هیوندای i40

سال

در بازار کشورهای اروپایی، هیوندای از استراتژی متفاوتی برای ارائه محصولاتش استفاده می‌کند که i40 یکی از مثال‌های مهم این موضوع است. i40 با اینکه مدلی بین النترا و سوناتاست اما در سال 2015 و پس از واردات ناگهانی و البته محدودش (در دو مدل سدان و استیشن واگن) مشتریان ایرانی را دچار شک و تردید کرد چراکه نسخه‌های فول آن امکاناتی در سطح سوناتا LF و حتی قیمتی هم‌تراز با آن داشتند درصورتیکه i40 هم ابعاد کوچکتری و هم نام غیرآشنایی داشت. عرضه مقطعی آن در ایران باعث شد تا i40 بازار را به برادرانش (اپتیما و سوناتا) واگذار کند. درحال حاضر نیز فروش آن در بازار دست‌دوم،‌ دشوارتر از فروش سوناتا LF است.

ادامه...