هرچند که سانتافه های 2016 با فیس قدیم، به تعداد زیادی در بازار کشورمان وجود دارند، اما عرضه فیس‌لیفت سانتافه DM در ایران از همان مدل 2016 آغاز شد. سانتافه نیوفیس، عمده تغییراتش را در سپرهای جلو و عقب، مه‌شکن های جلو و عقب، چراغ‌ها و همچنین خطوط جلوپنجره‌اش خلاصه کرد. از این تغییرات واضح است که هیوندای فقط می‌خواسته ظاهر سانتافه‌اش را اندکی اسپرت‌تر جلوه دهد و بدنبال تغییرات اساسی در آن نبوده. بعد از کمرنگ شدن فعالیت «آسان موتور» در سال 2016، این‌بار شرکت «کرمان موتور» هم به بازی کره‌ای‌ها آمد و واردات سانتافه نیوفیس را آغاز کرد. سانتافه های کرمان موتور، به لحاظ تجهیزات همگی مثل هم هستند و فقط باید چک کنید که دو آپشن «پدال شیفتر» و «دوربین 360 درجه» هم روی آنها نصب شده یا نه چراکه کرمان موتور، برخی از مدل‌هایش را به این دو آپشن هم مجهز کرده بود. اما سانتافه های آسان موتور، زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند! این تفاوت به حدی است که حتی نمی‌توان گفت که منظور از نیمه فولش چیست و چه آپشن هایی را ندارد! ولی یک نکته کاملا مشخص است؛ سانتافه‌های «فول آسان موتور» مجهز به 4 رادار (نقطه کور، رادار کمکی ماندن در لاین، پیشگیری جلو و پیشگیری عقب) هستند درحالیکه سانتافه های «فول کرمان موتور» هیچکدام از این رادارها را ندارند و حتی اگر هم داشته باشند، توسط مالکان نصب شده. به همین دلیل است که در سمت چپ داشبورد سانتافه های فول کرمان موتور تنها «5 کلید» می‌بینید اما سانتافه‌های فول آسان موتور، همگی «7 کلید» دارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست‌دوم
    • پیشرانه GDi
    • عملکرد فنی
    • ردیف سوم صندلی‌ها
    • اضافه شدن رادارها (نسبت به مدل 2015)
  • نقاط ضعف
    • دید محدود عقب
    • پیشرانه MPi (کمیاب)
    • مکث جعبه‌دنده در معکوس‌ها
    • قطعات متعدد پلاستیکی کابین
    • آپشن های کمتر در مدل کرمان موتور (نسبت به فول آسان موتور)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi: سفارشی
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 188 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (DM) - فیس لیفت
  • طول 4700 میلی‌متر
  • عرض 1880 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1650 کیلوگرم
  • حجم باک 64 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R19
  • چرخ عقب 235/55R19
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ کرومی 19 اینچی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

237 دیدگاه

Arshiw(37 روز پیش)

راسته که میگن یاتاقان میزنه و اگه راسته راه حلش چیه؟

JavadAm (35 روز پیش)

بدجور موتور میزنه راه حلش گاز ندادن ماشین، روغن و فیلتر درجه یک و تعویض اویل پمپ هر صد هزار کارکرد

محمد هاشمی (14 روز پیش)

سلام داداشم یه دونه2014داشت روی 440هزارتا یاتاقان زد گفتن از روغن بد استفاده شده و مشکل اویل پمپ

1Ams (5 روز پیش)

موتور های gdi که مشکلی ندارن اما در مورد mpi هر ۱۰۰ تا اویل پمپ رو بده سرویس کنن توریش رو تمیز کنن برات

arianmask(5 روز پیش)

تجربه دو ماشین در یک کلاس : رنو کولئوس شتاب ۹.۵، گیربکس و موتور نیسان ژاپن(عمری کار می کنه) با رخ بروزتر (کمتر در ماشینهای چینی کپی رنو کولئوس دیده میشه)، اتاق بشدت نرم و کم صدا هندلینگ سرپیچ بی نقص با پیچ ماشین سرجاش جمع نمی خوره ، سیستم صوتی و تصویری bose با مانیتور rlink که امکانات کامل اتصال به اتو‌اندروید و پخش فیلم و ... با کیفیت omled بهتون میده و مهمتر بی خرج و بی دقدقه فقط روغن و فیلتر و لنت می خواد. سانتافه با شتاب ۱۲ که بعضا تا ۱۳ هم میره، موتور کره ای که بزرگترین مشکلش یاتاق زدنه ( همیشه تنت باید بلرزه) نرمی ماشین در حد معقول ولی هندلینگ سرپیچ در حد کولئوس به هیچ وجه نیست. شتاب ماشین بشدت روی مخه! کنسول وسط قدیمی و نمایشگر کوچک .

Zarabi(20 روز پیش)

من یه دونه ۲۰۱۶ از اولین فیس جدیدا خریدم فول اپشن خیلی امشن های خوبی داشت و سواریش هم بد نبود فقط ۴ یا ۵ مسافرت باهاش رفتم یکی از مشکلاتش این بود که هر چی گاز میدادم نمیتونستم یه پژو پارس معمولی رو بگیرم چون بدنه سنگینی داشت و یک کوچولو راه نمیرفت ولی اپشناش خیلی باحال بودن من بعد اخرین مسافرتم ماشین رو ۲ سال توی پارکینگ گزاشتم و هر هفته یه استارت ازش میزدم و یک کوچولو عقب جلوش میکردم چون کارام سنگین بودن و با ۲۰۷ توی شهر رانندگی میکردم راحت تر بود بعد من یه روز رفتم ماشین رو روشن کنم استارت نخورد زنگ زدم دوستم مکانیکه هیونداس زنگ زدم بهش امد گفت استارترش خرابه خیلی تعجب کردم این ماشین اصلا دوام فنی نداشت هر روز یه مشکل باهاش داشتیم فروختمش و ۲۰۷ هم فروختم تا ۹۹ یه دنا پلاس توربو اتوماتیک خریدم میخام یه ماشین ساده شاسی بلند با دوام بگیرم از چند نفر پرسیدم گفتن ویتارا منم زیاد برام اپشن مهم نیست ماشین چینی هم دوست ندارم لطفا اگه میشه راه نمایی کنید خواهشن ممنون

محمد هاشمی (14 روز پیش)

سلام بنظر بنده راوفور. ایکس تریل. اوتلندر

Pzn2(170 روز پیش)

سلام یک سوال من میخوام یک ماشین شاسی بلند بگیرم سانتافه خیلی دوست دارم مخصوصا با امکاناتش راوفور هم قشنگه.اما یک سوال آیا واقعا خرید سانتافه به صرفه نیست (به دلیل همین یاتاقان زدن موتور که همه جا نوشتن) من برای یک استفاده معمولی در شهر و بعضی اوقات جنگل و مسافرت میخوام.میشه یه راهنمایی بکنین چون میخوام مدل ۲۰۱۶ بخرم و میترسم با ۵ یا ۶ سال کارکرد من همش خرج دستم بزاره.به نظر با این استفاده من راوفور بخرم یا سانتافه البته راوفور ۲۰۱۴ یا سانتافه ۲۰۱۶؟واقعا دو به شک هستم میترسم با این کامنت های زیر با سانتافه سر از تعمیرگاه همش در بیارم

Mobinjafari (167 روز پیش)

سلام و عرض ادب ، بنظر من اوتلندر یا ایکس تریل بخرید ، خصوصا ایکس تریل . شاید اپشن کمتری داشته باشن که البته ایکس تریل بهتره و اپشن هاش خوبه اما کیفیت ساخت بهتری دارن و استهلاک کمتری دارن ، ایکس تریل بخرید از نظر من

AmirG (164 روز پیش)

دوست عزیز به نظر من کولیوس بخرید خیلی بهتره . از همه لحاظ از سانتافه سر تره . تازه اگه سواری برای شما مهمه اصلا سراغ راوفور نرید چون مخصوصا صندلی های عقبش کوبش داره .

مهدی حاتمی (152 روز پیش)

سانتافه خوبه چون مگن ایکس تریل فروشش بده

Alikarimi (148 روز پیش)

تو این رنج قیمت و امکانات سورنتو از همه شون بهتره . هم دو دیفرانسیل هم ۱۸۸ اسب بخار قدرت داره هم امکاناتش زیاد هست .

Alirezako (140 روز پیش)

اگر واقعا به سانتافه علاقه خاصی دارید میتونید صفر کیلیومترش رو تهیه کنید و سرویس های دوره ابش رو دقیق،سروقت و بالوازم با کیفیت انجام بدید و بعد از کیلومتر های بالا بفروشیدش مثلا قبل از ۷۰ هزارتا چون بازار فروشش میگن بد نیست (البته اگه الان بد باشه رو نمیدونم کلا ماشینای بالای ۷۰۰ میلیون کمتر معامله میشن ولی نسبت به رقباش نباید بازار دست دوم بدی داشته باشه) و استهلاکات موتوریش رو به صاحب بعدی بسپارید البته نمیدونم شایدم کار کم ریسکی نباشه(البته این صفری که میگم حتما Gdi باشه) این کار ولی من بعد از واقعا کلیی وقت گذاشتن وتحقیق اینو میگم که سانتافه از لحاظ آپشن بازار فروش و خدمات پس از فروش از رقیباش بهتره حالا بعد ازینکه فروختید میتو نید برید یه کلیوس،اوتلندر،ایکستریل یا رافور برای باخیال راحت برای یک عمر بخرید که بین اینا ایکستریل ۲۰۱۸ پر آپشن وگرون ترینشونه ومثل کولیوس و اوتلندر بازار فروش و خدمات انچنانی نداره . سیستم تعلیق رافور از همشون اسپرت تره و هندلینگ بهتری داره همه این حرفارو زدم ولی همش ممکنه درست نباشه گفتم زهنتونو محدود نکنه دوستا اگر ایرادی داره حرفای من حتما زیرش کامنت بزارین

رضا۴۴ (122 روز پیش)

دوست عزیز اگر اهل زیاد گاز دادن به ماشین هستی و دلت میخواد همه جا کورس بذاری یا هیجانی رانندگی میکنی سمت سانتافه نرو برو راو۴ بگیر.. اما از طرفی سانتافه هم نرم تره و هم پر اپشن تره که واقعا کارایی مناسبی دارن و کسایی که میگن آپشن مهم نیست نمیدونم دیگه توقعشون از یه ماشین ۲میلیاردی چیه !!! اتفاقا اپشن هایی مثل سقف پانامرا یا دوربین ۳۶۰ درجه یا سردکن صندلی و چیزای دیگه خیلی هم مهمه برای یک خانواده شاید برای بعضی جوانان مهم نباشه ولی یک سریا هستن که دوس دارن مسافرتی که میرن با ماشینی باشه که لذت و چند برابر کنه مخصوصا اگر ترافیک باشه کمتر اذیت بشن. بازار فروش بسیار عالی را داره و برای یک رانندگی معمولی هم داخل شهر هم جاده بسیار مناسبه یک خونواده ۴نفره هست. عقب راو۴ برای سرنشینان اذیت کنندس ولی از لحاظ موتور و شتاب بهتر از سانتافس در کل ترجیح من سانتافس به شرط این که سرویس هاشو سروقت انجام بدین. موفق باشید

arianmask (102 روز پیش)

رنو کولئوس خیلی نرم تر از گزینه های دیگه اس.

none (15 روز پیش)

گیربکس سی وی تی رو دوست ندارین سمت ژاپنی ها به جز راور۴ نمی تونین برین

Siavash4266(625 روز پیش)

دیگه دوران طلایی سانتافه گذشته، مردم آگاه شدن، دیگه کسی نمیاد بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون بده ماشینی بخره که مصرف سوختش سرسام آوره، شتابش در حد پرایده، کشش ماشین تو سربالایی ناامید کنندس، بهش فشار بیاری موتورش آتیش میگیره، ...... بازار دست دومش هم رو به افوله.

Mohsen.saberi (579 روز پیش)

پس با این پولا بنظر شما یه ماشین صفر چی انتخاب بهتری میتونه باشه؟؟؟

Frahaniiii (292 روز پیش)

سلام سیاوش جان حرفتون در مورد بازار دست دوم درسته ولی دیگه خیلی هندیش کردین یعنی چی که شتابش در حد پرایده! درسته ماشین سرعتی نیست ولی کم نمیاره من دو ساله وارداتی این ماشینو دارم عالیه از نظر شتاب من باهاش تو جاده تهران قم سیتروعن سی تری گرفتم تازه ماشین من سه تا سرنشین داشت و ماشین اون یه سرنشین

Esy (268 روز پیش)

لکسوس مدل پایین بگیر. Nx اگر بیشتر پول داری rx

Mahammad00 (254 روز پیش)

قابل توجه آقای فرهانی آخه سانتافه با شتاب ۱۲ ثانیه چطوری میتونه c3 با شتاب ۸ ثانیه رو بزنه ؟!!! واقعا موندم

YAlireza (245 روز پیش)

سیاوش جان ۳۷۹ روز از نظرتون گذشت ولی متاسفانه سانتافه هنوز جز خوش فروش ترین ماشین های ایرانه

Amrkh (245 روز پیش)

اقای فراهانی شما اگر تونستی با سانتافه 2.4 سیتروئن c3 رو بگیری من یه سانتافه صفر بهت میدم!

1483 (243 روز پیش)

تویوتا راوفور گزینه بسیار عالی و یک خرید خوب ولی خب گرون تر هست الان که ماشین روبه پایین بین 2500 تا 3 تومن هست و مزایای راوفور:برندی که شناخته شده خرج بسیار کم داره کیفیت بسیار بالاو سواری بسیار نرم شتاب خوب چهره زیبا یه ماشین کم مصرف و مناسب برای سفر در هوای بارونی برفی و معایبش :یه مقدار کوبش حس میشه که طبیعی هست اپشن کم داره البته سفارش عمان فول هست-- خلاصه یک عمر ماشین هست

احسان محسنی (235 روز پیش)

داداش بازار سانتافه جزء بهترین هاست . بهش میگن پول متحرک . دوران طلاییش مثل اون موقع ها نیست دیگه چون ارزش خریدش اومده پایین . ولی باز هم جز بهترین هاست . بعد اقای فراهانی سانتافه با همه ی خوبی هاش واقعاً راه نمیره شما چطور سیتروئن رو گرفتی . سانتافه شتاب ثانویش خیلی بهتر از اولیشه . برای خود من پیش اومده که توی شتاب کم اوردم ولی رو دور که میوفتاد خوب میرفت .

Nsi1977 (221 روز پیش)

سلام دوستان به نظر من رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل گزینه های بهتری نسبت به سانتافه هستن واقعا دیگه سانتافه با قیمت الانش ارزش خرید پایین تری داره خیلی پایین تر کولئوس ۲ میلیار سانتافه وارداتی ۲ و ۴۰۰ و نیسان ایکس تریل ۲ و ۲۰۰ به نظرم حتی اگه سانتافه ۴۰۰ میلیون ارزونتر هم باشه باز یکمی از ارزش واقعیش بیشتره

SINA_SCANIA (205 روز پیش)

در پاسخ اقای ۱۴۸۳ عزیز! شما حرفاتون کاملا تناقض داره دوست عزیزم، میفرمایین سواریش نرمه ولی کوبش داره!!!! قبول دارم راوفور میتونه برای یکسری اشخاص گزینه خوبی باشه ولی دیگه در این حد اقرار نکنید، صندلی های راوفور سفتن، توی مسافرت های طولانی بسیار خسته کنندن، توی پیچ ها راوفور شدیدا نسبت به ماشین های رقیبش تکون داره مخصوصا ردیف دوم، به علاوه تعلیق خشک و همچنین کوبشی که خودتون هم فرمودین ، حالا نمیدونم چطور به این ماشین میگین نرم(حتما یکبار سواری ایکس تریل رو امتحان کنید قطعا میفهمید نرم بودن اصلی یعنی چی دوست خوبم:) )، به هرحال من راوفور رو فقط برای استفاده شهری گزینه خوبی میدونم ، برای استفاده بین شهری و مسافرت گزینه های بهتری هم هست

مهدی حاتمی (75 روز پیش)

بهش فشار بیاری موتورش آتیش میگیره؟؟؟!!! چرا از خودت حرف در میاری. پرفروش ترین ماشینه تو ایران بعدا دوران طلایی گذشته؟ کشش کجا تو سربالایی ناامید کنندس؟

none (15 روز پیش)

سانتافه ماشینیه که اپشناش کمبود شتابشو جبران کرده ولی واقعا شتابش در حد پراید نیست مثلا شما یه ماشینی می خرین که شتاب جک اس ۵ رو میده بعد کسی که واقعا تو این رنج می خواد کراس اور بخره واقعا سخته گزینه هاش یه چی دارن یه چی ندارن ایکس تریل و کلیوس خیلی خوبن ولی گیربکسشون سی وی تی هستش راور ۴ شتابو و لذت رانندگی بیتشری از اونها داره ولی هیچ اپشنی نداره کلا تو این رنج نمی تونی کراس اور کاملی پیدا کنی که همه چی داشته باشه باید از یه عیبش چشم پوشی کنی تا بتونی بخریش

alireza7731(31 روز پیش)

توسان نیو ۲۰۱۷ نسبت به سانتافه سواری بهتر و نرمی داره و ظاهرش مخصوصا طراحی جلو جذابی داره و در مورد شتاب اگه بیشترازسانتافه نباشه کمتر نیست (در کل شتاب توسان از سانتافه بهتره) حالا اگه توسان موتور۲۴۰۰gdi پلاک میشد شتابش عالی ترم میشد ولی ۲۰۰۰هم نسبت به سانتافه بهتره

BENY7 (27 روز پیش)

شتاب؟باز ساز سانتافه یه شتابی داره ولی توسان اصلا راه نمیره،آپشن هاش از سانتافه کمتر هست و همچنین سرعت بیشتری داره،سایز بزرگتری هم داره. اگر شما توسان دارید حتماً بهترین نیست،اطلاعات غلط ندید.همچنین سانتافهix45 و توسان ix35 هست.

none (15 روز پیش)

یعنی هیوندای انقدر تعطیله که توسانی که بهتر از سانتافه ست رو ارزون تر بده؟؟

alireza7731(33 روز پیش)

توسان نیو مدل ۲۰۱۷ چک سواریش از سانتافه بهتره حتی نرمی و شتابش از این بیشتر نباشه کمتر نیس موتور ۲۰۰۰ البته توسان ۲۴۰۰gdi هم تو منطقه ازاد موجوده که شتاب ۸.۵ میزنه و حرف ندا ره عالیی در اخر رخ جلو توسان خیلی خوشگلتر از سانتافه هستش

Mmmw(55 روز پیش)

سلام دوستان خسته نباشید. ببخشید من یک سوال داشتم اونم این بود که آیا ماشین های ۲۰۲۱ هیوندای وارد بازار ایران میشود یا نه؟

Alirezako (53 روز پیش)

سلام درحال حاضر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو ( از سال ۹۷ تا حال حاضر ) هیچ خودرویی به صورت پلاک دائم وارد کشور نمیشود ولی درصوردتی که واردات وسفارش خودروهای خارجی ازاد شوند معمولا خودروهای کره ای ژاپنی آلمانی و.... نظیر هیوندای ،کیا،تویوتا،میتسوبیشی،مرسدس بنز و... که مشمول قوانین محدودیت واردات نباشند(موتورهای بنزینی با حجم موتوربالای۲۵۰۰سی سی_خودروهایی که ساخت یا سفارش امریکا باشندو..)انشالله وارد خواهد شد. باتوکل به خداوند وآرزوی روزی که این اتفاق بیوفتد ومردم ایران دیگر از استفاده کردن ولذت بردن از تکنولوژی روز دنیا محروم نباشد.

Shayn (39 روز پیش)

سلام نمیدونم شایعست یا حقیقت ولی میگفتند قرار است سانتافه ۲۰۲۱ را پیش فروش کنند 🤷‍♂️

Ebi9721(57 روز پیش)

سلام دوستان مي خواستم بدونم شما بين سانتافه ٢٠١٨ و ايكس تريل و G4 كدوم رو پيشنهاد مي كنيد چون تقريبا همشون تو يه بأزه قيمتي هستن و همشون ماشين هاي خوبي هستن الان هم خودم بين انتخاب يكي شون موندم وواسه همين مي خواستم نظر شما رو هم بدونم

Rahyar (53 روز پیش)

سلام سانگ یانگ رکستون g4 خیلی بهتر من می خوام بخرم الان جک s5 دارم البته خودت باید تصمیم بگیری

Amiri (51 روز پیش)

سلام نزدیک دو سال است ایکس تریل دارم. بسیار ارزنده، پرقدرت، نرم و راحت. سرویس ها هم در مقایسه با آسان موتور ساده و ارزان در محل توسط شرکت انجام می شود.

Shayn (39 روز پیش)

پاسخ به امیری ایکس تریل من پشتش نشستم قدرت داره اما شتاب و سرعت زیادی نداره بیشتر از ۱۹۰ نرفت و با یک درگ تیپ۵ رو نتونست بگیره اما ماشین کم هزینه‌اییه هر کسی هم خوشش نمیاد

I2077(58 روز پیش)

سلام خسته نباشید من می خواستم سانتافه خود را بفروشم و ماشین بهتری بخر اگر کسی می تواند کمک کند ولی نمی خواهم که با پول فروش ماشینم و ۱ تا ۱.۵ میلیارد بیشتر شود

Mahan84 (55 روز پیش)

سلام تلیسمان،سوناتا،ازرا ۲۰۱۳،کمری خوبن

Alirezako (53 روز پیش)

خودروهایی مثل نیسان ایکستریل ،رنو کولیس،میتسوبیشی اوتلندر،تویوتا راوفور گزینه های ژاپنی وکم استهلاک پیش روی شما در همین سگمنت هستند که از نظر بنده بهترین انها رنو ونیسان هستند.

arianmask (51 روز پیش)

رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل گزینه های بهتر

Show More