا نادرسته!؟

Akbar360

قطعاتش سخت گیر میاد و بازار دست دوم خوبی هم نداره ولی بلای جون نمیشه خرابیش واقعا کمه اکثر اینایی هم که دارن از صفری دست خودشون بوده

Ali57

کاربر hey لوازم این خودرو به راحتی گیر می‌آید چون موتورش با سراتو مشترکه نگران قطعه نباش به حرف اطرافیان هم گوش نکن یدونه تمیزش رو پیدا کن و حالش رو ببر

Ali57

کاربر Akbar کاملا با حرفتون مخالفم لوازم به راحتی گیر می‌آید چون با برخی از موتور ها مشترک هست

Dc

سه سال داشتم راضي بودم ازش فقط گيربكسش از N به D تقه ميزد كه آزار دهنده بود البته از اي سي سواران ديگه هم پرسيدم ديدم اين مشكل رو اكثرا دارن ولي به غير از اون ماشين سرحال و پر اپشني هست

Ali57

برای من که تقه نمیزنه

ااااا

قطعا گیربکس ایراد دارد. و یا روغن گیربکس

Show More