مشخصات فنی هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل سال 2016 - 2018

337 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
هرچند که سانتافه های 2016 با فیس قدیم، به تعداد زیادی در بازار کشورمان وجود دارند، اما عرضه فیس‌لیفت سانتافه DM در ایران از همان مدل 2016 آغاز شد. سانتافه نیوفیس، عمده تغییراتش را در سپرهای جلو و عقب، مه‌شکن های جلو و عقب، چراغ‌ها و همچنین خطوط جلوپنجره‌اش خلاصه کرد. از این تغییرات واضح است که هیوندای فقط می‌خواسته
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
7/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
7/10 ارزش در مقابل قیمت
7/10 کیفیت

نقاط قوت

بازار دست‌دوم
پیشرانه GDi
عملکرد فنی
ردیف سوم صندلی‌ها
اضافه شدن رادارها (نسبت به مدل 2015)

نقاط ضعف

دید محدود عقب
پیشرانه MPi (کمیاب)
مکث جعبه‌دنده در معکوس‌ها
قطعات متعدد پلاستیکی کابین
آپشن های کمتر در مدل کرمان موتور (نسبت به فول آسان موتور)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2016 تا 2018

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی

گیربکس

6 دنده اتومات با شیفت لاک

پیشرانه

4 سیلندر GDi: سفارشی

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

188 اسب‌بخار

گشتاور

245 نیوتن‌متر

شتاب

11.6 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (DM) - فیس لیفت

طول

4700 میلی‌متر

عرض

1880 میلی‌متر

ارتفاع

1690 میلی‌متر

فاصله محوری

2700 میلی‌متر

وزن

1650 کیلوگرم

حجم باک

64 لیتر

چرخ جلو

235/55R19

چرخ عقب

235/55R19

سایر ویژگی‌ها

(رینگ کرومی 19 اینچی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

سفارشی

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

سفارشی

حالت رانندگی

3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

سفارشی

رادار تغییرلاین (LDW)

سفارشی

رادار تصادف جلو (FCW)

سفارشی

رادار تصادف عقب (RCTA)

سفارشی

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

سفارشی

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سفارشی

سایر ویژگی‌ ترمز

(اتوهلد: سفارشی)

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ جدید جلو و عقب - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

سفارشی

گرمکن فرمان

سفارشی

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - (سیستم پخش اینفینیتی با 10 اسپیکر: سفارشی) - هندزفری

مانیتور

(8 اینچی لمسی: سفارشی)

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

سفارشی

دوربین 360

سفارشی

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر - قطب نما

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

سفارشی

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

سفارشی

ایربگ جانبی جلو

سفارشی

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو سه تکه ردیف دوم - تاشو دوتکه ردیف سوم - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

(جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)

سردکن صندلی

(جلو: سفارشی)

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا خاکستری یا قهوه‌ای یا بژ

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

سفارشی

صندوق پران هوشمند

سفارشی

سایر ویژگی‌ کابین

(تریم طرح چوب: سفارشی) - (اینورتر 110 یا 220 ولت: سفارشی)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سفارشی

سانروف

سفارشی

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی ترپ - پرده جانبی عقب - (مموری آینه: سفارشی)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل در بازار

سانگ یانگ کوراندو 2.0 لیتر پرمیوم پلاس

سانگ یانگ کوراندو 2.0 لیتر پرمیوم پلاس

مقایسه
رنو کولیوس

رنو کولیوس

مقایسه
تویوتا راوفور

تویوتا راوفور

مقایسه
دیدگاه کاربران
Alireza66 1403/11/29
از سال ۲۰۱۶ من یه فول موتور GDi گرفتم واقعا ماشین خوبیه یه تجربه ۹ ساله رو میخوام با شما در میون بزارم ، برای خانواده و شخص واقعا عالیه تو هر رنج سنی و تا بحال ماشین من رنگ تعمیرگاه رو هم ندیده جز سرویس دوره ای و مصرفی و تا همین الانش تو رنج قیمتی خودش من ماشین ندیدم که این راحتی و این آپشن هارو داشته باشه من جهت سرمایه گذاری و ماشین دوم سوم ماشین چینی یا رقیباش مثل کولئوس یا سورنتو حتی خریدم درسته کولئوس و سورنتو هم ماشین های ارزنده ای هستن اما باز اونا رو فروختم و اینو نگه داشتم چون واقعا ارزنده است هرچیزی که یه خانواده و یک شخص از ماشین رو بخواد این ماشین تامین میکنه و در نهایت باید بگم که اگر به درستی ازش استفاده کنی و به درستی و به موقع سرویس هاشو انجام بدی هیچوقت به مشکل باهاش برنمیخوری و واقعا اینایی که میگن یاتاقان میزنه و فلانو من نمیدونم چیکار کردن با ماشین یا شاید از یه آدم بی سلیقه ماشین دست دو خریدن که پدر ماشینو در آورده بعد فروخته به اینا که میگن یاتاقان میزنه برید سرچ کنید این ماشین جزو پر فروش ترین ماشین های تاریخ بوده واقعا کسی که ماشین باز باشه و واقعا سانتافه داشته باشه و رسیدگی کرده باشه به ماشینش حرف من رو تایید میکنه ، همه ماشین ها رسیدگی میخوان اما یسری ماشین ها هستن رسیدگی هم کنی باز اذیتت میکنن ، این ماشین اصلا اونجوری نیست عرض کردم سرویس دوره ایش درست و با کیفیت انجام بشه و به ماشین برسی به هیچ مشکلی نمیخوری من بار ها با این ماشین رسفر رفتم کاپوتاژ کردم سفر خارجی رفتم حتی ، و تو کفی ۱۸۰ تام باش رفتم با کلی بار و ۴ تا سرنشین این ماشین آخ نگفته در نهایت شرمنده یکم طولانی شد اما واقعا ماشین عالی و راحتی هستش برای هر سنی هم مناسبه به نظر من ، چه خانواده چه مجرد ، تو این رنج قیمت و این حجم از امنیت و آپشن واقعا چنین ماشینی رو شما نمیتونی بخری من بخوای حساب کنی تجربه ۹ سال رانندگی با این ماشین رو در میون گذاشتم با شما دوستان عزیز ، موفق باشین
پاسخ
0
0
0
Amirgh37 1403/10/14
من یه ماشین تو بازه ۴ میلیارد میخوام ، ولی شتاب خیلی برام مهمه ، پیشنهادتون چیه؟ سانتافه جواب نیاز منو میده؟
پاسخ
2
0
0
Alireza66 1403/11/29
عزیز اگر دنبال شتاب هستی کلا دنبال ماشین شاسی نرو به نظر من! اما اگر دنبال ماشینی هستی که تو هر نظری چه آپشن ، چه طراحی چه بازار دست ۲ چه شخصی چه خانواده چه راه رفتن ، نرم بودن ، شتاب معقول و ارزش خرید هستی بخر موتور GDi هم‌بخر تمیز شو بگیر و حتما از برای بازدید از هر ماشین کارشناسیش کن
0
0
alisalamati 1403/10/17
پیشنهاد میشه سمت این ماشین نرید و گزینه تون عوض کنید با اینکه این ماشین واقعا ماشین خوبه ولی مشکل یاتاقان این ماشین همیشه این ترس توی دل مصرفکنندگانش ایجاد کرده که سانتافه ممکنه این مشکل براشون پیش بیاد گزینه های جدید وارداتی هم بررسی بفرماید با اون بودجه گزینه های خیلی خوبی میتونید خریدارید کنید ولی اگر با اون ایراده گفته شده سانتافه مشکلی ندارید که ممکنه هست اصلا برای شما اتفاق نیافته بله گزینه خوبی هست ولی دایره خود رو میتونید تا 2-3 تا ماشین دیگه باز کنید و به ماشین های دیگه ایی هم فکر کنید
1
1
شهریار صفی‌وند 1403/8/23
سلام خلاصه این ماشین با تجربه 136 هزار کیلو متر رانندگی کم آزار. خانواده. تنبل. برای 40 سال به بالا
پاسخ
0
0
1
شهریار صفی‌وند 1403/8/23
سلام من 136 هزار تا با این ماشبن راه رفتم ماشبنه خوبه با اینکه موتور Gdi هست ولی بازم شتاب که تو جاده برای سبقت خیلی ضعیفه اگه روغنش رو به موقع عوض کنید اصلا به خرج نمیوفته البته من قبلش اپتیما داشتم شتاب ش خیلی بهنر بود در کل یه ماشین بی آزار خانواره وتنبل خست
پاسخ
0
1
1
ناشناس 1403/6/20
شتاب آزار دهنده موتور پر استهلاک
پاسخ
0
1
5